Kestääkö mikään kampaus yön yli?

juhlavieraaksi...

Hei,

kiinnostaisi tietää, kestääkö mikään kampaus, jos se päässä nukkuu yön yli? Olen menossa juhlavieraaksi valmistujaisjuhliin, ja olisi kiva käydä laitattamassa kampaus pitkähköön tukkaani, koska itse olen todella huono laittamaan hiuksiani (muutoin kuin ponkkarille :D). En kuitenkaan pääsisi kampaajalle lauantaina, milloin juhlat ovat, vaan päivää ennen pitäisi käydä. Meneeköhän kampaus pilalle, jos se päässä nukkuu? Riippuu tietysti kampauksestakin, mutta jotakin aika yksinkertaista haaveilisin, ja hiukset kiinni, ei auki...

Kiitos, jos joku kertoo näkemyksensä!

47

10673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Hei Eläkeläinen

Sinun ei kannata mennä töihin. Menetät takuueläkkeen lisäksi asumistuen ja josson käynyt todella huonosti ja olet ulosoton hoivissa menetät myös kaiken palkkasi. Ahneet siat eivät kohtuullista vaan vievät mahdollisuuden jopa 20 työvuoteen. Jos kumminkin olet idiootti ja menet töihin muista ettei suomessa ole mitään tarpeellisia aloja joilla oikeasti työllistyisit pitemmäksi aikaa.

Jos olet työtön sama homma ja jos olet muuten sairasteleva et pääse töihin kuin harjottelijaksi ja työtuella joka on sama kuin työttömyysraha. Eli jos olet työtön pysy työttömänä

Älä siis elätä poliitikkoja ja muitakaan loisia.

• iem

Laita vain tiukat housut, niin kaikki katsoo takamusta, eikä kiinnitä kampaukseen mitään huomiota.

• hesus5

Naima takku

• Liian kireä nuttura?
        maniskitso kirjoitti:

Hei Eläkeläinen

Sinun ei kannata mennä töihin. Menetät takuueläkkeen lisäksi asumistuen ja josson käynyt todella huonosti ja olet ulosoton hoivissa menetät myös kaiken palkkasi. Ahneet siat eivät kohtuullista vaan vievät mahdollisuuden jopa 20 työvuoteen. Jos kumminkin olet idiootti ja menet töihin muista ettei suomessa ole mitään tarpeellisia aloja joilla oikeasti työllistyisit pitemmäksi aikaa.

Jos olet työtön sama homma ja jos olet muuten sairasteleva et pääse töihin kuin harjottelijaksi ja työtuella joka on sama kuin työttömyysraha. Eli jos olet työtön pysy työttömänä

Älä siis elätä poliitikkoja ja muitakaan loisia.

MItähän tekemistä sun viestilläs on kampauksen kestävyyden kanssa?

• pulipää

kaljupää kestää vaikka 2 vkoa.

• Klani kans

Veit hiukset päästäni :)

• Irtotakku
        Klani kans kirjoitti:

Veit hiukset päästäni :)

Hai käytä peruukkia.Hai kestää äidiltä tyttärelle.

• tiedän
        Irtotakku kirjoitti:

Hai käytä peruukkia.Hai kestää äidiltä tyttärelle.

hai alkaa haista 3 päivän kuluttua niin kuin muutkin kalat.

• Nutturat lakattuna saattaa kestää ja vielä hiusverkko yöksi. Tai sitten istut ja nukut.

• Näkemykseni

Jos se tupee on noin tärkee, niin kyllähän yhden yön yli vetäsee nukkumattakin.

• aamumatkustaja

Monta kertaa olen nukkunut samassa tilanteessa sohvalla kyljellään selkä nojaa vasten sopivasti napakoita tyynyjä tukena, sohvalla ei pääse kovin paljon kääntyilemään. Kerro myös kampaajalle tilanteesi niin hän tietää suositella sopivaa mallia ja valita riittävän "tömäkät" aineet ja antaa ohjeet, kuinka voit itse kohentaa aamun tullen kampausta, jos tarvetta on.
      Minulla on kampaus kestänyt jopa kaksi yötä kohtuullisen hyvänä, toki pitää olla myös asiansa osaava kampaaja!!!

• vanha vanha

Hyvin tehty kampaus kestää, kerrot vain toiveesi kampaajalle ja mietitte sen yhdessä. Voi ehkä kokeilla nukkumista pelkän niskatyynyn kanssa, mutta itsekin kävin kampaajalla vanhojenpäivän aikaan torstaina iltatansseja varten ja sama kampaus kesti seuraavan päivän päivätanssit ja vielä jatkotkin. Varmasti moni muukin tyttö on tehnyt saman.

• kampauspäässä nukkui

Minulla oli kerran hiukset laitettu toiselle puolen päätä nutturalle. Nukuin yön yli sillä puolella päätä, missä nutturaa ei ollut ja tuin päätäni myös niin, ettei yöllä "pystynyt" kääntymään toiselle puolelle. Lisäksi sanoimme kampaajalle siitä, että tukan on pysyttävä kunnossa yön yli, joten hän laittoi paljon pinnejä ja muuta hiuksiin.

Aamulla olivat melko samanlaiset, lukuunottamatta muutamaa irronnutta yksittäistä hiusta. Vähän lakkaa ja menoksi taas :)

Ja tämä oli pakko tehdä näin, koska kyseessä oli vanhojen tanssit: ensin piti tanssia illalla vanhemmille ym. vieraille ja seuraavana päivänä piti sitten koulun eri luokille. Ei siinä olis ehtiny käydä uudelleen kampaajalla, ellei olisi tahtonut herätä hirmu aikasin.

Muista mainita kampaajalle, että hiusten pitäisi pysyä muodossaan yön yli.

• miiluskainen

hei, minä käytin aikoinaan huivia yön yli, huivi päähän ja kiedoin solmun niskaan, aamulla piikkipää kammalla nostelin kiharat tms. kohdalleen.

• nutturatyttö

Hiusdonitsin avulla sellane ihana nuttura! :)

• hihi.

nuku istualtaan, vaikka sohvalla. tosin unen saanti voi olla vaikeahkoa ja taattua ei ole heräätkö aamulla enää istuma asennossa ^.^

• Poh-pmaa

Kampaaja auttaa. On ollut semmoisia tapauksia minulle. Sopiva kamppaus ja enemmän hiuslakkaa. Nukuin kyllä nyrkin päälle. Ei se haitannut ollenkaan.:-))

• usean vuoden kokemus

tyynyn pitää olla melko kova ja se taitetaan kaksinkerroin,nukutaan kyljellään tai selällään!

• hiusvinkkki

Letitä hiuksesi illalla kohtalaisen pienille kireille leteille. Aamulla kun aukaset on kampaus jo melkein valmis. Joku koriste tai vain hiuspanta riittää. Sulla on kauniit kiharat :)
      Älä harjaa vaan pöyhi sormin niin ei tule sottaista.

• ...

toimii, ainakin jos haluat näyttää einsteiniltä tai sähkötuolikäsittelyn saaneelta lettien avaamisen jälkeen. riippuu toki tukasta mutta mun suht ohuessa, melko pitkässä tukassa tää ei toimi sit alkuunkaan.

• Nutpieä

Vedät ihan puliks ni johan ei painu yön aikana lättään! ;D

• PirreHansu

Kyllä "kiimatakku" takaraivolla kestää yön yli ainakin aamuisin on tukka niin hyvin tai sitten "naimapörrö" siinä kaksi kampausta ja edullisiakin on ei muuta kuin illalla seljälleen ja ukko könyää päälle 2 minuuttia ja kauhia hiki valuu ukosta se on sitä permis ainetta parraimmillaan. Se on siinä.

• nloln

Mulla pysy wanhojentanssikampaus ihan hyvin päässä yön yli. Hiukset oli edestä vedetty taakse ja kiharat auki takana. En edes varonut erityisemmin, nukuin puoli istuvassa asennossa. Tukevasti kiinnitetty kampaus kyllä kestää ihan hyvin. Ehkä sitä unissaankin tietoisesti varoo pyörimästä kun tietää että päässä on 70e edestä kampausta :D

• Kerro kampaajalle että kampauksen tulisi pysyä yön yli. Itsellä vanhoja tansseja varten kampaaja laittoi tukkaan todella paljon lakkaa ja pinnejä jotta kampaus pysyisi hyvänä koko päivän, menin illalla normaalisti nukkumaan varomatta hiuksia sen enempää ja kampaus oli täysin ennallaan vielä aamullakin : ) Ei pitäisi olla ongelma jos kampaus on huolella tehty alusta loppuun ja viimeistelty. Tarvittaessa voit korjailla tukkaa aamulla vielä itse lakan ja pinnien avulla jos joku suortuva on karannut jostain. Kampauksen purkaminen onkin sitten ihan eri juttu kun tuntuu että pinnejä on kaivettu päästä jo ainakin 500 ja hiusten harjaaminen selväksi sen hurjan lakkakerroksen läpi ei tule kuuloonkaan...

• ester (persereikä)

Ite teen silleen että otan aina kampauksen pois päästä ennen ku meen nukkuu

• outoa tämä

Ajankohtainen ketju nyt kun kesän juhlakausi alkaa! En vain ymmärrä, miksi aloitus on saanut niin paljon miinusta. Eikö saisi laittautua juhlaan? Vai eikö saisi kysyä apua askarruttavaan tilanteeseen?! No, osa ihmisistä ei vaan osaa käyttäytyä netissä.

• just5

Samaa ihmettelen, jopa yli 60 miinusta asiallisiin vastauksiin :O!

• Minä vaan
        just5 kirjoitti:

Samaa ihmettelen, jopa yli 60 miinusta asiallisiin vastauksiin :O!

Älkää murehtiko näitä runsaita miinustuksia, ne eivät ole todellisia miinuksia! Asiansa osaava saa niitä tehtailtua roppakaupalla.

• ent kampaaaja

Laita nukkumaan mennessä silkkihivi (tai muu liukas kangas) tyynylle.Aamulla vähän kammalla nostelet.:) Mukavia juhlia.

• K.K.

Kauniit kiharat (itse tehdyt)

• Kampauksia

Rento nuttura on mulla kestäny pariinkin kertaan jopa pari yötä :) Valmiiks ku on jo "irtohiuksia", ni ei aamulla huomaa, jos pari irronnu lisää. Aamulla vähän silottelua ja pinnejä jos vaatii. Hiuslakkaa ainakin. https://www.google.fi/search?q=rento nuttura&rlz=1C1AFAB_enFI461FI461&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=F66bUab-OqSH4gTK7YGgDg&biw=1280&bih=709&sei=Gq6bUfbyN4ej4gTssoCADA#imgrc=iYE0Ih-Z5stF8M:;CkFkAXoixTjQWM;http://i913.photobucket.com/albums/ac335/Meijjj/Blogi/hair43.png;http://maalaaminut.blogspot.com/2011/11/free-as-my-hair.html;567;299 Tyyliin tällasia mulla ollu.

• nykyinenriivinrauta

Aikoinaan tein mallintöitä ja joskus oli näyttäviäkin kampauksia joiden tahtoi kestävän seuraavan päivän ja vielä illan yökerhoon.
      Näytöksiin toki laitettiin hirmusti kiinnitysaineita ettei vauhdissa valahda, joten sekin varmaan auttoi kampauksia pysymään.
      Nukuin yleensä tuolloin vatsallani ja laitoin varmuuden vuoksi jo aiemmin mainitun silkin pääni alle, huivia minulla ei ollut, mutta puin puseron tyynylle ja hyvin toimi.
      Seuraavana päivänä vain hiukan piikkikammalla tyven kohotusta ja tarvittaessa lisää lakkaa, suihkaus kiiltoa vielä ja voilá.. maailma oli valmis valloitettavaksi :)
      Mukavia juhlia sinulle, kerro kampaajalle tarpeesi, niin eiköhän se kampauskin säily.

• eimiikkäämuukuin

Nukut istualtaan köytettynä ettet pääse kaatuun ni kestää mikä kampaus vain ;D

• lettiliisa

...miksi niin monet hyvät kommentit ovat saaneet täällä niin paljon miinusta?

Innostuin lähes vuosi takaperin pitkien hiuksieni laittamisesta ja usein on tullut kokeiltua, kuinka ´luomus´ on kestänyt nukkumista seuraavaan päivään. Osa kampauksista on kestänyt, osa ei.

Lettikampaukset ovat nykyään muodikkaita ja yllätys kyllä ne kestävät nukkumista suorastaan erinomaisesti. Toisaalta olen aika rauhallinen nukkuja etten hirveästi yöllä kääntyile, mutta kuitenkin. Esim. lettikiekko/ nuttura pään takana pysyy yön yli ilman kiinnitysaineita jos pinnejä laittaa paljon. Mikä voikaan olla ihanampaa, kuin nousta sängystä ylös valmis kampaus päässä!

Kampaajat kyllä yleensä tietävät mitä tekevät ja tekevät varmasti kampauksesta extra-kestävän kun kerrot tilanteesi. Ei muuta kuin hyviä juhlia! :)

• juup

Joo kannattaa nukkua seisaaltaan pysyy tötterö kondiksessa !!

• vesicafellica

Juhlayön jälkeen tukka kuin tukka on joka tapauksessa pörröllään joko romanttisesta ja herkästä rakastelusta, askeettisesta perusseksistä tai sitten ankarasta ja pidäkkeettömästä nussimisesta.

• lestijärven vogye

Helppo homma. KÄy illalla ennen nukkumaan menoa suihkussa. Suihkun jälkeen älä kuivaa tukkaa vaan vedä tiukka pipo päähän kun tukka on vielä ihan märkä. Nuku pipo päässä koko yö. Aamulla kun heräät voit otta pipon pois. Tukka on kuiva ja kampaus valmis.

• Kokemusta on

Jokin kova esim. viltti rullalle ja se niskan alle,aika hyvin pysyy kampaus,ja kun sitä vielä varoo sotkemasta niin yöuni on senverran kevyttä että ei paljoa edes kääntyile unissaan....Mitä pehmeämpi tyyny pään alla niin sitä varmemmin tupee on aamulla hujan hajan...

• aivot päällä

Kukas on niin viisas että tietäisi kertoa millaista on nukkua aivot päässä koko yö? Tarvitsisin aivoja vielä lauantainakin niin kuka tietäisi miten ne saisi pidettyä päässä yön yli ettei ne seuraavana päivänä ole ihan sekaisin?

• raijuli1234

Sulle, aivot päällä. Sulla oli paras neuvo( ei kylläkään kampaukseen liittyvä) tai saattaa ollakkin. Aivoja tarvitaan, kun keksii nukkuma-asennon. Oli kiva nauraa heti herättyä sun jutuille, tää palsta on parasta terapiaa, jos alakulo yllättää. Täällä kysytään niin järjettömille asioille neuvoa, että ei niihin aivoja tartte, mut jos tarviit, niin jätä illalla johonkin näkösälle, että aamulla heti huomaat, kun simmu aukee. Tai sinne kuuluisaan narikkaan. Kiitos kivasta aammun-avauksesta.

• Hyvällä kampaajalla

Hyvä nuttura kestää pikku kohennuksilla viikon.

• kissaifyable

Sori et vastaan tähän, mut kännkäl en osaa luoda uutta "omaa" viestiä:

Kampaajalla tehtynä permanentti ainakin kestää, mutta pitkiin hiuksiin voi olla aika kallis ja aineet on aika vahvoja.

Pienillä sykeröillä saa helposti hienot kiharat.

Ja hienon sekä siistin nutturan saa nuttaravalkilla eli donitsin... yleensä mukana tulee ohjeet ja netti.

Sori sekavuus ja tälleen, mut kännykäl en jaksa kirjottaa "kunnolla" ;)

• nuttura ja menoks

Kiitos teille, jotka asiallisesti olette vastanneet kysymykseeni! Jonkinlainen nuttura, jossa on mukana letti / lettejä, voisi olla sellainen josta pitäisin ja joka mahdollisesti myös kestäisi yön yli. Kerron tosiaan kampaajalle, että olisi tarkoitus nukkua kampaus päässä, jotta osaisi tehdä siitä kestävän.

Ja niin, en minäkään ihan ymmärrä tuota tämän keskustelun saaman miinusten määrää. Ihmisillä on aika köyhä elämä, jos pitää ihan asiallista kysymystä käydä miinustelemassa.

Mukavaa juhlakautta kaikille,

terveisin ketjun aloittaja

• ?????

Siilitukka tai ihan sängelle.

• Lettimaakari

Lettikampaus kestää! Mulla on nytkin omassa pitkässä tukassa, 9:n, ranskalaista päätämyöden menevää "kalanruotolettiä", ne tehtiin märkään tukkaan, muotoilutuotteen ja vaxin kanssa ja päälle vielä lakkaa. On ollu mulla jo 4 viikkoa, ja vielä ainakin pari viikkoa pidän. Ihana helppo kampaus. Tottakai pörrööntyy nukkuessa mutta pintaan voi sipaista vaxia tai lakkaa ja taas on tukka hyvin! Ihania juhlia sinulle!

• hapsukkatukka

Mulla on peruukki, se on kätevä, kun tulee joskus kiire, eikä ole aikaa laittaa hiuksia, niin perukki vaan päähän ja kampaus on valmis. Näin itse tein joskus..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe