"Sosiaalietuuksien väärinkäyttö harvinaista"
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2985592/sosiaalietuuksien-vaarinkaytto-harvinaista
Mitä palstan porvarit sanoo tähän?
20
121
Vastaukset
- yh-mama
Kuka uskoo KU:en vääristelevään uutisointiin?
- kansa kysyy
Mikä siinä on vääristelty?
"Kelan toimistojen johtajista ja TE-toimistojen johtajista alle kymmenen prosenttia piti sosiaalietuuksien tietoista väärinkäyttöä suurena tai melko suurena ongelmana. 78 prosentin mielestä se on melko pieni, pieni tai ei lainkaan sosiaaliturvajärjestelmää koskeva ongelma."
Kelaan ja TE-toimistoihin todennäköisesti hankkiutuu töihin tietynlaisella maailmankatsomuksella varustettuja ihmisiä, joten tulos tuskin yllättää ketään.
Siitä olen samaa mieltä, että on suuri ongelma, ettei kaikki vähäosaiset osaa tai halua hakea heille lakisääteisesti kuuluvia tukia. Edellisen johdosta ne pitäisi muuttaa automaattisesti maksettaviksi kustannusten nousun uhallakin.- 15+12
Ahkeruudesta ei pitäisi rangaista kovemmalla verotuksella. Ahneutta taas voisi verottaa 100%:sti.
Tässä siis uusi ehdotus valtiontalouden tasapainottamiseksi. Ahneusvero voimaan ja valtion kassakoneet huutaa hoosiannaa. 15+12 kirjoitti:
Ahkeruudesta ei pitäisi rangaista kovemmalla verotuksella. Ahneutta taas voisi verottaa 100%:sti.
Tässä siis uusi ehdotus valtiontalouden tasapainottamiseksi. Ahneusvero voimaan ja valtion kassakoneet huutaa hoosiannaa.Milläs ajattelit erottaa ahkeruuden ja ahneuden toisistaan?
- 5+20
Ratikkakuski kirjoitti:
Milläs ajattelit erottaa ahkeruuden ja ahneuden toisistaan?
Kuinka monta sijoitusasuntoa sinulla on? Kuinka monessa asut itse?
- 4+12
5+20 kirjoitti:
Kuinka monta sijoitusasuntoa sinulla on? Kuinka monessa asut itse?
Jos jäi epäselväksi, niin kaikki omistamisesta tuleva taloudellinen hyöty 100%:sti verolle. Talous tervehtyisi kummallisen äkkiä...
4+12 kirjoitti:
Jos jäi epäselväksi, niin kaikki omistamisesta tuleva taloudellinen hyöty 100%:sti verolle. Talous tervehtyisi kummallisen äkkiä...
No sinähän varsinainen talousviisas olet. Tuon jälkeen kukaan ei lainaisi kellekään, firmat menisivät konkurssiin, työttömyys räjähtäisi, asuntoluotot irtisanottaisiin ja velalliset kadulle asunnottomaksi.
Mitäs luulet, kuka hommassa lopulta voittaisi? Ahkerat vai asuntosijoittajat? ;-)- 15+7
Ratikkakuski kirjoitti:
No sinähän varsinainen talousviisas olet. Tuon jälkeen kukaan ei lainaisi kellekään, firmat menisivät konkurssiin, työttömyys räjähtäisi, asuntoluotot irtisanottaisiin ja velalliset kadulle asunnottomaksi.
Mitäs luulet, kuka hommassa lopulta voittaisi? Ahkerat vai asuntosijoittajat? ;-)Rahavirrat kääntyisi kerrankin siihen oikeaan suuntaan niille, jotka on sen ansainnut.
- 8+15
15+7 kirjoitti:
Rahavirrat kääntyisi kerrankin siihen oikeaan suuntaan niille, jotka on sen ansainnut.
Hinnat asettuisi oikealle tasolle, työstä alettaisiin maksaa sitä palkka mitä siitä kuuluisi maksaa ja sinäkin joutuisit tekemään leipänsä eteen muutakin kuin palstailemaan ja kuminukkea nussimaan.
- 8+6
8+15 kirjoitti:
Hinnat asettuisi oikealle tasolle, työstä alettaisiin maksaa sitä palkka mitä siitä kuuluisi maksaa ja sinäkin joutuisit tekemään leipänsä eteen muutakin kuin palstailemaan ja kuminukkea nussimaan.
15+7 kirjoitti:
Rahavirrat kääntyisi kerrankin siihen oikeaan suuntaan niille, jotka on sen ansainnut.
Rahavirrat pysähtyis tuolla veromallilla. Jos rahalla ei saa järkevästi hankittua muutakuin viinapullon, niin mitä sillä rahalla silloin tekee. Ei yhtään mitään, joten ahkeruuskin suuntautuu silloin työnteon sijasta jonnekin toisaalle.
- 13+1
relaxed_eyes kirjoitti:
Rahavirrat pysähtyis tuolla veromallilla. Jos rahalla ei saa järkevästi hankittua muutakuin viinapullon, niin mitä sillä rahalla silloin tekee. Ei yhtään mitään, joten ahkeruuskin suuntautuu silloin työnteon sijasta jonnekin toisaalle.
Rahavirrat on pysähtynyt jo nyt niihin veroparatiiseihin. Ja mikä on syy? Ahneus.
Ahneus verolle. - 9+18
13+1 kirjoitti:
Rahavirrat on pysähtynyt jo nyt niihin veroparatiiseihin. Ja mikä on syy? Ahneus.
Ahneus verolle.Platonilla oli mielestäni ihan hyvä malli. Yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi tuloerot ei saa kasvaa yli nelikertaiseksi.
13+1 kirjoitti:
Rahavirrat on pysähtynyt jo nyt niihin veroparatiiseihin. Ja mikä on syy? Ahneus.
Ahneus verolle.Ok.
(muista sitte olla ahnehtimatta kitaroita tai cd-levyjä)- 16+15
relaxed_eyes kirjoitti:
Ok.
(muista sitte olla ahnehtimatta kitaroita tai cd-levyjä)Minä en saa niistä taloudellista hyötyä. Päinvastoin. Enkä omista niitä sen takia että on kiva omistaa niitä. Minä kuuntelen niitä ja soitan niitä kaikkia. En omista autoa, koska en tarvitse sitä. En omista bassokaan, koska en soita bassoa, enkä viulua, enkä saksofonia...Vaikka olisihan se varmaan kivaa omistaa sellaisia arvosoittimia omistusmielessä, vai mitä? Vitut siitä, että joku toinen soittaisikin niitä muita soittimia ja arvostaisi niitä...
Mutta kaksi ahnetta palstalaista on jo ilmoittautunut. Ilmoittautuuko lisää? 16+15 kirjoitti:
Minä en saa niistä taloudellista hyötyä. Päinvastoin. Enkä omista niitä sen takia että on kiva omistaa niitä. Minä kuuntelen niitä ja soitan niitä kaikkia. En omista autoa, koska en tarvitse sitä. En omista bassokaan, koska en soita bassoa, enkä viulua, enkä saksofonia...Vaikka olisihan se varmaan kivaa omistaa sellaisia arvosoittimia omistusmielessä, vai mitä? Vitut siitä, että joku toinen soittaisikin niitä muita soittimia ja arvostaisi niitä...
Mutta kaksi ahnetta palstalaista on jo ilmoittautunut. Ilmoittautuuko lisää?Miten sä erotat omistamisen ilosta tai omistamisen ahneudesta? Voihan joku omistaa kaikki mainitsemasi asiat siksi, että niitä on kiva rämpytellä ja sun sääntöjen mukaan se sais niistä maksaa 100%:a veroa ja sinä et ollenkaan.
Ei poka se nuan toimi.
(saat kutsua mua ahneeksi josse helpottaa sun keskustelua)- 5+13
relaxed_eyes kirjoitti:
Miten sä erotat omistamisen ilosta tai omistamisen ahneudesta? Voihan joku omistaa kaikki mainitsemasi asiat siksi, että niitä on kiva rämpytellä ja sun sääntöjen mukaan se sais niistä maksaa 100%:a veroa ja sinä et ollenkaan.
Ei poka se nuan toimi.
(saat kutsua mua ahneeksi josse helpottaa sun keskustelua)Omistamisen ilo ja omistamisen ahneus? Mitä eroa niillä on? Niinpä...
Se on katsos niin helppoa "muuttaa" asioita keksimällä niille samoille asioille vaas uusi sana. Ennen vanhaan oli pankkituki, nykyisin se on talouden vakauttaminen. Ennen vanhaan puhuttiin veronkierrosta, nykyisin taas verosuunnittelusta...
Ja tyhmä kansa nielee kaiken. 4+12 kirjoitti:
Jos jäi epäselväksi, niin kaikki omistamisesta tuleva taloudellinen hyöty 100%:sti verolle. Talous tervehtyisi kummallisen äkkiä...
Ymmärsinkö oikein, että jos sinulla on asunto jota vuokraat. Koko vuokra pitäisikin maksaa verottajalle (taloudellinen hyöty 100% verolle) eikä asunnon omistajalle. Oletetaan että asunto on täysin velaton.
Asuntokeplottelun haluat ilmeisesti kokonaan pois tavallisen rahvaan tulonlähteistä?
- Hullu ukko
Ei porvarilta kannata mitään kysyä, se kun valehtelee aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519