nyt se alkoi (taas)

166/66

nyt tavoittena on -2kg/4vko...ainakin realistiset tavoitteet, mutta luultavammin tippuu nopeamminkin ;) lopullisesti tahtoisin (vähintään) mittoihin 166cm/60kg.. (enintään) 166cm/56kg...ennen 163/82, 166/76, 166/69

kun puhutaan ruokavalio remontista, niin tässä pieniä muutoksia, joita olen tehnyt:

-makkaraa syön nykyään ehkä kerran parissa kuukaudessa, jos sitäkään (ei tee mieli), ennen söin useasti, ehkä kerran viikossa ;)
-roskaruokaa vähentänyt huimasti (ennen kerran viikossa), nykyään ehkä kerran kuukaudessa, ja jos nyt todetaan keliakia niin sekin jää (tunnetuista syistä)...eikä edes tee mieli
-en syö enää päivittäin jotakin herkkuja (karkkeja, leivoksia tms.)
-sipsit lopettanu (en ennekään pahemmin syönyt sen syöpä - tutkimuksen jälkeen ;)..eli niiltä ajoilta jo loppui napostelu melkeinpä kokonaan)
-limsaa en enää juo kuin satunnaisesti (ennen päivittäin)

itse olen tyytyväinen tekemiini muutoksiin, jotka eivät ehkä jonkun mielestä ole niin mainittavia, mutta ainakin paino ei ole noussut vaan pysynyt samassa...suklaa on kyllä ehkä suurin paheeni...kyllä se siitä! :)

5

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

Hienoa.

• Vera

Kuulostaa helpolta tuo Sinun ruokavalioremonttisi! Toivottavasti saat tuloksia ja jaksat motivoituneena jatkaa vielä 4 viikon jälkeenkin.

Olen 169 cm pitkä ja painan 70 kg. Liikuntaa harrastan monipuolisesti; esim. tällä viikolla olen käynyt kolmessa erilaisessa jumpassa ja kävelyllä. Välillä hölkkään, sauvakävelyn ja käyn kuntosalilla.

Sipsejä olen aina syöny todella harvoin. En ole itse ostanut niitä vuosiin. Roskaruokaa, esim. pizzoja tai hampurilaisia syön max kerran kuussa. En edes muista, milloin olisin viimeksi syönyt leivoksen! Makkaraa syön erittäin harvoin, kesälomalla taisin pari kertaa syödä ihan normaalirasvaista makkaraa. Joskus syön Tulikukkoa, jossa on rasvaa 3 % tai kalkkunanakkeja, joissa on rasvaa 5 %. Limsaa en yleensä juo, jos juon,niin se on PepsiMaxia. Karkkia syön toisinaan, mutta maltillisesti. Esim. irtokarkkeja ostan 100 g kerralla ja suklaata vain yhden patukan. Jäätelöä saatan syödä kerran viikossa, mutta useimmiten valitsen Carte d'orin lightjäätelön. Kermaa ja voita en käytä ruuanlaitossa, leivän päälle laitan useimmiten kalkkunafilettä ja välillä juustoa, jossa on 17 % rasvaa. Syön paljon kasviksia.

Mistä minä aloittaisin ruokavalioremontin teon? Haluan laihtua noin 5 kg.

• 166/66

kuulostaa kyllä, että olet jo aika terveellisellä ruokavaliolla..että ihme jos ei paino tipu, tietysti riippuuhan se siitäkin miten isoja annoksia syöt. onnea laihdutukseen, eiköhän se siitä ala ajallaan tippumaan! :)

• teresa
        166/66 kirjoitti:

kuulostaa kyllä, että olet jo aika terveellisellä ruokavaliolla..että ihme jos ei paino tipu, tietysti riippuuhan se siitäkin miten isoja annoksia syöt. onnea laihdutukseen, eiköhän se siitä ala ajallaan tippumaan! :)

pannuun kun ei oo sisua itellään tiputtaa edes viittä kiloa,toiset tiputtaa 50.Tupakan polttokin oli helpompi aikoinaan lopettaa kun laihduttaminen.Mistähän löytäis sen itsekurin?No,alottelin taas jumpan ja salin myötä laskee vähän noita pisteitä,mutta annas olla vaan millon pettää.Ottaa oikeesti päähän ihmisen (itsensä) saamattomuus...

• 166/66
        teresa kirjoitti:

pannuun kun ei oo sisua itellään tiputtaa edes viittä kiloa,toiset tiputtaa 50.Tupakan polttokin oli helpompi aikoinaan lopettaa kun laihduttaminen.Mistähän löytäis sen itsekurin?No,alottelin taas jumpan ja salin myötä laskee vähän noita pisteitä,mutta annas olla vaan millon pettää.Ottaa oikeesti päähän ihmisen (itsensä) saamattomuus...

sama ongelma, eilenkin sitten tuli syötyä suklaata...oikeestaan kaikesta muusta olen voinut luopua esim. roskaruoasta etc., mutta suklaa. sitä en vaan yksinkertaisesti voi lopettaa...syön vähintään kerran viikossa...nyt taas yritettävä.täytyy vaan yrittää niin kauan että onnistuu :) mutta jokatapauksessa painon en enää anna nousta. sen varran vähintään kiinnitän karkin syöntiin huomiota!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12518
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      11
      11271
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      183
      5164
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3803
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      197
      3614
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      56
      3307
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2964
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      16
      2823
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      94
      2295
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2025
    Aihe