Appivanhemmat eron jälkeen

Eronnut

Miten teillä eronneilla on suhteet avio-/avoeron jälkeen entisiin appivanhempiin sujuneet?

13

4427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välit mulla

Appivanhempiini eron jälkeen. Tarkalleen 187 km:n välit. Paremmat ei voisi olla! Tai tietty heillä 2m multaa niskassa, niin oisihan se tietysti vielä sopivampi välimatka.

• Jaska

Kaiken tapahtuneen jälkeen he kyllä sen ymmärtävät. Tai ainakin ex-appiukko ymmärtää. Ex-anopin järjenjuoksu on sitä tasoa, etten mene takuseen mistään..

• Nainen

Ei mulla ole mitään intressejä pitää yhteyksiä ex-mieheni vanhempiinkaan. Kyselisivät vain kiusallisia kysymyksiä nykyisestäni ja vertailisivat entiseen, puhuisivat pojastaan, josta mä en halua kuulla enää mitään, jne.
      Aika hupaisa ajatuskin.
      Ehkä ajatus olis toinen, jos olis lapsia ja ukki ja mummi erittäin läheisiä, mutta enpä tiedä... Aika päälleliimattu fiilis varmaan sittenkin.

• Nanna

Niin hyvä suhde meillä oli, mutta kun mies alkoi pedofiiliksi, eivät vanhemmat ole edes lapselle korttia lähettäneet.

• Kokenut ja nähnyt

Itselläni ei enään appivanhempia ole, mutta muuten entisen puolison sukuun on ihan hyvät välit. Tapaamme muutaman kerran vuodessa ja apuja tulee tarvittaessa puolin sun toisin. Lapset ovat tietysti vaikuttava tekijä, kummien ja setien tapaaminen. Samoin olen huomannut lähimmän työkaverini mm viettävän kesää poikaporukalla hänen ex-vaimonsa veljen kanssa, joten en ole mikään kummajainen.

Tiedän entistä puolisoani edeltäneen tyttöystävän pitäneen yhteyttä vanhempiini niin pitkään, kun opiskeli kotipaikkakunnallani.

• fisu

Miksi niihin pitäisi olla eron jälkeen suhde?

Kaikki toimii ilmankin. Eri asia, jos on lapsia. Silloin pitää kaikkien muiden olla aikuisia ja pystyä puhumaan.

Tsemppiä tilanteessa kuin tilanteessa.

• alkoi..

puhumaan paskaa seläntakana, huono isä yms yms..tietätämättä oman rakkaan tyttärensä viinanjuonnista, massennuslääkkeitten syönnistä. Eipä ole tarvinnut käydä hirveemmin kylässä.
      Eniten ottaa omien lasteni kannallta päähän nämä huonontuneet välit, appiukko on jees, onnellisen tietämätön mistään arjen jutuista.
      Onneksi itse olen tietoinen missä mennään ja mitä lapsilleni kuuluu, onneksi sovin yhteishuoltajuudet ennen kun tää idiootti alkoi kylvää omia ainoita oikeita mielipiteitään.

• Saara

ei ole synti! Nykypäivänä sen pitäisi olla tunnettu tosiasia.

• mrAnnA

älä ota sitä vakavasti. aika auttaa. jos tuntuu että on hyvä ottaa "aikalisä" eli pitää etäisyyttä niin tee niin. jos taas on lapsia niin kato miten ne toimii ja pitää tilanteet hallinnassa.

• alkuperäinen Eronnut

kun meillä tullaan hyvin toimeen,minkä kai pitäisi olla hyvä asia. Käyn lasten (10- ja 15-v)kanssa noin joka toinen kuukausi kylässä, ja he meillä muutaman kerran vuodessa. Rippijuhlissakin oli ex-apet ja -anopit molemmilta puolilta, ja olivat iloisia tavatessaan pitkästä aikaa.
        Ex-anopin kanssa soitellaan säännöllisesti. Erosimme noin 3 vuotta sitten ex-mieheni aloitteesta, ja se oli aika paukku kaikille; nyttemmin exälläni on jo uusi vaimo ja lapsi(uo:n takia erottiinkin) . Uutta vaimoa yhteydenpitoni ex-appivanhempiini tuntuu häiritsevän,vaikka se ei ole heiltä pois ; samalla tavalla mummo ja ukki pitävät heihinkin yhteyttä, ja pidän aina huolen, ettei satuta mummolaan yhtä aikaa. Minusta on kummallista, että kun olen kuulunut heidän sukuunsa 15 vuotta, niin nyt minun muka pitäisi poistua siitä vain siksi, etten ole enää heidän poikansa kanssa naimisissa. En suostu, vaan aion jatkossakin pitää yhteyttä , varmaan vaikka lapset kasvavatkin aikuisiksi.

• näin minulla

Paremmat välit minulla on ex-appivanhemppini kuin nykyisiin. Pidän yhteyttä puhelimitse ja muutamalla käynnillä vuosittain (n. 200 km välimatka). Nykyiselle anopille ei ole mitään syytä soitella.

• huilailee

Miltä tuntuu kun puolisoni ex on yhteydessä nykyisin MINUN appivanhempiini. Heidän suhteensa oli avo, eli eivät avioliitossa eikä lapsia. Aika stressaavaa minulle ja jopa puolisolleni.

• pohdiskelija

... eivätkö aikuiset ihmiset voi pitää yhteyttä kehenkä haluavat ilman sinun lupaa? Outo ajattelu sinulla jos se sinua ärsyttää tai "uhkaa"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      146
      4906
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3537
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3347
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2818
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      95
      2578
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1488
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1472
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      138
      1402
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe