Kaksi vuokrahevosta?

mor0

onko täällä kenelläkään kahta hoito tai vuokrahevosta? minulla olisi nyt tässä käsillä kaksi hevosta joista olen kiinnostunut enkä haluaisi vuokrata vain toista ;(

vuokrahevonen 1
- voi ratsastaa
- ei maksa mitään, pitää tehdä tallitöitä
- tallille on 12km, ajaa noin 10-15min
- voin mennä milloin vain haluan
- heppa on melkein 20 mutta sillä voi ratsastaa vielä normaalisti
- en tunne omistajaa

vuokrahevonen 2
- ei voi ratsastaa, voi vaan talutella, joskus voin istua selässä kävellen
- ei maksa mitään, pitää tehdä tallitöitä
- tallille on 20km, ajaa noin 20min
- tietyt päivät milloin voin mennä
- hevonen on melkein 30
- omistaja on tuttuni
- vaihtaa tallia kesän lopussa, joten voin vuokrata tätä vain pari kk

en tiedä mitä tehdä :( haluaisin niin kovasti hoidella molempia ja varsinkin kun pääsen vain toisessa paikassa ratsastamaan, niin ei olisi kovin raskasta ja kun tuo toinen lähtee kesän lopulla pois niin haluisin olla vielä tämän loppuajan sen kanssa.
ainoa ongelma on se, että jaksanko käydä molemmilla. periaatteess kyllä koska toisella en voi edes ratsastaa, mut sitte jos joutuisin tekeen molemmissa paikoissa tallitöitä niin tallilla menisi ainakin 2h päälle matkat, eli olisin tallilla 3-4h päivässä.
mitä te tekisitte?

4

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos asiaa ajattelisi kylmän järkevästi, niin vaihtoehto 1 olisi parempi. Siinä olisi kaikki edut paitsi tuttu omistaja. Käytännössä voisit hoitaa ja ratsastaa sitä kuin omaasi.

      Tälle vanhemmalle hevoselle olisit "vain" hoitaja ja kuten totesit, matkaa on melko laillakin enemmän.

      Kummastakaan hevosesta sinun ei siis tarvitse maksaa mitään, mutta miten aika riittää? Jos hoidat molempia täysipainoisesti ja vielä ratsastat toista, voit laskea tallilla menevän 2-4h kummallekin hevoselle erikseen, eli yhteensä 4-8h/pv plus matkat. Riippuen toki ihan siitä, miten rivakasti hoidat hommasi ja mitä kaikkea sisällytät päivittäiseen hoitoon. Vanhemmalla hevosella oli tosin vain tietyt päivät milloin kävisit sitä hoitamassa, mutta niinä päivinä kun sinulla olisi molemmat...

    • mor0

      en kyllä samana päivänä menisi hoitamaan molempia. ei mulla aika iha siihen riitä!

    • Sitä ajattelinkin. :)

      Tuolla aiemmin mietit jaksatko käydä molemmissa paikoissa, mutta en usko että siinä asiassa tulee ongelmia jos hoidat niitä vuoropäivinä. Yksi hevonen päivässä kuten itsekin sanoit, olettaen, että nuoremman hevosen omistajalle sopii ettet käy joka päivä. Mutta jos hän haluaa päivittäisen vuokraajan hevoselleen, niin sitten taidat joutua valitsemaan jomman kumman.

      Ehkä voisit kokeilla pelata kahden kanssa? Jos alkaa tuntua hankalalta tavalla tai toisella, niin ainahan noita järjestelyjä voi muuttaa. Ja kuten sanoit, toinen olisi vuokrattavissa vain pari kuukautta, minkä jälkeen voisit keskittyä nuorempaan jos siltä tuntuu.

    • anskudddd

      Teet vaikka niin että se kenen luokse saat mennä vain tiettyinä päivinä.... käyt sen luona ne päivät, ja se kenen luona saat olla joka päivä voit mennä ne päivät jotka on vapaana :) /Muuten mistä oot saanu ilmatteeks noi vuokra-poni/ itekki oon ettimässä ratsastan tällä hetkellä ratsastus koulussa mutta olis kivaa jos saisin vuokriksen ..... ::)))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe