coopperin testi..

apuva..

joo en ole varma kirjoitetaanko se ees noin..
niin elikkäs meillä on se koulussa syyskuussa..
mikä se on tai mitä siinä tehdään??
oon seiskalla eli 13 vuotta..
vatatkaa! mutta ei mitää vittuiluja..

7

679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sportgirl

Cooperin testissä mitataan 12 minuutin aikana tasaisella alustalla, täydellä teholla juostu matka. Tulos määräytyy edetyn matkan perusteella.

• Thomas

Heeeeei! Äläs nyt innosta nuorta ihmistä "täydellä teholla juoksemaan". 12 minuuttia on todella pitkä aika yrittää pysyä liikkeellä, jos ensimmäiset kolme minuuttia on kipittänyt sen minkä jaloista pääsee. Suosittelisin hölkkämään hyvin maltillisesti jopa kymmeneen minuuttiin asti, ja SITTEN jos on voimia, jonkinlainen loppukiri.
        Ihmettelen kyllä varusmiesten cooper-tilastoa: eikös se keskiarvo näillä terveillä nuorilla ollut jotain 2400 metriä.... kamalan huonokuntoista väkeä keskimäärin!

• Simo

Ennen varsinaista testiä, kannattaa käydä kokeilemassa omaan tahtiin kuinka paljon 12 minuutissa pystyy juoksemaan. Sen jälkeen voi asettaa itselleen järkevän tavoitteen.
      Sitten kymmenkunta lenkkiharjoitusta ja eikun Cooperia juoksemaan. Homma on vaivattomampaa ja tuloskin parempi kun on ottanut hieman "pohjia."

• jätkä

Cooperin testiin ei tarvitse mitenkään erityisesti harjoitella, vaikka ei harrastaisikaan mitään säännöllistä urheilua. Itse käyn pyörälenkilla silloin tällöin ja talvella hiihdän, ja juoksin cooperissa tahdon voimalla 2900m.

• Penkki urheilija
        jätkä kirjoitti:

Cooperin testiin ei tarvitse mitenkään erityisesti harjoitella, vaikka ei harrastaisikaan mitään säännöllistä urheilua. Itse käyn pyörälenkilla silloin tällöin ja talvella hiihdän, ja juoksin cooperissa tahdon voimalla 2900m.

noniin en tiä mitenkä armeijassa pojat juoksee niin huonosti. Itse kun olin siellä juoksin 3250m ja olen paremminkin noita penkkiurheilijoita. Juostiin vielä pururadalla en tiä onko se parempi kuin ratajuoksu. Mut ihmettelen kuitenkin noita nykypäivän tuloksia. Olen kyllä tehnyt ruumiillista työtä mutta polttanut tupakkaa n.1 aski/pv

• Hållet

Juoksin tuossa eilen cooperin matkaa kertyi 3350m, kovan harjoittelun takana... Ja oon ylypiä

• varusmies

Jos aikoo niinkuin juoksijaksi ees suomessa pitää se neljän tonnin raja rikkoo kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe