Olen aina ihmetellyt suomalaisen naisen suhtautumista ulkonäköönsä. Yleensä useimmat yli 20 vuotiaat laiminlyövät ulkonäöstä huolehtimisen, joskus jopa kokonaan. Mielestäni naisen on oltava nainen ja näyttää myös naiselliselta. Mutta monelta suomalaiselta tämä taito selvästi puuttuu. En todellakaan tarkoita että kaikki olisivat sellaisia. Onhan täälläkin Suomessa todella kauniita naisia, mutta niitä on todellakin liian vähän, muihin maihin verrattuna. Minua vain ihmetyttää mikä suomalaisia vaivaa..
Itse olen puoliksi venäläinen ja asunut Venäjällä ja Suomessa yhtä paljon aikaa, ja nykyään kun käyn Venäjällä, niin tuntuu että joutuisin ihan eri maailmaan. Kaikki 13-60 naiset näyttävät juuri siltä, miltä naisen kuuluukin näyttää. Joskus siellä ollessani tunnen itseni jopa ihan huomaamattomaksi, sillä kaikki on yhtäkkiä niin kauniita, vaikka täällä Suomessa ihmiset heti huomaavat etten ole ihan suomalainen ja kehuvat kauniiksi.
Ei ulkonäkö ole todellakaan kaikki kaikessa, mutta pitäähän muutkin ihmiset ottaa huomioon, onhan niilläkin silmät päässä! Ja mielestäni ihmisen on oltava kaunis sekä sisäisesti että ulkoisesti.
Suomalainen nainen.
46
6207
Vastaukset
- tuikku
Minun mielestäni 13 -vuotiaan ei tarvitsekaan näyttää naiselta, vaan voisi vielä olla tyttömäinen/lapsennäköinen. Surullista kun lapsuus menee niin aikaisin kun on kaikenmaailman ulkonäköpaineita jo alle kymmenvuotiaillakin.
Mutta näinhän se on kuin sanoit, että Venäjällä naisen ainoa tehtävä on näyttää hyvältä ja miellyttää miestä, ja varhain on sekin urakka aloitettava että pysyy kilpailussa mukana. - naakka
siellä näät tällättyjä naisia. ja kelpuuttavat varmaan sinutkin.
- sijaan
kateus rehottaa kauneuden täällä sijaan koto-Suomessa.
- mitä tarkoitat
Olin tuossa pari vikkoa sitten lomalla Pärnussa ja ihmettelin itsekin, miten niin läheltä saattoi löytää aivan uudenlaisen maailman.
Itse olen ulkonäöstäni huolehtiva nainen ja saan myös kuulla ulkonäöstäni kohteliaisuuksia, mutta Pärnussa tunsin itseni aivan tavalliseksi naiseksi, koska kaikki todella olivat kauniita ja naisellisia naisia. Eikä kysymys ollut mistään mielettömistä maskeista, tai mauttoman lyhkäisistä vaatteista, vaan naisten tyylistä olla naisia. Kiinnitin huomiota erityisesti naisten pitkiin hiuksiin ja kauniisiin naisellisiin kenkiin.
Täällä Suomessa sen sijaan naisen on vaikea olla naisellinen nainen, koska kateelliset kanssasisaret leimaavat sinut heti miestennielijäksi, vaikka haluaisit itse vain näyttää hyvältä.- ***
Ja muille tiedoks vaan et mä oon itekin muuten nainen! Eikä kyse ole mistään miesten miellyttämisestä, vaan siitä että todellinen nainen haluaa olla naisellinen ja näyttää hyvältä. Ja jos joku nyt haukkuu niitä, niin on vain kateellinen, sillä ite ei pysty siihen.
- idiootti
*** kirjoitti:
Ja muille tiedoks vaan et mä oon itekin muuten nainen! Eikä kyse ole mistään miesten miellyttämisestä, vaan siitä että todellinen nainen haluaa olla naisellinen ja näyttää hyvältä. Ja jos joku nyt haukkuu niitä, niin on vain kateellinen, sillä ite ei pysty siihen.
Kun minä vedän juhlatamineet päälleni, olen juhlien kaunein, mutta ei tulisi mieleenkään arkisin kulkea korkkareissa, vaan rennon sporttinen on arkityylini ja ilman meikkiä tietenkin. Ja olen todellinen nainen.
- mitä tarkoitat
*** kirjoitti:
No, jokainen pukeutukoon niin kuin haluaa, mun mielestä on kivaa olla naisellinen ;O)
- Jaana
Mielestäni teidän käsityksenne naisellisuudesta on hiukan vanhanaikainen ja rajoittunut. Nykypäivänä kun mahdollisuuksia on jo niin monia, on turha yrittää rajata naisellisuutta johonkin yhteen ainoaan (vananaikaiseen) muottiin. Ennenhän naisen ainoa tehtävä oli miehen mielyttäminen ja tärkeintä tässä oli nimen omaan hyvältä näyttäminen.
Itse ainakin olen sitä mieltä, että naisellinen nainen on sellainen, joka on varma itsestään ja rakastaa itseään eli kun nainen on sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Tällöin on ihan sama mitä tällä naisella on päällä.
Itse käytän melko sporttisia vaatteita ja pidän hiukseni lyhyenä, ja silti koen olevani varsin naisellinen nainen. En halua rajoittaa esim. liikkumistani korkeilla koroilla tai liian kireillä/pitkillä/lyhyillä hameilla, enkä myöskään jaksa/muista olla koko ajan laittamassa hiuksiani ja maalaamassa naamaani. Mielestäni nämä seikat eivät kuitenkaan rajoita naisellisuuttani vaan päinvastoin, pääsen toteuttamaan itseäni ja naisellisuuttani juuri minulle sopivalla tavalla. Tiedän olevani kauneimmillani silloin, kun olen oma itseni. - mitä sinä tarkoitat
Jaana kirjoitti:
Mielestäni teidän käsityksenne naisellisuudesta on hiukan vanhanaikainen ja rajoittunut. Nykypäivänä kun mahdollisuuksia on jo niin monia, on turha yrittää rajata naisellisuutta johonkin yhteen ainoaan (vananaikaiseen) muottiin. Ennenhän naisen ainoa tehtävä oli miehen mielyttäminen ja tärkeintä tässä oli nimen omaan hyvältä näyttäminen.
Itse ainakin olen sitä mieltä, että naisellinen nainen on sellainen, joka on varma itsestään ja rakastaa itseään eli kun nainen on sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Tällöin on ihan sama mitä tällä naisella on päällä.
Itse käytän melko sporttisia vaatteita ja pidän hiukseni lyhyenä, ja silti koen olevani varsin naisellinen nainen. En halua rajoittaa esim. liikkumistani korkeilla koroilla tai liian kireillä/pitkillä/lyhyillä hameilla, enkä myöskään jaksa/muista olla koko ajan laittamassa hiuksiani ja maalaamassa naamaani. Mielestäni nämä seikat eivät kuitenkaan rajoita naisellisuuttani vaan päinvastoin, pääsen toteuttamaan itseäni ja naisellisuuttani juuri minulle sopivalla tavalla. Tiedän olevani kauneimmillani silloin, kun olen oma itseni.Vautsi, upea kirjoitus, susta todella huokuukin sellainen räjähtävä itsevarmuus.
Siis toi lause ei ollu vitsi, vaan tarkoitin sitä.
Mutta niinkuin otsikkoni/nimimerkkini sanoo, ymmärrän myös mitä sinä tarkoitat. En suinkaan tarkoita, että naisellisuus olisi ainoastaan pitkiä hiuksia ja korkeita korkoja! Kuten kirjoitin, kyse ei ollut mielettömistä määristä meikkiä tai mauttoman lyhkäsistä vaatteista, joita naiset käyttäisivät miehiä miellyttääkseen.
Naisellisuus toki lähtee naiseta itsestään ja naisellisuus jo sinänsä on mielestäni vaikea määritellä, koska naiset ovat naisia, pukivat he päälleensä mitä tahansa, tai tekivät he ulkonäölleen mitä hyvänsä. Itsevarmuus ja sen kautta ulos tuleva charmikkuus on asia erikseen. Ne vaikuttavat naisen ulkoiseen olemukseen jo niin paljon (mm. ryhti ja hyväolo), että jo sinäsä korostavat naisen luontaista naisekkuutta.
Jotkut ovat enemmän niitä ns. avuttomia naisia, toiset itsenäisempiä, silti jokainen tavallaan naisellinen, enempi tai vähempi.
Samoin tapa, jolla ihmiset nauseuttaan korostavat, poikkeaa toisistaan vahvasti.
Itse henkilökohtaisesti olen vaihtanut ns. naisellisempaan vaatetukseen vasta äskettäin, koska huomasin itse ihailevani näitä (minun mielestäni) naisellisia naisia. Korkeat korot ovat vain yksi puoli sitä kaikkea, kuka nyt pitemmän päälle edes jaksaa aina kulkea korkeilla koroilla. En myöskään ole sen tyyppinen nainen, joka haluaa huomion itseensä, mutta nautin henkilökohtaisesti olostani, kun silloin tällöin laitankin lenkkareiden sijaan jalkoihini korkeampikorkoiset kengät ja kenties korostan naisellisuuttani sinun kuvaamillasi vanhanaikaisilla tavoilla.
Se ei toki lisää tai vähennä sitä asiaa että olen naisellinen nainen kummissa kengissä hyvänsä, se tekee minulle itselleni upean olon ja sitä kautta myös saan vapauden toteuttaa omaa tahtoani olla sellainen nainen kuin olen.
Ja toki katukuva saa olla millainen on, siihen en varsinaisesti kommentoinutkaan, vaan siihen, että mielestäni Pärnussa naiset näyttivät todella upeilta ja mielestäni olisi upeaa jos suomalaiset naiset vallitsevasta tasa-arvosta huolimatta tykkäisivät itse korostaa ulkonäköään samalla tavalla, ei miehiä miellyttääkeen tms.
Omalta kohdaltani nautin sekä meikittömistä päivistä että laittamisesta, enkä tuomitse toisia valitsemastaan tyylistä. - vielä
mitä sinä tarkoitat kirjoitti:
Vautsi, upea kirjoitus, susta todella huokuukin sellainen räjähtävä itsevarmuus.
Siis toi lause ei ollu vitsi, vaan tarkoitin sitä.
Mutta niinkuin otsikkoni/nimimerkkini sanoo, ymmärrän myös mitä sinä tarkoitat. En suinkaan tarkoita, että naisellisuus olisi ainoastaan pitkiä hiuksia ja korkeita korkoja! Kuten kirjoitin, kyse ei ollut mielettömistä määristä meikkiä tai mauttoman lyhkäsistä vaatteista, joita naiset käyttäisivät miehiä miellyttääkseen.
Naisellisuus toki lähtee naiseta itsestään ja naisellisuus jo sinänsä on mielestäni vaikea määritellä, koska naiset ovat naisia, pukivat he päälleensä mitä tahansa, tai tekivät he ulkonäölleen mitä hyvänsä. Itsevarmuus ja sen kautta ulos tuleva charmikkuus on asia erikseen. Ne vaikuttavat naisen ulkoiseen olemukseen jo niin paljon (mm. ryhti ja hyväolo), että jo sinäsä korostavat naisen luontaista naisekkuutta.
Jotkut ovat enemmän niitä ns. avuttomia naisia, toiset itsenäisempiä, silti jokainen tavallaan naisellinen, enempi tai vähempi.
Samoin tapa, jolla ihmiset nauseuttaan korostavat, poikkeaa toisistaan vahvasti.
Itse henkilökohtaisesti olen vaihtanut ns. naisellisempaan vaatetukseen vasta äskettäin, koska huomasin itse ihailevani näitä (minun mielestäni) naisellisia naisia. Korkeat korot ovat vain yksi puoli sitä kaikkea, kuka nyt pitemmän päälle edes jaksaa aina kulkea korkeilla koroilla. En myöskään ole sen tyyppinen nainen, joka haluaa huomion itseensä, mutta nautin henkilökohtaisesti olostani, kun silloin tällöin laitankin lenkkareiden sijaan jalkoihini korkeampikorkoiset kengät ja kenties korostan naisellisuuttani sinun kuvaamillasi vanhanaikaisilla tavoilla.
Se ei toki lisää tai vähennä sitä asiaa että olen naisellinen nainen kummissa kengissä hyvänsä, se tekee minulle itselleni upean olon ja sitä kautta myös saan vapauden toteuttaa omaa tahtoani olla sellainen nainen kuin olen.
Ja toki katukuva saa olla millainen on, siihen en varsinaisesti kommentoinutkaan, vaan siihen, että mielestäni Pärnussa naiset näyttivät todella upeilta ja mielestäni olisi upeaa jos suomalaiset naiset vallitsevasta tasa-arvosta huolimatta tykkäisivät itse korostaa ulkonäköään samalla tavalla, ei miehiä miellyttääkeen tms.
Omalta kohdaltani nautin sekä meikittömistä päivistä että laittamisesta, enkä tuomitse toisia valitsemastaan tyylistä.Täällä kun kirjoitetaan, että epävarma nainen laittaa korot ym. miestä miellyttääkseen, voin sanoa, että omalla kohdallani annoin itselleni luvan laittaa korot jalkoihin ja ns. lisätä naisellisuuttani näillä "miesten mieleisillä" ulkonäkökorostuksilla, kun oppisin olemaan välittämättä mitä toiset NAISET ajattelevat.
Pidän ITSE niistä, en pidä niitä miesten vuoksi, mutten myöskään jätä niitä käyttämättä sen takia, että muut naiset pitävät niitä miesten miellyttämisenä! - möh
vielä kirjoitti:
Täällä kun kirjoitetaan, että epävarma nainen laittaa korot ym. miestä miellyttääkseen, voin sanoa, että omalla kohdallani annoin itselleni luvan laittaa korot jalkoihin ja ns. lisätä naisellisuuttani näillä "miesten mieleisillä" ulkonäkökorostuksilla, kun oppisin olemaan välittämättä mitä toiset NAISET ajattelevat.
Pidän ITSE niistä, en pidä niitä miesten vuoksi, mutten myöskään jätä niitä käyttämättä sen takia, että muut naiset pitävät niitä miesten miellyttämisenä!Miksi miehiä muuten ei saisi miellyttää?
- vapaasti
möh kirjoitti:
Miksi miehiä muuten ei saisi miellyttää?
Mun puolesta ainakin ihan sama haluaako joku miellyttää miehiä tai ei, närästää kun joku väittää että nainen käyttää korkokenkiä tai pukeutuu naisellisesti miesten miellyttämiseksi.
Omalla kohdallani pukeutuminen ei liity kenenkään muun miellyttämiseen kuin itseni, toki omaa miestäni tykkään silloin tällöin miellyttää milloin milläkin keinolla ;O) - Niina
vapaasti kirjoitti:
Mun puolesta ainakin ihan sama haluaako joku miellyttää miehiä tai ei, närästää kun joku väittää että nainen käyttää korkokenkiä tai pukeutuu naisellisesti miesten miellyttämiseksi.
Omalla kohdallani pukeutuminen ei liity kenenkään muun miellyttämiseen kuin itseni, toki omaa miestäni tykkään silloin tällöin miellyttää milloin milläkin keinolla ;O)Kuka nyt korkokenkiä käyttäisi omaksi huvikseen, tuskinpa muuta on takana kuin näyttää viehättävältä *jonku* silmissä.
- herätys
Niina kirjoitti:
Kuka nyt korkokenkiä käyttäisi omaksi huvikseen, tuskinpa muuta on takana kuin näyttää viehättävältä *jonku* silmissä.
..ihan omissa silmissä säteilee kun katsoo itseään peilistä ja saa näyttää naiselta!!
Onko se nyt niin vaikea ymmärtää? No varmaan joo sellaiselle, joka ei osaa vielä nauttia itsensä toteuttamisesta.
- ???
Ulkoisen kauneuden osalta riittää että käy suihkussa, pesee hampaansa, kampaa hiuksensa ja pukeutuu puhtaisiin vaatteisiin. Muita kommervenkkejä ei tarvita. Jos ei kestä katsella ihmisiä jotka ovat siistejä mutteivät tällättyjä niin se on oma häpeä. Miksi se sinua haittaa jos suomalaiset eivät halua koreilla niinkuin venäläiset?
- !!!!!!!!!!!!!
Venäläiset naiset ovatkin siellä miesten armoilla ja tekevät mitä vain heitä miellyttääkseen ja rahaa saadakseen ja sitten vielä tulevat tänne huoraamaan mikä kyllä sopii mulle, mutten ikinä vaimoksi ottais.
- Maija M
Venäjällä historiakin on hiukka toisenlainen kuin meillä Suomessa ja sekin kyllä vaikuttaa asiaan. Naiset ovat Venäjällä vasta päässeet hehkuttamaan, kun tarjolla on vihdoinkin elintaso, joka mahdollistaa meikkien ja vaatteiden oston ihan toiseen malliin kuin vielä jokin aika sitten.
Suomalaisen naisen naisellisuushistoriassa istuu tiukassa käytännöllisyysajattelu, joka lienee ilmastollinenkin hiffaus sekä peruja ajalta, jolloin puolisot oli sodassa ja naisten piti tehdä kaikki miestenkin hommat. On opittu käytännöllisiksi ja siihen "naisellisuuteen" ei kuulu (kärjistäen) korkkarit ja minihameet säällä kuin säällä tai hurmioitunut itsensä "huolitteleminen" joka kauppareissua varten.
No, mainossedät ovat onnistuneet tunkeutumaan jo suominaisenkin tajuntaan ja ovat kovaa vauhtia muokkaamassa meistä "miesten unelmaa", jolla yhä edelleenkin on sama muotti ympäri maailman.
Myytävänä oleva naisellisuuskäsite on kaikessa monimuotoisuudessaankin äärimmäisen tasapäistävä ja sen luulisi uppoavan vain erittäin epävarmoihin ja omaa naisellisuuskäsitettään vasta hahmotteleviin ihmisiin. - riikka
Ihmettelisit sen sijaan sitä, miten venäläisten naisten elämällä ei ole muuta tarkoitusta kun näyttää hyvältä. Itse ainakin panostan huomattavasti mielummin itseni kehittämiseen ja sivistämiseen sen sijaan, että käyttäisin senkin ajan itseni tälläämiseen.
Tietysi asiaan vaikuttaa myös maidemme erilaiset kulttuurit ja sitä kautta erilaiset arvot. Suomessa arvostetaan rehellisyyttä, älykkyyttä, vaatimattomuutta ehkä liiaksikin kun taas venäjällä arvostetaan pääasiassa vain rahaa, aivan sama kuinka sitä on hankittu. ´Ja jos sitä rahaa on niin se täytyy kaikille näyttää. On melko koomisen näköistä kun venäläiset turistit kävelevät koko omaisuutensa korujen ja asusteiden muodossa päälle puettuna nenä pystyssä vouhkaten.
Uskoisin kyllä, että venäläisetkin naiset alkavat ajan mittaa itsenäistymään niin, että eivät enää ole niin riippuvaisia miehistä. Nythän tilanne on se, naisten tärkein tehtävä elämässä on löytää joku mahdollisiman rikas mies itselleen. Itse ainakin kokisin elämäni melko turhaksi, jos ainoa tehtäväni olisi olla tällaisena maksettuna seuralaisena.- Ukkeli
Ahaa! Suomalaisen naisen täytyy siis luopua naisellisesta ulkomuodostaan opiskellakseen itsensä sivistyneeksi ihmiseksi. No sillälailla :)
Sitten nämä opiskelija- uratykit valittavat että ei löydy koulutettua ja miehekästä miestä... Mistäköhän se johtuu?? - nirvana
Ukkeli kirjoitti:
Ahaa! Suomalaisen naisen täytyy siis luopua naisellisesta ulkomuodostaan opiskellakseen itsensä sivistyneeksi ihmiseksi. No sillälailla :)
Sitten nämä opiskelija- uratykit valittavat että ei löydy koulutettua ja miehekästä miestä... Mistäköhän se johtuu??Ja mitenköhän käsität naisellisen ulkomuodon?
Ei siitä ylipäätään VOI luopua!
Kasvattamalla parran vai? - Ukkeli
nirvana kirjoitti:
Ja mitenköhän käsität naisellisen ulkomuodon?
Ei siitä ylipäätään VOI luopua!
Kasvattamalla parran vai?Jos vastaankin esittämällä kysymyksen?
Eikö sinullakin ole mielikuva miehekkään näköisestä miehestä. Mikä tulee ensimmäisenä mieleesi? Tarkoitan nyt siis kuvaa ilman puhetta, olemusta ja sitä aina pahaa pintaa.
Luulisin että ei feminiini mies tarvitse tissejä ollakseen naisellinen. - ............
Ukkeli kirjoitti:
Jos vastaankin esittämällä kysymyksen?
Eikö sinullakin ole mielikuva miehekkään näköisestä miehestä. Mikä tulee ensimmäisenä mieleesi? Tarkoitan nyt siis kuvaa ilman puhetta, olemusta ja sitä aina pahaa pintaa.
Luulisin että ei feminiini mies tarvitse tissejä ollakseen naisellinen.Tulee mieleen alaston komea isokalunen tumma mies, jolla on leveä rinta ilman rintakarvoja.
- nirvana
Ukkeli kirjoitti:
Jos vastaankin esittämällä kysymyksen?
Luulisin että ei feminiini mies tarvitse tissejä ollakseen naisellinen.Vaikka Marilynin pukisi millaisiin haalareihin ei se varmaankaan hänen naisellisuuttaan vähentäisi.
Olihan Beckhamillakin hame (sarongi on mielestäni hame) sentään maajoukkuekapteeni! (naisellistako?)
Ei tämä vaatetus saa ketään miehiseksi tai naiselliseksi muuttumaan. Kyllä se on se asenne ja käytös. Ajattelepa näitä homoja, sama se mitä niillä on päällä, tosin käyttäytyvät yli"naisellisesti". - Ukkeli
nirvana kirjoitti:
Vaikka Marilynin pukisi millaisiin haalareihin ei se varmaankaan hänen naisellisuuttaan vähentäisi.
Olihan Beckhamillakin hame (sarongi on mielestäni hame) sentään maajoukkuekapteeni! (naisellistako?)
Ei tämä vaatetus saa ketään miehiseksi tai naiselliseksi muuttumaan. Kyllä se on se asenne ja käytös. Ajattelepa näitä homoja, sama se mitä niillä on päällä, tosin käyttäytyvät yli"naisellisesti".Marliynille poikatukka, meikit pois ja tuulipuku päälle... Vois vähän naisellisuussymbolinmaine kokea laskua.
Juuri siksi varmaan Marilyn ei niin ikinä tehnytkään.
Hauskaa viikonloppua. - riikka
Ukkeli kirjoitti:
Sitten nämä opiskelija- uratykit valittavat että ei löydy koulutettua ja miehekästä miestä... Mistäköhän se johtuu??Kyseessä nimen omaan on valintakysymys, ainakin jos naisellisella tarkoitetaan hyvin pukeutuvaa, meikkaavaa, hiuksia laittavaa, korkokenkiä käyttävää jne..
Miehet eivät yksinkertaisesti näytä ymmärtävän, kuinka kauan kaikkeen tuohon tälläytymiseen kuluu aikaa. Jo pelkästään pitkien hiuksien peseminen/kuivaaminen/laittaminen vie helposti parikin tuntia kaikkiaan. Meikkaamiseen menee vähimillään tuo puolisen tuntia, samoin sopivien vaatteiden valitsemiseen ja silittämiseen (oman aikansa ottaa kaupungilla kiertely ja jatkuva uusien vaatteiden/meikkien ostaminen). Tässä vaiheessa jo mielummin laittaa ne lenkkarit jalkaan, jotta voi mennä pyörällä töihin tai kouluun sen sijaan, että sipsuttaisi etanavauhtia korkokengillä pysäkiltä toiselle.
Eli kyllä tämä on jossain määrin valintakysymys. Itse käytän mielummin kaiken tuon ajan johonkin huomattavasti järkevämpään kuten esim. liikuntaan, lukemiseen tai muuhun sellaiseen.
- suomalais naisilta puuttuu
Luontainen tyylin tajuaminen, monikin olisi huomattavasti edukseen jos tyyli olisi toisenlainen. Toiseksi useimilla yh-äideillä elämä on sen verran kivikkoista jo taloudellisesti ettei omaan itseen riitä rahaa eikä aikaa...Niitähän on suomen-niemi pullollaan..
ilmaisin ajatuksiani alun perin ehkä väärin ..Tarkoitin kuitenkin sitä että naiset eivät huolehdi ulkonäöstään, vaikka syytä olisi. En siis tarkoittanut sillä mitään meikkaamista, korujen tai korkokenkien käyttöä, vaan ihan perushuolehtimistä itsestään. Joskushan kadulla näkee jotain 30.v "naisia" jotka näyttävät ihan miehiltä : 2 senttinen siilitukka, runsaasti ylipainoa ja joku haalari päällä.. Ja tämä on muka naisellista? Ja niille se on ihan normaalia.. vaikka ovatkin viel aika nuoria naisia.. olisi ehkä syytä edes kerran päivässä kattoa peiliin..
- woman
En kyllä muista milloin viimeksi olisi tullut kadulla vastaan 30-vuotias nainen, jolla olisi ollut kahden sentin siilitukka, haalarit ja runsaasti ylipainoa. Ja minä liikun aika paljon ihmisten ilmoilla.
- Mauna
Onko tullut mieleesi, että kyseessä on voinut olla ns. butch? Gay-maailmassa taitaa olla hieman eri kategoriat ja maku ulkonäkökysymyksissä kuin heteroilla.
Virossahan ei ole saanut eikä taida oikein vieläkään olla luvallista olla lesbo/homo, jolloin ei se näy ulkoisessakaan olemuksessa.
- Maruaana
olen virossa käynyt ja tallinnan katukuva on erilainen kuin helsingin, ei nyt noin kliseinen ehkä mitä annat ymmärtää mutta kuitenkin.
kyse on suurimmaksi osaksi kulttuurierosta, Suomessa ei nainen voi pukea korkokenkiä ja minihametta saamatta päälleen muiden naisten halveksuntaa ja miesten maksutarjouksia. Tallinnassa se on normaalia pukeutumista jota katsotaan pitkään ja ainoastaan töppösuomalaismiehet kuolaavat näkyvästi.
mitä tulee itsestään huolenpitämiseen eli hoivaamiseen, niin jokaisen naisen pitäisi rakastaa itseään niin paljon että hellii sillä mikä itselle sopii, kasvovoiteella, kampaajalla, hierojalla, meikeillä. edelleenkään kaikkia naisia ei voi pakottaa meikkaamaan mutta suurimman osan naisista pitää kävellä kaupungilla näkymässä koska käymme töissä.
kävin Pärnun rannalla. hämmästyin. siellä oli ihan yhtä paljon läskiä kuin kotomaassanikin. Läskit eivät näyttäydy kadulla? tunsin oloni kotoisaksi enemmän tuolla rannalla kuin kaduilla. - copy
Naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei enää piilotella Virossa. Ongelma myönnetään suureksi, mutta sen vähentämiseksi ei toistaiseksi ole kyetty tekemään tarpeeksi.
Kahden laajan selvityksen mukaan yli 40 000 naista Virossa joutuu vuosittain perheväkivallan kohteeksi. Tapauksista 7 000 on vakavia.
- Perheväkivalta heijastaa suoraan yhteiskunnassa meneillään olevaa kehitystä. Taistelu voittajista ja häviäjistä on siirtynyt myös perhetasolle, sanoo perheväkivaltatapauksia Viron sosiaali- ja terveysministeriössä tutkiva Katri Tammekand.
Viron sosiaaliturva on hyvin kehittymätön eikä perheväkivallasta kärsiville naisille ole juuri turvapaikkoja. Koko maassa on vain kolme naisten turvataloa.
