Vuorotteluvapaalaki

Mikä tarkoitus on vuorotteluvapaalain viidennessä pykälässä mainitulla kohdalla..Vuorotteluvapaata edeltävien 13:n kuukauden ajalle voi sisältyä enintään 30 päivää palkatonta(esim. lomautukset).Tämä estää vuorotteluvapaale jäämisen ,jos on ollut lomautettuna, vaikka työhistoriaa olisi takana useita kymmeniä vuosia?

4

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oik.trad

Nääs kun ao. vapaa on tarkoitettu ns. työressistä palautumiseen, siksi oltava sekä1) vuosien työhistoria että 2) ns. vuosi työtä, siitä se 13 kk tarkastelujakso. Jos ei ole ao. työssä, ei se työ tietääkseni rasittanekaan? 12 kkn kuluttua palkattoman päättymisestä on taas oikeus...

• oik.trad

... täsmennän vielä... siis on oikeus kysellä, suostuuko työnantaja sen antamaan, kun ehdot korvaukselle ovat sitten taas ok. vapaahan on sopimuskysymys, ei lakisääteinen oikeus, on siis myös työnantajan (hyvästä) tahdosta riippuvainen.

• vuorovapaalla ollut

On oikeus ei työnantajan päätös! Ajankohtaan voi työnantaja vaikuttaa, mutta on oltava todellista näyttöä miksi estää! Huom! Vv asia on otettava esiin reilusti ennen omaa suunitelmaa vapaasta. Itse otin asian esille n. 6kk ennen vapaata!

Vv ei ole naamasta kiinni vaan oikeus, uskokaa jo! Muutoin ei koko järjestelmällä olisi merkitystä, tajuatteko? Asiaa on helpotettu myös siten, että täysin 100% samaan tehtävän ei ole tarve palkata sijaista vaan firmaan mihin vain tehtävään!

• vuorovapaalla ollut

Kyseisellä tietovaatimuksella näytetään toteen se, että työpaikka on kokopäivätyötä joka katkeamatonta normaalia työaikaa!

Ei tietenkään voi olla niin, että katsotaan henkilön työhistorian 25v. sitten olevaa tilannetta, vaan nykyistä hetkeä ja tilaa mihin palkataan se vuorottelija! Olisihan se järjetön idea, että työtön palkattaisiin lomautettavaksi...

Vuorotteluvapaan ideahan on se, että pitkään yhtäjaksoisessa työssä oleva saisi "hengähdystauon" jotta jaksaisi tehdä työtä eläkeikään saakka!
      Mikäli vuosilomat ja lomautukset tekevät työvuodesta lyhyen ei ole perusteltua saada lisää rahoitettua vapaata!

Kyseinen 30 pv sääntö vielä lisättynä täysimittaisela työpäivällä joka työn alallla vallitsee on myös tärkeä tekijä! Osa-aikaiseen ei vuorottelijaa palkata vaan alan täyspäiväiseen työsuhteeseen ainoastaan!

Nyt vain tekemään kaikkensa, että vaatimukset toteutuvat ja siten paperit eteenpäin! *peukkuja*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6012
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4554
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3267
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3051
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      345
      1635
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1381
    7. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1378
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1358
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      239
      1282
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe