Otsikko oli vähän... mutta ihan sama. Tää koko keskustelu on täynnä noita aiheita että kysytään randomeilta onko valmis omaan poniin, ja kysyjät on aina noin mun ikäsiä tyttöjä, joilla ei välttämättä raha ja taidot riitä ja perhe ei tiedä hevosista mitään. Mä oon ite ratsastanu kohta 8 vuotta, äiti on harrastanu hevosia melkein koko ikänsä, meillä olis varaa yms, ja kaikenlaisia edellytyksiä omaan poniin/hevoseen, mut ainuteste on se että lähin talli on 25km päässä. Äiti oli kanssa jo puhunut omasta hepasta, mutta ontotta että kun ei tallia ole lähellä, niin keväisin ei oikeen saa ratsastettua kun kenttä olis sökönä ja muutenkin, musta se vaan tuntuu niin pahalta, en tiiä tajusitteko mitään mun selityksistä, mut toivon että tän joku ees lukis, en kerjää huomioo tms, mut mun oli pakko kertoo tästä, ja siitä et musta oikeesti tuntuu pahalta....
"Oonko valmis omaan poniin, oonko oonko??" Oikeesti:(
8
106
Vastaukset
- Kuutamo2
No joku nyt edes tänne!
Mitäpä tuohon osaa sanoa. Harmillinen tilanne, jos ainoa ongelma on etäisyys tallille. Jos asuisitte maalla ja tilaa ja rahaa riittäisi, niin voisitte aina rakentaa oman tallin ja ottaa hevosen sinne. Kuukausimaksut olisivat muutaman kympin luokkaa plus kengitykset ja ell- kulut. Ja jos ottaisitte vaikka shettiksen sille seuraksi, niin ei tulisi turhaa huutoa siitä ettei hevosta voi ottaa yksin.
- crazypony15v
Niinkuin lampinajadi sanoi voisitte muuttaa jolloin sen ylläpito olisi helpompaa itse perheemme kanssa rakennamme tallin jonne tulisi 2 hevosta suokki ja shetlanninponi.
- Kuutamo2
Jep, olisihan toikin ratkaisu kun maalla asutaan, mut keväällä ja syksyllä menis kaikki maastot ja kenttä päskäks, ja meillä asuu naapurit aika lähellä ja ne ei erityisemmin pidä eläimistä ja ei olla niiden kanssa muutenkaan kovin hyvin väleissä, mut täytyy mietiskellä, kiitti kumminkin:)
- nooratar123
Meillä on hevonen tallilla joka on 26 km päässä. Matkaan tottuu kyllä. :-)
- Kuutamo2
No varmaan tottuis, mut ei oo oikeen ketää joka kerkeis viedä sinne...
- hepoinenh
Asuuko lähempänä jotain jolla olisi omia hevosia ja tyhjä karsina? Kannattaa kysyä jostain yksityiseltä, silloin vuokra saataa olla halvempi,jos vaikka auttaa tallitöissä yms:)
- Kuutamo2
No ei kyl tietääkseni ole..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412625Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4022141Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201962Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1301642Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151611Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211123Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01122- 741029
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925