Eroon meikkivoiteista

HemputtiinMeikkivoit

Olen tyystin kyllästynyt ainaisen meikkivoiteen kanssa läträilyyn. Tuntuu että aina on joko väärän väristä tai muuten vaan väärä koostumus!
Ihoni kaipaisi kuitenkin hieman tasoitusta couperosan ja kuivan ihon takia..
Mikä avuksi?

Hoidan toki ihoani kosmetologilta saamilla ohjeilla mutta täydellisen tasaista ja sileää ihoa ei minun ihosta vaan yksinkertaisesti saa. Mitä tekisitte minun tapauksessani? Ilman minkäänlaista "tököttiä" iholla en kuitenkaan voi olla koska olen töissä asiakaspalvelussa enkä näin ollen voi näyttää ihan hirviöltä.:D
Puuterikaan ei oikeen pintakuivalle iholleni sovi.

Onko päivettävät kosteusvoiteet hyviä? Onko paljon pigmenttiä? En jaksaisi aina olla murehtimassa näkyykö jossain meikkivoiteen rajat jne..

Kiitos jos viitsitte auttaa..

19

1134

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Värilliset kosteusvoiteet voisi olla ratkaisu, itselläni on viimeaikoina kokemusta vain Madaran tuotteesta mutta vuosia sitten käytin pitkään Lumenea, sen valmistus taisi loppua, en ole varma valmistetaanko nykylään jälleen. Pigmenttiä ei ole niin paljoa, että häiritseviä rajoja jäisi.
      Oma ihoni kiiltää varsinkin iltapäivällä, ja tupsuttelenkin mieluusti puuteria päälle. Olen käyttänyt Hauschkan irtopuuteria.

• ........

itselläni on kanssa kuiva couperosa iho, käytin vuosia lorealin meikkivoide-puuteria. nykyään käytän pelkkää kanebon puuteria. vaikka minulla on kuiva iho se ei kuivata ja se myös peittää tehokkaasti couperosan.

• meikkailja

Tarkoitatko päivettävällä kosteusvoiteella itseruskettavaa vai sävyttävää?

Sävyttävät kosteusvoiteet eivät ole koskaan olleet minulle sopivia, aina liian tummia, Lumeneltakin löytyy, mutta en liene tätä kokeillut. Lumenen BB-voide on tämän hetken suosikki, sopivan peittävä ja kosteuttava sekä vaaleampi.

Itse pidän meikkivoiteen tuomasta hoidosta ja suojasta, joten yleensä sellainen on käytössä, nykyisin tosin yleensä mineraalipohjat, jotka ovat osoittautuneet todella miellyttäviksi.

• KaneboSensai

Kokeilet kevyesti sävyttäviä kosteusvoiteita tai sekoitat kosteusvoiteeseen pienen tipan meikkivoidetta! Ei tule liian paksua maskia mutta kosteuttaa. Sensain total finish meikkipuuteri on ihan ok. Sen pitäisi kosteuttaa ja toimii ainakin mulla ihan hyvin kevyenä vaihtoehtona, kannattaa kokeilla!

• ,,...

Kiitos mukavista ja asiallisista vastauksista! Täytyy tosiaan kokeilla noita edellä mainittuja vinkkejä.. Onko nämä päivettävät kosteusvoiteet ns "pitkäaikaisesti" päivettäviä vai lähteekö normaalisti pesemällä pois? Tuo tilkka meikkivoidetta kosteusvoiteen sekaan on varmasti kans hyvä vaihtoehto..

• meikkailija

Vaikka minun vastauksesta ei näköjään ole tykätty, en kyllä ymmärrä miksi, niin vastataan nyt kuitenkin.

Päivettäväksi kosteusvoiteeksi voisi kai kutsua sellaisia, joissa on itseruskettavaa mukana, sävyttävässä kosteusvoiteessa sitä ei ole, molempia on olemassa. Sävyttävät ovat yleensä tummahkoja sävyjä, itseruskettavat värittömiä, mutta niissä voi olla jotain hajua. BB-voiteissa löytyy yleensä vaaleampia ja peittävämpiä sävyjä.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että juuri couperosaiholle suositellaan meikkivoidetta suojaksi, samoin kuivalle iholle on paljon vaihtoehtoja. Mineraalimeikkiä suositellaan erityisesti herkälle iholle ja se antaa luonnollisen tuloksen (ainakin aidot mineraalipohjat).

• luonnon kauneus

Olet oikeilla jäljillä!
      En ole koskaan elämässäni käyttänyt meikkivoidetta tai paljon mitään muitakaan meikkejä. Ripsiväri, huulirasva ja kosteusvoide riittävät.
      Minäkin olen töissä ihmisten kanssa, kukaan ei ole vielä hirviöksi haukkunut, päinvastoin.
      Suosittelen kauneudenhoitoa pään sisältä lähtien; positiivista ajattelua, ulkoliikuntaa, terveellistä ruokaa, kasviöljyjä, paljon vettä.

• Tyytyväinen

Hei,

saman couperon ihon kanssa minäkin painiskelen. Myös itseäni jatkuva meikkivoiteen käyttö kyllästytti. Viime syksynä otin käyttöön Lumene Vitamin C Light BB-voiteen, ainakaan minun iho ei tarvitse puuteria, ei jää rajoja. Ikää 46v tosin....

• meikkailija

Mineraalimeikeissä on noin 4-5 ainetta, joista sinkki hoitaa ihoa ja "luonnon mineraaleista titaanioksidi antaa hyvän UV-A ja UV-B suojan ihollesi päivittäin. Rautaoksidilla on luonnollisesti tulehduksia rauhoittava vaikutus ja sopii näin erinomaisesti tulehtuneelle, ärtyneelle, laseroidulle tai kuivalle iholle. Akne ja ruusufinni hyötyvät mineraalimeikistä. --- Tuotteen voi aurinkoisena aikana yhdistää mineraaliaurinkovoiteeseen maksimaalisen suojan tuottamiseksi ja pigmentin hillitsemiseksi."

http://www.lasertilkka.fi/laser-tilkka/yleista/mineraalimeikit_osana_ihonhoitoa

Lääkäritkin suosittelevat auringolta suojautumista, joten mitenkähän nuo linkit edes liittyvät asiaan mitenkään...

• Lily Lolo

Itse olen luopunut meikkivoiteista sen jälkeen kun kokeilin Lily Lolon mineraalimeikkipuuteria. Levitetään kabukisiveltimellä. Se ei kuivata eikä tuo esiin ihon kuivia kohtia, eikä tunnu iholla, mutta tasoittaa ihon väriä ja lopputulos on luonnollinen. Sarjassa on myös hyvin vaalea sävy, joka sopii omalle jauhonaamalleni.

Lily Loloa saa ostettua muutamista suomalaisista nettikaupoista, mutta itse tilaan heidän omilta sivuiltaan säästösyistä.

• pakkelinaamat

Anna naaman välillä punottaa ja hikoilla luonnollisesti! Vannon, ettei yksikään äijä ole NIIN kiinnostunut kasvojesi ihosta, että sen tähden hylkää!!!! Ongelmat on naisten omien päiden sisällä!
      Yöksi kosteusvoidetta naamaan. Aamulla on kuin vauvan pylly. Suihku ja sauna kuivataa naamaa. Sen tähden itse lättään jotain kosteuttavaa. En meikkaa ollenkaan.

• siloposki-

mäkin oon huomannu että kun oon jättäny meikkivoiteet pois iholta niin iho on niin sileä ja tasainen! Kyllä jos jonkinmoista näppylää pukkaa aina päivän päätteeksi meikkivoiteen alta kun käytän (ei johdu edes mistään tietystä merkistä näppylät) ihanaa olla ilman meikkiä ja raikkaalla iholla! Paljon paremmalta näyttää! =)

• meikkailija

MINÄ en tykkää siitä, että naama kiiltää rasvaisena, se tuntuu epämiellyttävältä, ihan kuin iholla olisi ylimääräinen kerros voita. MINÄ pidän siitä, että iho voi hyvin, eikä saa liikaa aurinkoa tai sen vahingoittavia säteitä. En myöskään halua ruskettua kasvoista. MINÄ pidän siitä, kun talven viima ei pistele poskilla, koska iholla on suojaava kerros meikkiä.

Miksi haluat väittää vastaan, jos minäkin haluan, että ihoni olisi kuin vauvan pylly? Olen ollut meikkaamatta, silloin iho on ollut finnejä täynnä. Mineraalimeikeillä olen päässyt niistä eroon yli 20 vuoden taistelun jälkeen. Minä en arvostele ihmisiä, jotka eivät meikkaa, mutta miksi tulla meikkauspalstalle haukkumaan meikkaavia?

MINULLE on yksi ja sama, mitä joku äijä minun meikeistäni ajattelee, minulle ei myöskään merkkaa jonkin keskustelupalstan naisen mielipide. Jotkut naiset ehkä meikkaavat miehen vuoksi, mutta ihmettelen myös naisia, jotka kuvittelevat, että se on syynä kaikkien meikkaamiseen. Toisilla meistä on itsetunto, jota ei määrää miesten mielipide ulkonäöstämme. Joskus meikkaan hyvinkin vahvasti, jos minua niin sattuu huvittamaan. Olen meikkaamatta, jos ei kiinnosta. Leskiäitini meikkaa jopa silloin, kun lähtee marjametsään, koska hänellä on kuiva iho ja hän haluaa hoitaa sitä.

• Kikaks1

Minä meikkaan lääkärin kehoituksesta. Meikki suojaa mun ihoa. Kesällä en viitsi kuitenkaan meikkivoidetta käyttää, ja iho onkin sitten loppukesästä ihan kamalan näköinen ja ihottumassa, johon joudu hakemaan vahvan lääkityksen. Paraneminen kestääkin sitten 2-3 kuukautta.

• meikkiliisa

Kokeilepa BB-voidetta. Voin suositella Clarinsin tuotetta. Ainakin itsellä tasoittaa kasvojen värin ja tekee ihosta raikkaan näköisen.

• yound lady

Minä olen niin väritön näköjään että alle 25€ maksavista puteleista ei löydy minulle sopivan vaaleeta tai sopivan sävyistä vaikka miten myyjät kivenkovaa väittävät silloin. ko sopivan minulle..
      Nykyään menen minun sävyäni lähimmän olevan meikkivoiteen ja päivävoiteen oman miksauksen kanssa, hieman puuteria päälle pitämään.
      Poistaa suurimman punasuuden poskien alueelta kuitenkin jättäen "terveen" näköisen punan ja tasoittaa muut pienet epätasaisuuden.

Ennen kuin lähden näitä länsimaalaisia BB-voiteita kokeilemaan (itsellä ei kokemusta kun niidenkin vaaleimmat ovat minulle liian tummia, samoin kuin normaalit "sävytetyt" päivävoiteet.), kokeile ensin miksata vanhat meikkivoiteesi päivävoiteen kanssa. Itse laitan meikkivoidetta päivästä riippuen suhteessa 1/3 tai 1/2. :)
      Toivottavasti sinullakin toimisi tämä, mutta takeita ei tietenkään ole..
      Onnea kuitenkin metsästykseen!! :D

• meikkailija

Vaikka täällä näköjään on omituista meikkaamisen ja mineraalimeikkien vastustusta, niin mainitsenpa kuitenkin, että noista jostain syistä vihatuista mineraaleista löytyy todella vaaleita sävyjä, moni on jopa joutunut ottamaan sen toiseksi vaaleimman vaihtoehdon. Edellämainittu Lily Lolo on hyvä vaihtoehto, amerikkalaisella Meow Cosmeticsilla on jopa täysin valkoinen sävy muistaakseni 86 värin valikoimassakaan, ja firmojahan on vaikka kuinka, jos yksi ei sovi. Suomestakin löytyy Flow ja paria muutakin edullisempaa merkkiä kai voi jostain ostaa. Omien suosikkieni purkit maksavat noin 15 euroa ja ovat riittoisia. Ai niin, ja lisäksi Cliniquen vaalein BB-voide oli jopa minulle liian vaalea, kun sain sitä testata.

• jen815

Itselläni iho ei kestä mitään missä on parabeeneja... Heti kun hommasin parabeenitoomia tuotteita, ihoni alkoi rauhoittumaan. Itse käytän BB-voiteita (tosin asuin ulkomailla niin kauan että niitä olen käyttänyt jo vuosia, ja omalle iholleni näyttävät aasialaiset BB-voiteet sopivan paremmin kuin länsimaiset. Nyt kyllä haluan kokeilla Lumenen, sillä se näyttää myös olevan ilman parabeeneja!) enkä tällöin edes tarvitse puuteria. Muutenkin meikkaan melko vähän, jos minulla on ripsaria, eyelineria ja poskipunaa BB-voiteen lisäksi se on jo paljon minulle :D
      Aika usein menen vaan BB-voiteella, ripsarilla ja huulirasvalla.
      Kokeilin muuten tuossa talvella meikkivoidetta ja muutakin meikkiä, ja heti ihoni sekosi ja sain todella paljon näppylöitä. Kun palasin yksinkertaisempaan rutiiniin, ihoni rauhoittui.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe