Jotkut nuoremman polven hopparit eivät ehkä tiedä, että nykypäivän rap (ja muu hip hop -tyylinen musiikki) tehdään poikkeuksetta samplejen avulla. Taustat eivät siis ole artistien omia tuotoksia, vaan paloja vanhoista soul-, jazz- funk- ja r&b- klassikoista. Suosittelen lämpimästi näiden vanhojen biisien kuuntelemista - musiikkia oppii kuuntelemaan ihan eri tavalla ja voi löytää vaikka mitä hyviä uusia biisejä. Eminemin fanit, kuunnelkaapa vaikka Labi Siffren "I Got The". Monista tämäkin biisi voisi kuulostaa tutulta: Club Nouveau - Why You Treat Me So Bad. Esimerkkejä löytyy tuhansia. Kuunnelkaa ja oppikaa samalla hip hopin historiaa!
Kuunnelkaa!
6
331
Vastaukset
- eazy-killa
joo tiiän et niit o monii kaiken maailman cover biisei mut on ne silti iha hyvii (ja loistavii) pistäs lista nii kuuntelen ne nää alku peräset
- Ken Kaniff
mä tiedän tarpeeksi mulla on vanhoja levyjä.mä tiedän esim dr.drestä tarpeeksi.jos mä haluan tietää jostain artistista mä otan selvää ja dre kiinostaa mua siitä mä oon ottanut tarpeeksi selvää..noin yksinkertaista..
- g'sah
Ei tule räppitietäjäksi edelleenkään, vaikka kuinka väittäisit!
- LTjbuk
Voiko edes ärsyttävämpää otsikkoa olla meidän räp profeetallamme.(MÄ TIEDÄN TARPEEKSI)voi herranjumala APUA!!ota jo se pääsi pois sieltä perseestä!kukaan täysjärkinen ei enää ota vakavissaan mitään sun juttujas!Joten ehdotankin nimimerkin vaihtoa sulle..joku freddie mercury ois ihan hyvä,sopis hyvin sarjaan.Mitenkään taas tämän äijän tuotoksia vähätellen.Kato kyl kaikki sit taas tunnistaa sut,ku et osaa puhua ku yhest asiast.kukkakeppikukkakeppikukkakeppikukkakeppikukkakeppiVITUTTAAKOVATIPÄÄ??
- Chompper
Hyvä esimerkki on Nas -The Message. Moni pitää sitä Nasin biittinä ja sen keksintönä, vaikka biitti juontaa juurensa rockbiisistä 70 luvulta. Ja sitä biittiä on nyt kierrätetty sit missä milloinki. Hyvä biisi tosin toi Nasin versio siis.
- fdas
Kuka artisti mahtaa olla sen alkuperäisen takana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933524Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562478Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142404Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632264Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162148Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.871169Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671087Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261996Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142949