Nykyään löytyy netistä useampiakin instrumenttien viritysohjelmia.
Nämä ottavat äänen mikrofonilla ja ilmaisevat kuvallisesti äänen taajuuden tai sen, miten paljon se poikkeaa oikeasta.
Toimivat siis, kuten erilliset viritysmittarit.
Onko kokemusta näistä ja mitä suosittelisitte?
Kitaran viritysohjelma
8
336
Vastaukset
- Ios mies
Mikä puhelin tai tablet tietokone sulla on?
Jos on ios niin siihen saat lukemattomia viritysohjelmiakin, muitakin löytyy.- Viritysmittari
On miniläppäri, jossa WinXP.
Kokeilin siinä PichPerfect Musical Instrument Tuner-nimistä ohjelmaa.
Muuten hyvä, mutta muun perustaajuuden, kuin 440Hz käyttö on tosi työlästä.
Lisäksi ohjelma varsinkin matalilla taajuuksilla "arpoo" väärän nuotin.
Joten, jos joku tietää paremman, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan. - Ios mies
Viritysmittari kirjoitti:
On miniläppäri, jossa WinXP.
Kokeilin siinä PichPerfect Musical Instrument Tuner-nimistä ohjelmaa.
Muuten hyvä, mutta muun perustaajuuden, kuin 440Hz käyttö on tosi työlästä.
Lisäksi ohjelma varsinkin matalilla taajuuksilla "arpoo" väärän nuotin.
Joten, jos joku tietää paremman, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan.Hommaa suoraan joku multiefekti, niissä on laatumittarit mukana.
- Ios mies
Viritysmittari kirjoitti:
On miniläppäri, jossa WinXP.
Kokeilin siinä PichPerfect Musical Instrument Tuner-nimistä ohjelmaa.
Muuten hyvä, mutta muun perustaajuuden, kuin 440Hz käyttö on tosi työlästä.
Lisäksi ohjelma varsinkin matalilla taajuuksilla "arpoo" väärän nuotin.
Joten, jos joku tietää paremman, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan.Ja löytyyhän nuita kun googlaa, kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
guitar tuner vst hakusanalla löytyy paljon.
- kuuloaisti....
Eihän sun tarvitse tietää kuin että yksi kieli on vireessä, niin voit viritellä muut kielet ilman viritysmittaria. Kuulo on paras viritysmittari.
Korg.com on viritys.- Ammattilainen
Ei ole, mittari on super korvaakin tarkempi.
- jklsfskdjfljasldfjla
Ammattilainen kirjoitti:
Ei ole, mittari on super korvaakin tarkempi.
ihan hyvin korvalla menee kun se yksi kieli on vireessä, toki voi viritintäkin käyttää jos haluaa, on aika soittajakohtainen juttu.
Sitä paitsi jos kitaran vire menee kesken soiton, niin sitä pitää juurikin vääntää äkkiä sitten ilman viritintä jos biisi on kesken ja tämä luulis "ammattilaisenkin" tietävän.
- kikkeliskokkelis
mulla on ainaki android-puhelimeen googleplay kaupasta "gstring" viritinmittari ja aivan hyvin ottaa vireeseen. ilmanenki vielä, en tiiä saako iOSile tai nokian paskoile
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95912
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286760- 95738
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558