jos autossa verovelkaa esim.jäänyt kiinni poliisille liikenne käytöstä poistossa olevalla autolla verot noin.1000 eur.niin poistuuko verovelat jos toimittaa autosta romutustodistuksen..?
auton verovelat
6
4794
Vastaukset
- Vastaava tilanne
Poistuuko asuntolaina jos kämppä palaa?
Mietipä itse. - verovelkaa
eihän sulla asunnossa ole verovelkaa vaan laina rahaa..verot on eri juttu..ainakin 5v kuluttua esim.diesel verot nollautuu.
Veron vanheneminen
Ajoneuvovero vanhenee viisi (5) vuotta veron maksuunpanemisvuoden päättymisestä.
Vanhentumisajan kuluttua verot vanhennetaan ja niissä olevat käyttökiellot poistetaan.
trafi.fi sivuilta lainattuteksti alla linkki.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_vanheneminen- Anonyymi
Ei löydy enää tuota vanhentumisen puoltavaa veron poistumista viides vuodes...
- turhaa venkoilua
Niin, siis että maahiljaiset ja muut yksinkertaisetkin ymmärtäisivät: auton romuttaminen tai mikään muukaan EI VAIKUTA yhtään mitään tuon 1000 €:n veron poistumiseen. Ainoastaan maksamalla siitä selviää. Viisi vuottahan se on ulosotossa perittävissä. Vanhenee sen jälkeen, jos ei ole saatu perittyä.
Jos auton onnistuisi myymään jollekin tietämättömälle, auto on hänelläkin käyttökiellossa eikä ole katsastettavissakaan ennen kuin vero on maksettu taikka vanhentunut. Ja kilvet lähtee heti ratsiassa. Sossu muuten ei myönnä rahaa tähän tarkoitukseen.
Ei ny ainakaan köyhän kannata tällaisiin vaikeuksiin hankkiutua. - VEROT
Ajoneuvoverovelvollisilta ajoneuvoilta maksuunpannaan liikenteeseen käyttöajalta ajoneuvovero jälkiverotuksena sekä rangaistusluonteinen ajoneuvoveron lisävero. Lisäveron määrä on 12 kuukauden vero viisinkertaisena, kuitenkin aina vähintään 1 000 euroa. Lisävero on ajoneuvokohtainen ja maksamaton lisävero estää ajoneuvon käytön liikenteessä.
lainattu trafi.fi sivuilta,
vero AJONEUVOKOHTAINEN...? - selvä asia
Tarkoittaa vain, että vero maksuunpannan jokaisesta autosta jota käytetään liikennekäytöstä poistettuna. Menee juuri niin kuin yllä on sanottu. Periaatteessa omistaja on vastuussa verosta, mutta auto on käyttökiellossa kaikille, jos ei makseta eräpäivään mennessä. Jos asiassa on epäselvää, kannattaá katsoa lakia. Kyllä se sieltä selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla674082- 522795
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162173Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä142008- 991973
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841649Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3621519Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81436Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430- 581197