Miksi ei sianlihaa laihduttajalle?

Sika

Monessa paikassa sanotaan että possua ei saisi syödä dietillä (mm. Dukan, Jutan dietti). Miksi? Esimerkiksi porsaan sisäfileen ravintoarvot on samat kuin naudan...

16

3231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cuba libre

      Saa sitä syödä, kalorit ratkaisee. Oleellinen on tärkeää ja painonhallinnassa tuo ideologinen puoli -- noo, kumpi on tärkeämpää, ideologia vaiko läskien lähtö? Sianlihassa on kuitenkin laadukkaita proteineja ja se tekee erinomaisesti kylläiseksi. Kaikessa ruuassa on mörkönsä, esimerkiksi prosessointi, divetymonoksidi ja ties vaikka mitä joten monipuolisuus on valttia. Ei siis pelkkää sikaa kuitenkaan.

      • Anonyymi

        Divetymonoksidi on vettä. Olen hämmentynyt.


    • AHJ-VHH

      Se on se rasva. Sianlihasssa on rasvaa, tosin nykyisissä rypsi porsaissa aika niukasti.
      Jokaisessa dieetti ohjelmassa on omia versioita. Tyttäreni oli 10 vuotta sitte painon vartioissa. Siellä kiellettiin avocado, no samasta syystä koska se sisältää rasvaa.
      Kookosöljy on joidenkin mielestä hengenvaarallinen, kuten voi.
      Tälläisillä selittelyillä on saatu suomalisten mieliin se rasvakammo. Luonollinen rasva on terveellistä.
      Keinotekoisista rasvoista, kuten rypsiöljyt ja markariinit ovat terveyden kannalta kyseenalaisia.
      Me käytämme voita ja kookosöljyä ruuanlaitossa ja oliiviöljyä salaatissa.
      Vältämme kaikkia eineksiä jotka sisältävät sokeria, kuten viljatuotteita. Sokeri on myös pahasta, mutta sitä ei useinkaan muisteta mainita. Syö ihan rauhassa possua, kunhan et syö hiilareita.

      • Koljonen

        Kato, itse Canadan-Karppaaja-Artohan se itse.

        Teillä on tuolla ihan oma VHH-palsta, sekä Iltalehden keskustelupalsta, jonka te olette väittelyllänne jo pilanneet. Joten voisitko ystävällisesti pysyä niillä kahdella palstalla, kun tämä on vielä suht siistinä ja asiallisena pysynyt palsta.

        Sinun ei tarvitse levittää täällä VHH-ilosanomaa, sillä netissä on riittävästi tietoa siitä ja yhdellä klikkauksella täältäkin pääsee tutustumaan tuonne VHH-palstalle.

        Joten, PAINU VITTUU TÄÄLTÄ, ennen kuin alat postailemaan niitä moskien kuvia, joita sinä kutsut ruoaks, tai saatikka ennen kuin alat luennoimaan viljoista ja vuotavasta peräsuolestasi.

        Kiitos.


      • Anonyymi
        Koljonen kirjoitti:

        Kato, itse Canadan-Karppaaja-Artohan se itse.

        Teillä on tuolla ihan oma VHH-palsta, sekä Iltalehden keskustelupalsta, jonka te olette väittelyllänne jo pilanneet. Joten voisitko ystävällisesti pysyä niillä kahdella palstalla, kun tämä on vielä suht siistinä ja asiallisena pysynyt palsta.

        Sinun ei tarvitse levittää täällä VHH-ilosanomaa, sillä netissä on riittävästi tietoa siitä ja yhdellä klikkauksella täältäkin pääsee tutustumaan tuonne VHH-palstalle.

        Joten, PAINU VITTUU TÄÄLTÄ, ennen kuin alat postailemaan niitä moskien kuvia, joita sinä kutsut ruoaks, tai saatikka ennen kuin alat luennoimaan viljoista ja vuotavasta peräsuolestasi.

        Kiitos.

        Koljonen

        Olisikohan laisillesi lyhellä sanavarastolla varustetuille pelleille oma sivusto?


    • valopäät

      Porsaan lihassahan on VÄHEMMÄN rasvaa kun naudan lihassa. Kyllä tuo nyt pitäisi jokaisen tietää. Näin siis kun puhutaan nimenomaan siitä lihasta. Naudassa rasvan on "sisällä" siellä itse lihassa. Sen näkee helposti jos katsoo tuollaista hyvin marmoroitunutta lihaa. Sen sijaan porsaassa rasva on lihan pinnalla, kiinni nahassa tai selkeinä "raitoina" lihaskudoksen välissä. Porsaasta rasva on siis huomattavasti paljon helpompaa jättää pois. Itseäni aina huvittaa tuo, että possu muka ei sopis laihduttajalle. Ei sitä läskiä tosiaan ole pakko puputtaa. Mielummin kuitenkin nassutetaan napaan sitä naudassa olevaa piilorasvaa ja AH KUN ON NIIN KEVYTTÄ!!!

    • Sika on paras!

      Olen itse menestykkäästi laihduttanut 8 kg 3 kuukaudessa syömällä sikaa, kanaa ja kalaa ja paljon vihanneksia ja marjoja/hedelmiä huonoja hiilareita vältellen. Alan olla normaalipainoinen. :)

    • ...

      Eikös tämä Jutta ole joku blondi? Jospa se selittää...

    • cuba libre

      Mielestäni ei ole niin järkevää laittaa kieltolistalle mitään ylimääräistä, jos haluaa laihduttaa. Sillä tavoin saa mahdollisimman vähän muutoksia elämäntapaan ja 'kielletyt hedelmät' pienemmiksi -> onnistumismahdollisuudet paranee. Vähärasvainen sianliha laihduttaa siinä missä muutkin samat kalorit sisältävät proteiinipitoiset tuotteet, kuten kana, nauta, kala, raejuusto, katkaravut jne...

      Ja 26 kiloa tippui, laihdutuksen olen jo lopettanut, koska en näe järkevää syytä sitä nyt jatkaa. Aika paljon on artikkeleita, mistä olen pitkälti "luopunut", mutten kuitenkaan sitä listaa ruvennut jatkamaan tyystin tarpeettomilla artikkeleila kuten sianlihalla.

      Ylläpitokalorit ovat aika korkeita, koska liikun suht paljon. Tasalukema on jossain 3300 kcal paikkeilla, keskimäärin. Liikuntapäivänä voi mennä yli 3500:n kun taas lepopäivänä alle kolmen tonnin. Se tarkoitta myös, että on syötävä ravitsevasti, riittävillä kaloreilla, muutoin menee liikkuminen aika tolkuttomaksi.

      Vai mitä olette mieltä -- kumpaa kannattaisi rajoittaa enempi -- sipsejä vai sianlihaa?

    • Anonyymi

      Jos olet muslimi niin ymmärrän että et syö sianlihaa.

      Muusssa tapauksessa typeryyden huippu.

      kansa vaan jaksaa höpöttää kaloreista ja elää innokkaasti mukana niin diabetes- kuin liikalihavuusaallossakin-luottavaisin mielin.

      typerryyden toinen huippu.

      • Anonyymi

        Ai että jos on muslimi niin on oikeutettua kieltäytyä sianlihasta ja jos ei ole niin on typerä? Älä nyt lässytä, jokaisella on oikeus valita mitä syö ja mitä ei, uskoi sitten pedari-muhammetin juttuihin tai kuu-ukon vihreään hevoseen. Se että pyllistää yhteen suuntaan ei ole järkevämpi syy kieltäytyä sianlihasta kuin esim laihdutus.


    • Anonyymi

      Possunliha on hyvää ja vähärasvaisena versiona se on jopa terveellistä esim porsaan ulkofileessa proteiinia samanverran kuin tonnikalassa.

      • Anonyymi

        Sianlihan säilyvyys on huonompi kuin esim. naudanlihan, ja ennen muinoin kylmäsäilytys ei ollut niin hyvin kehittynyttä kuin nykyään. Sen vuoksi profeetta Muhammed antoi määräyksen, ettei sianlihaa saa syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sianlihan säilyvyys on huonompi kuin esim. naudanlihan, ja ennen muinoin kylmäsäilytys ei ollut niin hyvin kehittynyttä kuin nykyään. Sen vuoksi profeetta Muhammed antoi määräyksen, ettei sianlihaa saa syödä.

        Trikiinit!


    • Anonyymi

      Possun liha sisältää vähemmän tyydyttynyttä rasvaa kuin nauta tai lammas, toki ulkofilee ei vaikka juuri mitään. Ehkä vain tuon oudon ravintosuosituksen takana on muslimi, joka ei syö possua muutenkaan, muuten ei siinä ole päätä eikä häntää.

      • Anonyymi

        Sianlihassa rasva on näkyvää. Sisä- ja ulkofileiden tyhkäinen osa on käytännössä rasvatonta.
        Naudassa rasva on piilorasvana. Parhaimmillaan marmoroituneena kalliissakin ruhonosassa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe