Avioliittoon Turkissa

tatlikizz

Kertoilkaapa viime hetken tiedot mitä papereita tarvitsen suomesta mukaani ja riittääkö englanniksi käännettynä kaikki paperit? Vai pitääkö käännättää kaikki turkin kielelle. Entä mitä papereita mieheni pitää hankkia? Paljonko käännättäjä veloittaa ja onko joillain antaa hyviä ehdokkaita ketä voisi kääntää paperit? Paljonko rahaa palaa leimoineen päivineen koko lystiin? Montako päivää pitää varata koko hommaan?

19

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummitus

      Voi zsiisus näitä ikuisia pissatettavia löytyy aina vaan lisää.

    • seviyorum askim

      me mentiin viime syksynä naimisiin turkissa. mukaani tarvitsin esteettömyystodistuksen täältä, jonka voi lähettää tai täyttää maistraatissa johon täytät omat tiedot ja tulevan miehesi tiedot ja muista pyytää apostilin kanssa, esteettömyystodistus on ilmainen ja apostile taisi olla 7e mikä siis todistaa ett paperi on aito. ja virkatodistus myös missä on vanhempien nimet (tais olla 5e) tähänkin taisi tarvita apostilen, jollen ihan väärin muista ja hmm olikohan muuta.. sitten turkin päässä paperit kääntäjälle kun ne täytyy olla turkiksi ja apostilien kanssa, verikokeet molemilta kun turkki sen vaatii, miehesi tarvitsee oman "esteettömyyspaperin" sen sai nopeasti tai ainakin minun mieheni sen jostain haki :) sitt passikuvat vaan siihen vihkikirjaan ja sitten nimet alle ja olimmekin jo naimisissa, meillä meni tähän rumbaan 3päivää, Suomeen päin täytyy ottaa turkissa kopiot vihkikirjan jokaiselta sivulta missä on tekstiä ja käyttää virastossa josta saa niihin apostilet joka taas todistaa että avioliitto on "aito" ett saa suomessa rekisteröityä maistraatissa avioliiton. Rahaa näihin meni about 200e käännöksine apostileineen. :) kai siinä jotain muutakin oli/tarvitaan mut nyt lyö pää kyllä ihan tyhjää :D

      • :;;:;::;;:;:

        Just näin ,että toinen tyhmä yrittää neuvoa toista.


      • tuulikkii
        :;;:;::;;:;: kirjoitti:

        Just näin ,että toinen tyhmä yrittää neuvoa toista.

        On se kummaa, kun täältä kysellään toisilta tietämättömiltä mitä pitää tehdä etc. Itse kun menin avioon ulkomaalaisen puolisoni kanssa, ei minulle tullut mieleenikään täältä tulla kyselemään, vaan otin yhteyttä asioista tietäviin tahoihin ja asiat selvisivät
        ilman Suomi 24 palstan mututuntuma vastauksia.


      • kannattaako
        tuulikkii kirjoitti:

        On se kummaa, kun täältä kysellään toisilta tietämättömiltä mitä pitää tehdä etc. Itse kun menin avioon ulkomaalaisen puolisoni kanssa, ei minulle tullut mieleenikään täältä tulla kyselemään, vaan otin yhteyttä asioista tietäviin tahoihin ja asiat selvisivät
        ilman Suomi 24 palstan mututuntuma vastauksia.

        Eikös sen turkinmiehen pitäa ottaa asioista selvää ,kerran naimisiin mennään turkissa.Ei kovin varmalta pohjalta liitto vaikuta ,jos mies ei asioista ota selvään.Vai haluaako mies vain päästä suomeen suomitytön avulla.


      • eroavat kuitenkin
        kannattaako kirjoitti:

        Eikös sen turkinmiehen pitäa ottaa asioista selvää ,kerran naimisiin mennään turkissa.Ei kovin varmalta pohjalta liitto vaikuta ,jos mies ei asioista ota selvään.Vai haluaako mies vain päästä suomeen suomitytön avulla.

        Tuppaa näköjään olemaan niin, että nuo miehet antavat naisen huolehtia kaikesta, vaikka asia on yhteinen, eivät viitsi vaivautua ottamaan selvää mistään, odottelevat vaan valmista. Täällä kysellään kerta toisensa jälkeen noita samoja asioita, huoh. Pistäkää ne ulkkikset asialle, älkää petatko niille kaikkea valmiiksi.


      • Kaikenlaista väkeä

        Unohtui sulta mainita avioehdon teko tuosta listasta, kun turkin mies ottaa eron sinusta saatuaan pysyvän oleskeluluvan??


      • Pia2

        Missä kaupungissa menitte naimisiin? Meillä olisi häät edessä talvella ja vähän jännittää, että riittääkö 5 arkipäivää paperirumbaan... Paperit aioin käännättää jo Suomessa ja hankkia käännöksiin apostillet.


      • 458713
        Pia2 kirjoitti:

        Missä kaupungissa menitte naimisiin? Meillä olisi häät edessä talvella ja vähän jännittää, että riittääkö 5 arkipäivää paperirumbaan... Paperit aioin käännättää jo Suomessa ja hankkia käännöksiin apostillet.

        Tiukille saattaa mennä. Tarkistakaa ettei niille päiville osu mitään juhlapyhää tai muuta vastaavaa. Varatkaa aika tarvittaviin paikkoihin jo etukäteen, jos mahdollista. Jotkut maistraatit eivät anna varata aikaa vihkimiselle ennenkuin kaikki paperit ovat verikokeita myöten valmiit, ja sen jälkeen saattaakin olla monta pariskuntaa jonossa ennen teitä. Hääpäivää joutuu mahdollisesti sen vuoksi vielä odottelemaan vaikka paperit olis jo kunnossa, sukulaisillakin saattaa olla toiveita hääpäivän suhteen. Tämä isossa kaupungissa missä virastot toimivat laadukkaasti :) Lykkyä pyttyyn.


      • !!!!!!!!!!!
        Pia2 kirjoitti:

        Missä kaupungissa menitte naimisiin? Meillä olisi häät edessä talvella ja vähän jännittää, että riittääkö 5 arkipäivää paperirumbaan... Paperit aioin käännättää jo Suomessa ja hankkia käännöksiin apostillet.

        Mikä kiire, onhan teillä loppuelämä aikaa siellä turkissa.


    • Anna miehen

      Hoitaa asiat,tekee sen kyllä mielellään jos on tosissaan.

      • kannattaako tosiaan

        Pistäävät viellä suomitytön maksamaan kaikki kulut ja nauraavat takanapäin naisten tyhmyydelle.


      • karvaaaaakorvaaa
        kannattaako tosiaan kirjoitti:

        Pistäävät viellä suomitytön maksamaan kaikki kulut ja nauraavat takanapäin naisten tyhmyydelle.

        Suomitytöthän ne yleensä joutuvatkin makselemaan kaikki kulut, mistäs niillä tyhjätaskuilla olisi mitään maksaa. On se rakkaus niin ihmeellinen asia, että itsenäiset suomitytöt alistuvat kaikenlaiseen jonkun limanuljaskan takia, haha.


      • 7askimmm
        karvaaaaakorvaaa kirjoitti:

        Suomitytöthän ne yleensä joutuvatkin makselemaan kaikki kulut, mistäs niillä tyhjätaskuilla olisi mitään maksaa. On se rakkaus niin ihmeellinen asia, että itsenäiset suomitytöt alistuvat kaikenlaiseen jonkun limanuljaskan takia, haha.

        haha voi vitt_u ku lukee näit kommentteja täällä.. eiks teil kateellisil miälenvikasil sinkku soomimuijjil oo muuta elämää kun kommentoija tollasta paskaa keskustelufoorumeilla?? :'D KÖYHÄÄ


      • wolffiw
        7askimmm kirjoitti:

        haha voi vitt_u ku lukee näit kommentteja täällä.. eiks teil kateellisil miälenvikasil sinkku soomimuijjil oo muuta elämää kun kommentoija tollasta paskaa keskustelufoorumeilla?? :'D KÖYHÄÄ

        Sorry, mä olen mies, mut sen verran kommentoin, että kenelle naisten pitäisi olla kateellisia, heillekö, jotka antautuvat turkkilaisten kusetukselle, vai miten se menee.


      • Mitä ihmettä
        7askimmm kirjoitti:

        haha voi vitt_u ku lukee näit kommentteja täällä.. eiks teil kateellisil miälenvikasil sinkku soomimuijjil oo muuta elämää kun kommentoija tollasta paskaa keskustelufoorumeilla?? :'D KÖYHÄÄ

        Näinhän se homma tyypillisesti menee,mies lupaa epätoivoiselle naiselle kuun taivaalta,mutta nainen joutuu kuitenkin tekemään kaikki käytännön työt avioliiton eteen.
        Avioliiton tarkoitus on yleensä oleskeluluvan saanti Suomeen,jostain syystä aika vähän tuntuu olevan sellaisia liittoja joissa ei olisi tarkoituskaan tulla Suomeen.


    • bebek

      Meillä mies hoiti kaikki tarvittavat asiat turkissa ja kertoi minulle mitä papereita täältä suomesta mukaani tarvitsen. Ja MAKSOI kaiken tarvittavan!!!! Käännökset kannattaa kyllä tehdä, kun meille meinasi tulla niistä vaikeuksia, kun olivat vain englanniksi. Naimisiin kuitenkin päästiin ja ollaan nyt onnellisia yhdessä :)

    • mmmmmmmmmmm

      Onnea onnea vaan, kunpa vielä nämä pariskunnat pysyisivät turkissa.

    • kale12

      Älkääpäs nyt, täytyyhän suomipissiksen päästä toteuttamaan itseään. Joten jakakaapas vain auliisti niitä neuvojanne vastaan pulisematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe