Miksi lihon?

Epätoivoinen!

Olen alakarpannut neljä viikkoa. Ensimmäisellä viikolla lähti noin 3 kiloa nestettä, mutta sen jälkeen en ole laihtunut. Muutos ei näy peilissä ollenkaa, ainoastaan vaa'assa. Syön 35-40g hiilihydraatteja päivässä, kokeilin jopa viikon 20g hiilihydraatteja mutta mitään eroa en huomannut. Kaloreja syön n.1500. Olen myös kokeillut vaihdella kalorimäärää. J.ätin ruokavaliostani myös juuston pois, kun olen kuullut sen jumittavan. Jätin pois myös karppileivän jota aikaisemmin söin.
Nyt olen huomannut että olen alkanut lihoa takaisin vaikka ruokavaliota en ole muuttanut. Parina ensimmäisenä päivänä olo oli hyvä, mutta sitten alkoi järjetön nesteen kerääntyminen, vaikka karppauksenhan pitäisi nimenomaan poistaa nestettä! Vatsani ei ikinä ole ollut näin turvoksissa! Näytän ihan siltä että olisin raskaana vaikka en todellakaan ole!
Pituuteni on 167 ja painoni tällä hetkellä 68. Alan vähitellen luopua toivosta vaikka tiedän kokemuksesta ettei vähärasvainen ruokavalio sovi minulle.
Mitä teen väärin?

22

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Joko sinä kirjoitat palturia tai sitten sinun kilpirauhanen ei toimi kunnolla.
      Miten rasvan laita? Syötkö edelleen kevyt maitotuotteita?
      Tosin monilla kroppa saa alussa shokin, mutta kyllä se neljässä viikossa pitäisi olla ok.
      On ehkä hyvä mennä lääkäriin ja tarkistuttaa kilpirauhasen toiminta.

    • ....................

      #Joko sinä kirjoitat palturia tai sitten sinun kilpirauhanen ei toimi kunnolla.#
      Piilotrollaus

    • Hemmo Holopainen

      Syöt liikaa rasvaa. Sinun tulee syödä alle kulutuksen laihtuaksesi.

      • Ensin kirjoittaa aloitusviestin joita täällä jatkuvasti näkee etta VHH ei toimi ja sitten vastaa itselleen että syöt liikaa rasvaa. Olet trollien trolli.


      • mikä ihme siinä on
        kj.mattila kirjoitti:

        Ensin kirjoittaa aloitusviestin joita täällä jatkuvasti näkee etta VHH ei toimi ja sitten vastaa itselleen että syöt liikaa rasvaa. Olet trollien trolli.

        että aina kun jollain on joku ongelma niin tullaan väittämään trolliksi? No, joka tapauksessa en puhu palturia vaan olen oikesti tällaisessa tilanteessa. Syön päivässä n. 100g rasvaa ja 70g proteiinia. Olin katsovinani karppaus foorumilta että tuo olisi ok. Käytän maitotuotteista vain turkkilaista jogurttia ja kermaa. Olen hyväkarpannut (ja lihonut) jo vuosia mutta nyt olisi tarkoitus pudottaa painoa. Olen 19 vuotias, voiko minun ikäiselläni olla kilpparin vajaatoiminta?

        A


      • tuulispää
        mikä ihme siinä on kirjoitti:

        että aina kun jollain on joku ongelma niin tullaan väittämään trolliksi? No, joka tapauksessa en puhu palturia vaan olen oikesti tällaisessa tilanteessa. Syön päivässä n. 100g rasvaa ja 70g proteiinia. Olin katsovinani karppaus foorumilta että tuo olisi ok. Käytän maitotuotteista vain turkkilaista jogurttia ja kermaa. Olen hyväkarpannut (ja lihonut) jo vuosia mutta nyt olisi tarkoitus pudottaa painoa. Olen 19 vuotias, voiko minun ikäiselläni olla kilpparin vajaatoiminta?

        A

        Saatkohan liikaa suolaa? Suolahan aiheuttaa turovtusta ja kerää nestettä. Toisaalta kilppariongelmakin voi olla. Mene käymään lääkärissä niin sittenhän tiedät. Mene karppaus.info foorumille sieltä saat parempia neuvoja kuin täältä. Täällähän kaikki on trolleja jotka epäonnistuvat karppauksessa.


    • Voiko tosiaan suola

      aiheuttaa tämän turvotuksen? Pitää varmaan kokeilla vähentää suolaa ja sitten jos ongelma jatkuu niin se lääkärillä käynti voisi olla ihan paikallaan.

      Kiitos sinulle tuulispää kun kirjoitit asiallisen vastauksen :)

      Ap

    • tuulispää

      Suola sitoo nestettä joka aiheuttaa turvotuksen. Juotko vettä riittävästi? Hyvä olisi juoda ainakin 3l päivän aikana.

      Ole hyvä toivottavasti saat homman kuntoon. :)

    • Mietin tässä nyt

      suolan käyttöäni ja syön suolaa n.1,5 tl päivässä, piilosuolaa en ollenkaan. En sitten tiedä onko tuo paljon vai vähän.

      Vettä olen aina ollut aika huono juomaan. Juon nykyään litran tai kaksi mutta jos en kiinnitä huomiota asiaan saattaa olla että en juo yhtään koko päivän aikana. Tuo voipi olla yksi syy, tulee kyllä olemaan tuskaa että saan 3 litraa vettä kurkusta alas :D

      Tulin myös ajatelleeksi voisiko vähäinen yöunikin estää laihtumisen näin tehokkaasti? Nukun n.6h yössä, vaikka pirteimmilläni olen n.9-10 tunnin yöunilla.

      Olen myös herkkä stressaamaan.

      En vain itse tullut ajatelleeksi että näin pienillä asioilla olisi niin isoa merkitystä.

      • olen siis

        ap ^^


    • VP?

      Missään ei ole näytetty sitä että LCHF ruokavaliolla menetetään nestettä alussa.
      Tietäen perunoiden ja porkkanoiden sotkemisen vähähiilihydraattisen kohdalla niin on vaikea kommentoida ilman tarkempaa tietoa.

      • VP?

        Nimimerkilläni kirjoittava häirikkösika, onko ihmisen fysiologia vieras vai heitettiinkö sinut vauvana kahdesti ilmaan ja otettiin vain kerran kiinni? Tottakai karppauksessa alussa lähtee nestettä, kun glykogeenivarastot tyhjenevät. Hiilihydraatti sitoo nestettä ja karppaajilla lähtee tuota nestettä alkuvaiheessa pari litraa/kiloa. Sen lisäksi palaa lihaskudosta pois ja hieman rasvaa, siinähän se paino putoaa, mutta onko tämä järkevää???


      • Tyttinenn
        VP? kirjoitti:

        Nimimerkilläni kirjoittava häirikkösika, onko ihmisen fysiologia vieras vai heitettiinkö sinut vauvana kahdesti ilmaan ja otettiin vain kerran kiinni? Tottakai karppauksessa alussa lähtee nestettä, kun glykogeenivarastot tyhjenevät. Hiilihydraatti sitoo nestettä ja karppaajilla lähtee tuota nestettä alkuvaiheessa pari litraa/kiloa. Sen lisäksi palaa lihaskudosta pois ja hieman rasvaa, siinähän se paino putoaa, mutta onko tämä järkevää???

        Miten niin lähtee lihasta?

        Vhh ssahan lähtee rasvaa siinä missä muissakin dieteissä.
        Eikö runsaan proteiinin pitäisi nimenomaan ehkäistä lihasten lähtöä?


      • VP?
        Tyttinenn kirjoitti:

        Miten niin lähtee lihasta?

        Vhh ssahan lähtee rasvaa siinä missä muissakin dieteissä.
        Eikö runsaan proteiinin pitäisi nimenomaan ehkäistä lihasten lähtöä?

        Runsaan proteiinin? Karppaus ei ole proteiinidieetti, sekoitat sen protaukseen. Vhh:lla elimistö ei saa tarpeeksi hiilihydraattia, jolloin se alkaa tuottaa glukoosia lihasproteiinista ts. lihakset palavat pois. Katsopa kuvia karppaajista, ei ole lihasta paljon kropassa


      • Tyttinenn kirjoitti:

        Miten niin lähtee lihasta?

        Vhh ssahan lähtee rasvaa siinä missä muissakin dieteissä.
        Eikö runsaan proteiinin pitäisi nimenomaan ehkäistä lihasten lähtöä?

        VHH-ruokavaliolla läski lähtee ja lihakset lisääntyy.


      • VP?
        VP? kirjoitti:

        Nimimerkilläni kirjoittava häirikkösika, onko ihmisen fysiologia vieras vai heitettiinkö sinut vauvana kahdesti ilmaan ja otettiin vain kerran kiinni? Tottakai karppauksessa alussa lähtee nestettä, kun glykogeenivarastot tyhjenevät. Hiilihydraatti sitoo nestettä ja karppaajilla lähtee tuota nestettä alkuvaiheessa pari litraa/kiloa. Sen lisäksi palaa lihaskudosta pois ja hieman rasvaa, siinähän se paino putoaa, mutta onko tämä järkevää???

        Nimierkilläni kirjoittava kusipää

        Jatka joulupukkiin uskomista.

        http://lchf3356.blogit.fi/tarkeita-kasitteita/mita-kaupasta/syotavaa-viikoksi/miksi-lchf-ruokavalio/


      • VP?
        kj.mattila kirjoitti:

        VHH-ruokavaliolla läski lähtee ja lihakset lisääntyy.

        Yhtään esimerkkitapausta ei vain löydy.


      • Tyttinenn
        VP? kirjoitti:

        Runsaan proteiinin? Karppaus ei ole proteiinidieetti, sekoitat sen protaukseen. Vhh:lla elimistö ei saa tarpeeksi hiilihydraattia, jolloin se alkaa tuottaa glukoosia lihasproteiinista ts. lihakset palavat pois. Katsopa kuvia karppaajista, ei ole lihasta paljon kropassa

        Mutta kyllähän osa hiilihydraateista korvataan proteiineilla, ja eihän se lihas voi mihinkään lähteä jos syö suositellun määrän proteiinia. Miten se muka karpatessa sen enämpää lähtisi kuin muissa dieteissä? Mihin perustat tuon väittämän?


      • näin on
        VP? kirjoitti:

        Yhtään esimerkkitapausta ei vain löydy.

        On se noloa, kun ei noin yksinkertaista asiaa ymmärrä.


      • minä2013
        kj.mattila kirjoitti:

        VHH-ruokavaliolla läski lähtee ja lihakset lisääntyy.

        Lihakset ei kasva ilman treeniä Ei kuitenkaan vhh bodaria tee ilman treeniä.


      • minä2013 kirjoitti:

        Lihakset ei kasva ilman treeniä Ei kuitenkaan vhh bodaria tee ilman treeniä.

        Lihakset kasvaa ja kunto nousee vain treenaamalla ei sokeria syömällä. Proteiini on rakennusaine ja rasva ja sokeri energiaa.


      • VP?
        kj.mattila kirjoitti:

        Lihakset kasvaa ja kunto nousee vain treenaamalla ei sokeria syömällä. Proteiini on rakennusaine ja rasva ja sokeri energiaa.

        Lihakset eivät kasva sohvalla maksamalla ja rasvaa tankkaamalla, ei auta vhh. Kyllä siinä tarvitaan hiilihydraatteja ka treeniä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe