Peppu!

Peppulianen

Olen tosi pitkä ja hoikka tyttö.. Mulla on hurjan kapea vyötärö ja ihan nätti, pyöreä peppu.. Mutta! Se tuntuu jotenkin roikkuvan.. Siis kun seison alasti peilin edessä, näen perspakarat jalkojen välistä.. En tiedä kuulostaako oudolta, tai kuuluuko sen mennä niin mutta.. Siis kun minulla on suht kaposet reidet, eli jalkojen väliin jää sellainen 'rako', eli kun pidän esim polvia yhdessä, eivät reidet osu yhteen. Mutta siis peppu tuntuu "roikkuvan" liikaa :D paljaan alapään takana siintävät minusta turhan alhaalla olevat pakarat.. Onks ne persposket edes nimeltään pakarat??

Ei se niin kauhean häiritsevää ole.. Mietin vaan, voinko treenata peppua "ryhdikkäämmäksi"? Tai timmimmäksi.. Olen aloitellut tekemään kyykkyjä painot käsissä, ja kaikenmaailman pepputreeniä, ollut kontilla ja nostellut jalkoja taakse ja ylös vainka miten..

20

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppuliainen

      Ainiin ja ei sitten mitään huutelua ja ilkeää kommenttia! >:0 se on minun kroppa, en sille oikein mitään voi kun parhaani yrittää treenata.. Kaipaan neuvoja vaan!(:

    • Kunnon painoilla tavallisia kyykkyjä, askelkyykkyjä, bulgarialaista kyykkyä, yhdenjalan kyykkyjä, sumokyykkyä, suorinjaloin maastavetoa, jalkaprässiä, taljapotkuja, lantionnostoja.... siitä vaan valitsemaan ja kunnolla tosiaan vastusta jokaiseen liikkeeseen. Pikkupainoilla pitkät sarjat ei auta mitään. Ja sitten kunnolla sitä ruokaa naamaan, lihas kun ei muuten kasva.

      • Salikonsultti

        Jos ja kun aloittaa treenit eikä taustalla ole mitään rankempaa liikuntaa niin kyllä ne lihakset kasvaa tiettyyn pisteeseen vaikka ei ruokavalioon niin ihmeemmin keskittyisi.

        Jos ajatellaan aloittajan tapausta niin kaikkein hölmöintä olisi syödä niin että kulutus ylittyy jolloin löysys ei poistu vaan pahenee. Sen sijaan jos syö kevyesti ja yleisterveesti, sekä treenaa niin tulokset on paremmat. Mitään isoja lihaksia aloittaja tuskin on hakemassakaan. Jos jotain haluaa ruokailuissa optimoida niin treenin jälkeisten tuntien syömiset eli aika jolloin proteiinisynteesi on korkeimmillaan. Siinä kohtaa reilummin proteiinia ja muina aikoina tasaisemmin ihan normiannoksia.


      • 8+3
        Salikonsultti kirjoitti:

        Jos ja kun aloittaa treenit eikä taustalla ole mitään rankempaa liikuntaa niin kyllä ne lihakset kasvaa tiettyyn pisteeseen vaikka ei ruokavalioon niin ihmeemmin keskittyisi.

        Jos ajatellaan aloittajan tapausta niin kaikkein hölmöintä olisi syödä niin että kulutus ylittyy jolloin löysys ei poistu vaan pahenee. Sen sijaan jos syö kevyesti ja yleisterveesti, sekä treenaa niin tulokset on paremmat. Mitään isoja lihaksia aloittaja tuskin on hakemassakaan. Jos jotain haluaa ruokailuissa optimoida niin treenin jälkeisten tuntien syömiset eli aika jolloin proteiinisynteesi on korkeimmillaan. Siinä kohtaa reilummin proteiinia ja muina aikoina tasaisemmin ihan normiannoksia.

        Luulisi "salikonsultinkin" sen verran tietävän, että lihaskasvussa ruokavalio on ihan olennaisen tärkeää ja että lihaskasvu vaatii plussakaloreita. Aloittajalle suosittelen kyllä treenaamaan koko kroppaa tasaisesti eikä vain pakaroita.


      • Salikonsultti
        8+3 kirjoitti:

        Luulisi "salikonsultinkin" sen verran tietävän, että lihaskasvussa ruokavalio on ihan olennaisen tärkeää ja että lihaskasvu vaatii plussakaloreita. Aloittajalle suosittelen kyllä treenaamaan koko kroppaa tasaisesti eikä vain pakaroita.

        Täysin myytti, eikä perustu mihinkään faktatietoon. Aloittelija varsinkin kasvattaa lihaksiaan lähes ruokavaliosta riippumatta kunhan treenailee ja syö normaalisti.

        Myöhemmässä vaiheessa ruokavalion merkitys koostuu. Tietyn rajan jälkeen lihas ei enää varsinaisesti kasva kokoa ilman riittävää ravintoa mutta aloittajan kaltaisessa tilanteessa ei tuollaisia asioita kannata miettiä. Terveellinen, monipuolinen ruokavalio painon ylläpitävillä kaloreilla, tai jopa hieman alle riittää.


    • himotreenaaja

      "Siis kun seison alasti peilin edessä, näen perspakarat jalkojen välistä.. "

      Sinun täytyy varmaan laittaa kuvia, niin voidaan täällä palstalla paremmin arvioida treenin tarve.

      • peppuliainen

        Jos en nyt laita.. Mutta naiset, kai te nyt itse näette, roikkuuko oma perseenne liiaksi? Mä mietin vaan onko se nyt mulla treenikysymys vai ruumiinrakenteellinen juttu..


      • Roikkupeppuja
        peppuliainen kirjoitti:

        Jos en nyt laita.. Mutta naiset, kai te nyt itse näette, roikkuuko oma perseenne liiaksi? Mä mietin vaan onko se nyt mulla treenikysymys vai ruumiinrakenteellinen juttu..

        Mulla roikkuu myös samalla tavalla vaikka olen hoikka. Mutta itse päätinkin aloittaa kolmisenviikkoasitten koko kropan treenaamisen.

        Etureisissä näkyy hyvin ero, lihaskin jo jonkun verran :) pepussa ei valitettavasti ole vielä tullut kummempaa muutosta, mutta eihän ne niin nopeasti tapahdukkaan. Varsinkaan kun treenaan noin 3 kertaa viikossa mutta jos nyt sattuu olemaan joku tärkeä meno joku treenipäivä enkä ehdi niin sitten 2 kertaa. Kun en mitään fitnesskroppaa nyt vielä ainakaan havittele, katsoo sitten myöhemmin kun vähän alkaa tulosta näkyä.


    • Bootywoman

      Moikka!

      Mä olen myös lähtökohtaisesti pitkä ja hoikka nainen, jolla on tai siis OLI sama ongelma kuin aloittajalla. Nyt on reilu 5 kk tiukkaa salitreeniä JA ruokavaliota ollut -- muutos on melkoinen! Takapuoli on todellakin ryhdistäytynyt, joskin vielä työmaata riittää.

      Eli ei muuta kuin ihan tosissaan painat niitä kyykky- ym. edellä mainittuja treenjä niin tulosta tulee. Mutta ilmaiseksi se ei tule. Itse olen ohessa myös käynyt spinningissä 2 krt/vko, mikä taas on varmaan osaltaan myös auttanut tuossa p***epuolen kehityksessä.

    • jpol

      täällä on paljon hyviä perseentreenausvidoita. ite ainaki oon saanu näillä videoilla juuri kohotetun perseen, niin että se ei roiku :D http://www.blogilates.com/butt
      alota just tolla beginner-videolla

      tsemppii sulle :D

      • Ei tuollaisilla ketkutuksilla kyllä ole mitään tekemistä lihaskasvun kanssa:D


      • salitypy2

        Tosi samantyylinen mitä itse tein yhdessä vaiheessa. Tein jonkun 3 kuukautta ja kyllä se pyllyssä aina tuntus noita liikkeitä tehdessä, mutta suoraan salottuna. Ei mitään muutosta pepussa.... Ei se vaan toiminut. Ainakaan mulla.......

        Kunnon kyykkyjä vaan.


      • salitypy2 kirjoitti:

        Tosi samantyylinen mitä itse tein yhdessä vaiheessa. Tein jonkun 3 kuukautta ja kyllä se pyllyssä aina tuntus noita liikkeitä tehdessä, mutta suoraan salottuna. Ei mitään muutosta pepussa.... Ei se vaan toiminut. Ainakaan mulla.......

        Kunnon kyykkyjä vaan.

        Niin, se että lihaksessa tuntuu jotain ei tarkoita että lihas sillä kasvaisi:) tuntuu olevan etenkin naisten ongelma tuo että tehdään superpitkiä sarjoja ilman kunnon vastusta, koska halutaan "kiinteytyä". Tuloksia saakin sitten odotella vaikka maailmanloppuun saakka.


    • mahtipylly
      • Loitnjust

        Tuleeko sama vaikutus jos tekee kyykkyjä kahden käsipainon kanssa? Kun ei oikein yksin salilla uskalla tällästä vetää. Ja minkälaisilla kiloilla kannattaisi aloitella?


      • miinusta tuli!

        Joo ja samalla riko selkäsi loppuiäksi, hyvä hyvä...


    • Peppuliainen

      Kiitos kaikistvinkeistä! >:)

    • fit for life

      Erilaiset kyykyt, MUTTA sinun täytyy tehdä ne tarpeeksi syvälle! Muuten ottavat suurimmaksi osaksi reisiin ja pakaralihakset eivät osallistu työhön.. Eli kyykkää alle 90asteen kulman, tee kyykyt hitaasti, keskitä ajatus sinne äässiin. Kyykyissä voit laittaa lankun päkiöiden alle. (Ottaa sillon enemmän takareisiin ja pebaan..)

      Omasta mielestä parhaat liikkeet ikinä ovat syväkyykky hitaasti alas pito alhaalla ja räjähtävästi ylös, bulgarialainen yhdenjalan kyykky (etummainen jalka tarpeeksi eteen, muuten ottaa enimmäkseen etureisiin), askelkyykky kävellen, SJMV, sekä pakarapotkutaljassa ja lantionnosto penkiltä (yläkroppa "lepää" lapojen päällä penkillä ja suoralinja polviin ja muodostavat 90asteen kulman, tanko pehmusteen päällä tossa lonkkien kohdila, siitä lasken peban nin alas ku menee ja tuot niin ylös kun saat ja rutistus pito..)

      Loitnjust: Voi tehdä myös käsipainoilla, mutta jollet vapaalla tangolla uskalla lähteä heti rykimään, niin tee alkuun vaikka smithissä..? Mutta uskon, että hommas sujuisi aivan hyvin pelkällä vapaalla tangolla.. niitäkin on eri painoisia, että jos 20kg tuntuu pelottavalta.. ;) Enivei, Millä sitten kyykkäätkin, muista pitää keksikroppa tiukkana koko liikkeen ajan ja hyvä ryhti. Ota esim. kiintopiste hieman yläviistosta, automaattisesti helpottaa hyvän ryhdin ylläpitoa, jolloin selkäsi ei pääse pyöristymään eikä ota hittiä.

    • Spinnari v.07

      Huh yllä oleva mainitsi Spinningin se on kyllä melkonen lihasten laittaja että :D
      Kävin aikanaan äitini seurassa yhden kokeilu tunnin ja tein ohjaajan pyytämät liikkeet mutta en päässyt salista enää tunnin jälkeen ulos kun reidet oli niin hapoilla. Uinti auttoi onneksi palauttamaan ja pääsin ulos ilman kipuja. Voi olla että menin edistyneiden tunnille tms. mutta jos haluaa oikeasti tunnetta ja kiinteytyä niin kannattaa ainakin se yksi tunti kokeilla.

    • laiheliinimyös

      mulla oli samankaltainen ongelma, joulusta saakka olen treenannut ja nyt on tuloksia nähtävissä, yhdyn edellisiin ykkösjuttu on ollut kyykkäys kunnon painoilla, lisänä sjmnv, lantionnostot,askelkyykyt,bulgarialainen kyykky, treenaan kokonaisvaltaisesti, mutta jalat/pakarat teen kahdesti viikossa,aerobisen jätin tauolle ja kalorit maltilliseti plussalla, kun kiinnitin ruokavalioon huomiota ja vähensin aerobista tuloksia alkoi syntyä,olen siis myös melkoinen laiheliini ja lihaksia koitan saada aikaseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe