joo en ole varma kirjoitetaanko se ees noin..
niin elikkäs meillä on se koulussa syyskuussa..
mikä se on tai mitä siinä tehdään??
oon seiskalla eli 13 vuotta..
vatatkaa! mutta ei mitää vittuiluja..
coopperin testi..
7
679
Vastaukset
- sportgirl
Cooperin testissä mitataan 12 minuutin aikana tasaisella alustalla, täydellä teholla juostu matka. Tulos määräytyy edetyn matkan perusteella.
- Thomas
Heeeeei! Äläs nyt innosta nuorta ihmistä "täydellä teholla juoksemaan". 12 minuuttia on todella pitkä aika yrittää pysyä liikkeellä, jos ensimmäiset kolme minuuttia on kipittänyt sen minkä jaloista pääsee. Suosittelisin hölkkämään hyvin maltillisesti jopa kymmeneen minuuttiin asti, ja SITTEN jos on voimia, jonkinlainen loppukiri.
Ihmettelen kyllä varusmiesten cooper-tilastoa: eikös se keskiarvo näillä terveillä nuorilla ollut jotain 2400 metriä.... kamalan huonokuntoista väkeä keskimäärin!
- Simo
Ennen varsinaista testiä, kannattaa käydä kokeilemassa omaan tahtiin kuinka paljon 12 minuutissa pystyy juoksemaan. Sen jälkeen voi asettaa itselleen järkevän tavoitteen.
Sitten kymmenkunta lenkkiharjoitusta ja eikun Cooperia juoksemaan. Homma on vaivattomampaa ja tuloskin parempi kun on ottanut hieman "pohjia."- jätkä
Cooperin testiin ei tarvitse mitenkään erityisesti harjoitella, vaikka ei harrastaisikaan mitään säännöllistä urheilua. Itse käyn pyörälenkilla silloin tällöin ja talvella hiihdän, ja juoksin cooperissa tahdon voimalla 2900m.
- Penkki urheilija
jätkä kirjoitti:
Cooperin testiin ei tarvitse mitenkään erityisesti harjoitella, vaikka ei harrastaisikaan mitään säännöllistä urheilua. Itse käyn pyörälenkilla silloin tällöin ja talvella hiihdän, ja juoksin cooperissa tahdon voimalla 2900m.
noniin en tiä mitenkä armeijassa pojat juoksee niin huonosti. Itse kun olin siellä juoksin 3250m ja olen paremminkin noita penkkiurheilijoita. Juostiin vielä pururadalla en tiä onko se parempi kuin ratajuoksu. Mut ihmettelen kuitenkin noita nykypäivän tuloksia. Olen kyllä tehnyt ruumiillista työtä mutta polttanut tupakkaa n.1 aski/pv
- Hållet
Juoksin tuossa eilen cooperin matkaa kertyi 3350m, kovan harjoittelun takana... Ja oon ylypiä
- varusmies
Jos aikoo niinkuin juoksijaksi ees suomessa pitää se neljän tonnin raja rikkoo kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249