siis monta Roaccutan-kuuria olet joutunut syömään, että akne on parantunut? Itse olen syönyt vain yhden puolen vuoden kuurin. Toivon, että finnit ovat nyt historiaa...
Monta Roaccutan-kuuria
13
5035
Vastaukset
- Sissi
Söin kaksi kuuria eikä nyt ole enää aknea ollenkaan.. Joskus kuukautisten aikana saattaa iho mennä hieman huonoksi (ei missään määrin aknen tapaisesti), mutta tavallisesti ei. Harmillisesti vain kuurini jätti minulle atooppisen ihottuman joka ei ole parantunut vuosienkaan jälkeen vaan enemminkin pahentunut. Tuo on tietääkseni harvinaista, sillä ihottumat yms. paranevat yleensä kuurin loputtua. Olen aina ollut paha allergikko, joten varmaan se kuuri vain aktivoi sen. Olen silti onnellinen elämääni näin. Nykyisin voi lähteä ulos ilman meikkiä eikä tarvitse miettiä että "mitäs jos joku näkee". :-)
- siloposki80
Mulla ei ole atopiaa, mutta ihoni on hyvin hyvin herkkä. Kasvojen punoittaminen on edelleen ongelmani, vaikka finnit ovat hävinneet. Nenän pielet varsinkin ovat punaiset, taidan olen ikuinen "nuhanenä". Kasvojen punoituksen saa helposti piiloon meikeillä, joten parempi näin kuin kasvot finnejä täynnä!
- tyttö
siloposki80 kirjoitti:
Mulla ei ole atopiaa, mutta ihoni on hyvin hyvin herkkä. Kasvojen punoittaminen on edelleen ongelmani, vaikka finnit ovat hävinneet. Nenän pielet varsinkin ovat punaiset, taidan olen ikuinen "nuhanenä". Kasvojen punoituksen saa helposti piiloon meikeillä, joten parempi näin kuin kasvot finnejä täynnä!
..lisää kuurista.Olen vuosia kärsinyt aknesta ja välillä on lääkehoitokin käväissyt mielessä, mutta se on vain jäänyt.Kuinka paljon hoito tuli kaikkiaan maksamaan ja millaisia sivuvaikutuksia teillä oli?
- siloposki80
tyttö kirjoitti:
..lisää kuurista.Olen vuosia kärsinyt aknesta ja välillä on lääkehoitokin käväissyt mielessä, mutta se on vain jäänyt.Kuinka paljon hoito tuli kaikkiaan maksamaan ja millaisia sivuvaikutuksia teillä oli?
Söin tosiaan puoli vuotta Roaccutania, oiskohan rahaa menny siihen noin 200-300 euroa ja lisäksi paikallisvoiteisiin ja rasvoihin sata euroa lisää. Niin ja tietty ihotautilääkärikäynnit päälle sekä labrat...Sivuvaikutuksia ei juuri ollut, ehkä vähän normaalia kuivemmat limakalvot. Huulia tuli rasvattua monta kertaa päivässä.
- Neuvoton
Kuinka monta kertaa roaccutan kuurin voi ottaa? Oon käynyt nyt 2 kuuria läpi ja finnit ovat taas palanneet. En tiedä, kannattaako alottaa enää kolmatta kuuria, jos siitäkään ei ole apua kuin vain vähäksi aikaa...
- siloposki80
En kyllä ole kuullut, että kukaan ois syöny useampaa kuuria kuin tuo kaksi. Söitkö kuinka kauan Roaccutania kerrallaan? Söitkö maksimiannoksen päivittäin? Minä tosiaan söin puoli vuotta ja maksimiannoksella 50mg (painan 52kg). Lisäksi pesin kasvoni aamuin illoin Sebamedilla ja käytin kerran päivässä Skinoren-voidetta. Nämä päivittäiset rutiinit jatkuvat edelleen. Kosteusvoiteena Essex. Lisäksi en syö enää ikinä juustoa enkä suklaata yms.,ravinnolla voi olla merkitystä. Uskon tietäväni, miltä susta tuntuu... Tsemppiä, kysy lääkäriltä vielä neuvoa! Mikä on muuten ikäsi? Finnit voivat hävitä myös ajan kanssa.
- Neuvoton
siloposki80 kirjoitti:
En kyllä ole kuullut, että kukaan ois syöny useampaa kuuria kuin tuo kaksi. Söitkö kuinka kauan Roaccutania kerrallaan? Söitkö maksimiannoksen päivittäin? Minä tosiaan söin puoli vuotta ja maksimiannoksella 50mg (painan 52kg). Lisäksi pesin kasvoni aamuin illoin Sebamedilla ja käytin kerran päivässä Skinoren-voidetta. Nämä päivittäiset rutiinit jatkuvat edelleen. Kosteusvoiteena Essex. Lisäksi en syö enää ikinä juustoa enkä suklaata yms.,ravinnolla voi olla merkitystä. Uskon tietäväni, miltä susta tuntuu... Tsemppiä, kysy lääkäriltä vielä neuvoa! Mikä on muuten ikäsi? Finnit voivat hävitä myös ajan kanssa.
En enää edes muista, kuinka kauan kuurit kestivät, mutta taisivat olla puolen vuoden mittaisia maksimiannoksilla. Olen nyt 19-vuotias ja kärsinyt aknesta murrosiän alusta asti. Olen aina pitänyt hyvää huolta ihostani, mutta ainoastaan roaccutan- kuurista oli edes väliaikainen apu.
- siloposki80
Neuvoton kirjoitti:
En enää edes muista, kuinka kauan kuurit kestivät, mutta taisivat olla puolen vuoden mittaisia maksimiannoksilla. Olen nyt 19-vuotias ja kärsinyt aknesta murrosiän alusta asti. Olen aina pitänyt hyvää huolta ihostani, mutta ainoastaan roaccutan- kuurista oli edes väliaikainen apu.
Voidaankohan molemmat syyttää huonosta ihosta geenejä? Mun isällä oli nuorena akne ja 25-vuotiaalla siskollani on edelleen... Käytätkö muuten e-pillereitä? Mulle sopii ainoastaan Diane Nova. Muitakin merkkejä kokeilin, mutta finnejä tuli kuin sieniä sateella lisää. Oletko muuten tiennyt, että e-pillerien ja alkoholin käyttö lisää testosteronin määrää veressä ja kasvojen kunto vain huononee? Itse en käytä alkoholia kuin silloin tällöin, pari siideriä kerrallaan. Olen varmasti kokeillut kaikkea, kun ihoni oli niin huonona...
- Neuvoton
siloposki80 kirjoitti:
Voidaankohan molemmat syyttää huonosta ihosta geenejä? Mun isällä oli nuorena akne ja 25-vuotiaalla siskollani on edelleen... Käytätkö muuten e-pillereitä? Mulle sopii ainoastaan Diane Nova. Muitakin merkkejä kokeilin, mutta finnejä tuli kuin sieniä sateella lisää. Oletko muuten tiennyt, että e-pillerien ja alkoholin käyttö lisää testosteronin määrää veressä ja kasvojen kunto vain huononee? Itse en käytä alkoholia kuin silloin tällöin, pari siideriä kerrallaan. Olen varmasti kokeillut kaikkea, kun ihoni oli niin huonona...
Syy akneen löytyy luultavasti nimenomaan geeneistä, sillä säännöllinen puhdistaminen ja terveet elämäntavat eivät ole ainakaan itselläni riittäneet pitämään ihoani kunnossa. Olen harkinnut Diane Nova-pillereiden aloittamista, mutta vähän hirvittää kuultuani pillereiden aiheuttamista sivuvaikutuksista. Kertoisitko (siloposki80),ovatko DN:t auttaneet kohentamaan oman ihosi kuntoa? Kuinka kauan kesti, että tuloksia alkoi näkyä?
- siloposki80
Neuvoton kirjoitti:
Syy akneen löytyy luultavasti nimenomaan geeneistä, sillä säännöllinen puhdistaminen ja terveet elämäntavat eivät ole ainakaan itselläni riittäneet pitämään ihoani kunnossa. Olen harkinnut Diane Nova-pillereiden aloittamista, mutta vähän hirvittää kuultuani pillereiden aiheuttamista sivuvaikutuksista. Kertoisitko (siloposki80),ovatko DN:t auttaneet kohentamaan oman ihosi kuntoa? Kuinka kauan kesti, että tuloksia alkoi näkyä?
Olen käyttänyt e-pillereitä kyseistä merkkiä jo vuodesta -97, koska olen tarvinnut ehkäisyä. DN on ainoa merkki, joka sopii minulle, muut aiheuttivat vain lisää finnejä. En ole kyllä huomannut mitään kummempia sivuvaikutuksia, olisinkohan ehkä hieman (itku)herkempi kuin ennen. Ihon kuntoon DN on vaikuttanut ehkä aavistuksen verran ja kyllä tuloksia joutuu odottelemaan useamman kuukauden ajan jos niitä tuloksia on tullakseen. Pillerimerkkiä en kyllä ikinä vaihtais, samaa mieltä ovat myös kaksi kaveriani.
- sanna
ensimmäinen kuuri on menossa. Enää vajaa kuukausi jäljellä, JES!!!!
nyt on iho aika hyvässä kunnossa, hilseilee kylläkin pois aika vauhdilla mutta kun yritän huolehtia kosteutuksesta niin pysyy sentään jotenkin kurissa...
sitähän en tiedä, mitä tapahtuu kuurin jälkeen, pysyvätkö finnit poissa vai tulevatko takaisin samalla tavalla kuin antibioottien jälkeen. Toivottavasti eivät tule. Ei se lääkkeiden popsiminen niin mukavaa ole.- Neljä kuuria...
Niin. Olen kirjoittanut täällä johonkin jo ruokavalion merkityksestä. Tiedättekö, mikä on n.s. "terveellinen" ruokavalio? Kuuluuko siihen sokeri ja sokeria sisältävät juomat ja muut elintarvikkeet? Kuuluuko siihen valkoinen leipä ja muut raffinoidut elintarvikkeet.
Täällä tai tuossa terveys-puolen osastolla kirjoitettiin aikaisemmin HIILIHYDRAATTIEN merkityksestä akne-potilaiden ruokavaliossa. Moni on saanut nimenomaan hiilihydraatteja vähän tai lainkaan sisältävästä ruokavaliosta avun. Se on hyvä uutinen!
Hiilihydraatit nimenomaan pistävät ihmisen hormonitoiminnan sekaisin ainakin joillakin ihmisillä ja iho reagoi. Voihan sitä ulkoisesti yrittää parannella, mutta tehokkaampaa on paneutua syyhyn.
Olen vuosia ihmetellyt ihoni vaiheittaisia itsestään paranemisia ja taas kunnon huonontumisia. Kyllä sillä, mitä syö, täytyy olla merkitystä! Ihminenhän toimii kemiallisen tasapainonsa mukaisesti. Millä siihen muulla voi siis vaikuttaa, kuin sillä, mitä aineita suustaan sille syöttää?!
On myös hiljakkoin tätä samaa teoriaa tukien julkaistu uutinen eräästä alkuasukasheimosta, joilla ei kenelläkään ollut ollenkaan finnitautia. Heidän ruokavaliotaaan tutkittiin ja huomattiin, etteivät he syöneet koskaan mitään sokeria sisältävää.
Itse olen ainakin huomannut ihoni heti paranevan, kun syön liha- ja kalatuotteiden lisäksi kasviksia (ei perunaa)ja hedelmiä (ei banaania) ja hedelmä- ja marjamehuja. Hyvälaatuisia rasvoja käytän myös vapaasti maun mukaan, jopa voita. Atkinsin dieetti mukaeltuna voi siis olla ratkaisu. Siinä sivussa myös pysyy hoikkana (kaksi kärpästä yhdellä iskulla). Ylipaino on myös liian hiilihydraatin seurausta monilla.
Lääkärit tuskin tätä tietoa levittävät, koska he jäisivät silloin nuolemaan näppejään, kun ihmiset parantaisivat ihonsa ilman heidän kalliita palkkioitaan ja lääkkeitään...
- nappula76
joidenkin akne vaatii useamman kuurin, itse olen syönyt roaa kuusi kuuria, tosin ensimmäistä pitempää kuuria lukuunottamatta aina vain 100x20mg kerralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2011398Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa463954Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133140Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1332447Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin922155Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1991799Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3071069Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18855Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143785- 53729