Kertoako masennuksesta pomolle?

Jalokulta

Minulla alkaa olla pahasti ongelmia työpaikalla masennuksesta johtuen. Olen hidas hommissani ja teen virheitä joista sitten pomo huutaa ja nöyryyttää kaikkien edessä. Olen pitkään pohtinut kertoako hänelle syytä siihen miksi olen tehoton töissäni. Työtehtävät ovat alkanut ahdistaa kun pelkään jo ensi metreillä myöhästyväni taas ja saavani haukut. Pomo osaa olla kohtuuton, mutta myös kohtuullinen. En kykene yhtään arvioimaan sitä, miten hän reagoi.

Kertomista olen pohtinut juuri tuon huonon työntekijän maineen saamisen takia. Pelkään työpaikkani menetystä.

En ole ainoa jolle huudetaan. Me kaikki uudet työntekijät jotka olemme enemmän ja vähemmän hitaita, saamme satikutia. Samoin vanhat työntekijät virheistään. Pomolla vain on ihan älytön tempperamentti.

Pomoni on mies, itse olen nainen. Ongelma on myös tavallaan siinä, että hän ei ole maailman parhain pomoksi, mutta minkäs teet kun omistaa yrityksen...

3

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -kp-

      kerro masennuksestasi vain lääkärille.työpaikalla leviää juorut eikä sun henk.kohtaset asiat kuulu edes pomolle.etenkin jos se ei ole muutenkaan ymmärtäväistä sorttia.huutamalla se masentaa vaan lisää ja varmasti muitakin.

    • Elämähaltuun

      oisko työterveydessä käynnin paikka? Ja mitä ihmettä masennus pomollesi kuuluisi? Ellei kyseeseen tule sairausloma sen takia. Pomojen temperamenteille nyt ei oikein voi... Jokainen johtaa tavallaan, mutta räikeä katteeton huutaminen tulisi ottaa vaikka luottarin kautta puheeksi, tai ellei ole, niin vaikka pyytää työntekijät-pomo palaveria. Ja tuoda asia esille siellä.
      oma pomoni ei raivoa kuin ihan oikeesti syystä, ja antaa työt tehdä. Siinä kyllä auta vetkutella, homman pitää pyörii, ja jotain jää omallekin ajalle välistä...Minulla on fyysinen keskiraskas työ, ja itsehuoltoon kuuluu- sekä lepo, että virkistysasiat, kuten kesäluonto, talven käsityöt, uinti... Virtaa saa kun lataa, ei se itsekseenn sinne ihmiseen mene, ja omalla asenteella on väliä, että asiat selvitetään, eikä lamaannuta, vaikka mikä sattuisi. Työkohteet minullakin kun... Osa henkisestikin kuormittavia. Työ? On sitä minkä myyn... En itse masennuspotilaana voisi olla duunissa, muutama lyhyehkö sellainen kausi elon aikaan on ollut- pahimman aikaan olin vähällä itseni tappaa, mutta lapset... Nyt jo aikuiset.
      Miksi ihmeessä myöhästelisit? Se ei kuulu työelämään, nykyään.
      Voit pohtia vaikka siellä työterveyden puolella, miten selviydyt duunistasi.

    • Toinen hidas

      Ei kannata kertoa pomolle. Itse olen huomannut että pomolle kannattaa kertoa omista asioistaan mahdollisimman vähän. Jossakin vaiheessa pomo kuitenkin käyttää niitä tietoja sinua vastaan.

      Itselläni on samanlainen pomo, vaikkakin nainen. Luonteeltaan täysin arvaamaton. Välillä tunnelma työpaikalla on todella kireä, koska kaikki odottavat että milloin räjähtää. Kukaan ei uskalla edes kysyä pomolta asioita, vaikka työtehtävien hoitaminen sitä vaatisikin.

      Tänä keväänä oli pomolla rauhallisempi kausi ja työnteko tuntui mukavalta ja mielikin oli iloinen. Tuntui että työ sujui hyvin ja kuvittelin työnantajankin olevan tyytyväinen. Kunnes tuli kehityskeskustelun aika. Pomo meni henkilökohtaisuuksiin ja arvosteli minua todella asiattomasti. Tämän jälkeen on mieli ollut maassa ja työhalut vähissä. Työtahti on hidastunut ja se ilo ja into jonka hetki sitten tunsin työtä tehdessäni on poissa.

      Sinun työolosi tuntuvat olevan sellaiset, että pomon käytös voi ainakin osaksi olla syynä masennukseesi.

      Jokin aika sitten olin todella hidas, nukuin huonosti, olin väsynyt, pää tuntui sumuiselta, tein virheitä vaikka kuinka yritin tehdä oikein ja mieli oli maassa. Työterveystarkastuksessa paljastui, että minulla on alkava kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkitys on parantanut oloa huomattavasti. Kannattaa muistaa että syynä hitauteen ja masennukseen voi olla tällainenkin ja lääkitys auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe