Proteiinia tarpeeksi??

auttakaas

Painan 54kg, juoksen n. joka päivä parin kilsan lenkin ja nostelen puntteja kotonani. Antakaa vinkkejä, miten saan proteiinivaraston täyteen! Rahkaa ainakin? Tonnikalaa? Mieluiten ihan vaikka jopa ruokavalio, mutta siis hyviä vinkkejä

1

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa jotain

No eipä tuohon vielä kovin paljoa proteiinia tarvita. Aktiivisesti treenaavan proteiinitarve on n. 1.5 - 2g per rasvaton kilo. Naisen normaali rasvaprosentti on n. 22%, eli 54 kilosta rasvatonta painoa tulisi vähän yli 40kg. Jos kerroin on 1,5, niin proteiinin tarpeesi olisi noin 60g päivässä.

Tuon enempää et missään nimessä tarvitse, vaikka jossain puhutaankin jopa yli 2g kertoimista. Täytyy muistaa, että ne ovat yleensä lisäravinnemyyjien suosituksia, eikä tuo sinun treenisi ole edes kovin rankkaa.

Nykyään joka paikassa mainostetaan proteiinia niin paljon että ihmiset alkavat luulemaan että se on joku ihmeaina jolla saa nopeasti hyvän kunnon ja timmin kropan. No eipä saa, koska ei keho pysty käyttämään hyväkseen kuin tietyn määrän proteiinia päivässä. Ei siis auta vaikka söisi proteiinia moninkerataisia määriä, koska sekin turha energia varastoituisi lopulta läskiksi eikä lihakseksi. Se ei siis toimi niin, että mitä enemmän proteiinia syö, niin sitä nopeammin lihaksen kasvavat.

Purkillisessa maitorahkaa on jo vähän yli 20g proteiinia.
      Purkillisessa raejuustoa on jo yli 30g
      Lasillinen maitoa sisältää n. 8g proteiinia
      100g jauhelihaa = n. 20g proteiinia
      100g kanaa = n. 20g proteiinia
      Ruisleivässä n. 9g proteiinia / 100g

Tuollaisen proteiinimäärän kerääminen ei siis mitään ihmeitä vaadi. Kuten huomaat, niin harrastelijan on käytännössä turha ostella mitään kalliita proteiinijauheita, koska proteiinitarpeen saa tyydytettyä ihan normaalilla ruualla ja vaikka sillä maitorahkapurkilla. Kannattaa tietysti jakaa proteiinit pitkin päivää, eikä mässätä kaikkea kerralla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe