Erosin kirkosta

wing1

Suuren kaupungin seurakunnan toiminta sai niin ikäviä piirteitä uuden kirkkoherran toiminnan johdosta, että minulle riitti jatkuva henkinen väkivalta ja työpaikkakiusaamisen. Siihen naispappeuden vastustamista ja sovinismia, niin miehenä häpeissään ja vihaisen heidän touhuja. Kerroin terveiset piispalle ja hän puuttukoon ko. rikoksiin tai sitten hyväksyy kirkon sisällä moisen rikokset. Se vahvistaneet päätökseni oikeaksi. Ihminen ei tarvitse kirkkoa vaan rakkautta ja oikeuden mukaista kohtelua. Kirkosta näitä saa valinnoissaan, oikeudenmukaista ei juuri lainkaan.

Ennustan kirkon heräävän asiaan, mutta liian myöhään. Valtaosa ihmisistä on siinä kohtaa löytänyt elämäänsä jo parempaa sisältöä, jolloin kirkko jää pienen piirin touhusi. Aikaa toki menee vuosikymmen, joten nyt luottamuksellisesti kahvia juovat mummot ja papat voivat ummistaa silmänsä ja jatkaa pullan syöntiä. Harvalla on rohkeutta nousta rivistä ja sanoa ettei keisarilla ole vaatteita, kun kirkkoherra toimii jatkuvasti hyvän hallintotavan vastaisesti. Tai julkisesti kohtelee naisia epäasiallisesti.

5

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoittaisitko "wing1" tuon alun uudestaan. En ymmärtänyt tekstiäsi. Kiitos.

• kaikenlaista sattuu

Erosin kirkosta, myöhemmin miehenikin. Hassua se, etten saanut kirkolta mitään kirjettä siitä että olisin tervetullut takaisin milloin haluaisin ym. (olenhan ollut jo muutaman vuoden työttömänä, joten en ole paljoakaan maksellut kirkollisveroa)
      Mutta kappas vaan, mieheni joka ikänsä oli maksellut isoja veroja kirkolle hyvän palkkansa johdosta, sai kirkolta kirjeen, jossa toivotettiin hänet takaiin, milloin vain haluaisi.
      Näin huomasimme molemmat sen, miten "raha ratkaisee" tässäkin asiassa, sen miten eri jäseniä kohdellaan kirkon taholta; siis epäoikeudenmukaisesti.
      Emme aio palata kirkon jäsenyyteen takaisin ja miksi palaisin? Eihän minulle sieltä löydy arvostusta työttömyyteni takia.

• ei kirkon jäsen

Hyvät ystävät, Jumala ei ole teitä hylännyt. Ei ihminen tarvtise välttämättä kirkkoja ja instituutioita sielunsa autuuden saamiseksi. Herra itse johdattakoon elämänne ja antakoon luottamuksen ja uskon syntyä omista vaikutuksestaan.

• mehtäkirkko
        ei kirkon jäsen kirjoitti:

Hyvät ystävät, Jumala ei ole teitä hylännyt. Ei ihminen tarvtise välttämättä kirkkoja ja instituutioita sielunsa autuuden saamiseksi. Herra itse johdattakoon elämänne ja antakoon luottamuksen ja uskon syntyä omista vaikutuksestaan.

Ei todella tartte kuulua kirkkoon jos ei tahdo rahoittaa sitä eikä saa apuja sieltä. Koska se ei Raamatun sanaa saarnaa niinkuin se kirjoitettu on.. Hyväksyy homouden ym. Minulle on tärkeä "metsäkirkko" jossa kohtaan Luojani ja juttelen Isälleni nyt varsin kin keväällä kun on niin kaunista ja luen raamattua talvisin. "Ihanat on Sinun asuinsijasi Herra Sebaot"

• Laitapuolen kulkija

Jeesus kolkuttaa ovella pyytäen päästä asumaan ihmisen sisimpään. Tarina kertoo eräästä uskoon tulleesta laitapuolen kulkijasta, joka iloissaan koitti liittyä kaupunkinsa hyvin toimeentuleviin kristittyihin, mutta koki aina tulleensa torjutuksi. Lopulta hän ahdistuneena purki sydäntään Herralle ja sanoi: "Etkö, Jeesus, voisi auttaa minua? He eivät päästä minua keskellensä." Tarinan mukaan rukoilija sai vastauksen: "Älä välitä. Eivät he ole päästäneet minuakaaan enää pitkään aikaan." Siinä on lyhyesti kuvattuna myös ilmestyskirjan Laodikean seurakunnan tilanne. He olivat sysänneet Jeesuksen ulkopuolelle. Hän pyytää kuitenkin (jakeessa Ilm. 3:20) päästä jälleen sisään. Huomatkaamme ettei hän enää kuitenkaan puhuttele koko seurakuntaa. Mekin voimme torjua Hänet luotamme. Väkisin Hän ei tule kenenkään elämään. Jos kutsu kuitenkin kiinnostaa ja suostumme hänen pelastettavakseen on Hän omalta puoleltaan valmis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      58
      6081
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      61
      5522
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      115
      4147
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3832
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3765
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3189
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      60
      2931
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59