...on ilmiö joka kasvaa koko ajan. Onko syynä netti vai itse ihminen.... =)
Nettiviha...
31
201
Vastaukset
- himatuikku off
Syynä ovat kolmella pisteellä viestinsä aloittavat hipit. :)
- Normaalia
No mitäs vikaa tuossa on. Tottakai idiootteja pitääkin vihata. Näin on aina ollut ja niin tulee olemaankin.
Normaalia kirjoitti:
No mitäs vikaa tuossa on. Tottakai idiootteja pitääkin vihata. Näin on aina ollut ja niin tulee olemaankin.
....tosi järkevää... =)
Jaa-a, luulenpa että sekä että. Liikaa ahdistusta netistä imettynä ja oman elämän lukkiutuminen netin ihmeelliseen ja ylimieliseenkin maailmaan voi kyllä pahentaa sitä toisen ihmisen inhoakin.
.....luulen että vihaa ja ahdistusta oli vähemmän ennen, vaikka ihmisten elämä oli rankempaa. Nyt jotkut ahdistuu jo siitä että tietää maailmassa olevan hämähäkkejä. Ehkä ihmiset ovat herkistyneet.... =)
- Hullu ukko
iivar-runoilija kirjoitti:
.....luulen että vihaa ja ahdistusta oli vähemmän ennen, vaikka ihmisten elämä oli rankempaa. Nyt jotkut ahdistuu jo siitä että tietää maailmassa olevan hämähäkkejä. Ehkä ihmiset ovat herkistyneet.... =)
Näin on siellä missä on korkea elintaso ja ihmisillä liikaa vapaa aikaa.
- ssi~
Luultavasti välineellä on osuutensa. Sähkömagneettinen ja radioaktiivinen säteily ns. turvallisinakin annoksina vaikuttaa hermostoon ja yhdessä loputtoman istumisen kanssa tekee ärsyyntyneeksi. Ehkä entiset savottajätkät ei edes ehtineet huomata ketutustaan, kun oli jo puut pinossa.
Ihminen itse on perussyy, mutta netti mahdollistaa ilman pidäkkeitä anonyymisti minkälaisen kohkaamisen tahansa. Lisäksi yllyttäviä virikkeitä on vaikka kuinka paljon, ja itseään on myös helppo lietsoa uusiin saavutuksiin.
....väitän että liian suuri negatiivinen mediatulva ja virtuaalimaailman agressiivinen välinpitämättömyys muokkaa herkimpiä ihmisiä. Ennustan että vaikka elämme helpottuu teknisesti kaikin tavoin koko ajan....niin mielen pahoinvointi lisääntyy....
....väitän että liian suuri negatiivinen mediatulva ja virtuaalimaailman agressiivinen välinpitämättömyys muokkaa herkimpiä ihmisiä. Ennustan että vaikka elämme helpottuu teknisesti kaikin tavoin koko ajan....niin mielen pahoinvointi lisääntyy....
Täysin pidäkkeetön tulva suodattamatonta kuonaa, jota voi seurata 25/8. Noi käy varmasti, koska ihmisen mieli vaatii inhimillistä vuorovaikutusta toisten ihmisten kanssa. Mielellään luonnonkin kanssa. Ellei sitä ole, kaikki vääristyy.
- pipo päähän
On niin helppo olla kusipää. Ja viha on muodissa. Se tuo valheellisen vallan tunteen.
Jos omaan elämään ei ole mitään hallintaa vai puuttuu hallinnan tunne, se saa tilapäisesti haukkumalla muita. Halpamaista mutta ihmiset näköjään tykkää halvasta.
Mulle kiusaajat ja haukkujat ovat heikkoja luusereista, mutta eipä se niitä liikuta.
Todellinen vahva ei sorru kiusaamiseen huvikseen. Eikä tienaa kannuksiaan pahistelulla.
Kiusaava häirikkö on aivoton paska. (Onko tämäkin kiusaamista?) Mahtaako nettiviha kuitenkaan olla oikeaa vihaa. Mun on vaikea uskoa sitä, että jotakuta vihaisi pelkästään nettikirjoitusten perusteella (jos sitä tarkoitit?) Vai tarkoitatko, että purkaa vihaansa irl-tuttaviaansa kohtaan netissä? Se varmaan onkin tietysti todellisempaa.
Netti välineenä on ahdistava ja masentava, tutkimuksienkin mukaan .jos ihminen on valmiiksi väsynyt tai masentunut, netin ääressä roikkuminen tekee olotilasta moninkertaisen. Ehkä se voi sitten lisätä jopa vihan kaltaista tunnetta..?- Kyöstix
Pataan tulee ammu :)
....tuntuu että ihmiset vihaa jo pelkästään jota kuta sen takia että on olemassa. Ihmiset taitaa käydä netissä hieman ylikierroksilla....=)
- ihmiseläin
Ihminen tietysti.
Meillä on jo niin massiivisia ongelmia, että niitä puretaan erittäin aggressiivisesti nimenomaan nimettömänä netissä. Kännissä ja selvinpäin, pilvessä tai ei.
Eikä mitään sais kuulemma ottaa niin tosissaan, että alkais oikeesti pelkäämään sellasta vihakirjottelua, jossa uhataan tapaa jne.
Kovin on vinksahtanut tää ihmisen maailma. - että sapettaa
Minä vihaan ainoastaan eläinrääkkääjiä, ne voisin kyllä haukkua ihan kasvotusten.
- ärkkopee lietsoo:..
.
Lähinnä ärkkopeen tupatut rahastot lietsoo netti "vihaa" myös yleisradiossa
Nytkin tuli kaksi ärkko vihaohjelmaa perätysten ei liene sattumaa
Jossa samat koskaan mitään rehellistä työtä tekemättömät ruikuttaa
. Tämä kiinnostaa minuakin.
- hate talk
Vihapuhe on poliitikkojen sumutusta jolla yritetään kääntää huomio pois viestien sisällöstä leimaamalla ne "luusereiden" vihapuheiksi vaikka poliitikkojen ja talouseliitin arvostelu on täysin aiheellista heidän aiheuttamiensa vahinkojen vuoksi!
Sitäkin, mutta en ole livessä ikinä nähnyt samankaltaista joukkopsykoosia ja lynkkausmeininkiä mitä netissä voi pahimmillaan olla.
Nimettömänä vihaaminen voi olla joillekin turvallisempaa.Genio.Mente kirjoitti:
Sitäkin, mutta en ole livessä ikinä nähnyt samankaltaista joukkopsykoosia ja lynkkausmeininkiä mitä netissä voi pahimmillaan olla.
Nimettömänä vihaaminen voi olla joillekin turvallisempaa.Ja mä oon sentään nähnyt läheltä Viron itsenäisyyspyrkimykset ja mitä tunteita se aiheuttanut maan virloaisessa ja venäjänkielisessä väestössä...
- hate talk
Genio.Mente kirjoitti:
Ja mä oon sentään nähnyt läheltä Viron itsenäisyyspyrkimykset ja mitä tunteita se aiheuttanut maan virloaisessa ja venäjänkielisessä väestössä...
No ilmeisesti nettiviha on siirtymässä käytäntöönkin kun Katainenkin on jo huomannut "negatiivisen ilmapiirin" tässä maassa. Onko se mikään ihme kun jo 90-luvun lamasta kansalaisten niskaan on tullut pelkkää pa8kaa, koskaan ei mitään positiivista??!!
Koko ajan keksivät uusia maksuja ja veroja, hinnat nousevat rajusti mutta palkat eivät, työpaikatkin vähenevät koko ajan joten toimeentulon ja selviytymisen mahdollisuudet heikkenevät koko ajan tässä maassa!!! hate talk kirjoitti:
No ilmeisesti nettiviha on siirtymässä käytäntöönkin kun Katainenkin on jo huomannut "negatiivisen ilmapiirin" tässä maassa. Onko se mikään ihme kun jo 90-luvun lamasta kansalaisten niskaan on tullut pelkkää pa8kaa, koskaan ei mitään positiivista??!!
Koko ajan keksivät uusia maksuja ja veroja, hinnat nousevat rajusti mutta palkat eivät, työpaikatkin vähenevät koko ajan joten toimeentulon ja selviytymisen mahdollisuudet heikkenevät koko ajan tässä maassa!!!Äläs nyt! Mäkin sain täs äsken huiman palkankorotuksen. Tuntipalkka nousi jopa 23 senttiä...
- monte24.
Genio.Mente kirjoitti:
Äläs nyt! Mäkin sain täs äsken huiman palkankorotuksen. Tuntipalkka nousi jopa 23 senttiä...
neuvostoliitossa syntyneelle riittää almut ihan hyvin
- Ööli3
Homo sapiens.
Pataan vaan niin että tuntuu ja mustuu.- Skumppakivaa
Komppaan!
Turvat rullalle ja hilloa väliin, vappukin ihan ovella.
Ihminen itse tietysti. Puutteineen, rajoituksineen, tarpeineen. Netti on väline kaiken sen toteuttamiseen, kuten tuolla aiemminkin jo todettin.
- Citynainen
....kaiken pahan alku ja juuri.... ihminenkö.... =)
Nettiviha vähenee kun pysyy poissa netistä. Sitten on vain keksittävä muuta tekemistä ja se lienee haaste.
Citynainen kirjoitti:
Nettiviha vähenee kun pysyy poissa netistä. Sitten on vain keksittävä muuta tekemistä ja se lienee haaste.
....asiaa.... OLET ytimessä. Joillekkin on haaste keksiä tekemistä ilman nettiä.. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143580Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261424- 931278
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2751161Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi571136Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721100- 441015
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253931- 86865
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48818