Kuinka pitkä lenkki on pitkä?

Isotissilenkkeilijä

Aloitin laihduttamisen vuoden vaihteessa ja kiloja on lähtenyt 12. Olen edelleen reilusti ylipainoinen(30kg) mutta toi 12kg tuntuu jo isolta saavutukselta.
Aloitin laihduttamisen kevyellä lenkkeilyllä koiran kanssa (3km/pv) ja muutin ruokavalion. Nyt haluaisin saada vielä nopeammin kiloja pois. Olen alkanut kävelemään pidempiä lenkkejä yksin sekä koiran kanssa. Pisin lenkki päivän aikana n7km ja sitten vielä koiran kanssa pikku lenkkejä. Olen myös koittanut juosta
mutta juokseminen on minulle hyvin haasteellista, tissit on niin isot että hölskyminen sattuu selkään asti ja mitkään urheiluliivit eivät meinaa auttaa. (Olen aina ollut isorintainen joten se ei johdu ylipainosta). Mutta kuinka monta km per lenkki ja päivä on tarpeeksi että se alkaa vaikuttaa? Voisin helposti kävellä enemmän kuin tuon 7km kerralla. Mutta vakiopolku nyt kiertää sopivasti sen 7km...

6

2593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muita lajeja

Seitsemän kilometrin lenkki tuntuu normaalilta lenkiltä.
      Olisiko jo aika miettiä muitakin liikuntalajeja. Uiminen on näin kesällä mukavaa, vedessä eivät rinnatkaan haittaisi. Onko sinulla pyörää? Se sopii monelle.
      Jos sinua innostaa vähän pidemmän lenkin teko, niin tee toki.
      Onnittelut hienosta laihtumisesta!

• Hienoa laihtumista!

Kävele reippaasti se 7 km, se on oikein hyvä matka. Kun saat sen tuntiin, olet jo hyvä kävelijä. Kerran tai pari kertaa viikossa voit kävellä vaikka 15 km, jos vaan paikat kestää.

Juoksemista kannattaa kokeilla vasta kun kiloja on tarpeeksi pois. Rasittaa liikaa niveliä ja nivelsiteitä. Jos sun on mahdollista käydä uimahallissa, vesijuoksu on myös tosi tehokasta rasvanpolttoon! Polttaa enemmän kaloreita samassa ajassa kuin kävely, eikä nivelet rasitu. Ja jos vesijuoksussa tekee intervalleja, niin rasva jää melkein kellumaan altaaseen... ;-).

Vaihtele lajia, se haastaa kropan.

• cuba libre

Ja uiminen kirjaimellisesti valuttaa ne rasvat sinne altaaseen. Kunhan vaan ui tiukkana, ottaa vaikka jonkun matkatavoitteen ja vetelee vielä vähän intervallia väliin.

• ...

Kannattaa muistaa, että 7 km kävely kuluttaa kaloreita suunnilleen yhtä paljon kuin 7 km juoksu - aikaa vain menee enemmän.

Jos kuitenkin juoksu alkaa jossain vaiheessa kiinnostaa, niin tässä monen isorintaisen niksi: pue yllesi kahdet urheilurintaliivit päällekkäin. Ihan totta, tuo viritys tukee paljon paremmin kuin yhdet liivit.

Onnea saavutuksestasi ja menestystä jatkossakin!

• Toinen samanmoinen

Oletko kokeillut shock absorder merkkisiä liivejä? Osta ne korkeimmalla tukitasolla niin voit taatusti juosta. Itse olen myös povekas mutta nuo liivit pitää rinnat aisoissa. Hintaa niissä on mutta on se sen arvoista, ei selkäkipuja tai nirhaumia lenkin jälkeen.

• tavoitteellisuutta..

itse kävelen s auvoilla joka aamu n 20 km jo 7 v aikana.... Olin sohvaperuna kun aloitin ja silloin lenkit oli n 5 km pituisia... Pikku hiljaa olen nostanut tehoja ja nyt ollaan s anotussa 20 km / päivä... kesäisin pyöräilen n 60-70 km lenkkejä liki vuoro päivin sauvakävelyn kanssa...

painoa olen saanut tämän session aikan pudotettua 49 kg, toki myös ruokavaliota vaihtaen ja ruokapäiväkirjaa pitäen...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2451
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      45
      1465
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe