Hyvä saliohjela!?!

Kertokaas millaisia saliohjelmia teillä on? Olen 35v/m/170/78... Olen aikaisemminkin salilla käynyt, mutta ilman mitään ohjelmaa. Sellaista pyörimistä se oli =) Nyt on ollut tarkoitus pudottaa vähän painoa ja saada turhat nesteet/läskit pois. Lisäksi pitää yllä hyvää lihaskuntoa. 1/2013 tähän päivään lähtenyt n.5-7kg turhaa ja ehkä tilalle sitä hyvää jonkun verran. Oma ohjelmani välillä liikkeitä muuttaen seuraava:

MA-TO
1. Venyttely
2. Rinta: käsipainoilla penkillä maaten penkki vinopenkki
3. Vatsa
4.Ojentajat: ranskalainen punnerrus talja suora tanko talja köysi
5. Kyljet: sivuvenytys maksimipainoilla
6. Olkapäät: pystypunnerrus käsipainoilla vipunosto sivulle
7. kuntopyörä 22min

TI-PE
1. venyttely
2. Selkä: alatalja ylätalja
3. Reidet & pohkeet: kyykky pohjeliike seisten
4. Hauis: käsipainoilla/tangolla hausikääntö taljassa vasta/myötäote
5. Epäkkäät: Olankohautukset käsipainoilla maksimipainolla
6. kuntopyörä

toistot vaihtelee ja painot hiukan.

9

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vm 43

Vanhan sairasvoimistelijan nykytilanne.
      Ma. -kyykky
      -pystypunnerrus
      -ranskis
      -seinäpunnerrus
      -viparit
      -rive

Ti. -leuat (oma paino)
      -h-käännöt
      -ylätalja
      -vatsa 3 - 4 eri liikettä

Ke. -aerobinen 45 - 60min.
      -muuta maun mukaan

To. -pystypunnerrus vauhtipunnerrus raaka työntö samassa sarjassa.
      -ranskis
      -niskan takaa punnerrus
      -nopeat vauhtipunnerrukset
      -vatsa, 3 - 4 eri liikettä

Pe. -mave
      -leuat
      -h-käännöt
      -rive
      -muuta maun mukaan

Saman viikon samojen harjoitteiden suoritustapa vaihtelee.
      Nyt olen keventänyt viikkoa keskiviikon aerobisella ja jättämällä sunnuntai lepopäiväksi aikaisemman maven asemesta.

Teen vatsaa huomattavasti enemmän kuin olen merkinnyt. Aina kun tulee tungosta niin masulia mahtuu tekemään.

Samoin putkivempeleitä lutkuttelen täydennykseksi ilman suunnitelmaa.
      Aerobisia jumputuksia tulee tehdyksi 15 - 20min pätkissä.

Kerran kuukaudessa katson maksimit mavessa, syväkyykyssä ja pystypunnerruksessa.

Tänä vuotena 7-kymppiä täyttävän, 2011 kahdesti syöpäleikatun, vatsa kahdesta kohden poikkisyin revityn ukon täytyy ajatella palautuksiakin.
      Onneksi ajankäyttöäni ei määrää mikään ulkopuolinen taho.

Tiukennan tekemistä kunhan toivun täysin äskeisestä kuukauden "rentoutumiskuurista".

• vuosimallia76

Kunnioitettavaa touhua ikäiseltäsi mieheltä!

Silti haluan kysyä miksi penkkipunnerrus ei ole liikevalikoimissa?
        Aivan älyttömän hyvät liikkeet käytössä mutta yksi liike puuttuu. Itselle niitä voiman mittareita on juuri voimanostoliikkeet.

• Vm 43
        vuosimallia76 kirjoitti:

Kunnioitettavaa touhua ikäiseltäsi mieheltä!

Silti haluan kysyä miksi penkkipunnerrus ei ole liikevalikoimissa?
        Aivan älyttömän hyvät liikkeet käytössä mutta yksi liike puuttuu. Itselle niitä voiman mittareita on juuri voimanostoliikkeet.

En löydä penkistä mitään hyötyä itselleni. Tosin ranskis on yhtä turha. Myös jotkut putkivempeleet toimivat etupäässä täytteinä ja sykkeen ylläpitäjinä.

Oman olotilan kannalta pidän tärkeimpinä jalkojen ja keskivartalon kuntoa.
        Huilin aikana nopeimmin katoaa teho reisistä.
        Vatsa pitää hyvin pintansa.

Aloittaessani 59v 11kk ensimmäinen tulos touhusta oli puolen vuoden jälkeen luopuminen verenpaine ja kolestroli lääkityksestä.

Ikäiseltä? En ole kokenut salilla vähäisintäkään iästäni johtuvaa karsastusta. Joku joskus kysyy sitä.
        Eräs venäläinen, n.5-kymppinen nainen sanoi, kysyttyään ikäni, "sinu pitä olla hyvi varovaine"!

• vuosimallia76
        Vm 43 kirjoitti:

En löydä penkistä mitään hyötyä itselleni. Tosin ranskis on yhtä turha. Myös jotkut putkivempeleet toimivat etupäässä täytteinä ja sykkeen ylläpitäjinä.

Oman olotilan kannalta pidän tärkeimpinä jalkojen ja keskivartalon kuntoa.
        Huilin aikana nopeimmin katoaa teho reisistä.
        Vatsa pitää hyvin pintansa.

Aloittaessani 59v 11kk ensimmäinen tulos touhusta oli puolen vuoden jälkeen luopuminen verenpaine ja kolestroli lääkityksestä.

Ikäiseltä? En ole kokenut salilla vähäisintäkään iästäni johtuvaa karsastusta. Joku joskus kysyy sitä.
        Eräs venäläinen, n.5-kymppinen nainen sanoi, kysyttyään ikäni, "sinu pitä olla hyvi varovaine"!

Anteeksi, ei ollu tarkoitus vit'uilla iästä eikä mitään muutakaan. Ihan oikeasti haluan keskustella treenaamisesta jota itse olen harrastanut 17 vuotta ja olen itse 36.

• Vm 43
        vuosimallia76 kirjoitti:

Anteeksi, ei ollu tarkoitus vit'uilla iästä eikä mitään muutakaan. Ihan oikeasti haluan keskustella treenaamisesta jota itse olen harrastanut 17 vuotta ja olen itse 36.

En minä tuota vittuiluna ottanutkaan. Mainitsin ikäkarsastuksen puuttumisen vain siksi, että monikin tuntuu ennakkoon pelkäävän sitä.

Olet hyvin järkevä koska olet ylläpitänyt harrastustasi.
        Elämäntilanteista johtuen minulle tuli 38:n vuoden täydellinen katko jolloin terveyteni, ja varsinkin kuntoni laski dramaattisesti.

Aloitus ikääntyneenä polvi-invalidina ( pohjakyykkyjen seurausta ), alkoholisoituvana rauniona ei ollut helppo.

• vuosimallia76
        Vm 43 kirjoitti:

En minä tuota vittuiluna ottanutkaan. Mainitsin ikäkarsastuksen puuttumisen vain siksi, että monikin tuntuu ennakkoon pelkäävän sitä.

Olet hyvin järkevä koska olet ylläpitänyt harrastustasi.
        Elämäntilanteista johtuen minulle tuli 38:n vuoden täydellinen katko jolloin terveyteni, ja varsinkin kuntoni laski dramaattisesti.

Aloitus ikääntyneenä polvi-invalidina ( pohjakyykkyjen seurausta ), alkoholisoituvana rauniona ei ollut helppo.

Kaikki me ollaan jollain tavalla vajavaisia. Kuppi maistuu itsellekkin välillä liian hyvin ja tarkoituksena on (toivottavasti) lopettaa alkon käyttö kokonaan ennenkuin pahempia sattuu. Tupakoinnin sentään sain lopetettua reilu 3 vuotta sitten.

Mitä kauemmin käy salilla, sitä enemmän alkaa ajatella terveysvaikutuksia. Parikymppisena aloitellessa ulkonäkö oli kaiken perusta treeneissä. Nykyään sitä ajattelee enemmän terveyden kannalta, vähän kuin terveysvakuutus. Samalla vuosien myötä tullut ruokavalio treeniäkin tärkeämmäksi asiaksi.

Jos vanhaksi saan elää niin haluan vanhuuteni elää mahdollisimman vähillä lääkemäärillä. Se ohjaa nykyistä käyttäytymistäni, eli ruokavalio on kaiken perusta.

Todella hienoa että olet treenaamalla päässyt noista lääkkeistä eroon.

• 531power
    • iuyyiuiuyiuyiujhk

Ei kannata tehdä kovin pitkiä venytyksiä ennen suoritusta eikä myöskään ihan heti sen jälkeen. Lyhyitä venytyksiä voi tehdä jos tuntuu tarpeelliselta, mutta usein pelkkä lämmittely kyllä riittää.

Itse treenaan kaksijakoisella ohjelmalla neljä kertaa viikossa:

1. Treeni

1. Leuanveto lisäpainoilla
      2. Alataljasoutu/kulmasoutu
      3. Pullover taljassa

1. Penkkipunnerrus käsipainoilla
      2. Vinopenkki käsipainoilla
      3. Ristikkäistalja

1. Pystypunnerrus käsipainoilla
      2. Käänteinen pecdeck
      3. Vipunostot sivuille

Vatsalihaksia eri tavoin

2. Treeni

1. Kyykky
      2. SJMV
      3. Prässi
      4. (Reidenojennus)
      5. Pohkeita eri tavoin

1. Dippipunnerrus
      2. Ranskalainen punnerrus
      3. Ojentajapunnerrus taljassa köydellä

1. Hauiskääntö tangolla
      2. Hauiskääntö istuen käsipainoilla
      3. Hauislauta tangolla tai käsipainoilla tai laitteessa

Vatsalihaksia eri tavoin

Noiden lisäksi teen välillä olankohautuksia ja liikkeitä kyljille, mutta eivät kuulu varsinaisesti ohjelmaan.

• Ite tykkään vaihdella ohjelmaa aina välillä, että pysyy mielenkiinto hommaan. Tämän hetkinen ohjelma on alla. Jotkin liikkeiden nimet varmaan kaipaisivat lisäselvitystä. Tämä on kunnon pumppiohjelma. Teen vielä monet sarjat pudotussarjana loppuun. Raskaimmat päivät painottuvat viikonloppuun, kun en jaksa viikolla niin kovin rehkiä. Teen kohtuu fyysisesti rasittavaa työtä.

KE:
      jkyykky
      jalkaprässi
      jalkalaite
      pohkeet

sotilaspenkki
      vipunostot
      taljavipunostot

ylätalja
      kapea ylätalja
      alanosto
      soutu kp

olkapäät (eteen, sivulle ja taakse)

TO:
      kapeapenkki
      ojentajat tangolla

haba
      haba käsipainoilla

sivuvatsa käsipainolla
      vatsan kierto
      vatsa lankulla
      vatsa sarjat
      jalan heilautukset

LA:
      jkyykky
      jalkaprässi
      jalkalaite

penkki
      vipunostot
      kulmavipunostot

ylätalja taakse
      yhden käden ylätalja

olkapäät (eteen, sivulle ja taakse)
      olkarutistus

SU:
      sj mave tai mave
      vastajalkalaite
      persenosto
      jalanojennukset

pystypunnerrus
      ojentajat tangolla
      dipit

haba
      haba käsipainoilla

selkä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3037
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3021
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2387
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1808
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      79
      1317
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1270
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79