Korsetin hankinta

VictorianGirl

Olisin hankkimassa ensimmäistä korsettiani, ja tarvitsisin kokeneempien apua. Tahdon siis yksinkertaisen, normaalina alusasuna toimivan korsetin, mutten tiedä, olisiko rinnan päälle vai alle tuleva minulle sopivampi. Olen kuppikooltani 75F/G. Olen myös pitkäselkäinen, enkä tahtoisi makkaroita näkyviin. Entä mistä mahtaisi löytyä kohtuuhintaisia, opiskelijabudjettiin sopivia korsetteja kokeiluun joksikin aikaa? Myöhemmin aion teettää mittatilauskorsetin, mutta nyt ei ole sen aika :)

14

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei makkaroita

      Moi tuskin mikään liike antaa ns. Koekäyttöön ? Mä sain aika hyvät, tai piti ostaa, rintaliivikorsetin ,jossa hakaset ja sukkanauhat. Hakaset edessä ja päällä vetoketju On kyllä hyvät, eikä ole kauheen kalliit. Tilasin Klingeriltä. En ole varma saako vielä samaa tuotetta, on kuitenki hyvä, tuote.

      • VictorianGirl

        Koekäytöllä tarkoitin juuri sitä kokeilua ennen mittatilauskorsetin ostamista, taisin ilmaista itseäni vähän epäselvästi :)

        En haluaisi sukkanauhoja, vaan ihan peruskorsetti ilman tätä kivannäköisyysefektiä. Niitä tuntuu olevan hankala löytää, suurin osa on pitsihärpäkkeitä tai sitten juuri näitä mittatilausversioita :/


      • marjolein1
        VictorianGirl kirjoitti:

        Koekäytöllä tarkoitin juuri sitä kokeilua ennen mittatilauskorsetin ostamista, taisin ilmaista itseäni vähän epäselvästi :)

        En haluaisi sukkanauhoja, vaan ihan peruskorsetti ilman tätä kivannäköisyysefektiä. Niitä tuntuu olevan hankala löytää, suurin osa on pitsihärpäkkeitä tai sitten juuri näitä mittatilausversioita :/

        Peruskorsettina voisin suositella Vollersin malleja 1890 ja 1891, jotka löydät esim. osoitteessa www, funfetish,de. 1891 on rinnan alle-malli ja hinta 169 euroa postikulut. Minulla on näistä pitkä kokemus. Funfetish on täysin luotettava kauppa. Katso myös suomi24/tori, minulla on siellä tarjolla joitakin korsetteja.


    • Tällainen itsellä

      Tilasin vuosia sitten mittatilauskorsetin ja pituudeltaan rintojen alle koska silloin voi käyttää sellaisia rintaliivejä mitä kulloinkin asustukseen on sopivin. Jos on vaara että "saumasta" pursuu läskit ulos, on olemassa rintaliivejä joissa takakappale on hiukan korkeampi (3-4 hakasta) ja ulottuu siis korsetin yläreunan päälle.

      Mielestäni kupeilla varustettua korsettia tarvitsee silloin jos käyttää olkaimetonta mekkoa ja siksi useimmiten hääpukujen kanssa käytetään kuppikorsettia.

    • VictorianGirl

      Kiitoksia kaikille! Tarkennan vielä sen verran, että tosiaan aitoa, teräsluista versiota olen ostamassa. Mahdollisia vaihtoehtoja olen löytänyt pari, mutta osaako kukaan sanoa millainen käytännön ero rinnan päälle ja alle tulevien käytössä on ja kumpi olisi parempi? :)

      • totuuden torvi

        ei sulla sellaseen rahat riitä!


      • VictorianGirl
        totuuden torvi kirjoitti:

        ei sulla sellaseen rahat riitä!

        Kiitos, mutta se ei oikeastaan ole sinun murheesi... ;)


      • Kumpi se oli
        VictorianGirl kirjoitti:

        Kiitos, mutta se ei oikeastaan ole sinun murheesi... ;)

        "kohtuuhintaisia, opiskelijabudjettiin sopivia"???


      • VictorianGirl
        Kumpi se oli kirjoitti:

        "kohtuuhintaisia, opiskelijabudjettiin sopivia"???

        Tällä tarkoitin sitä, etten aio vielä teetättää itselleni korsettia tai ostaa kolmellasadalla eurolla, vaan teräsluiseksi kohtuuhintainen. Budjettiini sopivat vaihtoehdot löysin siis jo, mutta olisiko rinnan alle vai päälle, osaisiko kukaan ehdottaa? :)


      • Marjolein1
        VictorianGirl kirjoitti:

        Tällä tarkoitin sitä, etten aio vielä teetättää itselleni korsettia tai ostaa kolmellasadalla eurolla, vaan teräsluiseksi kohtuuhintainen. Budjettiini sopivat vaihtoehdot löysin siis jo, mutta olisiko rinnan alle vai päälle, osaisiko kukaan ehdottaa? :)

        Rinnan alle/päälle-korsetin suurin ero on siinä, että korkea korsetti rajoittaa enemmän liikkeitä kuin matala. Vyötärökorsetin pitää kuitenkin ulottua reilusti vyötärön yläpuolelle, siis todellakin rintojen alle, jotta se olisi mukava. Samalla estetään makkaroiden muodostuminen.

        Ensimmäiseksi "oikeaksi" korsetiksi suosittelen siksi vyötärökorsettia.


      • marjolein1
        VictorianGirl kirjoitti:

        Tällä tarkoitin sitä, etten aio vielä teetättää itselleni korsettia tai ostaa kolmellasadalla eurolla, vaan teräsluiseksi kohtuuhintainen. Budjettiini sopivat vaihtoehdot löysin siis jo, mutta olisiko rinnan alle vai päälle, osaisiko kukaan ehdottaa? :)

        Rinnan alle/päälle korsetin ero on siinä, että pitempi on tukevampi/rajoittavampi ja poistaa tehokkaammin makkaroita. Kysymys on siis teräsluisista korseteista, muoviluiset voi unohtaa. Vyötärökorsetin pitää kuitenkin ulottua reilusti vyötärön yläpuolelle, jotta se olisi mukava, siis todellakin rinnan alle saakka.


    • mimi-----

      Tuossa on hyvät ohjeet, mihin tarkoitukseen minkäkinlaista korsettia voi käyttää ja sopiiko vaatteen alle vai päälle.

      www.fabela.fi/korsetti-tietoa-i-62.html

    • Corsetteman

      Kunhan et kovin kireellä aio pitää noita mitkä ei oo mittojen mukaan tehty. Siinä tapauksessa käy kaikki suht oikeen mittaset. Huuto.netistä oon ite nappaillu alta viidenkympin monet hyvin palvelleet.

      Jos aiot joka ikinen päivä käyttää, älä, ellet mittatilaustuotetta hommaa. Selkä EI tykkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe