Jos tiedät kaiken niin voitko oppia enää uutta ?
Avotrismi
16
116
Vastaukset
Heh, oletko katsonut saman leffan kuin minä?
Jackie Chanin hahmo kysyy nuorelta klopilta näin:
"Miten voit oppia mitään, kun osaat jo kaiken"?
Leffa on siis Forbidden Kingdom.....tuollainen vaan tuli mieleen tässä iltaa istuessa... en tiennyt lainanneeni. En saa päähäni missä leffassa se on...
Genio.Mente kirjoitti:
Jackie Chanin hahmo kysyy nuorelta klopilta näin:
"Miten voit oppia mitään, kun osaat jo kaiken"?
Leffa on siis Forbidden Kingdom...ahaa.... en ole katsonut...
iivar-runoilija kirjoitti:
....tuollainen vaan tuli mieleen tässä iltaa istuessa... en tiennyt lainanneeni. En saa päähäni missä leffassa se on...
Nää on niin vanhoja juttuja. Samankaltaisiin ajatuksiin tullut törmättyä monissakin paikoissa ja kirjoituksissa. Veikkaisin, että itämaista perua. Ei länsimainen ajattelutapa osaa ajatella sellaisia. Länsimainen ajattelutapa noudattaa kaavaa "minä tiedän". Itämainen taas ottaa aina lähtökohdaksi sen "minä en tiedä".
Sokrates on yksi historian briljanteimpia keskustelu. ja väittelyhahmoja, joka niputti aina jokaisen kaikkitietävän. Oma lempparni Sokrate-dialogeista on Gorgias muuten. Mutta silti. Sen viisain ja briljantein oivallus on silti se "Tiedän ainoastaan sen, etten tiedä mitään".
Sori, runoilija. Ehkä minä olen vaan liian lukenut ja sinä vaan itseoppinut viisas tai jotain...Genio.Mente kirjoitti:
Nää on niin vanhoja juttuja. Samankaltaisiin ajatuksiin tullut törmättyä monissakin paikoissa ja kirjoituksissa. Veikkaisin, että itämaista perua. Ei länsimainen ajattelutapa osaa ajatella sellaisia. Länsimainen ajattelutapa noudattaa kaavaa "minä tiedän". Itämainen taas ottaa aina lähtökohdaksi sen "minä en tiedä".
Sokrates on yksi historian briljanteimpia keskustelu. ja väittelyhahmoja, joka niputti aina jokaisen kaikkitietävän. Oma lempparni Sokrate-dialogeista on Gorgias muuten. Mutta silti. Sen viisain ja briljantein oivallus on silti se "Tiedän ainoastaan sen, etten tiedä mitään".
Sori, runoilija. Ehkä minä olen vaan liian lukenut ja sinä vaan itseoppinut viisas tai jotain.......fraaseja ja hienoja ajatuksia on maailma täynnä... mutta vain kuuntelemalla neuvoja ei opi uimaan.....veteen on mentävä joskus...
....fraaseja ja hienoja ajatuksia on maailma täynnä... mutta vain kuuntelemalla neuvoja ei opi uimaan.....veteen on mentävä joskus...
Se on totta. Puhumalla ei olla tähän asti tultu.
Yksi minun suosikeistani itämaisista ajatuksista, tai oikeastaan kaksi, on:
"Joka kerta kun heität kiven veteen, osut renkaan keskelle"
"Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovin tärkeää."
Ensisilmäyksellä hyvin yksinkertaisilta vaikuttavia, mutta kun miettii vähän syvemmin niitä, ei ne lopulta niin yksinkertaisia olekaan...
Hep!
Kolmas kaikkitietävä ilmottautuu.iivar-runoilija kirjoitti:
....jaa...no, mitäs tänään väännetään kättä...
...korjaan....siis mistäs tänään väännetään kättä....
....jaa...no, mitäs tänään väännetään kättä...
Emmä jaksa vääntää mistään. Tuhlasin jo energiani genion kanssa vääntämiseen(ja sekään pälli ei tajua).
(ja genio ajattelee, että minä pälli en tajua, vaikka se tulee tähän kohta kommentoimaan, että ei hän välitä mitä minä pälli tajuan tai olen tajuamatta)relaxed_eyes kirjoitti:
Emmä jaksa vääntää mistään. Tuhlasin jo energiani genion kanssa vääntämiseen(ja sekään pälli ei tajua).
(ja genio ajattelee, että minä pälli en tajua, vaikka se tulee tähän kohta kommentoimaan, että ei hän välitä mitä minä pälli tajuan tai olen tajuamatta)...aha...no välillä kannattaa huilata...
En oo koskaan sellaseen itsekusetukseen sortunut että tietäisin tietäväni kaiken.
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä oon ja sitte mä tipahrin.
http://aijaa.com/nc3CiXRela: Erehdyksestä voi onneksi aina oppia, kun tajuu erehtyneensä. Toista se on sitten jos ei tajua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511