Skeittauksen aloitus

SKEITTITYTTÖ

Olen 12v. Tyttö joka aikoo aloittaa skeittaamisen
ja en ole varma ihan kaikesta
-Pitääkö olla jotkut erilliset skeittaus kengät?
-Onko noloa skeitata vaikka oon tyttö?(Vaikka olisikin haluan skeitata ja sillä sipuli)
-Tarviiko laudan olla joku kallis merkki lauta?
-Missä kannattaa harjoitella skeittaamista?

Ja antakaa muitakin skeittaus vinkkejä (esim. Tempuista,paikoista ...)

ja tossa tuli paljon kaikkee mut toivoisin et johonkin edes vastattaisiin!

5

399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kundi vastaa.

-Ei välttämättä tarvitse alussa olla, mutta suosittelen, koska temppujen oppimisen ja tekemisen kannalta skeittikengät on huomattavasti paremmat.

-Ei ole. Yleisesti skeittaus on käsitetty enemmän ns. miesten lajiksi, mutta ei skeittaus ole periaatteessa mitenkään sukupuoleen sidoksissa. Tosin skeittaus vaatii aika kovia fyysisiä suorituksia ja siinä satuttaa helposti itsensä, että varmaan siitäkin johtuen naispuolisia harrastajia ei ole niin paljoa. Suosittelen varsinkin alkuvaiheessa käyttämään suojuksia jos vain mitenkään jaksat ja viitsit.

-Alussa ei mielestäni tarvi olla mikään kallis merkkilauta, halpislauta käy ihan hyvin ekaks laudaks. Myöhemmäs vaihees kantsii kysyä skeittiliikkeestä minkätyyppistä lautaa ne itse suosittelis.

-Skeittausta voi harjoitella periaatteessa missä vaan jossa on tasainen asfaltin tms. maan pinta.

Vinkkejä... no joo. Koita pitää hauskaa äläkä stressaa liikaa sitä miten hyväks kehityt, miten nopeasti, lähteekö temput vaiko ei tms. Skeittaus on TODELLA vaativa laji jos mennään ns. korkeemmalle tasolle lajissa joissa tosiaan näkee niitä ns. taitavia vetäjiä jotka hyppii isoja rappuja ja kaiteita alas ja saa sen vielä näyttämään suht helpolta. Se ei todellakaan ole mitään peruskauraa kaikille harrastajille.

Tempuista sen verran että ihan ekaks kannattaa opetella ollie eli perushyppy. Ekaks voit yrittää sitä paikaltaan ja sit pikkuhiljaa vauhdista jos oot jo ehtinyt saada siihen tuntumaa. Siitä voit sitten kehittää niitä muita temppuja, esim. pop-shove-it, ollie 180, kickflip, heelflip etc. Mut noista ei sen enempää, googlettamalla netistä skeittitemppuja luulis löytyvän, tosin ehkä parhaiten lajiin pääsee sisälle katsomalla skedevideoita esim. youtubesta. Jos sulla on kavereita jotka skeittaa niin ne voi varmasti auttaa sut siunattuun alkuun. Jos ei vielä ole niin koita ihmeessä luoda kontakteja.

• 23r32r23

Periaatteessa on hyvä olla erikseen kengät koska ne kuluu melko nopeasti. Halvalla ja kalliilla laudalla on oikeasti todella paljon eroa, joten jos olet varma että jaksat harjoitella niin mieluusti ostat jonkun laadukkaamman laudan.

• lshjäxkhptufmbj

Joo kyllä suosittelen vähä kalliimpaa lautaa ostamaa..sitä on nimittäin huomattavasti miellyttävämpi käyttää:)

• skeittityttö

Kannattaa hankkia kunnon lauta alusta asti! Suosittelisin vähintäänkin ostamaan jotain hieman halvempaa completea (siis koottua, valmista) jostain Kunnon Oikeasta Skeittikaupasta. Ei markettilautoja!

Itse olin just jotain 12-13 v tyttö innossani alottaa skeittausta ja porukat osti mulle prismasta "Made in China" halpis laudan (n. 20€). Se oli sitten niin huono, että ei pystynyt edes kääntymään kuin yhteen suuntaan ja sinnekin huonosti... Muutenkin oli aika huono eikä mikään oikein luonnistunut niin kyllästyin koko juttuun!

Nyt taas oon 16 ja uudelleen innostuin :D Pari kk valitsin ite kaikki palaset jne. kunnon skedekaupasta. Kokonaisuudessaan tais maksaa jotain 150€ (vähän halvemmallakin saa OK completeja). Ja lauta oli aivan unelma!
      En sitte tiiä johtuko osittain myös siitä et ehkä mun oma koordinaatiokyky oli parantunu näitten muutaman vuoden aikana tjsp, mut joka tapauksessa tää lauta on jotenkin tosi helppo käsitellä ja menee tosi sulavasti...

• skate1

Mää ainaki lähin vetää markettilaudalla ja sitten se meni katki niin ostin vähhän paremman laudan kyllä sillä on väliä mikä lauta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe