Alempi esimies puhuu sairaslomistani muille työntekijöille

apua :((

Jäin eilen sairaslomalle korkean kuumeen ja keuhkoputkentulehduksen vuoksi. Alempi esimieheni sanoi minulle päin naamaa, ettei usko minun olevan kipeä: "et näytä yhtään kipeältä." . Vaadin silti sairaslomaa ja lähdin lääkäriin. Heti minun lähdettyä esimieheni aloitti spekuloimisen ja huuteli kaikille työntekijöille (yrittäen näköjään kääntää heidät minua vastaan), että uskoisi minun olevan krapulassa ja että esitän kipeää ja haluaisin vain juomaan. kävin lääkärissä ja sain sairaslomatodistuksen. Toin sen työpaikalle ja heti esimieheni aloitti spekuloinnin päin naamaa."sullahan oli eilen kurkku kipeä, miten sun keuhkot voi nyt olla kipeinä? tosi epäilyttävää... ja vielä lauantai-iltana"

Onko tämä oikeaa kohtelua? Mitä voin tehdä?

7

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyrvänder

      Otat asian puheeksi ylemmän esimiehen kanssa.

    • KSIIISIII

      Oletko antanut aihetta tällaisille epäilyille...?

    • toi on törkeetä

      Älä välitä, meidän oletettu siivoustyönohjaaja puhuo aina kaikkien sairasloman syyt muille työntekijöille ja soittipa hän kerra yhteen virastoonkin ja puheli erään työntekijän asioita kaikkien kuullen, sinuna ilmoittaisin työsuojeluun asiasta.

      • ketään ei kiinnosta

        Siivous puolella tällaiset tapaukset ovat yleisiä koska siellä kun ei ole kunnon työnjohtoa ja kukaan ei valvo sitä siivousalaa.


    • perusasioita

      Ammattitaidoton esimieheksi sopimaton henkilö käyttäytyy mainitsemallasi tavalla.
      Oikea esimies tietää työhönsä liittyvän vaitiolovelvollisuuden. Ongelmien ja henkilökohtaisten asioiden käsittely pitäisi hoitaa kahden työntekkijän ja esimiehen välillä.
      Organisaatioon ja työyhteisöön liittyvät yleiset asiat ja työtehtäviin liittyvät muutokset esim sairasloman takia voi käsitellä työyhteisön kanssa,mutta ei yksittäinen sairasloman syy tai työhön liittyvä ongelma kuulu muille työntekijöille,jollei työntekijä itse halua avautua.
      Mielestäni kyseisen esimiehen toimintatavasta pitäis aina valittaa korkeammalle tai poistaa työyhteisöstä kokonaan.

    • ongelmia piisaa

      Pahimpia tapauksia ovat nämä pikkupomot jotka usein ovat esimiehen ja työntekijän välimaastossa joiden työtehtäväksi on annettu joku "kymppi" homma.
      Ongelma tulee siinä ettei heidän kyky ja taito riitä käsittämään että ongelma-asioista ei puhuta kaikille ,koska eivät oikeen ole virallisia esimiehiäkään.
      Kuulevat kaikkea ja laulavat ne kaikille,haukkuvat kaikki työntekijät ääneen ja asiakkaat siinä samalla. Iso ongelma monissa organisaatioissa.

      Ainoa pelastava tekijä työyhteisössäsaattaa olla se, että sellaselle pallille on sattunut pääsemään luonteeltaan valmis synnynnäiset lahjat täyttävä esimiesluonne jolla luonnostaan kaikki korrektin esimieskäyttäytymisen perusteet hallussa.

    • Jjjjjjuuuj

      Jep, tämmöinen löytyy 1 kpl.. Ei muuten uskois, et tämmöistä on, mut on sitä vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1746
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1272
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1233
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1136
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1127
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      590
      1094
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      934
    Aihe