Jos tienaan kesätöissä 2000€ /kk kahden kuukauden ajan, niin tienaan 4000€.
Paljonko tästä joudun maksamaan veroa? Olen 18. En saa mitään tukia opiskeluaikanani.
Vero-asiaa
4
224
Vastaukset
- uiksu
Ei pitäisi ennä veroja juurikaan. Laske verohallinnon laskurilla. http://prosentti.vero.fi/VPL2013/Sivut/Aloitus.aspx
Lopullisen tiedon saat, kun hankit itsellesi verokortin.
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Menossa_kesatoihin_Hae_verokortti_verkos(27203) - työn orjat
Veroja ei juuri mene mutta jotain...
"Työnantaja pidättää rahapalkastasi ennakonpidätyksen lisäksi palkansaajan työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksun. Työeläkevakuutusmaksu on 5,15 prosenttia (vuonna 2013). Työeläkemaksua ei peritä, jos olet alle 18-vuotias ennen palkanmaksukuukautta.
Työnantaja perii myös työttömyysvakuutusmaksun 0,6 prosenttia (vuonna 2013), jos olet täyttänyt 17 vuotta ennen palkanmaksukuukautta. Vaikka veroprosenttisi olisi nolla, palkastasi pidätetään työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksuina yhteensä 5,75 prosenttia, jos olet täysi-ikäinen." - vapaa herra
Sun pitäs tietää että et toimita verokorttia joten peritään 60% veroja. Sitten haet toimaria kelalta ja kelahan maksaa tukea KÄYTÖSSÄ olevan rahamäärän mukaan. Saat isommat tuet ja veropalautuksina saat loppupalkat. Kätevää.
- orjana
Liian pitkä aika odottaa veronpalautuksia. Lisäksi toimeentulotuki jää veronpalautuskuukaudelta siltä osin saamatta. Se kun lasketaan tuloksi. Että kannattaako sittenkään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043