sairaanhoitajien rinnastaminen

ulkomailla

Onko kenellakaan tietoa lahettaako Suomi ulkomaille sairaanhoitajien rinnstamista verten dokumetteja. (Evaluaatioita verten) Sain juuri tietaa, etta laittaakseni todistukseni arvuoitavaksi USA:ssa, on minun pyydettava Suomesta rinnastukseen tarvittavat Dokumentit jostakin suomen "toimistosta" Eivat kuulemma hyvaksy minun toimittamiani todistuksia suoraan minulta. Kasittaakseni suomalaiset koulut ei laheta ao dokumentteja pyydettassa.. APUVA! Mista saisin tietoa????

9

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitsu

Oletko siis valmis sh vaiko viela opiskelija ? Jos olet valmistus ja haluat lahettaa todistuksiasi arvioitavaksi, niin mikset voisi lahettaa ?? Mista olet saannut moista tietoa, ettet voi itsenaisesti lahettaa todistuksia arvioitavaksi ?
      Soita opetusministerioon ja pyyda heita lahettamaan sh- tutkinosta oleva eng. kielinen versio sinulle ja kerro mihin tarkoitukseen se tulee. Siina pitaa nakya koulutksen pituus, mita olet opiskellut, oppilaitos eli esim: ammattikorkea .. jne
      Usassa halutaan, etta arvio suoritetaan Usassa. Eli paras paikka lahettaa opiskelu dokumenttia on , WES = world educational serivice
      Joudut maksamaan ko. arviosta jonkin verran, eli he veloittavat n. 80 $ per sivu.

Ymmarsinko kysymyksesi oikein ?
      Suomesta ei laheteta ko. arviointeja/ rinnastuksia.

Jos lahetat todistuksesi eng. kielelle kaannettyna WESSIIN, niin vastauksen saat n. 1 kk kuluttua. Ja sen jalkeen voit lahettaa sen tyonantajalle tai oppilaitokselle, johon olet hakeutumassa.

tietoa saat:
      tyovoimatoimisto> tietopalvelu
      ammattiliitto> ulkomaanpalvelut
      Opetusministerio>
      Usan Suurlahetysto> osaavat neuvoa kaikissa asioissa.

• Hoitsu

Ja sh- rekisterista kannattaa tilata todistus myos eng. kielinen.

• ulkomailla

Minun kasitykseni mukaan arvioinnin tekee National Board of Nursing Yhdsysvalloissa. Alustavista papereista juuri testia koskien selvisi, etta eka lahetetaan todistus arvioitavaksi. Sitten jos arvionti esim osavaltion esim. Kansasin Board of Nursing, on mennyt lapi hyvaksyttyna, voi ottaa testin johon liittyy 3 osiota.

Ensimmainen paikka vaatii todituksen kuiteskin suoraan Suomen viranomaislta tai koululaitokselta eika missaan nimessa minulta.Olen valmistunut jo 1993 ja epailen onko Helsingin Sairaanhoito-oppliaitsta enaa edes olemassa....

Jos jollakulla tieta viela yksityiskohtaisempaa, niin pliis: HELP!

• Hoitsu
        ulkomailla kirjoitti:

Minun kasitykseni mukaan arvioinnin tekee National Board of Nursing Yhdsysvalloissa. Alustavista papereista juuri testia koskien selvisi, etta eka lahetetaan todistus arvioitavaksi. Sitten jos arvionti esim osavaltion esim. Kansasin Board of Nursing, on mennyt lapi hyvaksyttyna, voi ottaa testin johon liittyy 3 osiota.

Ensimmainen paikka vaatii todituksen kuiteskin suoraan Suomen viranomaislta tai koululaitokselta eika missaan nimessa minulta.Olen valmistunut jo 1993 ja epailen onko Helsingin Sairaanhoito-oppliaitsta enaa edes olemassa....

Jos jollakulla tieta viela yksityiskohtaisempaa, niin pliis: HELP!

Kylla olet aivan oikeassa. He tarkastavat todistuksesi, ja sita varten sinun on omasta oppilaitoksestasi lahetettava alkuperaiset todistukset vastaanottajalle. Minun tilanteeni oli sama, eli alkuperaista oppiaitosta ei enaan ole, joten hakemalla hain minka koulun arkistoon todistukseni on laitettu. Ja loytyihan ne. Soita Helsingin kaupungin vaihteeseen ja kerro tilanteesi niin varmasti osaavat jotenkin neuvoa, tai sitten ota yhteys oppilaitoksiin ja kysy.

Itse kaytin WESSIA todistusten arviointiin. Se on suurin ja tunnetuin Usa:ssa, esim: yliopistot kayttavat sita, kun he haluavat saada ulkomaalaisten oppilaiden opiskelu historiaa selville.

Ja tiesithan, etta arvioinnin jalkeen sinun pitaa suorittaa koe, mika on tarkoitettu ulkomaalaisille sh:lle, ja TOEFL- testi seka tod.nak. osavaltion lupa testi. Mutta ne asiat selviavat kunhan olet loytanyt sponsorin Usasta.

Saanko uteliaisuudessani kysya, etta oletko jo haeskellut tyopaikkaa ja onko onnistanut. Olen kuullut, etta kannattaa menna Floridaan, LA, Miami jne, koska palkat paremmat, samoin kuin etuisuudet. Ja yleensa maksavat ns. Bonus-rahan tyontekijoille, vaihtelee 1000-5000 dollariin. Sita kannattaa myos itse kysya. Onnea matkaan !!!!

• Rapakon takaa

Ulkomaiset sairaanhoitajat joutuvat suorittamaan USAssa jonkun testin, ennenkuin saavat luvan toimia sairaanhoitajana siellä Kuulin, että ainakin yksi suomalainen hoitsu oli epäonnistunut testissä.

• suomi

Eli olet jonossa Amerikkalaisten (eli Vietnamilaisten, Kiinalaisten, Intialaisten ja Venäläisten) takana.

• Rapakon takaa
        suomi kirjoitti:

Eli olet jonossa Amerikkalaisten (eli Vietnamilaisten, Kiinalaisten, Intialaisten ja Venäläisten) takana.

Ei siellä mitään jonoa ole, vaan tietyt tiedot ja taidot vaaditaan sairaanhoitajalta. USAssa sairaanhoitajat koulutetaan yliopistossa, ja kuulin, että heille opetetaan enemmän lääketieteellistä termistöä kuin suomalaisille.

• Hoitsu
        Rapakon takaa kirjoitti:

Ei siellä mitään jonoa ole, vaan tietyt tiedot ja taidot vaaditaan sairaanhoitajalta. USAssa sairaanhoitajat koulutetaan yliopistossa, ja kuulin, että heille opetetaan enemmän lääketieteellistä termistöä kuin suomalaisille.

Itse olen ph koulutukseltani ja opisk. nyt Usassa sairaanhoitajaksi, ja on totta, etta laak.tieteen terminologia pitaa tuntea hyvin. Taalla sairaanhoitajille on huomattavasti enemman vastuuta kuin suomessa. SH saa jopa pitaa omaa vastaanottoa ja kirjoittaa resepteja.

• usa:ssa kokeen lapaissyt

Sinun pitaa ensin paattaa mihin osavaltioon olisit menossa. Eri osavaltioilla on eri menetelmat. Alkutiedot voit tarkistaa CGFN sivuilta. Itse kavin lapi Suomessa saamani koulutuksen rinnastamisen. Ja tosiaan kaikkien vaadittavien todistusten on tultava suoraan oppilaitoksilta, sen on ainut virallinen tapa taalla. Voit itse hankkia virallisen kaantajan joka kaannattaa ja lahettaa kouluille ja koulut lahettaa tanne. Samoin sinun pitaa hakea osavaltion board of nursingille, joka antaa luvan menna suorittaan registered nurse tutkinnon. Ja yhtaaikaa, jos sinulla ei ole tyolupaa niin kay lapi viela visascreen certification. Joka kaikkien ulkomailla opiskeltavien hoitohenkiloiden on kaytava lapi. Hyvalla sakalla prosessi vie n kaksi vuotta. Itsellani on mennyt kauemmin. Tv RN Georgiasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3888
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1927
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1645
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      801
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe