Jos rakastaa toista ei voi ihastua toiseen!

rakkaus on ruma sana

On minun mielipiteeni ja minä tunnen niin. Enkä ole ihastuinut yhteenkään ihmiseen paitsi mieheeni jota rakastan.

Mitä tekee mieheni? Menee ja ihastuu työkaveriinsa.

Tämä nainen aikoinaan selvitti mieheni numeron ja laittoi tekstiviestiä.
Töiden jälkeen he ovat satunnaisesti viestitelleet toisilleen. Työpaikan illanistujaisissa he tanssivat keskenään ja mies oli ottanut tästä naisesta valokuvia.

Heidän suhteensa viileni kun tämän naisen mustasukkainen mies alkoi uhkailemaan miestäni ja miehelleni selvisi että tämä nainen haluaa olla miehensä kanssa eikä erota tästä.

Eli todennäköisesti kyseinen nainen käytti miestäni hyväksi tehden oma mies mustasukkaiseksi.

Minua suututtaa ja tekisi mieli huutaa ja raivota syystä että minusta on nöyryyttävää että mieheni on ollut ihastunut toiseen naiseen. Se satuttaa minua. Minulla on mennyt luottamus mieheeni ja minä luulen että heidän suhteensa voi saada vielä uutta tuulta purteensa, koska ovat samassa työpaikassa. Mies voi koska vain ihastua uudelleen johonkin toiseen.

Minä en vain ymmärrä kuinka voi ihastua toiseen jos rakastaa toista. Minä en siihen pysty. Kysyin mieheltäkin että onko sinusta todellakin oikein jos minä ihastun johonkin mieheen ja alan kirjoittelemaan ja soittelemaan hänen kanssaan ja tapailemaan häntä ja lässytän vain että me olemme ystäviä, kuten mieheni lässytti tuon naisen kanssa johon ihastui.

Helpompaa olisi erota, mutta en kuitenkaan haluaisi, mutta miten voin unohtaakaa että miehen mielestä kuka vaan voi olla ihastuttvampi kuin minä. Näköjään!

48

3062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ihastun

Noin 10 kertaa päivässä vaikka olenkin rakastunut.

• Dobbeltobel

Sama täällä. Ihastun helposti, tykkään flirttailla, ja siinä se.
      Parisuhde on pitkä, kaikki hyvin. Mieli ei tee potkia aisan yli, mutta kiva on tuntea että vielä se virtaa vanhallakin!
      Usein huomaan että mies tekee samaa. Silmät vaeltaa sinne "kiellettyyn hedelmään"!
      Täysin luonnollista ja normaalia. Ei silmälapuissa voi kulkea eikä vaatia toistakaan kulkemaan. Eri asia sitten, miten pitkälle sen vie! Viaton flirtti ja ihastuminen ei keneltäkään osaa vie, jos liitto muuten on kunnossa.
      Mutta todella; jos toinen alkaa viemään juttua liian pitkälle, on aika tarttua asiaan. Aika pohtia missä mättää. Ja ihan yhtä tärkeää, jos ei tärkeämpää, on katsoa sinne peiliin ennenkuin vyöryttää syytökset pelkästään toisen niskaan!!!

• 12345678910

Totta, minun mielestänikään ei voi ihastua toiseen jos oikeasti rakastaa. Olen ollut yli kymmenen vuotta suhteessa enkä ole ikinä ihastunut muihin suhteen aikana, eikä miehenikään. Mielestäni parisuhde pitää lopettaa jos ihastuu toiseen. Suosittelen sitä sinullekkin, sillä miehesi kyllä tulee jatkossakin ihastumaan muihin, ja ennen pitkää jättää sinut.

Sinkkuna ihastuin helposti eri miehiin, mutta nyt koska minua eivät muut miehet kiinnosta niin ei ihastumisia ole tapahtunut enää. Mutta taidamme mieheni kanssa olla sitä harvinaista laatua, jotka oikeasti ovat sitoutuneet toisiinsa, eikä halua muita edes ajatuksissaan. Siitähän ihastuminen kertoo, että haluaa muita, vaikkei sitä ''pidemmälle'' veisikään. Mutta se on ihan luonteesta kiinni, itse nyt satun olemaan luonnostaan tälläinen yksavioinen :)

• mies.

"Mielestäni parisuhde pitää lopettaa jos ihastuu toiseen"

Meilläkin kymmenen vuoden kohdalla varmaan molemmat oltiin tuota mieltä, varmaan vielä kymmenen vuotta myöhemminkin. Kunnes muutamaa vuotta myöhemmin nainen ihastui toiseen. Olin ennen tätä ollut aivan varma siitä, että tuossa tapauksessa nainen saa mennä, mutta...

• shdlköhdl

Jos varattu ihastuu, sille on mielestäni aina syy. Suhteessaan onnellinen ei muihin ihastu... Jos sinä olet onnellinen, rakastunut ja siksi et altis ihastumaan, ei tarkoita sitä että miehesi tuntisi samoin. Sinuna esittäisin ihan suoran kysymyksen siitä, miltä miehestä yhteiselonne tuntuu ja onko siinä jotain mihin hän ei ole tyytyväinen. Rakastaminen ja elämäänsä tyytyväisyys ovat kaksi erillistä asiaa. Ihmiselle voi tulla tyytymättömyyden kausia esim pikkulapsivaiheessa, joka altistaa ihastumisille. Tämä on elämää...

• varattu n

Samaa mieltä, ehkä mies tuntee jossain epämääräisesti, ettei hänen tarpeitaan ole huomioitu tai että jotakin puuttuu. Tai sitten ei vaan koskaan ole rakastanut niin paljon kuin vaimo.

• Tuliruusutar

Jos omassa suhteessa jokin mättää niin silloin voi ihastua jossain ihmisessä juuri siihen mitä kaipaa omassa suhteessa. Esim. mieheni ei halunnut seksiä melkein vuoteen, ja hukutti haluamattomuuteensa turhautumisen juomisella.
        Huomasin olevani vaaravyöhykkeellä kun sain huomiota (sanallista) ja kehuja hyvältä miespuoliselta kaverilta. Illanvietossa tuli kohtaan hetki, jossa jouduin stoppaamaan ja sanomaan että menee nyt liian pitkälle. Kohteliaisuudet on ok, mutta ei mitään sen enempää eikä kummempaa. Tajusin myös sillä hetkellä kun miespuolinen kaverini halusi halata minua, ja kosketus oli viipyvä.. että kaipasin sillä hetkellä miestäni. Halusin hänet siihen, enkä tätä ihmistä. Työnsin miehen kauemmas ja pahoittelin. Hän ymmärsi, ja pahoitteli että oli tehnyt aloitteen.

Itsehän olen näitä ihmisiä ketkä eivät ikinä pettäisi. Enkä petä, tiedän sen tuonkin kokemuksen perusteella. Onneksi olen pitänyt pintani, sillä mieheni haluttomuuteen löytyi lääketieteellinen syy (hormonitasot) ja asiat ovat lääkkeiden jälkeen sujuneet jo paremmin. Mutta tuon tapauksen jälkeen en enää ihmettele miksi ihmiset pettävät. Jos on onneton, eikä saa puhumalla tai tekemällä asioita suhteessa hoidettua. Aina pitäisi puhua, ja aina pitäisi miettiä miltä itsestä tuntuisi jos oma puoliso tekisi niin kuin itse olet tekemässä.
        Silmät avaavaa. Niin, ja välttäkää sitä liiallista alkomaholia. Silloin oma arviointikyky heikentyy ja tilanteita sattuu.

• 69 / 65

Mies reagoi aina sopiviin ärsykkeisiin.

Johtavatko ne johonkin, onkin sitten toinen juttu.

Oma pidäkkeeni on ollut vaimon ehdoton luottamus. Ihastuksista huolimatta, vaikka tilanne on joskus ollut kirjaimellisesti "karvan päässä" niin stoppi on tullut.

• 357 mag

Onhan se nöyryyttävää etenkin jos toinen olisi valmis vaihtamaan toiseen jos kaikki menisi putkeen. Sitten jos juttu ei toimikaan jäädään toisen rinnalle ennenkuin löytyy taas uusi ihastuksen kohde.Joku kerta jonku kanssa onnistuu ja sitten on entinen ja jos ei toimi ollaan tunkemassa takaisin.Itsellä sama vika aloittajan kanssa että en ole ihastunut kehenkään suhteitteni aikana eikä ymmärrys tahdo riittää siihen että toinen näkee jatkuvasti mielenkiintoisempia ihmisiä mitä itse on.En tiedä miten kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden suhteen jälkeen olisi, riippuisi varmaan aika paljon partneristakin mutta sitä ei tieda kukaaan. Loppu yhteenveto on että olen hyvinpitkälti ap:een kaltainen ja samaa mieltä.

• Ei ihastuminen

Sitä tarkoita että pitäisi jotakin suhdetta alkaa hänen kanssa väsätä..Ihastukset pidetään omana salaisena tietona,ja missään tapauksessa sitä ei kerrota ihastuksen kohteelle.

• Ihastunut varattuun.

Ei pidä paikkaansa. Ihminen voi ja ihastuukin tyypillisesti muihin, vaikka on parisuhteessa. Se mille tielle lähtee ihastumista viemään on eri juttu. Miehesi on selvästi ollut halukas viemään asiaa pidemmälle ja se on tietysti loukkaavaa.

• (T)eräsmies

Kyllä voi ihastua toisiin vaikka rakastaakin yhtä.

Ihastuminen on vain feromonien tanssia sieraimissa ja hormonien hyrinää, monesti yhtä ohi menevää kuin muutkin tunteet.

Rakkaus on puolestaan pohjimmiltaan tahdon valinta, vaikka siinäkin tunnetta tarvitaan.

• mä vaan

Mielestäni ihastuminen ei kerro siitä, että haluaa muita vaan siitä, että haluaa itselleen jotain, jota kokee olevansa vailla. Silloin on hyvä pysähtyä miettimään, mitä haluaa ja millä keinoin sen voisi saada omalta puolisolta.

Olen ihastunut reilun parinkymmenen vuoden aikana jonkin kerran, mutten oikeastaan kummemmin tuntenut seksuaalista vetoa muihin kuin omaan mieheeni. Enkä todellakaan ole alkanut pitää yhteyttä ihastuksiini. Oman puolison pitäisi olla elämässä se läheisin ihminen, johon voi tukeutua ja luottaa. Ja itse pitää olla luottamuksen arvoinen.

On ihan p*skapuhetta väittää, että ajautuu johonkin tai että tilanne vei mennessään. Ihminen voi itse päättää, mihin asti on valmis menemään. Ja kantaa sitten seuraukset.

• jslda

Napakymppi on sun vastaus, ei juuri paremmin voisi tiivistää. Selityksen makua tuollainen, että tilanne vei mennessään. Tuollaisen noin löperön ihmisen vie silloin ihan mikä tahansa mennessään.

• mä vaan

Vielä hitusen tarkennan: puolison ei ole tarkoitus täyttää kaikkia mun tarpeitani vaan itse olen vastuussa omasta hyvinvoinnistani ja onnestani. Jotkin asiat ovat sellaisia, ettei niitä voikaan toiselta saada vaan ratkaisu on omien korvien välissä.

Ja kaikella on aikansa. Jokunen vuosi sitten mulla oli kriisinpoikanen erinäisistä sattumuksista johtuen. Se pysäytti katsomaan, missä ollaan ja ennen kaikkea, mitä on edessä. Tätä samaa, sinänsä hyvää elämää päivästä toiseen? Muistelin sitä aikaa, kun olin vielä vapaa menemään ja sitä ihanaa, kuplivaa rakastumisen tunnetta. Sitä ei ehkä enää koskaan tulisi. Jos olisin ollut tyhmempi, olisin ehkä lähtenyt hakemaan jännitystä muualta...

Mutta rehellisyyden nimissä, mitä silloin nuorempana, "vapaana", eniten toivoin? Sitä, että joku tulisi, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki. Joku tuli, ja se sama ihminen on edelleen vierellä :) Ja niitä uudelleen rakastumisen tunteita tulee, samankin ihmisen kanssa.

• lempi leiskuu
        mä vaan kirjoitti:

Vielä hitusen tarkennan: puolison ei ole tarkoitus täyttää kaikkia mun tarpeitani vaan itse olen vastuussa omasta hyvinvoinnistani ja onnestani. Jotkin asiat ovat sellaisia, ettei niitä voikaan toiselta saada vaan ratkaisu on omien korvien välissä.

Ja kaikella on aikansa. Jokunen vuosi sitten mulla oli kriisinpoikanen erinäisistä sattumuksista johtuen. Se pysäytti katsomaan, missä ollaan ja ennen kaikkea, mitä on edessä. Tätä samaa, sinänsä hyvää elämää päivästä toiseen? Muistelin sitä aikaa, kun olin vielä vapaa menemään ja sitä ihanaa, kuplivaa rakastumisen tunnetta. Sitä ei ehkä enää koskaan tulisi. Jos olisin ollut tyhmempi, olisin ehkä lähtenyt hakemaan jännitystä muualta...

Mutta rehellisyyden nimissä, mitä silloin nuorempana, "vapaana", eniten toivoin? Sitä, että joku tulisi, että olisi joku, jonka kanssa jakaa kaikki. Joku tuli, ja se sama ihminen on edelleen vierellä :) Ja niitä uudelleen rakastumisen tunteita tulee, samankin ihmisen kanssa.

Niin tulee niitä uudelleen rakastumisen tunteita. Ja saman vanhan miehen kanssa ja tuntuu, että ei tällaista voikaan kokea jonkun uuden ihastuksen kanssa. Tämä uudelleen rakastumisen tunne pitkäaikaiseen puolisoon on jotain vielä enemmin pään sekaisin saavaa kuin silloin kauan sitten. Ehkä syykin on se, että silloin eka kerralla tämän saman kanssa sitä kuitenkin vähän toppuutteli uudessa suhteessa, mutta nyt on toisin, kun vanhassa suhteessa voi kaiken, koko tunneskaalan panna peliin, kun tuntee jo toisen ja tietää, mistä toinen pitää. Menossa siis huima rakkauden täyteinen kevät, joka tuntuu joka solussa ja siitä saa uutta virtaa tähän sairauden runtelemaan kroppaan. Maltan tuskin odottaa, että mieheni tulee kotiin.............

• Tuliruusutar
        jslda kirjoitti:

Napakymppi on sun vastaus, ei juuri paremmin voisi tiivistää. Selityksen makua tuollainen, että tilanne vei mennessään. Tuollaisen noin löperön ihmisen vie silloin ihan mikä tahansa mennessään.

Jep, itse päättää ottaako askeleen suuntaan vaiko toiseen. Itsensä kusettamista jos sanoo "se vaan tapahtu". Eli "mä vaan tein" pikemminkin.

• gaf

Ihastua voi toki aina, vaikka olisi parisuhteessa ja rakastaisi puolisoaan. Ihan eri juttu se, mitä tekee, miten toimii.

• rusinamummo

Ei se ole vaimon syy, jos mies lentää houkutuslintujen kuville, sillä mies itse kääntää päänsä vaimostaan houkutusten suuntaan ja samalla vaimo muuttuu houkutuslintujen kauneudesta sokaistuneen miehen silmissään vastenmieliseksi. Moni vaimo saa tällöin kokea mielipahansa lisäksi raivoa ja väkivaltaa.
      Synnin houkutuslintuja liian paljon!
      "Viettelysten täytyy tulla, mutta voi sitä, kenen kautta se tulee!"

• gfsdgdfgdfg

Voisin kuvitella että juuri kun on oikein rakastunut, ei voi ihastua muihin, mutta pitkässä suhteessahan rakkaus on pitkälti tahdon asia, siis päätös rakastaa, eikä silloin ole mahdotonta ihastua toisiin, etenkin jos joutuu olemaan pitkiä aikoja tekemisissä tiettyjen henkilöiden kanssa, kuten työkaverit tms. Etenkin jos on omassa parisuhteessa tyytymätön jotenkin, niin helpommin voi alkaa nähdä sitä vihreyttä siellä aidan toisella puolen ja siten ihastua. Sitten onkin tahdon asia mitä niille tunteille tekee, antaako ihastuksen tunteen kasvaa, ruokkiiko sitä, vai koittaako toimia oikein ts tukahduttaa sitä erinäisin keinoin.

• Tahdosta kiinni

Minäkään en voi ihastua toiseen, jos olen sitoutunut omaan rakkaaseen. Sinkkuna ihastun helpostikin, sillä olin avoin ihastumiselle. Suhteen aikana on lippu luukulla. Se on ihan helppo asennekysymys.

Parisuhteen ulkopuoliseen flirttiin mukaan meneminen on loukkaavaa siksi, että tämä ihastunut flirttailija tuhoaa arvokkaan rakkaussuhteensa todella kevyin mielin. Halvalla menee mutta menköön!

Oma mieheni on tuhonnut parisuhteemme siten, että vieraitten naisten kanssa pelehtiminen on hänelle tärkeämpää kuin vaimon tunteet. Hän itse myöntää, että yksikään halpa hempukka ei tosiaankaan ollut sen arvoinen, päinvastoin ihan hävettää. Mutta kun oma kiva menee sillä hetkellä yhteisen hyvän edelle. Näin sitä vedetään kallisarvoinen rakkaussuhde lokaan.

Itse en silti ole muuttanut käytöstäni, pysyn uskollisena omalle linjalleni. Mutta kun tämä mies lähtee paluupostissa sinne mistä tulikin, niin en enää jaksa ottaa uutta pelleilijää rinnalleni. Mielestäni tässä menee yksi hyvä uskollinen nuori nainen hukkaan, mutta rajansa kaikella nöyryytykselläkin.

• kqwe

Joskus kun on ollut pitkässä parisuhteessa, saattaakin ihastua johonkin toiseen. Eihän tunteilleen mitään voi. Ja aina ne on ohimeneviä. Pääasia, ettei lähde toimimaan niiden mukana.

• Peruskoulun tyttö

Voi kun noin olis. Oon peruskoulua käyvä tyttö. Ja olin yhdessä yhden pojan kanssa. No aluks meillä meni hyvin vaikka ei oikein keritty toisiamme tapaamaan kovin usein. Viestailtiin kuitenkin jatkuvasti ja kiintymys oli molemminpuolista. Sitten se rakastukin yhteen toiseen. Ja se tykkäs siitä kuulma noin 30% enemmän kun musta. No tietty me siitä riideltiin mutta pitkään kesti ennen kun sain kaiken tiedon puristettua irti. Lopulta mä muutuin tarinan "ämmäks" ja siin se sit oli. Ei todellisuudessa kestäny kun noin 2 kk. Nyt siitä on suunnilleen vuosi aikaa ja mul on tunteet aika pinnassa. Jotkut varmaan ajattelee että ei näin nuori sais olla kenenkään kanssa yhdessä ja niinhän se varmaankin on. Kuitenkin mulla on sen verran elämänkokemusta että ajattelin sen olevan ihan hyvä juttu. No mul on ollu mm. masennusta, tosi paljon muuttoja ja sit oli isäpuoli joka valitti aivan kaikest. Muuten mul on nyt kaikki hyvin mut jotenkin ottaa toi vuos sitten ollut suhde päähän. Me ollaan samalla luokalla ja jotenkin se vaan tuntu liialta. Tällä hetkellä yritän ottaa asian vaan rennosti ja vitsailla siitä.

• liian epätoivoinen?

Ihastumisia tulee ja menee, myös parisuhteessa. Vaikuttaa pikemminkin siltä, että miehesi olisi jopa rakastunut, kun lähti tuumasta toimeen. Miehesi ei todennäköisesti rakasta sinua, vaan on yhdessä mukavuuden halusta ja paremman puutteesta. Tee palvulus itsellesi ja lähde suhteesta.
      Saattaa myös olla, että olet miehellesi liian helppo, itsestäänselvyys, epätoivoinen. Ethän edes ihastu muihin. Voithan kokeilla pistää miehes varpailleen. Rupeet kattelemaan muita miehiä sillä silmällä ja voit kehastakkin komeeta miestä ukkos kuullen. Jätä ukko vähäks aikaa omiin oloihinsa ja keskity enemmän ittees. Voi olla, että siinä vaiheessa muut naiset äkkiä unohtuu.
      Tai sitten voit jatkaa samaan malliin, eli roikkua epätoivoisesti miehessäs niin kauan, että se kyllästyy ja löytää mielenkiintoisemman rakkauden kohteen.

• mä vaan

Tätä logiikkaa en ymmärrä: kohtele muita niin kuin ET toivoisi itseäsi kohdeltavan. Lapsillenikin opetan, että jos joku tekee jotain tyhmää, ei tartte tehdä perässä.

Ihmisten silmät harvemmin aukeavat tuollaisista keskenkasvuisista näpäytyksistä. Jos mies on toisten naisten perään ja vastaavasti nainen alkaa vilkuilla muiden miesten perään, mies saa siitä mielestään oikeutuksen pettämiseen.

Aikuinen ihminen tekee niin kuin hänen mielestään on oikein. Jos ei hyväksy avioliitossa pettämistä tai muiden perään kuolaamista, ei sitten tee niin, vaikka toinen tekisi. Näin voi elää sovussa itsensä kanssa ja niiden arvojen mukaisesti, jotka itselle ovat tärkeitä. Jos ei ole tyytyväinen puolisonsa käytökseen, voi tehdä muunkinlaisen valinnan kuin kostaa ja toimia samalla omaan itseään vastaan.

• liian epätoivoinen

Kyllä pieni näpäytys on kohdillaan siinä vaiheessa, sillon kun sua ei arvosteta. Ja kokemuksesta tiedän, että toimii 100% varmuudella AINA! Jos sua tallotaan maan rakoon, niin ei se auta marttyyriksi heittäytyä. Kyllä pientä ilkikurisuutta ja pilkettä silmäkulmasta saa löytyä ja pitää! Jos se on vastoin sun arvoja, niin taidat olla melko kuivakka känisevä kanttura, eikä ole ihme, jos miehen mielenkiinto lakkaa.
      Ja pettäminenhän on asia erikseen. Siihen en ole kehottanut.

Ihminen joka keskittyy kokoajan olemaan vaan niin aikuinen, on todellisuudessa, vaan aivan hemmetin ikävystyttävä. Joten suosittelen vähän relaamaan.

• liian epätoivoinen

Tämä vastaus siis meni nimimerkille "mä vaan".

• mä vaan

Ei auta heittäytyä marttyyriksi, vaan pitää päättää, miten sallii itseään kohdeltavan. Ei se silti tarkoita, että pitäisi itse tehdä yhtä tyhmästi kuin puoliso, loukata toista ja heittää bensaa liekkeihin.

Kukin päättäköön tykönään, mutta todellakin, mun arvojani vastaan on yrittää tehdä puoliso mustasukkaiseksi. Me ollaan samalla puolella, ei toisiamme vastaan. Ja jos mies tästä sopimuksesta alkaisi vetäytyä, ei mun tarvitsisi nojautua muihin miehiin vain siksi.

Tapasi nimitellä ei tee sinusta ainakaan kiinnostavaa ihmistä, vaikka antaahan se kuvan, ettet ole ainakaan aikuismainen. Ehkä olen kuivakka känisevä kanttura, mutta saman miehen mielenkiinto on pysynyt yllä.

• liian epätoivoinen
        mä vaan kirjoitti:

Ei auta heittäytyä marttyyriksi, vaan pitää päättää, miten sallii itseään kohdeltavan. Ei se silti tarkoita, että pitäisi itse tehdä yhtä tyhmästi kuin puoliso, loukata toista ja heittää bensaa liekkeihin.

Kukin päättäköön tykönään, mutta todellakin, mun arvojani vastaan on yrittää tehdä puoliso mustasukkaiseksi. Me ollaan samalla puolella, ei toisiamme vastaan. Ja jos mies tästä sopimuksesta alkaisi vetäytyä, ei mun tarvitsisi nojautua muihin miehiin vain siksi.

Tapasi nimitellä ei tee sinusta ainakaan kiinnostavaa ihmistä, vaikka antaahan se kuvan, ettet ole ainakaan aikuismainen. Ehkä olen kuivakka känisevä kanttura, mutta saman miehen mielenkiinto on pysynyt yllä.

Oletko tosissasi sitä mieltä, että omaan itseensä keskittyminen, miehessä roikkumisen sijaan on jotenkin loukkaavaa tai se jos katselee vastakkaisen sukupuolen edustajia mielenkiinnolla. Eikö se nyt mene jakeluun, että en kehottanut aloittajaa toimimaan miehensä tavoin, mikä on mielestäni toista ihmistä syvästi loukkaavaa.

Vai oletko todella itse niin ylimustasukkainen ja omistushaluinen, että nuo edellä mainitut asiat saisivat miehesi tekemänä sinut loukkaantumaan?

• ilmainen neuvo

Hassua sinänsä, jos rakastaa toista oikeasti, niin lopulta tajuaa, että ihastuksia tulee ja menee ja tosi rakkaus on ja pysyy. Tosi rakkaus on se, josta pidetään kiinni. Siitä pitää kiinni lopulta se uskoton puolisokin, kun silmät lopulta aukenee. Rakastakaa puolisoitanne aidosti ja flirttailkaa vähemmän sellaisten kanssa, jotka eivät pikkuflirttiä ymmärrä - siispä flirttailette oman puolisonne kanssa, niin välttytte monelta sotkulta.

• mä vaan

Olen sitä mieltä, että jokaisen pitää satsata omaan hyvinvointiin eikä olettaa, että puoliso täyttää kaikki tarpeet. Mutta olen myös sitä mieltä, että jos on sitoutunut suhteeseen, silloin ei vilkuilla muita "mielenkiinnolla" tai "sillä silmällä", ei kokeilla "pistää miestä varpailleen" eikä kehaista muita miehiä ja yritetä tehdä puolisoa mustasukkaiseksi. Jos taas ei ole sitoutunut suhteeseen, parasta kertoa se puolisolle ja lähteä suhteesta.

Jos epäilisin mieheni pettävän mua, en hakisi muiden miesten huomiota näyttääkseni miehelle, että kyllä mäkin osaan. Jos en kelpaisi miehelleni tällaisena, ei sitten. Tiedän silti olevani arvokas ihmisenä ja naisena.

Jos mieheni katselisi muita naisia "sillä silmällä", tuskin enää loukkaantuisin. Nuorempana ehkä olisinkin. Nyt sen ottaa jo tsoukkina, ja ajan myötä varmuus on lisääntynyt. Mutta jos mieheni kommentoisi muita naisia tavoitteenaan saada mut kokemaan epävarmuutta tai huonommuutta, kyllä varmasti loukkaantuisin. Tietysti kaunis nainen kääntää pään, ja saatan itsekin huomauttaa miehelleni, että katopas tuota. Kauneuden katsominen on silti eri asia kuin toisen kiusaaminen.

• liian epätoivoinen

Eli suhteeseen sitoutunut ihminen ei mielestäsi vilkuile muita "sillä silmällä", mutta jos miehesi katselisi muita naisia "sillä silmällä", niin ottaisit sen tsoukkina?!

Eli tästähän voi päätellä, että sinua ei haittaisi, vaikka miehesi ei olisi kovin sitounut sinuun.

• mä vaan

Netissä on vaikeaa kirjoittaa niin, että tulisi aina ymmärretyksi oikein. Varsinkin, jos toinen haluaa ymmärtää väärin.

Suhteeseen sitoutunut ihminen ei mielestäni katsele muita "sillä silmällä". Voin mielessäni ajatella jostakin miehestä, että onpas komistus, mutta en osoita kiinnostustani mitenkään - koska oikeastaan en ole kiinnostunut enkä halua komistukselta mitään. Olen avioliittoni aikana ihastunut muutamaan mieheen (ehkä lähinnä joihinkin heidän ominaisuuksiinsa), mutta ottanut sen merkkinä siitä, että mun pitää pysähtyä miettimään, mitä koen olevani vailla ja miten voin sen saavuttaa - joko ihan itse tai oman mieheni avulla.

Mieheni kanssa kulkiessani saatan sanoa jostakin naisesta, että onpas tiukka pakkaus. En ihmettele, jos miehen pää kääntyy ihmiskauneuden edessä. Kysymys on siitä, että ihan niin kuin minä, miehenikin jättää asian katselun tasolle. (Eikä varsinkaan tuijottele muita naisia tehdäkseen minut mustasukkaiseksi.) Suhteemme ei ole enää nuori. Luotan mieheeni ja ennen kaikkea itseeni. En ota itseeni, jos mies pitää jotain sattumalta ohikulkevaa naista viehättävänä, koska tiedän, että hän ei halua muita kuin minut.

Jos mieheni alkaisi tavoitella muita naisia, vertailla mua muihin tai käyttäytyä ylipäätään niin, että kokisin, ettei hän arvosta mua, tietysti se haittaisi. Vetäisin tästä hyvin pian omat johtopäätökseni.

• liian epätoivoinen

En halua ymmärtää väärin, mutta jos ihminen kirjoittaa ristiriitaista tekstiä, niin ei oikeen tiedä mitä siitä pitäisi ajatella.

Joka tapauksessa kerroin ensimmäisessä viestissä kolme vaihtoehtoa, mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Voihan toki jättää miehen tai alistua kaltoin kohdelluksi. Mielestäni tässä kuitenkin on ongelmana se että nainen ei arvosta itseään ja on ehkä liian riippuvainen miehestä. Nainessa itsessään ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta tämä ominaisuus on miehestä luotaantyöntävä. Ymmärrettävästi. Eihän kukaan nainenkaan halua riippuvaa miestä. Siksi naisen tulisi ryhdistäytyä ja tehdä miehelle selväksi, ettei hän todellakaan ole ainut potentiaalinen mies ja ainut tärkeä asia hänelle tässä elämässä.

Miten sinä neuvoisit aloittajaa toimimaan?

• periaatteita

Ihastua voi toiseen. Tuntea, että :"hei, onpas mukava tyyppi! Pidän tuosta persoonallisuuden piirteestä!". Mutta rakastua toiseen ei voi, jos rakastaa aidosti omaa puolisoaan. En ymmärrä pettämisiä ja kaikkea muuta sellaista. Sellaista ei vaan mahdu oikeaan rakkauteen. Ja mikään tekosyy pettämiseen ei mene minulle läpi. Jo pelkkä seksuaalinen, fyysinen kosketus toiseen ihmiseen loukkaa. Ja sellaista käytöstä ei tarvitse katsella ihmiseltä, jota rakastaa.

Kun rakastaa toista aidosti, ei rakastu toiseen, ei petä, ei suunnittele tulevaisuutta toisen kanssa, ei loukkaa, ei pahoita toisen mieltä tekemällä toisen mustasukkaiseksi. Jos tällaisia ominaisuuksia löytyy, niin erotkaa ihmiset. Miksi loukata toista?

