Skeittauksen aloitus

SKEITTITYTTÖ

Olen 12v. Tyttö joka aikoo aloittaa skeittaamisen
ja en ole varma ihan kaikesta
-Pitääkö olla jotkut erilliset skeittaus kengät?
-Onko noloa skeitata vaikka oon tyttö?(Vaikka olisikin haluan skeitata ja sillä sipuli)
-Tarviiko laudan olla joku kallis merkki lauta?
-Missä kannattaa harjoitella skeittaamista?

Ja antakaa muitakin skeittaus vinkkejä (esim. Tempuista,paikoista ...)

ja tossa tuli paljon kaikkee mut toivoisin et johonkin edes vastattaisiin!

5

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kundi vastaa.

      -Ei välttämättä tarvitse alussa olla, mutta suosittelen, koska temppujen oppimisen ja tekemisen kannalta skeittikengät on huomattavasti paremmat.

      -Ei ole. Yleisesti skeittaus on käsitetty enemmän ns. miesten lajiksi, mutta ei skeittaus ole periaatteessa mitenkään sukupuoleen sidoksissa. Tosin skeittaus vaatii aika kovia fyysisiä suorituksia ja siinä satuttaa helposti itsensä, että varmaan siitäkin johtuen naispuolisia harrastajia ei ole niin paljoa. Suosittelen varsinkin alkuvaiheessa käyttämään suojuksia jos vain mitenkään jaksat ja viitsit.

      -Alussa ei mielestäni tarvi olla mikään kallis merkkilauta, halpislauta käy ihan hyvin ekaks laudaks. Myöhemmäs vaihees kantsii kysyä skeittiliikkeestä minkätyyppistä lautaa ne itse suosittelis.

      -Skeittausta voi harjoitella periaatteessa missä vaan jossa on tasainen asfaltin tms. maan pinta.

      Vinkkejä... no joo. Koita pitää hauskaa äläkä stressaa liikaa sitä miten hyväks kehityt, miten nopeasti, lähteekö temput vaiko ei tms. Skeittaus on TODELLA vaativa laji jos mennään ns. korkeemmalle tasolle lajissa joissa tosiaan näkee niitä ns. taitavia vetäjiä jotka hyppii isoja rappuja ja kaiteita alas ja saa sen vielä näyttämään suht helpolta. Se ei todellakaan ole mitään peruskauraa kaikille harrastajille.

      Tempuista sen verran että ihan ekaks kannattaa opetella ollie eli perushyppy. Ekaks voit yrittää sitä paikaltaan ja sit pikkuhiljaa vauhdista jos oot jo ehtinyt saada siihen tuntumaa. Siitä voit sitten kehittää niitä muita temppuja, esim. pop-shove-it, ollie 180, kickflip, heelflip etc. Mut noista ei sen enempää, googlettamalla netistä skeittitemppuja luulis löytyvän, tosin ehkä parhaiten lajiin pääsee sisälle katsomalla skedevideoita esim. youtubesta. Jos sulla on kavereita jotka skeittaa niin ne voi varmasti auttaa sut siunattuun alkuun. Jos ei vielä ole niin koita ihmeessä luoda kontakteja.

    • 23r32r23

      Periaatteessa on hyvä olla erikseen kengät koska ne kuluu melko nopeasti. Halvalla ja kalliilla laudalla on oikeasti todella paljon eroa, joten jos olet varma että jaksat harjoitella niin mieluusti ostat jonkun laadukkaamman laudan.

    • lshjäxkhptufmbj

      Joo kyllä suosittelen vähä kalliimpaa lautaa ostamaa..sitä on nimittäin huomattavasti miellyttävämpi käyttää:)

    • skeittityttö

      Kannattaa hankkia kunnon lauta alusta asti! Suosittelisin vähintäänkin ostamaan jotain hieman halvempaa completea (siis koottua, valmista) jostain Kunnon Oikeasta Skeittikaupasta. Ei markettilautoja!

      Itse olin just jotain 12-13 v tyttö innossani alottaa skeittausta ja porukat osti mulle prismasta "Made in China" halpis laudan (n. 20€). Se oli sitten niin huono, että ei pystynyt edes kääntymään kuin yhteen suuntaan ja sinnekin huonosti... Muutenkin oli aika huono eikä mikään oikein luonnistunut niin kyllästyin koko juttuun!

      Nyt taas oon 16 ja uudelleen innostuin :D Pari kk valitsin ite kaikki palaset jne. kunnon skedekaupasta. Kokonaisuudessaan tais maksaa jotain 150€ (vähän halvemmallakin saa OK completeja). Ja lauta oli aivan unelma!
      En sitte tiiä johtuko osittain myös siitä et ehkä mun oma koordinaatiokyky oli parantunu näitten muutaman vuoden aikana tjsp, mut joka tapauksessa tää lauta on jotenkin tosi helppo käsitellä ja menee tosi sulavasti...

    • skate1

      Mää ainaki lähin vetää markettilaudalla ja sitten se meni katki niin ostin vähhän paremman laudan kyllä sillä on väliä mikä lauta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe