Seuraatko oikeaa vai väärää Messiasta? Katso täältä totuus.
35
189
Vastaukset
- Tule oikealle tielle
Tuosta linkistä tosiaan ilmenee tosi selvät tunnusmerkit, seuraatko oikeaa ristin Herraa Jeesusta, vai oletko väärän jeesuksen harhaopin kahleissa.
- evangeliina*
Tuosta linkistä selviää messiaanisen uskonnon kristinuskon vastainen valheopetus.
Tuo linkki on hyvä esimerkki eksytyksestä, jota monet epäraittiit hurmahenget mielellään tunnustavat, se kun jatkuvasti hyökkää kristittyjä vastaan, joita itsekin syvästi vihaavat.
Komeasti on sanoilla kikkailtu, luotu illuusio, ettei Raamatun kuvaama Jeesus olisi aito Jeesus Kristus, vaan nyt uuden uskonnon kautta esiintuotu antikristus "Yeshua", jota monet epäkristityt mielellään jo kumartavat.
Se, että kristinuskossa löytyy joitakin virheellisyyksiä esim. Kristuksen syntymäpäivän kohdalla, ei tee tyhjäksi Uuden Testamentin sanomaa, apostolien opetuksia, eikä Jeesuksen jumaluutta ja jumalallista alkuperää olevaa messiaanisuutta, jonka messiaaninen uskonto myöskin kieltää, mm. alentaen Jeesuksen ainoastaan Jumalan käytössä olleeksi profeetaksi.
Enpä olisi uskonut, että Moshe sentäään noin alas vajoaa. Tuo on nyt niin selkeä julistus, että se suorastaan pitää ottaa talteen!
: - evangeliina*
evangeliina* kirjoitti:
Tuosta linkistä selviää messiaanisen uskonnon kristinuskon vastainen valheopetus.
Tuo linkki on hyvä esimerkki eksytyksestä, jota monet epäraittiit hurmahenget mielellään tunnustavat, se kun jatkuvasti hyökkää kristittyjä vastaan, joita itsekin syvästi vihaavat.
Komeasti on sanoilla kikkailtu, luotu illuusio, ettei Raamatun kuvaama Jeesus olisi aito Jeesus Kristus, vaan nyt uuden uskonnon kautta esiintuotu antikristus "Yeshua", jota monet epäkristityt mielellään jo kumartavat.
Se, että kristinuskossa löytyy joitakin virheellisyyksiä esim. Kristuksen syntymäpäivän kohdalla, ei tee tyhjäksi Uuden Testamentin sanomaa, apostolien opetuksia, eikä Jeesuksen jumaluutta ja jumalallista alkuperää olevaa messiaanisuutta, jonka messiaaninen uskonto myöskin kieltää, mm. alentaen Jeesuksen ainoastaan Jumalan käytössä olleeksi profeetaksi.
Enpä olisi uskonut, että Moshe sentäään noin alas vajoaa. Tuo on nyt niin selkeä julistus, että se suorastaan pitää ottaa talteen!
:Keskitän vastaukseni siis nimenomaan sivun otsikkoon: "MItä messiasta sinä seuraat?" (Which Meeiah do yoy follow?)
Vasemmalla on lista: False Messiah, eli Väärä Messias, sekä oikealla True Messiah = oikea Messias. Kirjoitus siis nimenomaan nimeää kristinuskon Vapahtajan olevan "False" eli Väärä Messias. Se esittää kristinuskon epätarkkuudet siten, että siitä johdetaan päätelmä: Jeesus on väärä messias, Yeshua, siis eri henkilö kuin Jeesus = oikea messias.
Voiko tuon paremmin enää antikristusta kuvata? Se on tässä: messiaanisen uskonnon tyrkyttämä uusi Yeshua on antikristus. Uskotko sinä häneen?
: - evangeliina*
evangeliina* kirjoitti:
Keskitän vastaukseni siis nimenomaan sivun otsikkoon: "MItä messiasta sinä seuraat?" (Which Meeiah do yoy follow?)
