Takaraivoon on jäänyt ajatus että on olemassa "rullat" joiden päälle pyörän voi heittää ja näin ollen perinteistä kuntopyörää ei tarvita. Miten on ? Eli takapyörät pyörittää rullia joilta on käyttö etupyörän alla olevalle rullalle. Onko niitä ja jos on niin mistä saa ja mihin hintaan. Vai pitääkö tehdä itse. Vai ostanko kuntopyörän talviharjoittelua varten ?
Pyörä rullille ?
14
3087
Vastaukset
- tarkkailija
No, eihän sinne etupyörän alle mitään rullia tule vaan pyörä laitetaan jonkinmoiseen pukkiin kiinni jossa takapyörän alla on karhennettu rulla jota pyörä pyörittää. Akselissa on vielä pieni tuuletinkin. Toimiva systeemi.
- Pyöräilijä
http://www.aggio.fi/
Ja sieltä "Trainerit" ja johan löytyy ja on valinnanvaraakin.- Dick
Avusta. Miten mahtaa olla, pitääkö olla kilpapyörä trainerin kanssa vai voiko maastopyörällä kokeilla sitä ?
- dekker
Dick kirjoitti:
Avusta. Miten mahtaa olla, pitääkö olla kilpapyörä trainerin kanssa vai voiko maastopyörällä kokeilla sitä ?
Ne rullat on tarkoitettu kilpapyörille, joissa on 1 metrin akselinväli. Maastopyörässä se voi olla jotain muuta.
- Pyöräilijä
dekker kirjoitti:
Ne rullat on tarkoitettu kilpapyörille, joissa on 1 metrin akselinväli. Maastopyörässä se voi olla jotain muuta.
Tuollaisella vastaavalla olen kyllä polkenut maastopyörälläkin.
- dekker
Pyöräilijä kirjoitti:
Tuollaisella vastaavalla olen kyllä polkenut maastopyörälläkin.
Omat rullani on tarkoitettu tasan metrin akselinvälille, eikä se ole säädettävissä. Mittasin tuossa hybridini akselinvälin, joka oli 107 cm, eli se ei käy. Jos sen saa säädettyä, niin mikäpäs siinä.
- Pyöräilijä
dekker kirjoitti:
Omat rullani on tarkoitettu tasan metrin akselinvälille, eikä se ole säädettävissä. Mittasin tuossa hybridini akselinvälin, joka oli 107 cm, eli se ei käy. Jos sen saa säädettyä, niin mikäpäs siinä.
Ilmeisesti on käynyt niin että puhumme kahdesta eri asiasta,sinä puhut rullista ja minä trainerista.
Kysyjä kyllä puhui alunperin myös rullista mutta itse olen tarkoittanut koko ajan tuota traineria jossa tuolla akselivälillä ei ole mitään merkitystä.
Todennäköisesti nuo Aggionkin rullat on tarkoitettu maantiepyörälle (en tiedä,enkä myöskään sitä onko säädettävä) no tuo asia selviää heiltä kysymällä.
PS. Onko maantiepyörässä aina sama akseliväli runkokoosta/valmistajasta riippumatta ?
Itsekkin omistan Vaimoni kanssa maantiepyörät mutta niiden akseliväliä en nyt muista,mielestäni noissa kahdessa pyörässä on kuitenkin eri akseliväli. - dekker
Pyöräilijä kirjoitti:
Ilmeisesti on käynyt niin että puhumme kahdesta eri asiasta,sinä puhut rullista ja minä trainerista.
Kysyjä kyllä puhui alunperin myös rullista mutta itse olen tarkoittanut koko ajan tuota traineria jossa tuolla akselivälillä ei ole mitään merkitystä.
Todennäköisesti nuo Aggionkin rullat on tarkoitettu maantiepyörälle (en tiedä,enkä myöskään sitä onko säädettävä) no tuo asia selviää heiltä kysymällä.
PS. Onko maantiepyörässä aina sama akseliväli runkokoosta/valmistajasta riippumatta ?
Itsekkin omistan Vaimoni kanssa maantiepyörät mutta niiden akseliväliä en nyt muista,mielestäni noissa kahdessa pyörässä on kuitenkin eri akseliväli.Omat rullani ovat n. 25 vuoden takaa, ja totuuden nimessä, olleet syrjässä viime aikoina. Nykyisin käytän Tacx traineria varsinkin tempokisojen lämmittelyssä. Mittasin tuon nykyisen pyörän akselinvälin ja se oli 98 cm ja tempofillarissa tasan 100 cm.
- dekker
dekker kirjoitti:
Omat rullani ovat n. 25 vuoden takaa, ja totuuden nimessä, olleet syrjässä viime aikoina. Nykyisin käytän Tacx traineria varsinkin tempokisojen lämmittelyssä. Mittasin tuon nykyisen pyörän akselinvälin ja se oli 98 cm ja tempofillarissa tasan 100 cm.
Näytti olevan TACX rullissa säädettävä se eturullan paikka, joten se käy mille pyörälle vaan.
- kauppias
www.biltema.fi
HARJOITTELUTELINE POLKUPYÖRÄLLE
Hyvä apuväline sinulle, joka haluat harjoitella pyöräilyä sisätiloissa mahdollisimman todentuntuisesti. Alumiininen teline on helppo taittaa kokoon. Vastus säädettävissä ohjaustankoon asennettavan vaihdekahvan avulla viiteen eri asentoon. Sopii pyöräkooille: 24”, 26” ja 28”.
Tuotenro
27277 79,00 €
Postimyynti
Bilteman postimyynti sijaitsee Kaarinan myymälän läheisyydessä ja se hoitaa koko Suomen postimyynnin.
Täällä otamme vastaan kaikki puhelimitse, faxitse, sähköpostin ja www-sivujen kautta tehdyt tilaukset ja pakkaamme ne ja lähetämme asiakkaille.
Puhelin 02-5151 100
Fax 02-5151 150
Sähköposti [email protected]
verkkokauppa
- dekker
Sellaisia rullia on käytetty jo kymmeniä vuosia ja käytetään yhä. Nykyisin vaan on siirrytty käyttämään enemmän niitä, joissa pyötä kiinnitetään takapyörästään. Niitä ei voi aivan rinnastaa toisiinsa. Kun pyörä on irrallaan, on pakko opetella sujuva pyöritystekniikka, että yleensä pysyy rullien päällä. Niissä, joissa pyörä kiinnitetään on etuna säädettävä vastus.
- Dick
Aggiosta ohjeita että trainerilla sopii ajella myös maastopyörällä (mielellään slicksit alla).
- Pyöräilijä
Dick kirjoitti:
Aggiosta ohjeita että trainerilla sopii ajella myös maastopyörällä (mielellään slicksit alla).
Ihan olet oikeat ohjeet saanut ja kaipa heidän pitää jotain noista tietää koska niitä myyvätkin.
Oman mielipiteeni mukaan tuo on parempi kuin yksikään kuntopyörä.
- Sanne
Otapa yhteyttä lähimpään kilpapyöräilyseuraan ja kysy "rampparullia" sieltä ensin koekäyttöön. Ettet mene ostamaan sikaa säkissä. Kilpapyöräilijöillä luulisi olevan liikeneviä rullia lainattavaksi, joko niitä joissa etuhaarukka on kiinni tai vanhempia kaksirullaisia. Etu kuntopyörään on ehkä se, että rtuplarullat mahtuvat sängyn alle ja pyörä varastoon, kiinteä malli vie vähän enemmän tilaa. Haittapuoli sit taas on, että rullat pitävät ehkä enemmän ääntä kuin kuntopyörä, varsinkin jos poljet kerrostalo-olosuhteissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423910Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393506- 703118
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912970Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851954- 351948
- 241789
- 321733
- 291721
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231684