• mä vaan

Ensinnäkin, ihastua voi, mutta on eri asia ryhtyä toimiin. Aloittajan mies on selvästi toiminut väärin. Ei pidä alistua huonoon kohteluun. En kuitenkaan pidä marttyyriutena tai alistumisena sitä, että antaa anteeksi (jos pystyy) eikä lähde kostolinjalle tai rankaisemaan. Jos haluaa jatkaa suhdetta, pitää tehdä miehelle selväksi, ettei hyväksy tällaista kohtelua, mutta tilanne ei parane sillä, että aloittaja näpäyttää miestään tai yrittää tehdä tämän mustasukkaiseksi. Miestä ei voi muuttaa, ellei mies itse halua muuttua ja tajua tehneensä väärin.

"Siksi naisen tulisi ryhdistäytyä ja tehdä miehelle selväksi, ettei hän todellakaan ole ainut potentiaalinen mies ja ainut tärkeä asia hänelle tässä elämässä."

Olen ehdottoman samaa mieltä kanssasi, että ihmisellä pitää olla omaa elämää ja että omaan hyvinvointiin kannattaa panostaa. Parisuhteessa pitää nimen oman näyttää, että puoliso on tärkeä asia elämässä, mutta samalla pitää rakastaa itseään niin, että osaa vetää omat rajansa.

Itsenäisyyttään ja omanarvontuntoaan ei kuitenkaan tarvitse näyttää sellaisin keinoin, jotka erottavat puolisoita toisistaan (jos siis lähtökohtana on halu jatkaa suhdetta). Ei siis tehdä miestä tarkoituksella mustasukkaiseksi, haeta huomiota muilta miehiltä jne. Itsetunto ei saisi perustua siihen, että näyttää miehelleen olevansa muiden miesten silmissä haluttava tai että pystyy vielä flirttailemaan muidenkin kanssa.

Ei pidä ripustautua mieheen, muttei myöskään tehdä sellaista, mitä itse ei hyväksyisi. Kaikissa toimissaan ja sanoissaan on hyvä miettiä, lähentääkö se puolisoita vai erottaako. Ollaanko samalla puolella vai toista vastaan.

• m...........

Voi ihastua toiseen tai tykästyä, vaikka rakastaa omaa puolisoa.. Ei elämä mene niinkuin elokuvissa, mutta joissakin elämän vaiheessa rakkaus ei aina leisku samalla tavalla mutta on hyvä tunnustaa puolisolle että tilanne on mikä on.. Kokemusta on. Ja se auttoi. Tottakai on tyhmää ajatella muita mutta niin varmaan sattuu jokaiselle kunhan ei salasuhdetta selän takana pidä, Se on väärin... Mutta ainahan kannattaa miettiä mitä haluaa elämältä, ei Se väärin oo ??

• näin se taitaa olla?

Sellaista kevyttä ihastumista voi olla. Mutta jos on TUNTEITA, jotakuta toista kohtaan...ja vaarantaa oman parisuhteen, silloin ei rakasta puolisoaan.

• Ei se niin ole.

"Sellaista kevyttä ihastumista voi olla. Mutta jos on TUNTEITA, jotakuta toista kohtaan...ja vaarantaa oman parisuhteen, silloin ei rakasta puolisoaan."

Tästä kommentista oikein pursuaa kovinkin vähäinen elämänkokemus. Ei sr mitään se vika menee ajan kanssa ohi.

• näin se taitaa olla?
        Ei se niin ole. kirjoitti:

"Sellaista kevyttä ihastumista voi olla. Mutta jos on TUNTEITA, jotakuta toista kohtaan...ja vaarantaa oman parisuhteen, silloin ei rakasta puolisoaan."

Tästä kommentista oikein pursuaa kovinkin vähäinen elämänkokemus. Ei sr mitään se vika menee ajan kanssa ohi.

Ai sinun mielestä ei voi ajatella jostain ihmisestä, että "wau, onpas mukava ihminen. Tuosta saa joku hyvän miehen itselleen. Aivan mahtava tyyppi!" jos on parisuhteessa? Jos rakastuu johonkuhun ja on valmis uhraamaan oman suhteensa, niin minun mielestäni se ei ole rakkautta kumppania kohtaan. Onko sinusta? Vai ajatteletko, että se on ihan okei, jos miehen sydämen lyönnit nopeutuvat, kun ajattelee toista? Vai ajatteletko kenties että valehtelu ja pettäminenkin on todiste siitä, että aviopuolisot rakastavat toisiaan?
        Ai niin, olen 48-vuotias. Kuinka vanha sinä olet?

• Ei se niin ole
        näin se taitaa olla? kirjoitti:

Ai sinun mielestä ei voi ajatella jostain ihmisestä, että "wau, onpas mukava ihminen. Tuosta saa joku hyvän miehen itselleen. Aivan mahtava tyyppi!" jos on parisuhteessa? Jos rakastuu johonkuhun ja on valmis uhraamaan oman suhteensa, niin minun mielestäni se ei ole rakkautta kumppania kohtaan. Onko sinusta? Vai ajatteletko, että se on ihan okei, jos miehen sydämen lyönnit nopeutuvat, kun ajattelee toista? Vai ajatteletko kenties että valehtelu ja pettäminenkin on todiste siitä, että aviopuolisot rakastavat toisiaan?
        Ai niin, olen 48-vuotias. Kuinka vanha sinä olet?

Ensin puhuit TUNTEISTA, sitten alat verrata niitä suunitelmalliseen valehteluun ja pettämiseen. Et kai vain väitä, että kaikki suhteensa aikana toiseen ihastuneet ovat aina petollisia kumppaniaan kohtaan.

Minä olen 45 vuotias.

• näin se taitaa olla?
        Ei se niin ole kirjoitti:

Ensin puhuit TUNTEISTA, sitten alat verrata niitä suunitelmalliseen valehteluun ja pettämiseen. Et kai vain väitä, että kaikki suhteensa aikana toiseen ihastuneet ovat aina petollisia kumppaniaan kohtaan.

Minä olen 45 vuotias.

Kärjistetty esimerkki, pahoittelen. Mutta tunteet toista kohtaan ovat mielestäni pettämistä. Ihastua voi toiseen kevyesti, niin kuin esimerkissäni sanoin. En tiedä, miten tämä sinusta osoittaa vähäistä elämänkokemusta?

• Ei se niin ole.

Kärjistetty esimerkki, pahoittelen. Mutta tunteet toista kohtaan ovat mielestäni pettämistä. Ihastua voi toiseen kevyesti, niin kuin esimerkissäni sanoin. En tiedä, miten tämä sinusta osoittaa vähäistä elämänkokemusta?

Yleensä vähäisellä elämänkokemuksella varustetut uskovat rakkauden olevan pelkkää ruusuilla tanssimista. Ei uskota, että ikinä enää voi olla tunteita ketään muuta kohtaan, kun ollaan niin vastarakastuneita. Jos joku muu aiheuttaa vähänkin väristyksiä, niin silloin rakkaus on ohi. Tämä on teinimeininkiä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tunteet toista kohtaan ovat pettämistä, mutta se onkin ihan eri asia.

• näin se taitaa olla?

Yleensä vähäisellä elämänkokemuksella varustetut uskovat rakkauden olevan pelkkää ruusuilla tanssimista. Ei uskota, että ikinä enää voi olla tunteita ketään muuta kohtaan, kun ollaan niin vastarakastuneita. Jos joku muu aiheuttaa vähänkin väristyksiä, niin silloin rakkaus on ohi. Tämä on teinimeininkiä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tunteet toista kohtaan ovat pettämistä, mutta se onkin ihan eri asia.

Mutta tunteista toista kohtaanhan minä puhuinkin? Jos on valmis vaarantamaan oman avioliittonsa (teoilla, sanoilla), silloin ei mielestäni rakasta eniten sitä puolisoaan. Enkä usko, että kahtaa ihmistä voi rakastaa yhtä paljon samaan aikaan. Se se vasta romanttista rakkaus-soopaa onkin.

• Ei se niin ole.

Mutta tunteista toista kohtaanhan minä puhuinkin? Jos on valmis vaarantamaan oman avioliittonsa (teoilla, sanoilla), silloin ei mielestäni rakasta eniten sitä puolisoaan. Enkä usko, että kahtaa ihmistä voi rakastaa yhtä paljon samaan aikaan. Se se vasta romanttista rakkaus-soopaa onkin.

Väittäisin, että ei se useinkaan rakkautta ole niitä kohtaan, joiden kanssa oma parisuhde vaarantuu.

Kyllä kielletyt tunteet ulkopuolista kohtaan voivat olla voimakkaita enkä kutsuisi sitä rakkaudeksi. Rakkaus on jotakin enemmän.

• ...

Väittäisin, että ei se useinkaan rakkautta ole niitä kohtaan, joiden kanssa oma parisuhde vaarantuu.

Kyllä kielletyt tunteet ulkopuolista kohtaan voivat olla voimakkaita enkä kutsuisi sitä rakkaudeksi. Rakkaus on jotakin enemmän.

Rakkaus on jotakin enemmän jolloin ei halua rakastaan satuttaa ja jos ihastuu toiseen että on valmis vaarantaa avioliittonsa ei silloin rakasta puolisoaan.

• Petturiko?

Mä menen ihan sekaisin näistä kommenteista. Kai avioliitossa voi olla ylä- ja alamäkiä? Mulla on nyt semmonen alamäki menossa. Mutta mun mies vaikuttaa kuin kaikki olisi hyvin. Olen itse ihastunut toiseen mutta en ottanut ihastukseen mitään kontaktia. Tarkottaako se, että olen ihastunut, että en rakasta miestäni? Enpä usko.

Ja sit mietin sitä että miten musta tuntuis jos mun mies ihastuis toiseen... Tai pettäisi mua... Se ei tunnu pahalta tai sit mä en oikein pysty sitä kuvittelemaan. Musta tuntuu että musta puuttuu joku osa päästä, se uskollisuus osa on jotenkin heikkko. Enkä tunne melkein yhtään mustasuukkasuutta mun miehestä. Mussa on jotain vikaa.

Mä vaan haaveilen että saisin viettää romanttista iltaa mun ihastuksen kanssa :(

Anteeksi ihan kauheasti jos tämä loukkaa teitä uskollisia... Olette kyllä parempia ihmisiä kuin minä. Mussa nyt vaan on jotain vikaa kun olen tällainen ja olen aina ollut. En kuitenkaan avioliitossani ole koskaan pettänyt, onneksi.

• Anonyymi

Voihan sitä ihastua toiseen, vaikka olisi rakastunut. Jos tykkää jostakin ihmisestä kaikkein eniten, miksei voisi tykätä vähemmän jostain toisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      152
      2954
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      368
      2050
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1805
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1772
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe