lapsen kanssa asumaan?

aini

tietääkö kukaan jos jään lapsen kanssa 74neliöiseen kämppään niin saanko pitää niin isoa vai pitääkö mun vaihtaa se kaksioon lapsen kanssa.rupeaako kela maksamaan asumistukea kiitti paljon.

15

912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainiin

Kysy Kelasta.

• n30

asumistukea maksetaan tietyn neliömäärän ja tulojen mukaan. Asuahan saat niin isossa kun haluat.

• aini

mites jos oon työtön niin rupeeks ne kustantaan

• kepa
        aini kirjoitti:

kustantaa 60 neliön osuudesta sen mikä "tulotaulukoiden" mukaan kuuluu, loput 13 neliöö maksat ihan itse ja täysimääräisesti.

• työhullu
        aini kirjoitti:

mee töihin.tekevälle löytyy.

• n30
        aini kirjoitti:

Tukea saa tiettyyn neliömäärään asti. Soita Kelaan tai käy katsomassa www.kela.fi Sieltä löytyy myös laskureita.

• Työssäkäyvä
        aini kirjoitti:

...... v***u töihin niinkuin muutkin kunnolliset ihmiset. Että vielä kehtaat "olla huolestunut" josko yhteiskunta ei maksakaan leveää elämääsi.

• joopajoo
        aini kirjoitti:

Kela maksaa käsittääkseni tukea neliöiden mukaan, mutta ainoastaan tiettyyn neliörajaan saakka. Sen ylimenevä osuus jää jokaiselle sosiaalipummille itselleen maksettavaksi.

• heidi
        aini kirjoitti:

Kelan sivuilla on asumistuelle laskuri. Siihen syötät tiedot asunnostasi (kysytään neliöitä ym.), perheen kokoa, tuloja jne. Kun olet tiedot täyttänyt, kone laskee sinulle asumistuen määrän.

Kyllähän sitä asumistukea saa kuinka isoon ja kalliiseen asuntoon tahansa! Riippuu ihan tuloistasi. Mutta ei ne sulta koko vuokraa rupea maksamaan, niillä on tietyt määrät mitä ne maksaa. Vertailun vuoksi meidän kolmihenkisen perheen vuokra on 400, sisältää kaksi opiskelijaa ja lapsen. Asumme alle 50 neliön kaksiossa isossa kaupungissa, ja saamme yleistä asumistukea alle 150 euroa!

Niin että älä kuvittele että Kela maksaa sulle kovin paljoa, ei se asumistuki kata kuule kuin murto-osan vuokrasta.

• kepa

kustantaa 60 neliön osuudesta sen mikä "tulotaulukoiden" mukaan kuuluu, loput 13 neliöö maksat ihan itse ja täysimääräisesti.

• kepa

ettei tulis kolmatta kertaa, sorry.

kustantaa 60 neliön osuudesta sen mikä "tulotaulukoiden" mukaan kuuluu, loput 14 neliöö maksat ihan itse ja täysimääräisesti.

• tietoa

Teitä on taloudessa 2 henk. ja suositusten mukaan teille sopiva asunto on 2-3h k. Saatte kyseiseen asuntoon asumistukea tulojen mukaan.

• tietoa

Teitä on taloudessa 2 henk. ja suositusten mukaan teille sopiva asunto on 2-3h k. Saatte kyseiseen asuntoon asumistukea tulojen mukaan.

• Työssäkäyvä

..... v***u töihin. Että kehtaat vielä esittää huolestuneisuutesi josko yhteiskunta ei maksakaan leveää elämääsi.

• minä

kelan sivuilta hakee varmistusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      63
      4832
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      112
      4558
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4030
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3917
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2964
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2708
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2637
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2632
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2599
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2464
    Aihe