Voisitko rakastua naiseen, jolla on huono itsetunto?

miehet hoi

Tai on muuten epävarma itsestään.

34

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

been there done that - oli aika pirun rasittavaa.

nyt elämä paljon helpompaa kun toinen on sinut itsensä kanssa!

• Citynainen

Nainen täällä vastaa että totta kai mies voi naiseen rakastua jos on itselläkin huono itsetunto,..hö!

• Valitettavasti. Kokemuksesta tiedän, että se kuitenkin tekee pidemmän päälle elämästä ja parisuhteesta todella rasittavaa. Jatkuvaa kehujen kerjäystä, mustasukkaisuutta ja muuta elämän varjopuolta.

• .................

Nyt kyllä olen eri mieltä... Minulla on surkea itsetunto, mutta en ole mustasukkainen, enkä voi sietää kehuja! Taisit nyt vain yhdistää pari satunnaista ominaisuutta itsetuntoon.

Paitsi, että sinä et kyllä ole koskaan ollut rakastunut keneenkään, kuten olet muistaakseni monta kertaa palstalla sanonut.

• ................. kirjoitti:

Nyt kyllä olen eri mieltä... Minulla on surkea itsetunto, mutta en ole mustasukkainen, enkä voi sietää kehuja! Taisit nyt vain yhdistää pari satunnaista ominaisuutta itsetuntoon.

Paitsi, että sinä et kyllä ole koskaan ollut rakastunut keneenkään, kuten olet muistaakseni monta kertaa palstalla sanonut.

Noh, tuo on minun kokemukseni asiasta, sinulla on omasi. Viimeinen kappaleesi on oman vilkkaan mielikuvituksesi tuotetta tai sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan.

• .................
        Ratikkakuski kirjoitti:

Noh, tuo on minun kokemukseni asiasta, sinulla on omasi. Viimeinen kappaleesi on oman vilkkaan mielikuvituksesi tuotetta tai sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan.

Niin, mutta tuo mitä sanoit oli vähän kuin sanoisi, että kaikki brunetit tykkää suklaajäätelöstä, koska tunsit brunetin, joka tykkäsi suklaajäätelöstä. Ymmärrät varmaan, mitä ajan takaa...

• zisel
        ................. kirjoitti:

Niin, mutta tuo mitä sanoit oli vähän kuin sanoisi, että kaikki brunetit tykkää suklaajäätelöstä, koska tunsit brunetin, joka tykkäsi suklaajäätelöstä. Ymmärrät varmaan, mitä ajan takaa...

Ei, vaan Ratikka sanoi että HÄNEN kokemuksien mukaan. Ei se sanonut että asia on näin ja piste.
        Jos mun kokemuksien mukaan jokainen mies joka käyttää mustaa takkia on joku kaappihomo niin en mä mieluummin enää tuhannennen kerran koita miestä joka pukeutuu mustaan takkiin kun aiemmat kokemukset on ollut sellasia.

Ps. Ja mulla ON huono itsetunto. Ihmiset sanoo että mulla on todella hyvä itsetunto ja että olen vahva ihminen. Omasta mielestäni mun itsetunto on paska.

• //Mies//

Mites se epävarmuus / huono itsetunto näkyy tästä naisesta sit päällepäin?
      Jos nainen esim. on takertuja ja häneltä ei oikein lyödy omia mielipiteitä, tai ne ovat liian jyrkkiä, vaikeaksi menee yhteiselo..

• lifemocker

nalkuttaminen ja takertuminen

ei voi edes kavereita nähdä, ettei toinen vedä siitä itkupotkuraivareita, kun et tällöin ole huomioimassa häntä

• ....................
        lifemocker kirjoitti:

nalkuttaminen ja takertuminen

ei voi edes kavereita nähdä, ettei toinen vedä siitä itkupotkuraivareita, kun et tällöin ole huomioimassa häntä

Minä nyt protestoin teidän määritelmäänne vastaan! MInä en myöskään takerru, enkä nalkuta!! Ei nuo ominaisuudet ole mikään suora seuraus huonosta itsetunnosta!!

• papu sparrow

"...ne ovat liian jyrkkiä, vaikeaksi menee yhteiselo.."

Saakelin jätkä.>:(

• lifemocker
        .................... kirjoitti:

Minä nyt protestoin teidän määritelmäänne vastaan! MInä en myöskään takerru, enkä nalkuta!! Ei nuo ominaisuudet ole mikään suora seuraus huonosta itsetunnosta!!

riippuu vähän katsos mistä sinä nalkutat. jos ei kestä sitä, että toinen lähtee kavereiden kanssa viettämään iltaa eikä halua istua sinun kanssasi taas kotona niin.....

• ....................
        lifemocker kirjoitti:

riippuu vähän katsos mistä sinä nalkutat. jos ei kestä sitä, että toinen lähtee kavereiden kanssa viettämään iltaa eikä halua istua sinun kanssasi taas kotona niin.....

Ei minulla ole mitään vaikeutta kestää sitä, vaikka huonoitsetuntoinen olenkin!!

• ssssi

Luulen, että tollasesta vois syntyä mukavan läheisriippuvainen suhde ja vallankäytön kudelma, jossa kumpikin voisi ruokkia toisensa pelkoja ja ahdistuksia.

• nettiriippuvanen----

12-vuotiaasta asti nettiä käyttänyt mies alkoikin pohtia, oliko hän jatkuvassa virtuaalikoukussa jättänyt elämän "aidon puolen" kokematta.

• ^^¨^^

• Totta kai. Sen ajan kun rakastuminen vaatii, ei kaikki luonteenpiirteet ehdi paljastua.

• Kyllä voisin.

Eihän niitä kehuja ja muita positiivisuuksia tartte kerjätä suhteessa, jos se on muuten kunnossa. Miksi se on niin vaikeaa kehua toista, jos rakastaa tätä?

• lifemocker

koska se ei ole normaalia, että toinen tarvitsemalla tarvitsee niitä kehuja tai koko rakkaus on lopussa

• lifemocker kirjoitti:

koska se ei ole normaalia, että toinen tarvitsemalla tarvitsee niitä kehuja tai koko rakkaus on lopussa

Ei se, että on huono itsetunto tahi epävarma aina tarkoita sitä, että ruinaa kehuja jne.. Itse olen myös sellainen henkilö, enkä esimerkiksi kehtaa edes pyytää kehuja, niitä tulee jos joku näkee sen omasta mielestään tarpeelliseksi. Tämän takia en ymmärrä, miksi on niin vaikeaa antaa positiivista palautetta. Itse kerron jos joku näyttää hyvältä tms., varsinkin jos olen ko. henkilön kanssa suhteessa.

• TOta noinni:.!1#%?+

.

"Kukapa meistä täydellinen olisi"

Har!

.

• Ei missään tapauksessa!

Voisitko ihastua ihmiseen, jossa on virhe, jota itsessäsi ei ole?

• Ei missään tapauksessa!

Jatkokysymyksenä tietysti: luuletko, etteivät muut näe sinussa vastaavasti virheitä, joita heissä taas ei ole?

• Fjkewnfjkwenjewwef

Olenkin rakastunut. Ja myös kohdannut sen tosiasian että en voi vakuuttaa kumppaniani täysin ehkä koskaan, siten etteikö tuo piirre vaikuttaisi elämään ja olemiseen.

Mutten minä siitäkään stressiä ota. Jos hän on epävarma elämänsä loppuun saakka niin hän saa elää epävarmuutensa minun kanssani kuitenkin jos tahtoo.

Minä olen täysin varma siitä mitä minä haluan.

• Sudetti

Kyllä voin. Sen jälkeen naisen itsetunto kohoaa tuntuvasti ja pysyvästi. ;)

• hgg

Olen ollut naisen kaa jolla oli huono itsetunto. Mut se parani ja sitten nainen petti minua joten jouduin eroamaan.

• Itsetunnon aallokko

Enpä ole tavannut koskaan naista (tai miestä) jonka itsetunto ei notkahtelisi koskaan. Nuorena epävarmuus on selkeämmin kuultavissa ja nähtävissä kuin elämää jo kokeneemmalla. Silti itsetunto ei pysy jatkuvasti ja automaattisesti yhtä vahvana kenelläkään.
      Nuorena yleensä tapaillaan saman ikäisiä, joten ollaan yhtä epävarmoja ja ailahtelevia. Siinä sitten opitaan ja vahvistutaan yhdessä kokemalla elämää.

• ,.-,.-,.-,.-,.-

Tätä minäkin ehdin jo ajatella. Jokaisella ihmisellä on ainakin joskus niitä huonon itsetunnon hetkiä. Toisilla pidempään, toisilla menevät nopeammin ohi. Toisilla pahempia, toisilla lievempiä. Ja ne ilmenevät ihmisillä eri tavalla. Minulla huonon itsetunnon hetket eivät taatusti näy ulospäin minään huomion kerjäämisenä tai muuna, ainoastaan siten, etten ole työntämässä itseäni jokaiseen paikkaan ja kaikkiin tilanteisiin ihan ensimmäisenä. Monet jopa tuntuvat tykkäävän minusta enemmän silloin kun itse tykkään vähemmän.

• ,.-,.-,.-,.-,.- kirjoitti:

Tätä minäkin ehdin jo ajatella. Jokaisella ihmisellä on ainakin joskus niitä huonon itsetunnon hetkiä. Toisilla pidempään, toisilla menevät nopeammin ohi. Toisilla pahempia, toisilla lievempiä. Ja ne ilmenevät ihmisillä eri tavalla. Minulla huonon itsetunnon hetket eivät taatusti näy ulospäin minään huomion kerjäämisenä tai muuna, ainoastaan siten, etten ole työntämässä itseäni jokaiseen paikkaan ja kaikkiin tilanteisiin ihan ensimmäisenä. Monet jopa tuntuvat tykkäävän minusta enemmän silloin kun itse tykkään vähemmän.

Sitä on helposti turhankin itsekriittinen. Ei se ole mitenkään välttämättä edes huonoa itsetuntoa. Aika normaalia.

• sssssi

Tietysti itsetunnon määrä vaihtelee kaikilla, mutta se kertoo jotain ajatusmaailmasta, jos ihminen itse määrittelee oman itsetuntonsa lähtökohtaisesti huonoksi. Kun voisi sanoa, että tuntee tässä elämänvaiheessa tai tietyssä tilanteessa epävarmuutta. Siitä pääsee jo helpommin käsiksi, mistä epävarmuus voi johtua ja mitä sille voi tehdä.

• Voisin. Epävarmuus voi myös olla hyvä asia.

• Joo, ei kai niitä muunlaisia olekaan.

• Taasnäitä

Itse asiassa joo kunhan osaa kodin pitää kunnossa ja lapset hoitaa. Itsenäiset (=itsekkäät) naiset ei sovi meikäläiselle. Minulle on parempi niin, että perheen sisällä on työnjako ja viime kädessä minä päätän.

• Taasnoita

Kaksi itsekästä egoa ei taida tosiaan mahtua sinunkaan pirttiisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      2909
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1310
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1205
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      250
      1056
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1033
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      952
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      836
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      812
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      806
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      763
    Aihe