Tan alpha= 3/4

apuaaa2

Otsikossa olleeseen kysymykseen pitäivi saada vastaus. Siis miten tuosta lasketaan alpha, saisinko välivaiheilla kiitos?

Tan alpha=3/4

9

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sehän lasketaan niin että origokeskeisen ympyrän, jonka säde on sqrt(3^2 4^2) kaaren pituuden matkalla x=0...3, suhde säteeseen.
      T0ki käyrän pituuden osaat integroida ilman valivaiheitakin.

    • iisi biisi

      Jos kulman tangentti on 3/4 eli 0,75 niin se kulma voi olla esimerkiksi 36,8699°

      tan a = x = 0,75
      arctan x = a = 36,8699°

      • Välivaiheista...

        Käytännössä helpoiten funktiolaskimella. Funktiolaskimessa käänteinen tangentti tai arkustangentti on yleensä merkitty "arctan" tai "tan-1" jossa -1 on pienenä yläindeksinä.

        Windowsin funktiolaskimessa valitaan Inv-valintaruutu ja sitten napautetaan tan-näppäintä. Jos tulos halutaan asteina niin DEG-radionappula on syytä olla valittuna.


    • A.Seilo

      Kysymys taisi olla, kuinka se lasketaan ?

      Ei niihin laskimiin tai taulukoihinkaan tulokset ole luotuja.

      • Niin tietysti

        Harvemmin tulee kysymyksiä että millä näppäimellä saa laskimesta halutun tuloksen, varsinkaan jos kysyy vielä välivaiheitakin.


      • Välivaiheita
        Niin tietysti kirjoitti:

        Harvemmin tulee kysymyksiä että millä näppäimellä saa laskimesta halutun tuloksen, varsinkaan jos kysyy vielä välivaiheitakin.

        No ensin ei paineta sitä näppäintä ja sitten painetaan ja lopuksi taas ei paineta, eli yhteenvetona:

        1. älä paina näppäintä
        2. paina sitä näppäintä
        3. lopta näppäimen painaminen
        4. lue tulos näytöstä


    • napinpainajaspesiali

      Kyllähän lähteistä pitäisi löytyä miten trigonometrisia funktioita ja niiden käänteisfunktioita - kuten tuo arcus tangentti - voi laskea numeerisesti "from first principles", ilman mitään funktiolaskinta tai trigonometrisia taulukoita.

      Jostakin syystä minulla kuitenkin on sellainen tunne ettet halua tehdä sitä kun kyssärisi on tasoa "Siis miten tuosta lasketaan alpha", vaan haluaisit vaan oppia käyttämään laskinta, laskutikkua tai trigonometrian taulukkoa jossa tiedot on valmiiksi ratkaistu kunhan vaan osaa käyttää.

    • Ehkäpä niin

      Arvailujen varassa tässä ollaan ennenkuin avaaja tarkentaa kysymystään.
      Mielipiteeni on, että esittäjä on hieman vajaalla tiedolla saanut käsityksen tuon kulman laskemisesta, että se on niin monimutkainen operaatio että palstan lukiolaiset ja muut ei kykene muuhun kuin heittämään pyyhkeen kehään, ja pieni piru on saanut yliotteen tarkoituksenaan vähän näpäyttää näitä ns. osaajia.
      No esitetyn lisäksi sarjakehitelmäkin olisi yksi tapa, mutta jos kysyjä sen hallitsisi, kysymys kienee muotoiltu toisin.

      Miten lie ?

    • Bumb

      Bumb

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe