Pahoittelen jo valmiiksi typerää kysymystäni ja olen varautunut saamaan tähän vittuiluvastauksia, mutta jos nyt edes yksi asiallinen vastaus mahtuisi mukaan, niin olisin kiitollinen!
Eli ostin vuosi sitten uuden fillarin (Nishiki), johon ei koko viime fillarikauden aikana tarvinnut kertaakaan pumpata lisää ilmaa kumeihin. Nyt sitten talven kellarissa seisottuaan kumit ovat tietenkin ihan lötköt. Vanha pumppu ei venttiileihin sopinut, ja pienen googlettelun jälkeen sain selville, että venttiilit ovat Schrader-malliset. Ostin Clas Ohlssonilta pienen pumpun, jonka piti sopia kaikkiin kolmeen venttiilimalliin, mutta tuntuu olevan sen verran pilipali-vehje, etten saa sillä pihaustakaan ilmaa renkaisiin.
Noh, sittenpä sain vinkin, että renkaat voi täyttää huoltoasemalla. Mutta nyt mulla on kamala kynnys mennä huoltsikalle, kun en autoa omista niin ei ole mitään kokemusta mistään siellä olevista vempeleistä, ja hirvittää ajatus, että ukot naureskelee kun en saa edes ilmaa pyörän renkaisiin.
Joten voisiko joku ystävällinen ihminen pääpiirteittäin selittää, miten se ilmapumppu toimii. Painetaanko vaan jotain nappia? Ja pysähtyykö se automaattisesti kun on sopiva ilmanpaine renkaissa, vai onko vaarana että räjäytän kumini vielä kaiken kukkuraksi? Ja älkää sanoko että pyydä apua, sillä oikeasti HÄVETTÄÄ olla näin hemmetin tyhmä! Haluaisin vain suoriutua tästä vähin äänin, ilman että täytyy paljastaa kenellekään tyhmyyttäni.
KIITOS jos joku jaksoi lukea vuodatukseni ja jaksaa vielä antaa pari neuvoakin!
Hyvää pyöräilykevättä kaikille! :)
Renkaiden täyttäminen huoltoasemalla
5
14749
Vastaukset
- LZ 127
Tuo ei ensinnäkään ole tyhmyyttä: mikään määrä ällyllistä suorituskykyä ei kykene luomaan vastauksia kysymyksiin tyhjästä. Sen sijaan sinulla taitaa olla huono itsetunto.
http://www.clasohlson.com/fi/Pr409794000/Pr409794000
Tyypillisesti huoltoasemalla on tuollainen ilmantäyttölaite. Ilmaa päästetään renkaaseen liipasimesta vetämällä. Joskus laite täytyy pyytää kassalta lainaksi, koska se muuten rikottaisiin tai varastettaisiin.
Laitteissa on ilmanpainemittari, joka ei tosin välttämättä kovakouraisen käsittelyn vuoksi näytä oikein. Et kertonut, millaiset renkaat pyörässä ovat, joten oikeaa ilmanpainetta on vaikea sanoa. Vakio- ja hybridipyöriin sopii yleensä 3,5 baaria eteen ja 5 taakse. - uimo.pantero
Schrader-venttiili on sama kuin auton neulaventtiili.
Fillarisi renkaat täytetään siis samoin kuin auton renkaat. - tyhmä fillaristi
Kiitos vastauksista! :)
Uimo pantero: tiedän että kyseessä on sama venttiili kuin autossa, mutta ongelma onkin se ettei mulla ole edes ajokorttia, niin en tiedä miten auton renkaat täytetään.
LZ 127: Osuit naulan kantaan, mulla on tosi huono itsetunto. Mutta kiitos neuvoista, tuo selvensi jo paljon! Enköhän uskaltaudu huoltsikalle kokeilemaan. :) - kuntopolkija
Vaikka ei suoranaisesti liitykään aiheeseen, niin kumma, että viime kesänä ei tarvinnut pumpata kertaakaan ja talven aikana ilmat ovat hävinneet. Minun fillarini renkaat olivat samassa paineessa kuin syksyisen täytön jäljiltä (kylmä autotalli). Mutta so not.
Ehdotan kuitenkin, että hankit itsellesi pumpun, jolla saat renkaaseen ilmaa. Oletko varmasti käyttänyt sitä CO:n pumppua oikein? Venttiili saattaa olla talven jälkeen vähän jumissa. Minulla on Bilteman mittarilla varustettu jalkapumppu (hinta 5,49), joka toimii moitteetta. Fillarin telineessä on pieni käsipumppu, jos tarvitaan tien päällä ilmaa. Senkin olen hankkinut jostain marketista. Vähän hankalaahan se on taluttaa huoltoasemalle parin kilometrin päästä, jos sattuu ilma karkaamaan renkaan alaosasta. - Anonyymi
Tänään kävin huoltoasemalla pyörän kanssa. Aikani siinä kyykin ja ihmettelin. Onneksi paikalle sattui tulemaan joku mies ja sanoi et hae kassalta adapteri tuohon ilmanpainelaitteeseen ettei vahingossa rengas halkea.
No meninkin sisälle ja samalla joku ystävällinen mies henkilökunnasta tulikin mukaan ja laittoi ilmat renkaisiin.
Senverran helppo homma oli että seur. kerralla homma hoituu itselläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3802968Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201599Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481390Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan171215Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa591068Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta291040En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82983- 81975
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo153939Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar206864