En voi uskoa mihinkään hiilarijuttuihin, ihmekapseleihin ja vastaaviin.
Laihtuminen ei ole nopeaa, eikä sen kuulukaan olla. Kärsivällisyys palkitaan, niin kuin aina. Nopea laihtuminen ei myöskään ole pysyvää tai terveellistä. Jotta oikeat ja nimenomaan terveät ruokailutottumukset ja se haluttu paino pysyvät, ei esim. hiilareiden poisjättäminen ole hyvä juttu.
Päätin aloittaa ruokatottumusten muuttamisen tutun painonhallinta ryhmän ohjeilla (en kylläkään käy ryhmässä). ja toden totta, tuloksia tulee. Rasva on lähtenyt tasaisesti kaikkialta ja olo on todella pirteä, eikä ole ollut nälkä _k_e_r_t_a_a_k_a_a_n_. Saa syödä kaikkea, mikään ei siis ole kiellettyä, mutta kohtuus on se avainsana. Suomeksi: syömällä laihtuu!
Lipsumisia tietysti aina tulee, kun on ollut kaiken maailman juhlia yms. Mutta yhden päivän herkuttelu ei kaada mitään, painoa on lähtenyt viikottain silti. Silloin tällöin oon sallinut itselleni herkuttelun, päivä kahdesta viikosta ei lihota ketään, kunhan vaan muistaa ne muut päivät olla ihmisiksi.
Ja te nuoret tytöt, jotka ootte kehitysvaiheessa ja painatte aivan mitättömän vähän muutenkin, hyvin harvalla teistä on todella paino-ongelmia. (nämä tyyliin: olen 166 pitkä ja painan 56 kiloa, olenko ylipainoinen".
Uskokaa ihmiset hyvät, että ei ole mitään kahden päivän pikadiettiä, jolla saa pysyviä ja haluttuja tuloksia (ja yleensähän ne on vaan ne nesteet, jotka lähtevät ja pudottavat hieman painoa). Kärsivällisyyttä ja hivenen itsekuria, niin johan homma alkaa toimimaan!
Tsemiä kaikille, jotka kamppailevat samaa läskimörköä vastaan, kun minäkin! Sinnikkyys palkitaan varmasti! :) Hyvä me!
-9kg ja 9 viikkoa
21
2902
Vastaukset
- minä
Olen täysin samaa mieltä ja laihdutan "samalla menetelmällä", siis syömällä terveellisesti ja kaikkea. Olo todellakin on hyvä, jaksan koko päivä töissä ja koulussa ja paino tippuu noin yhden kilon viikkovauhtia. Ja jos todellakin lipsuu tai on juhlat, paino ei heilahda plus 2kg!! Niin kun ihmedieeteissä...
Ottakaa järki käteen ja laihduttakaa niin, että tulos myös pysyy!
Tsemppiä ja todellakin... hyvä me!!- Muodokas
Mielestäni teillä on nopea laihdutustahti, vaikkin terveellinen. Kaikki on tietysti suhteellista.
- Luffe
Muodokas kirjoitti:
Mielestäni teillä on nopea laihdutustahti, vaikkin terveellinen. Kaikki on tietysti suhteellista.
Mitä te oikein sitten syötte ? onko perunat esim. kiellettyjä ? vihanneksia ja hedelmiä on varmaankin paljon ?
- Mie vaan
Luffe kirjoitti:
Mitä te oikein sitten syötte ? onko perunat esim. kiellettyjä ? vihanneksia ja hedelmiä on varmaankin paljon ?
Elikkäs.. kaikki perustuu siihen, että syödään päivässä tietty määrä pisteitä.
70-80 kiloset 20p
80-90 kiloset 22p
alle 70 kiloset 18p
mutta kukaan (paitsi miehet) ei yli 25p
ilmaisia eli 0:n pisteen arvoisia ovat mm.
-appelsiini, sitruuna ja vesimelooni,
-melkein kaikki vihannekset ja kasvikset,
-marjat,
-kohtuudella käytettynä kahvi, vähäkaloriset marjakeitot ja light limu on myös 0p.
Aterioiden yhteydessä saa syödä ruisleipää, perunaa ja pastaa 2:lla pisteellä niin paljon kuin napa vetää. Eli kaikista menee se 2 pistettä, ei yhteensä.
Kannattaa suosia kaikkea vähärasvasta ja syödä pieniä määriä päivässä. - Mie vaan
Muodokas kirjoitti:
Niin se saattaa olla, mutta välillä on viikkoja, että menee vaan 400g ja välillä menee 1,5kiloa. Mutta täysin ohjeiden mukaan, että mitään ylilyöntiä tuskin on tapahtunut. Alussahan se menee aina nopeammin, lopussa hidastuu.
Täytyy muistaa vaan, että kaikki se 100grammaakin, mikä lähtee on aina hyväks :) - minä
Luffe kirjoitti:
Minulla on perhe jolle kokkaan ihan tavallista kotiruokaa. Olen katsonut rasvan perään, että käytän sitä niukasti, mutta muuten en vähennä mitään. Opiskelen, joten joudun todella laskemaan rahoja ruokakaupassa, joten emme syö hirveästi kalliita vihanneksia ja hedelmiä. Syön ihan perusruokaa (perunaa, riisiä, pastaa..), mutta annoskokoni on pienempiä kuin normaalisti. Mittaan annokset painonvartijoiden pisteiden mukaan. Se on mielestäni ainoa paras keino! Miksi dieetin ajaksi ostaa muunlaista ruokaa, kun kuitenkin palaat dieetin jälkeen vanhaan? Ethän kuitenkaan syö loppuelämääsi dieettisafkoja. Lasket kalorit siihen 1200 päivässä, niin taatusti laihdut keskimäärin kilon viikossa. Ja niinkun edellä sanoin, karkkipatukka tai pari siideriä ei tätä projektia kaada.
Onnea yritykselle! - Gilda
Mie vaan kirjoitti:
Elikkäs.. kaikki perustuu siihen, että syödään päivässä tietty määrä pisteitä.
70-80 kiloset 20p
80-90 kiloset 22p
alle 70 kiloset 18p
mutta kukaan (paitsi miehet) ei yli 25p
ilmaisia eli 0:n pisteen arvoisia ovat mm.
-appelsiini, sitruuna ja vesimelooni,
-melkein kaikki vihannekset ja kasvikset,
-marjat,
-kohtuudella käytettynä kahvi, vähäkaloriset marjakeitot ja light limu on myös 0p.
Aterioiden yhteydessä saa syödä ruisleipää, perunaa ja pastaa 2:lla pisteellä niin paljon kuin napa vetää. Eli kaikista menee se 2 pistettä, ei yhteensä.
Kannattaa suosia kaikkea vähärasvasta ja syödä pieniä määriä päivässä.Vaaleasta pastasta menee aterialla 4 pistettä ja tummasta 3. Eli ei 2, niin kuin Mie vaan väitti.
- Yks laihduttaja
Onnea sinulle menestyksestäsi!
Olen laihtunut nyt -9 kg 12 viikossa ja olen syönyt terveellistä perusruokaa, johon kuuluvat mm. perunat, pastat ja riisit. Ainoastaan karkkit olen poistanut lähes kokonaan aiemmasta ruokavaliostani ja lisännyt liikuntaa muutaman viikkotunnin lisää. Terveelliset ruokailutottumukset ovat kaiken a ja o!- näin on
nyt kuukaudenpäivät syönyt näin
aamupala voileipä-lounas lautasmallin mukaan-välipala hedelmä-päivällinen lautasmallin mukaan-iltapala leipä tai hedelmä.
Painoni ei kuitenkaan ole lähtenyt laskuun, vaikka mielestäni syön oikein.(ei karkkia,pullaa,limuja jne.)
Kertokaa nyt ihmeessä meille muille miten syötte, että painonne putoaa kilon viikossa-puolikiloakin viikossa riittäisi minulle. Ohjeita siis..kiitos - Yks laihduttaja
näin on kirjoitti:
nyt kuukaudenpäivät syönyt näin
aamupala voileipä-lounas lautasmallin mukaan-välipala hedelmä-päivällinen lautasmallin mukaan-iltapala leipä tai hedelmä.
Painoni ei kuitenkaan ole lähtenyt laskuun, vaikka mielestäni syön oikein.(ei karkkia,pullaa,limuja jne.)
Kertokaa nyt ihmeessä meille muille miten syötte, että painonne putoaa kilon viikossa-puolikiloakin viikossa riittäisi minulle. Ohjeita siis..kiitosSamantyyppistä ruokaa minäkin syön, paitsi päivällisen tilalla syön leipää, muroja, puuroa tms.
Itse olen käyttänyt laihdutuksen apuna ja tukena myös ruokapäiväkirjaa, johon olen merkinnyt kaikki syömiseni. Tästä on ollut todella paljon hyötyä, koska on tullut kiinnitettyä huomiota siihen mitä todella syö. Olen laskenut kalorini ja pyrkinyt syömään n.1200 Kcal/pv. Liikunnan avulla olen pyrkinyt saamaan 1000 Kcal vajeen päivittäiseen energiantarpeeseeni. - ansku
Yks laihduttaja kirjoitti:
Samantyyppistä ruokaa minäkin syön, paitsi päivällisen tilalla syön leipää, muroja, puuroa tms.
Itse olen käyttänyt laihdutuksen apuna ja tukena myös ruokapäiväkirjaa, johon olen merkinnyt kaikki syömiseni. Tästä on ollut todella paljon hyötyä, koska on tullut kiinnitettyä huomiota siihen mitä todella syö. Olen laskenut kalorini ja pyrkinyt syömään n.1200 Kcal/pv. Liikunnan avulla olen pyrkinyt saamaan 1000 Kcal vajeen päivittäiseen energiantarpeeseeni.yksi hyvä konsti on etten syö kuuden jälkeen illalla kun korkeintaan porkkanoita. En tiedä onko sillä varsinaisesti mitään merkitystä (fysiologisesti) mihin aikaan päivästä syö, mutta ainakin se pitää kokonaiskalorimäärän kurissa.
- ruokailutapamuutos
ansku kirjoitti:
yksi hyvä konsti on etten syö kuuden jälkeen illalla kun korkeintaan porkkanoita. En tiedä onko sillä varsinaisesti mitään merkitystä (fysiologisesti) mihin aikaan päivästä syö, mutta ainakin se pitää kokonaiskalorimäärän kurissa.
Otin itseäni niskasta kiinni lokakuussa -03.aloin syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä, pieniä annoksia. esim.1 kananrinta, 1,5dl riisiä ja loput salaattia. sain näin tiputettua 8kg.sitten painon tippuminen pysähtyi. otin avuksi painonvartijoiden ohjelman, jonka avulla yritän saada pois vielä 6kg. jo ensimmäinen viikko tuotti tulosta-1kg.luulen että annoskokoni olivat lopussa niin pieniä että paino lakkasi putoamasta. painonvartioiden pisteytysidea on hyvä. syön kaikkea mutta kohtuullisesti.
- vtuilija
minkä tähden ihmisen tulee syödä pastaa ja riisiä? Ne ei maistu miltään, eikä niissä ole mitään ravintoaineita. Pelkkiä kaloreita. Mikä niistä tekee tarpeellisia? Entä peruna, siinähän ei kuorittuna ole mitään syömisen arvoista?
Toiseksi. Vituttaa nämä saa syödä kaikkea kohtuudella jutut. Näinhän sinä teit ennen lihomistaskin. Nyt saat syödä kaikkea vähän, mutta mitään et tarpeeksi. Etkä muuten varmasti laihdu jos syöt noita 0 pisteen ruokia rajattomasti. Niistäkin on karsittava, päästäksesi tuohon kiloon viikko.
Kolmanneksi. Kovin montaa prosenttia kaltaisistasi ei pysy saavuttamissaan mitoissa vaan lihovat takaisin, joten samaan ihmediettikategoriaan voidaan pojodieetitkin laittaa kuin Atkinsonitkin.- mie vaan
Ihan asiallisia pointteja..
mut jos jotain osaan perustella, niin..
Riisi, peruna ja makaroni kyllä maistuvat kun vain osaa laittaa. Mausteethan on keksitty. Ja onhan niissä kuitua, mitä ehdottomasti tarvitaan, jotta suolisto toimii.