Vasemmalla on lista: False Messiah, eli Väärä Messias, sekä oikealla True Messiah = oikea Messias. Kirjoitus siis nimenomaan nimeää kristinuskon Vapahtajan olevan "False" eli Väärä Messias. Se esittää kristinuskon epätarkkuudet siten, että siitä johdetaan päätelmä: Jeesus on väärä messias, Yeshua, siis eri henkilö kuin Jeesus = oikea messias.
Voiko tuon paremmin enää antikristusta kuvata? Se on tässä: messiaanisen uskonnon tyrkyttämä uusi Yeshua on antikristus. Uskotko sinä häneen?
:Kirjoitusvirheitä.
... sivun otsikkoon: "Mitä messiasta sinä seuraat" (Which Messiah do you follow?)
- Tämä on Jeesus
JHWH:
Jooel 2:32: Ja jokainen, joka huutaa avuksi JHWH:n nimeä,
pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat
pelastuneet, niinkuin JHWH on sanonut; ja
pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka JHWH kutsuu.
JESHUA:
Apt 4:12: Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä
ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa
meidän pitäisi pelastuman.
Room 10:9-13: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeshuan
Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet
kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen
uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella
pelastutaan. Sanoohan Raamattu: 'Ei yksikään, joka
Häneen uskoo, joudu häpeään'. Tässä ei ole eroitusta
juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on
kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka Häntä avuksi
huutavat. Sillä 'jokainen, joka huutaa avuksi JHWH:n
nimeä, pelastuu'.
1Kor 1:2: Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle,
Messiaassa Jeshuassa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut
ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän
Herramme Jeshuan Messiaan nimeä kaikissa
paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. - Tämä Jeshua, Jeesus
Moshen sivut voi valikosta klikata myös suomeksi, vaikka aloituksen linkissä pahoiteltiin että ovat englanniksi.
Pidetään kaikkia messiaanisia sivuja tutkiessa huoli, että pelastuksemme on edelleen armosta, ja Jeesuksen sovitustyön kautta. Ihmistä kun miellyttää kaikki oma teko, ja jos innostuu kovin lain tekoihin, saattaa eksyä pois evankeliumista, joka on armon evankeliumi. Hapatusta kun saattaa esiintyä kaikkialla missä ihmisiä on.
Jeesus on sekä vanhan että uuden testamentin Jeesus, eikä vain meidän länsimaisen kulttuurin kuva Jeesuksesta. Vanha testamentti asettaa esikuvan sille minkä Jeesus täyttää ja näin Sana avautuu meille laajemmin. Jeesus on minulle kuitenkin Jeesus, sama jota alkukielellä sanotaan nimellä Jeshua. Sama kuningasten Kuningas ja herrain Herra!- evangeliina*
Raamatun Jeesus ja messiaanisen uususkonnon tarjoama uus'messias "Yeshua" eivät ole sama henkilö.
Moshen laittama julistus tuo tämän asian täysin selväksi. Asia, josta itse olen jo kauan varoittanut, itsekin hetken aikaa messiaanisuudesta kiinnostuneena, mutta sen sisältämään vihakirjoitteluun kyllästyneenä, ne huijarit jätettyäni. Juutalaisuutta messiaanisuus ei myöskään ole, samoin se hyökkää myöskin juutalaista uskontoa, sekä etnisiä juutalaisia vastaan.
Tämä tulee nyt pitää mielessä.
Nämä kaksi ovat toisiansa vastaan: Yeshua vastaan Raamatun Jeesus Kristus.
Kristinusko ei ole vielä edes oikein tajunnut tuon henkilöhahmo "Yeshuan" täyttä olemusta, mutta me, uskonnollisia sivustoja lukevat, olemme havainneet Yeshuan kannattajien erittäin syvän vihan kristinuskoisia, eli kristittyjä vastaan. Tämä seikka ilmenee kaikilla näilläkin sivustoilla ja on jokaisen itsensäkin luettavissa.