Kun vuonna 2001 perheväkivaltatapauksia oli 44 000, niin ainoastaan 2-3 prosenttia tapauksista johti oikeustoimiin. Nainen turvautuu oikeusapuun yleensä vasta sitten kun hänet on hakattu työkyvyttömäksi ja henkihieveriin.
Viron lailla myös Latviassa ja Liettuassa perheväkivalta on yleistä, ja asiasta on ryhdytty keskustelemaan julkisuudessa vasta viime vuosina - Tadaa
Juupa-juu, Suomessa naiset kouluttautuvat ja osallistuvat aktiivisesti työelämään, heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin keikistellä peilin edessä ja leikkiä vaatteilla ja meikeillä. Tämä on tärkeä pointti joka tuntuu unohtuvan. Suomessa naiset ovat ihmisiä, käyvät töissä ja hoitavat itse omat kotinsa ja perheensä, eivät aivottomia vaateripustimia/koristeita.
Tälläämiseen saa tärväytymään tolkuttomat määrät rahaa. Suomalaiset naiset ovat fiksuja, sijoittavat mieluummin tärkeämpään kuin trendirätteihin ja maaleihin jotka pitäisi kuitenkin vaihtaa monta kertaa vuodessa, kulloisenkin sesongin mukaan. - Ruma
Mutta kun kaikista ei saa kauniita tekemälläkään vaan ovat aina rumia.
- kaunis verkkarityttö
Olen ikäni pukeutunut ns. tuuliasunn enkä meikkaa ja hiukset ovat ponnarilla aina. Silti miehet kuolaavat perääni ja tuijottavat silmät tapilla. Ei tulisi mieleenikään alkaa pukeutumaan korkkareihin ja tiukkiin asusteisiin silloin tuntisin olevani todella lihatiskillä ja antavani halvan ja huorahtavan kuvan. Minusta kauneus ja seksikkyys on synnynnäistä sitä ei voi pahemmin tälläämisellä hankkia.
- heman
Eli näiden viestien perusteella voisi ymmärtää, että nainen joka huolehtii ulkonäöstään on vain turhamainen ja typerä, eikä hänellä liiku päänvälissä kuin höyheniä???
Tuulipukuun ja lenkkareihin pukeutunut nainen on siis älykkäämpi ja tajuaa elämän tärkeistä arvoista enemmän kuin meikkaava korkokenkätypykkä, joka välittää miltä näyttää kun lähtee ovesta ulos?? Meikkaava, korkokenkiä käyttävä nainen tuomitaan turhamaiseksi miesten miellyttäjäksi ja meikkamattomuus & rentomeiniki-tyylinen-nainen ylistetään elämänarvoja ymmärtäväksi naiseksi.
Hmmm.
Typerää yleistämistä ja ihmeellistä ennakkoluuloa. - Uncle Heinrich
Suomalainen nainen on kammotus! Akat ei pidä itsestään minkäänlaista huolta! Kulkevat jotkut ikivanhat marimekkokledjut päällä jotka on saatu jostain UFF laatikosta ja kaiken kruunaa muorin vanhat lateksimeikit kuuskyt luvulta (myös meikkaustyyli). Sitten valitetaan kun tälläiset somat pikkupojat eivät tule iskemää finskapimatsuja kallen kapakassa kuin kaatokännissä (milloin nainen kuin nainen näyttää supermallilta!). Mutta mulla ei riitä aika eikä rahat suomalaiseen naiseen saatikka sitten venäläiseen (tuntitaksa), joten olen alkanut tehdä seurustelukokeita ruotsalaisen lateksimallitytön kanssa! Hommat ovat toistaiseksi sujuneet muutamaa paikkauskatkosta lukuunottamatta! ;) Suosittelen kaikille luusereille Ugh!
- Suomi-nainen
Olen kirjottajan kanssa ihan samaa mieltä.
Suomalainen nainen ei usein uskalla käyttää edes värillisiä vaatteita. Mikä on tämä outo vaatimattomuus kulttuuri?
Itse meikkaan ja pukeudun naisellisesti. Kylläkin ihan hyvällä maulla, en ole minihameessa ja piikkikoroissa. Silti usein saan kuulla ensimmäisenä esim. baarissa, että mistä olet kotoisin, Virosta vai Venäjältä? Ilmeisesti suomalaisnainen ei vaan uskalla/saa näkyä, olla näyttävä. Luulisi, että nykyään se olisi vaan positiivista. - carla
En voi sille mitään että esim. Rautatieasemalla kävellessäni huomaan piukkaan asuun ja korkokenkiin pukeutuvia nuoria naisia tulee ensimmäiseksi mieleen että ilotyttöjä ovat, ja jos vielä puhuvat venäjää tai viroa niin tapaus on sen kummemmin miettimättä selvä. (eriasia jos miettimään rupeisin) Tälläiset mielikuvat ikävä kyllä niin monella on, myös miehillä. onhan jokaisella mielikuva siitäkin miten gigolo pukeutuu.. eli HYVIN ja seksikkäästi.
Jos suomalaiset naiset pukeutuvat värittömästi tai huonosti niin kyllä suomalaiset miehet voittavat tämänkin kategorian. - llll
Muuthan otetaan huomioon olemalla mahdollisimman huomaamattomia. Joskus jos olen erehtynyt laittamaan vaikka jonkun pikkutopin päälle, niin 95% huomiosta on positiivista (ihmiset huomaavat ja hymyilevät). Sitten se 5% mulkoilee niin h*lvetin vihaisena, että tuntuu kuin se johtuisi juuri siitä topista. Vaikka näin ei varmaankaan ole, ihmisellä on vain huono päivä tms. Sitä ajattelee helposti itse ärsyttävänsä ihmisiä ja laittaa sitten seuraavalla kerralla t-paidan.
- huoralassa
just sä käyt sieellä ihailemassa kauniita naisia jossa naista poljetaan kilohinnalla, huora on lähes toinen.
pakko miellyttää miehiä että saa rahaa ruokaan, tosi hienoa.
suomalainen tasa-arvo näkyy siinä ettei tartte koko ajan miellyttää muita ulkonäöllä ja nainenkin voi ilmaista mielipiteensä yleensä asiassa kuin asiassa - En tiedä
Töllöstä tuli yks päivä ohjelma venäläisestä päiväkodista ja tällä päiväkodin hoitajalla oli musta nahkaminihame, korkokengät ja aika paksu meikkikerros (mustat viivat silmien alla). Näin suomalaisittain se jotenkin tuntui oudolta. Ehkä hän olikin vaan pukeutunut koska tultiin televisioimaan?..silti..erilainen kulttuuri tosiaan taitaa olla. En kuitenkaan epäile etteikö olisi ihan yhtä hyvä ammatissaan kuin muutkin.
- chill
Ja mä ihmettelen yhä enemmän ja enemmän teidän venäläisten ja virolaisten naisten tarvetta kehuskella omalla 'naisellisuudellanne' suomalaisilla keskustelupalstoilla, ja samalla pistää matalaksi suomalaisia naisia.
Ymmärrän kyllä, ettei teidän elämänne helppoa ole, mutta tuskin se tällä tavallakaan paranee. Kyllä sen itsetunnon pitäisi löytyä jotenkin muuten kuin muita kansallisuuksia solvaamalla. Kokeilehan vaikka laittaa toinen kerros ripsiväriä! - hiukan
Kylläpä turpeat tuulipukutantat kiivastuvat lukiessaan totuuden ja alkavat kuten heillä tapana on tuoda julki sisäisen kauneutensa valtavaa ylevyyttä.
Ikäänkuin pulska olemus ja marjastusvaatteet tekisivät naisesta automaattisesti sisäisesti kauniin ja enemmän tavoiteltavan kuin mitä koskaan voi olla kaunis, hoikka, laitettu ja hyvinpukeutunut venäläinen nainen.- chill
Ei kai kukaan oikeasti kiivastu.
Mä en pysty ymmärtämään, että MIKSI suomalaisnaisten pukeutuminen rassaa muita? En näe täälläkään yhtään keskustelunaloitusta, jossa suomalainen nainen itkisi sitä miksi Gambiassa naiset pukeutuvat värikkäisiin kaapuihin. Pukeutukoon venakot miten haluavat. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia (Thank god!)
En mä ainakaan tarvitse korkkareita siihen että tuntisin olevani nainen, vaan voin olla naisellinen farkuissakin. Tai miksen vaikka tuulipuvussa. Mielestäni naisellisuus ei edes ole vaatteista kiinni, oikea naisellisuus on sitä että viihtyy omana itsenään, ja rakastaa itseään! Kumpa te rakkaat siskot Venäjällä ja Virossa sen oppisitte, niin ei tarvitsisi korottaa omaa itsetuntoa mollaamalla muita!
- suomalainen nainen
Vaikka olisitkin kaunis tai mitä tahansa, niin olet myös lapsen tasolle jäänyt narsistinen ääliö. Sellaisiako ne naiset ovat Venäjällä?
Siellä tuntuu naisilla olevan aikaa ja vain aikaa itsensä laittamiseen eikä varmaan sitten muuhun jääkkään. Eikös sekin jo kerro siitä sisäisestä kauneudesta paljon? Eli paksun kerroksen alle peitetään huono itsetunto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564526Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal864215- 703678
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963607Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1142637- 352458
- 372342
- 242339
- 382319
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232204