Ja se on totta, että nollan pisteen tavaroita ei saa kilokaupalla ahmia, kyllähän niistä silloin merkitään jokunen piste. Tarkoitin lähinnä, en kyllä maininnut, että välipalana, ja jos tulee makeanhimo, niin lasillinen laittilimskaa tai marjakeittoa vie sen hyvin.
Kaikkea saa syödä niin kuin ennenkin, mutta ei tarpeeksi?? Tätä en ymmärtänyt. Kertaakaan minulla ei ole ollut nälkä. Oon vaan kertakaikkiaan syönyt liikaa, pärjään vallan mainiosti, ellen paremminkin, pienemmällä annoskoolla. Enää ei tule sellaista hervotonta väsymystä kuin ennen vedettyä se tuhti ateria.
Ja sekin on totta, että vain harva pystyy pitämään kilot kurissa laihdutuksen jälkeen. Mutta sekin on jo hyvin, jos edes muutama ihminen siinä sitten lopulta onnistuu. Täytyy vain iloita heidän puolesta, heillä on elämä jonkun verran "helpompaa" hoikempana, kuin jatkuvien läski-puheiden paineessa.
Todella mielenkiintoinen kanta sulla asiaan, ja toivottavasti tässä oli nyt jotain vastapainoa noille sun kommenteille. - Mie vaan
Niin ja vielä sellanen pointti, joka jäi mainitsematta, niin:
eihän niitä riisiä, pastaa, perunaa pelkiltään syödä. tai tietty voi, mutta minä en. Otan lisäksi mm. kasviksia, tonnikalaa (vedessä), kanaa, vähärasvaista jauhelihaa, pinaattiohukaisia, kalaa, mitä milloinkin..
ja esimerkiksi pieni nökäre rasvaa tai tuorejuustoa uusien perunoiden päällä ei ole kamala synti.
Ja rasvoista vielä sen verran, että olen huono tunnistamaan hyviä ja huonoja rasvoja, mutta sen tiedän, että jonkun verran rasvaa ihmisen elimistö vaatiikin. Esimerkiksi lohen rasva on hyvinkin suositeltua.. ei mitään määrättömiä määriä, tietty! - quutar
mie vaan kirjoitti:
Riisi, peruna ja makaroni kyllä maistuvat kun vain osaa laittaa. Mausteethan on keksitty. Ja onhan niissä kuitua, mitä ehdottomasti tarvitaan, jotta suolisto toimii.
Ja se on totta, että nollan pisteen tavaroita ei saa kilokaupalla ahmia, kyllähän niistä silloin merkitään jokunen piste. Tarkoitin lähinnä, en kyllä maininnut, että välipalana, ja jos tulee makeanhimo, niin lasillinen laittilimskaa tai marjakeittoa vie sen hyvin.
Kaikkea saa syödä niin kuin ennenkin, mutta ei tarpeeksi?? Tätä en ymmärtänyt. Kertaakaan minulla ei ole ollut nälkä. Oon vaan kertakaikkiaan syönyt liikaa, pärjään vallan mainiosti, ellen paremminkin, pienemmällä annoskoolla. Enää ei tule sellaista hervotonta väsymystä kuin ennen vedettyä se tuhti ateria.
Ja sekin on totta, että vain harva pystyy pitämään kilot kurissa laihdutuksen jälkeen. Mutta sekin on jo hyvin, jos edes muutama ihminen siinä sitten lopulta onnistuu. Täytyy vain iloita heidän puolesta, heillä on elämä jonkun verran "helpompaa" hoikempana, kuin jatkuvien läski-puheiden paineessa.
Todella mielenkiintoinen kanta sulla asiaan, ja toivottavasti tässä oli nyt jotain vastapainoa noille sun kommenteille.Oon samaa mieltä noista makaroni,peruna,riisi...eihän ne oo kuin lisukkeita ja kuinka sä muka saat niistä erityisen maistuvia?Vai tarkoitit paistettuja perunoita,jopa ranskalaisia tai muussia...makaronilaatikko,curryriisi...
Perunasta en ikinä oo tykännyt jostain syystä,riisi on ainut joka silloin tällöin menee, kanaruokien seurana tai risottona.Makaroni taas on pelkkää jauhoa.
Parjatulla Atkinsin jutulla olen ollut ja ihan hyvällä tuloksella.Paino ei tullut takaisin.Opin vähäruokaiseksi ja rasvaset ruoat alkoi ällöttää,aloin jopa haistaa jotkut ruuat ällörasvaisina...2kk aikana tippui 12kg,nyt tiputtelen vielä 3kiloa ja olen tyytyväinen. - minä
mie vaan kirjoitti:
Todella mielenkiintoinen kanta sulla asiaan, ja toivottavasti tässä oli nyt jotain vastapainoa noille sun kommenteille.Tässähän puhutaan kuin omasta suusta...
- minä
minä kirjoitti:
Tässähän puhutaan kuin omasta suusta...
eee
- minä
Mie vaan kirjoitti:
Niin ja vielä sellanen pointti, joka jäi mainitsematta, niin:
eihän niitä riisiä, pastaa, perunaa pelkiltään syödä. tai tietty voi, mutta minä en. Otan lisäksi mm. kasviksia, tonnikalaa (vedessä), kanaa, vähärasvaista jauhelihaa, pinaattiohukaisia, kalaa, mitä milloinkin..
ja esimerkiksi pieni nökäre rasvaa tai tuorejuustoa uusien perunoiden päällä ei ole kamala synti.
Ja rasvoista vielä sen verran, että olen huono tunnistamaan hyviä ja huonoja rasvoja, mutta sen tiedän, että jonkun verran rasvaa ihmisen elimistö vaatiikin. Esimerkiksi lohen rasva on hyvinkin suositeltua.. ei mitään määrättömiä määriä, tietty!En todellakaan käsitä miten joku ei pidä esim. perunasta? Sehän on hyvää ja halpaa perusruokaa. Minä olen ainakin syönyt näitä perus hiilareita (riisi, makaroni, peruna) jo lapsuudesta asti ja syötän sitä myös lapsilleni. Ja sitä paitsi, se on edullista ruokaa. Ei meillä ole varaa syödä joka päivä jotain erikoista ruokaa. Kirjoittaja taitaa olla akateeminen sinkku...
- nainen 48v.
minä kirjoitti:
En todellakaan käsitä miten joku ei pidä esim. perunasta? Sehän on hyvää ja halpaa perusruokaa. Minä olen ainakin syönyt näitä perus hiilareita (riisi, makaroni, peruna) jo lapsuudesta asti ja syötän sitä myös lapsilleni. Ja sitä paitsi, se on edullista ruokaa. Ei meillä ole varaa syödä joka päivä jotain erikoista ruokaa. Kirjoittaja taitaa olla akateeminen sinkku...
Ilman muuta se on selvää että kun syöt vähemmän paino tippuu.Vielä jos jaksat lähtä liikkeelle, jo kuukauden päästä näkyy kropassa selvä muutos. Lihakset tulee esille ja kiinteydyt. On kokemusta. -10kg nyt.Me ikuiset laihduttajat tiedämme kyllä mitä pitäs tehdä, mutta onko meissä tahdonlujuutta? Ja entäs kun olen saavuttanut haluamani painon pystynkö pitämään sen?
- quutar
minä kirjoitti:
En todellakaan käsitä miten joku ei pidä esim. perunasta? Sehän on hyvää ja halpaa perusruokaa. Minä olen ainakin syönyt näitä perus hiilareita (riisi, makaroni, peruna) jo lapsuudesta asti ja syötän sitä myös lapsilleni. Ja sitä paitsi, se on edullista ruokaa. Ei meillä ole varaa syödä joka päivä jotain erikoista ruokaa. Kirjoittaja taitaa olla akateeminen sinkku...
Vaan jo 36v,naimisissa ja 2lapsen äiti! Aikuisella iällä en vaan ole perunan makuun päässyt,ei se pahaa ole,muttei innostakkaan.
Lapset ja mies syövät kylläkin perunaa,lisukkeena ja ruokina.
Meillä on pizzat,hampurilaisetkin suosikkeja muille,paitsi mulle.Enkä syö edes kakkuja ym.makeita "herkkuja". Eikä tarvia silti nälkää nähdä.
laktoosi ja vilja-allergia sanelee kylläkin syömisiäni.Mikäli siis en halua vatsanväänteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2911545Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604129Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1263343Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2102681Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1162376Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061899Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3421260- 691062
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20967- 65850