:
* Miksi pitää käyttää tuota juutalais/hebrealais imaisua Jumalasta? Se ei sano suomalislle oikeastaan yhtään mitään, eikä meille pakanoille, se on Israelin kansan Jumala, joka ehkä kirjoitetaan omalla tavallaan, meille on kyllä aivan yksinkertaisen selkeää se, että käytämme Jumalasta Jumala nimeä, sen ymmärtää kaikki !
* Ja vielä siitä, että kun ollaan pakanonoita, ei tuo hebrean kielinen ilmaisu Jumalasta meille edes kuulu, laki on annettu ainoastaan juutalaisille, ei koskaan pakanoille. Vasta Kristuksessa uskoon tullessamme tulemme lain kanssa tekemisiin, ja silloinkin täytetyn lain Kristuksessa, saamme valmiiksi täytetyn lain lahjavanurskauden kautta tulla laintättäneinä Jumalan yhteyteen, mutta vain Jeesuskessa Kristukessa !- joo_joo
"Se ei sano suomalislle oikeastaan yhtään mitään"
Hau tu ju tuu mai diö felou.
--__-- Kyllä sinun Mohikaani helluntailaisena pitäisi osata kaikkia vieraita kieliä kuin vettä vain.
* jo ko ha ma hu ma hu ta
--__-- humahuta vuan
Aika outoa on tuo nykyajan Jeshua, Joshua villitys. Olkoon nimi ollut mikä tahansa hebreaksi, Hän on suomalaisille Jeesus. Miksi pitäisi Jeesuksen nimeä alkaa muuttamaan?
Jotkut helluntailais-karismaattisuuden pääuomasta erillään olevat seurakunnat käyttävät noita "Jeshuoita" Jeesus sanan tilalla. Jeesus -sanaa ei hyväksytä.
Eräskin Tv7:n ohjelmassa "ihmeparantunut" suomalainen väittää "Jeshua/Joshua";n parantaneen hänet, mutta ei Jeesuksen.
Tuo linkin takana oleva "Mosse" on pyörinyt tuolla Netmissionin keskustelupalstoilla. Olisikohan tullut kenkää sieltä kun on perustanut oman foorumin?- (:>
Mazdels":Tuo linkin takana oleva "Mosse" on pyörinyt tuolla Netmissionin keskustelupalstoilla. Olisikohan tullut kenkää sieltä kun on perustanut oman foorumin?"
Kuuleppa "Mazdels, katsoppa tarkemmin tuota Moshen foorumia, niin näet itsekin, että se on todella kauan ollut olemassa.
Eli ei Moshea ole mistään poispotkittu, vaan hän vaikuttaa usealla foorumilla, niikuin me monet muutkin.
Siellä Moshen pitämällä palstalla on muuten todella mielenkiintoisia asioita paljon, olen lukenut niitä jo vuosikausia. (:> kirjoitti:
Mazdels":Tuo linkin takana oleva "Mosse" on pyörinyt tuolla Netmissionin keskustelupalstoilla. Olisikohan tullut kenkää sieltä kun on perustanut oman foorumin?"
Kuuleppa "Mazdels, katsoppa tarkemmin tuota Moshen foorumia, niin näet itsekin, että se on todella kauan ollut olemassa.
Eli ei Moshea ole mistään poispotkittu, vaan hän vaikuttaa usealla foorumilla, niikuin me monet muutkin.
Siellä Moshen pitämällä palstalla on muuten todella mielenkiintoisia asioita paljon, olen lukenut niitä jo vuosikausia.Selasin keskustelufoorumin kirjoitusten päivämääriä .No on se foorumi ollut olemassa noin vuoden verran. En tiedä sitten onko "todella kauan"
- hellari....
Ja jos ihan oikein raamatullisia ollaan niin meidän pitäisi puhua Jeesuksesta Kristuksesta, sillä nimi Jeesus on ollut silloin ja vieläkö lie tänääkin, ollut itämailla melko yleinen miehen nimi.
Tuskinpa Herra noin pikkumaisuuksiin komapastuu. Pääasia on että sydämessämme olemme aitoja. - (:>
mazdels kirjoitti:
Selasin keskustelufoorumin kirjoitusten päivämääriä .No on se foorumi ollut olemassa noin vuoden verran. En tiedä sitten onko "todella kauan"
Selasin keskustelufoorumin kirjoitusten päivämääriä .No on se foorumi ollut olemassa noin vuoden verran. En tiedä sitten onko "todella kauan"
En tiedä mistä ne aikaisemmat Moshen tekstit löytyvät, ehkä hän on poistanut ne, mutta sen tiedän että vuosikausia olen niitä seurannut! - (:>
hellari.... kirjoitti:
Ja jos ihan oikein raamatullisia ollaan niin meidän pitäisi puhua Jeesuksesta Kristuksesta, sillä nimi Jeesus on ollut silloin ja vieläkö lie tänääkin, ollut itämailla melko yleinen miehen nimi.
Tuskinpa Herra noin pikkumaisuuksiin komapastuu. Pääasia on että sydämessämme olemme aitoja."Ja jos ihan oikein raamatullisia ollaan niin meidän pitäisi puhua Jeesuksesta Kristuksesta, sillä nimi Jeesus on ollut silloin ja vieläkö lie tänääkin, ollut itämailla melko yleinen miehen nimi.
Tuskinpa Herra noin pikkumaisuuksiin komapastuu. Pääasia on että sydämessämme olemme aitoja".
SINÄ et näköjään tiedä raamatullisuudesta yhtään mitään.
Jeesuksen ihan oikea ja alkuperäinen nimi oli JESHUA, ei suinkaan Jeesus.
Olisiko sinusta mukavaa, jos nimesi olisi Mika, mutta sinua kutsuttaisiin silti nimellä Sika?
Jesus, Jeesus-nimen sus-pääte tarkoittaa nimittäin hepreaksi hevosta ja latinaksi se on sika!!!
Haluatko sinä todellakin käyttää väärää ja vääriä nimiä Eloah`in eli Jumalan Pojasta???
- ???
Onko ekivaari avannut oman foorumin?
- Punainen Gerbera
PYH, se mikään ekivaarien foorumi ole. Eikös se ekivaari ole joku jehova tms. vääräoppinen ainakin jutuista päätellen.
Punainen Gerbera kirjoitti:
PYH, se mikään ekivaarien foorumi ole. Eikös se ekivaari ole joku jehova tms. vääräoppinen ainakin jutuista päätellen.
Ekivaari on kirjoittamansa mukaan helluntaiseurakunnan jäsen, vaikka hänellä onkin eriävä näkemys kolminaisuusopista.
- Mohikaani_27 ei kirj
mazdels kirjoitti:
Ekivaari on kirjoittamansa mukaan helluntaiseurakunnan jäsen, vaikka hänellä onkin eriävä näkemys kolminaisuusopista.
* Ei pelkästään erova kolminaisuudesta, vaan on opitaan täysin jehovantodistajien oppia sivuava, vaikka nimi onkin h-seurakunnassa, hänen vaimo on oikea helluntailainen, siksi kaiketi saa ollakkin siellä kirjoilla !
* Silloin, vuosia sitten, kun ekivaari tuli palstalle, hän kertoi alkaneensa lukemaan Raamattua siksi, että voisi kumota , hänen mielestää urutuneet kristittyjen uskoa joka on vanhentunutta, tai muuten epäraamatullista, ja ja on kaiketi käynyt jotain jumaluusopillista instituuttia tai sitten vapaamuurareiden oppilaana ollut. Että ei ekivaari ole koskaan tarvinnut Jeesusta syntienanteeksiantajana, että senkautta olisi tullut uskoon, päinvastoin hän oli alusta alkaen vastaan uskovaisia jotka ovat oikeasti tarvinneet Jeesusta, syntiensä anteeksianatjana !
* En voi muistaa sana tarkasti, että ekivaari voi kimpaantua tästä, mutta ajatus oli aivan sama kun hän on Raamattua alaknut tutkimaan, hänen tarkoitus oli muuttaa evankeliumia toiseen suuntaan pois vanhanaikaisesta, johonkin, tiesikö itsekkään mitä halusi ja mihin ryhtyi ! Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Ei pelkästään erova kolminaisuudesta, vaan on opitaan täysin jehovantodistajien oppia sivuava, vaikka nimi onkin h-seurakunnassa, hänen vaimo on oikea helluntailainen, siksi kaiketi saa ollakkin siellä kirjoilla !
* Silloin, vuosia sitten, kun ekivaari tuli palstalle, hän kertoi alkaneensa lukemaan Raamattua siksi, että voisi kumota , hänen mielestää urutuneet kristittyjen uskoa joka on vanhentunutta, tai muuten epäraamatullista, ja ja on kaiketi käynyt jotain jumaluusopillista instituuttia tai sitten vapaamuurareiden oppilaana ollut. Että ei ekivaari ole koskaan tarvinnut Jeesusta syntienanteeksiantajana, että senkautta olisi tullut uskoon, päinvastoin hän oli alusta alkaen vastaan uskovaisia jotka ovat oikeasti tarvinneet Jeesusta, syntiensä anteeksianatjana !
* En voi muistaa sana tarkasti, että ekivaari voi kimpaantua tästä, mutta ajatus oli aivan sama kun hän on Raamattua alaknut tutkimaan, hänen tarkoitus oli muuttaa evankeliumia toiseen suuntaan pois vanhanaikaisesta, johonkin, tiesikö itsekkään mitä halusi ja mihin ryhtyi !En itsekään ymmärrä tuota kolminaisuusoppia. Minä ymmärrän että on Jumala, on Jeesus ja on Pyhä henki. Nämä ovat erillisiä mutta ovat yhtä mieltä asioista.
Miksi Jeesus opetti Isä meidän -rukouksen? "Anna meille meidän syntimme anteeksi..." Rukous on osoitettu Jumalalle. (Tosin helluntailaiset eivät rukoile tätä rukousta yhteisesti kokouksissa, koska se on erään pastorin mukaan liian kirkollinen rukous). Toisin sanoen synnit pitää pyytää anteeksi Jumalalta eikä Jeesukselta. Jeesus on sovittanut syntimme.
Joku kirjoittaa toisessa ketjussa hengen hedelmistä. Ekivaari on niitä harvoja tällä palstalla, jossa näkyvät hengen hedelmät.Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* En voi muistaa sana tarkasti, että ekivaari voi kimpaantua tästä, mutta ajatus oli aivan sama kun hän on Raamattua alaknut tutkimaan, hänen tarkoitus oli muuttaa evankeliumia toiseen suuntaan pois vanhanaikaisesta, johonkin, tiesikö itsekkään mitä halusi ja mihin ryhtyi !Mohikaani_27valehtelee ja vääristelee kielloistani huolimatta todistuksiani. Olen useita kertoja häntä kieltänyt puolestani todistamasta! En ole valtuuttanut Mohikaani_27 todistamaan puolestani, mutta hän aina tuppautuu sitä tekemään, saadakseen väärennellä kaikkea sitä, mitä olen todistanut.
Itse olen alusta alkaen todistanut, että olin ennen kuin usko tuli minuun, [Gal. 3:25] Jumalan vihollinen ja yritin esiintyä tiukasti ateistina, joka ei usko Jumalaan. En edes osannut etsiä sellaista, mitä en uskonut olevan. Uskon tultua kirjoittelin pitkän aikaa rekisteröitymättömänä nimimerkillä "Entinen ateisti." Varmaan monet muistavat?
Mutta näkymätön ja salattu Jumala näki sydämeni tilan, tuli ja puhdisti sydämeni sekä valitsi minut. Mohikaani_27 ottaa osatotuuksia siitä, mitä on saattanut lukea todistuksistani, että ennen kuin usko tuli minuun, yritin letkautella halveksivasti uskovaisille.
Esimerkiksi kuulemastani perättömästä asiasta, että Raamattu sanoisi: "Kirottu on se mies, joka ei kiimaista naista auta." Yritin intensiivisesti etsiä tuota lausetta, mutta eihän sitä tietenkään Raamatusta löytynyt, koska sitä ei siellä ole. Sen sijaan löysin sieltä sellaista, joka ohjasi uskon tulemaan sydämeeni ja elämääni sekä perheeni elämään.
Mohikaani yrittää levitellä minusta valheina omia kuvitelmiaan, esim. että olen yrittänyt houkutella puolisoani pois uskosta. Mohikaani todistaa varmaan kokonaan eri avioparista kuin meidän liitostamme, sillä olen ollut Jumalalle kiitollinen meidän yhteisestä uskostamme siitä alkaen kun usko tuli. Emme itse osanneet sitä edes etsiä.- KTS (Ei kirj.)
ekivaari kirjoitti:
Mohikaani_27valehtelee ja vääristelee kielloistani huolimatta todistuksiani. Olen useita kertoja häntä kieltänyt puolestani todistamasta! En ole valtuuttanut Mohikaani_27 todistamaan puolestani, mutta hän aina tuppautuu sitä tekemään, saadakseen väärennellä kaikkea sitä, mitä olen todistanut.
Itse olen alusta alkaen todistanut, että olin ennen kuin usko tuli minuun, [Gal. 3:25] Jumalan vihollinen ja yritin esiintyä tiukasti ateistina, joka ei usko Jumalaan. En edes osannut etsiä sellaista, mitä en uskonut olevan. Uskon tultua kirjoittelin pitkän aikaa rekisteröitymättömänä nimimerkillä "Entinen ateisti." Varmaan monet muistavat?
Mutta näkymätön ja salattu Jumala näki sydämeni tilan, tuli ja puhdisti sydämeni sekä valitsi minut. Mohikaani_27 ottaa osatotuuksia siitä, mitä on saattanut lukea todistuksistani, että ennen kuin usko tuli minuun, yritin letkautella halveksivasti uskovaisille.
Esimerkiksi kuulemastani perättömästä asiasta, että Raamattu sanoisi: "Kirottu on se mies, joka ei kiimaista naista auta." Yritin intensiivisesti etsiä tuota lausetta, mutta eihän sitä tietenkään Raamatusta löytynyt, koska sitä ei siellä ole. Sen sijaan löysin sieltä sellaista, joka ohjasi uskon tulemaan sydämeeni ja elämääni sekä perheeni elämään.
Mohikaani yrittää levitellä minusta valheina omia kuvitelmiaan, esim. että olen yrittänyt houkutella puolisoani pois uskosta. Mohikaani todistaa varmaan kokonaan eri avioparista kuin meidän liitostamme, sillä olen ollut Jumalalle kiitollinen meidän yhteisestä uskostamme siitä alkaen kun usko tuli. Emme itse osanneet sitä edes etsiä.Joo ei ole tuollaista lausetta sinne päinkään.
Onko joku helluntaisaarnaaja keksinyt tekosyitä omille kiimoilleen?
Kas, asia oli kirjoitettu Lontoon kielellä, vaikka Suomessa asutaan ja Herramme Jeesus kehoitta ihmisiä puhumaan ihmisille sen maan ihmisten kielellä, jossa itsekukin asuu.
Alkaa tosiaankin kuulostaa siltä, että se Lontoon kielellä kirjoitettu Raamattu erottaa vuohet lampaista ja paimenen paimenesta, vaikka Raamatun Kirjoitusten sanomassa kerrotaan, että Kristus Jeesus on Tie, Portti, Kallio ja Usko, ja jokainen, joka häntä seuraa perii iankaikkisen elämän.
Saaatana on se väärä profeetta ja väärä paimen, joka hukuttaa lampaat.- KTS (Ei kirj.)
Leidi Linduliini on okees siinä et tää "Jeshua" -hahmo jota vippulaslössi etukenossa kauppaa, on se lopun ajan viimeinen antikristus!
Kyllä JÄMPTI on niin! - Vai näinkö
Kun aikamme tuumailemme mitä kaikkea Jeesuksen nimi voisi olla kuin Jeesus, niin kohta se voisi olla joku henkilönäkin kokonaan toinen. Liekö se pyrkimyksenä...
Minä olen tullut uskoon Jeesuksen nimessä ja veressä, joten sitä nimeä en lähde omalta osaltani muuttamaan. Muilla kielillä nimi on luonnollisesti toinen, mutta niin on kaikki muutkin Raamatun nimet. Ei Mooseskaan ollut Mooses, eikä Pietari tai Paavali siellä suomeksi ollut. Nämä taipuvat suomenkieliseen puheeseen paremmin kuin alkuperäiset. Ja silti samoista Raamatun henkilöistä puhutaan. Raamattuun ei saa mitään lisätä eikä pois ottaa, mutta silti se on käännetty. Joka on tullut uskoon Jeshuan tai Jehushuan nimessä, pitäytynee myös myös hebrealaisessa raamatussa? - Abner
KTS (Ei kirj.)
30.4.2013 18:33
Leidi Linduliini on okees siinä et tää "Jeshua" -hahmo jota vippulaslössi etukenossa kauppaa, on se lopun ajan viimeinen antikristus!
Kyllä JÄMPTI on niin!
Kuka ihmeen "leidi linduliini?"
Etkö sinä muslimi teidä, että Jeesuksen IHAN oikea ristimänimi on Jeshua, SE ei tosiaankaan ole Jeesus.
Sillä Uusi Testamentti on kirjoitettu kreikaksi ja myös Jeshuan oikea nimi on väännetty kreikkalaisittain Jeesukseksi tai Jesukseksi, mutta se EI ole Hänen nimensä!
Hänen nimensä on JESHUA = PELASTAJA
Niin että kyllä JÄMPI on niin!- evangeliina*
Tässä ei ole nyt kysymys siitä, kuinka Jeesuksen alkuperäinen nimi tulee lausua tai kirjoittaa, vaan täysin eri oppia tuovasta, toisesta messiaasta, jonka julistus on kristinuskon vastainen.
Hänen toiminnastaan ja hänen opetuslastensa hengestä näemme, että kyseessä on nyt mainittu antikristus, joka eksyttää, jos mahdollista, valitutkin. On iloinen asia, että monet tämänkään foorumin ja tämän ketjun kirjoittajista eivät ole astuneet hänen ansaansa, vaan luonnostaan havainneet: tuo ei ole minun paimeneni ääni, tuota ääntä minä en seuraa!
Sitten on heitä, jotka aina juoksevat kaiken uuden perässä: vanha Jeesus saa nopeasti jäädä, uusi on sijaan tullut: antikristus jonka huilun tahdissa saa tanssia ja kokea fiiliksiä, kaatuilla, hurmostella, tanssia polkua pitkin Hel'vetin portille asti, joka nielee jokaisen sille tielle lähteneen.
Tämä on nyt kiistan ydin.
Tuolla asiaan vastaus! http://koti.phnet.fi/petripaavola/JeshuaJeesus.html
- aamenna
Amen näin juurtui.
Olen kuullut helluntailaisten käyttävän rukoillessa myös nimiä "Jeissus", "Tsiisas", "Jesu" -nimiä, ilman että rukoukseen on liittynyt kielilläpuhumista.
- KTS (Ei kirj.)
Kyllä JÄMPTI on niin!- evangeliina*
Leidi Linduliini posautti taas sappensa...
- KTS (Ei kirj.)
evangeliina* kirjoitti:
Leidi Linduliini posautti taas sappensa...
Evangeliina poltti loppuun happensa...
- evangelinduliina*
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Evangeliina poltti loppuun happensa...
Mä kävin jo tärisemässä siellä toisellakin forkalla...
- KTS (Ei kirj.)
evangelinduliina* kirjoitti:
Mä kävin jo tärisemässä siellä toisellakin forkalla...
Tärinää ja värinää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823263
- 922945
- 532212
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201655- 191544
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81497Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181395Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351325Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61268