Työnhakua, Osa III

Täytepäällikkö

Osa III:Iso firma, naapuriosasto
Kävipä näin että naapuriosastolla oli vissiin huomattu mun aikaansaannokset. Eiköhän tullut soittoa heidän dirikalta että etkös alkais meidän tuotteita pyörittään. Pari kertaa piti oikeasti miettiä mutta sitten katsoin nykyistä elämäntilannetta ja tuumin ettei uskalla uusia juttuja alkaa kokeileen ja vastasin sähköpostilla jossa luki ko. herran äidinkielellä että "tämä arpa ei voita.", ei kuulunut enää mitään sen jälkeen. Osa III päättyi tähän.

Miksi kirjoitin osat I-III? Siksi että kun menee työhaastatteluun niin ei pitäisi olla asenteella "mun on pakko saada tää". Tietty jos ei ole ollut hommia 1-2vuoteen tai pitempäänkään aikaan niin kyrsiihän se. Pointsi tulee siinä että kun tarjotaan jotain JA/TAI hakee jotain niin joutuu kyllä tekemään jonninlaisen itse-analyysin jossa pistää vaikka paperille mitä haluaa ja mikä on nykyisessä hommassa hyvä ja huono. Jos tarjonta ja kysyntä kohtaa niin kantsii jatkaa neuvotteluita.. Niin, ja ilmaiseksi ei kantsi itseään myydä , saavutettuja etuja ei kannata menettää.

2

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      kaikilla ei ole edes koulutuksesta huolimatta varaa nirsoilla työpaikan suhteen.

Mikä tahansa käy...

Mihinkään en ole kelvannut, kun kokemusta omaavia ilmaisia harjoittelijita on saatavilla, joten kohta ollaan "kuntouttavassa työssä" ja sitten ollaan mätkähdetty pohjalle. Ainoa ulospääsy on eläkeelle pääsy.....

• jeps

Toimin aikalailla samoin. Sanon heti alkuun, etten tullut tänne haastatteluun, vaan neuvotteluun. Jatkan sanomalla, että jos minusta on odotuksia, on myös minulla odotuksia ja olen varovainen, sillä sitoudun useammaksi vuodeksi eteenpäin.

Toki muuten olen rehellinen ja nöyrä. Kerron sen mitä osaan, sen mitä en ja sen mikä pitäisi oppia. Haluan myös perehdytysajan, vaikka en sitä tarvitsisi edes. Haluan easystartin.

Tästä erilaisesta asenteesta on pidetty ja neuvotteluissa on aina päästy jatkoille. Sitten olen miettinyt otanko vai en, samoin he. Yleensä jos en työpaikkaa vaihda, niin aloite on itsellä. Erilainen asenteeni ja neuvottelumaisuus haastattelutilanteessa tuntuu toimivan todella hyvin ja työpaikkoja voi näin käydä kilpailuttamassa.

Taustaa, ktm, työkokemusta 7 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4270
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      81
      3953
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3438
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3360
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2369
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2238
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2109
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2109
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2089
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1984
    Aihe