Kitaran viritysohjelma

Viritysmittari

Nykyään löytyy netistä useampiakin instrumenttien viritysohjelmia.
Nämä ottavat äänen mikrofonilla ja ilmaisevat kuvallisesti äänen taajuuden tai sen, miten paljon se poikkeaa oikeasta.
Toimivat siis, kuten erilliset viritysmittarit.
Onko kokemusta näistä ja mitä suosittelisitte?

8

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ios mies

      Mikä puhelin tai tablet tietokone sulla on?
      Jos on ios niin siihen saat lukemattomia viritysohjelmiakin, muitakin löytyy.

      • Viritysmittari

        On miniläppäri, jossa WinXP.

        Kokeilin siinä PichPerfect Musical Instrument Tuner-nimistä ohjelmaa.
        Muuten hyvä, mutta muun perustaajuuden, kuin 440Hz käyttö on tosi työlästä.
        Lisäksi ohjelma varsinkin matalilla taajuuksilla "arpoo" väärän nuotin.

        Joten, jos joku tietää paremman, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan.


      • Ios mies
        Viritysmittari kirjoitti:

        On miniläppäri, jossa WinXP.

        Kokeilin siinä PichPerfect Musical Instrument Tuner-nimistä ohjelmaa.
        Muuten hyvä, mutta muun perustaajuuden, kuin 440Hz käyttö on tosi työlästä.
        Lisäksi ohjelma varsinkin matalilla taajuuksilla "arpoo" väärän nuotin.

        Joten, jos joku tietää paremman, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan.

        Hommaa suoraan joku multiefekti, niissä on laatumittarit mukana.


      • Ios mies
        Viritysmittari kirjoitti:

        On miniläppäri, jossa WinXP.

        Kokeilin siinä PichPerfect Musical Instrument Tuner-nimistä ohjelmaa.
        Muuten hyvä, mutta muun perustaajuuden, kuin 440Hz käyttö on tosi työlästä.
        Lisäksi ohjelma varsinkin matalilla taajuuksilla "arpoo" väärän nuotin.

        Joten, jos joku tietää paremman, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan.

        Ja löytyyhän nuita kun googlaa, kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
        guitar tuner vst hakusanalla löytyy paljon.


    • kuuloaisti....

      Eihän sun tarvitse tietää kuin että yksi kieli on vireessä, niin voit viritellä muut kielet ilman viritysmittaria. Kuulo on paras viritysmittari.

      Korg.com on viritys.

      • Ammattilainen

        Ei ole, mittari on super korvaakin tarkempi.


      • jklsfskdjfljasldfjla
        Ammattilainen kirjoitti:

        Ei ole, mittari on super korvaakin tarkempi.

        ihan hyvin korvalla menee kun se yksi kieli on vireessä, toki voi viritintäkin käyttää jos haluaa, on aika soittajakohtainen juttu.

        Sitä paitsi jos kitaran vire menee kesken soiton, niin sitä pitää juurikin vääntää äkkiä sitten ilman viritintä jos biisi on kesken ja tämä luulis "ammattilaisenkin" tietävän.


    • kikkeliskokkelis

      mulla on ainaki android-puhelimeen googleplay kaupasta "gstring" viritinmittari ja aivan hyvin ottaa vireeseen. ilmanenki vielä, en tiiä saako iOSile tai nokian paskoile

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe