Pystyykö nuilla kotiin hankittavilla kuntosalilaitteilla treenaamaan tehokkaasti, kun puhutaan esim. 200-400 euron hintaluokassa olevista laitteista?
Tässä olisi harkinnassa hankkia kotiin tuollainen kuntolaite, jossa on mahdollista harjoittaa monipuolisia liikkeitä.
Mitä kannattaa ottaa huomioon, kun on hankkimassa kotiin kuntolaitetta tehokkaan kotitreenin aloittamiseksi?
Kotiinko kuntolaite?
3
809
Vastaukset
- Bopi-Billi
on ko. laitteista ja sanon oman mielipiteeni; Älä laita kotiin mitään vehkeitä! 1-2 kk ne jaksaa kiinnostaa ja sitten se lopahtaa! Itselläni oli aikoinaan sellainen monitoimilaite, jolla pystyi tekemään lähes kaikki mahdolliset punttitreenit. Hävitin kun jäi käyttämättömänä muutaman kuukauden innostuksen jälkeen. Samoin kävi kuntopyörän kanssa ja nyt on lähes käyttämätön vatsalauta tuossa vieressä! Otappa opiksi!
- Utelias
Minulla on jo kotona vatsapenkki, jota kyllä olen käyttänyt säännöllisesti. Myös tuollainen vanhempi kuntolaite on, mutta se ei ole enää ehjä. Näillä olen kyllä ahkerasti tehnyt treenejä säännöllisesti.
Kysymykselläni hain lähinnä tietoa siitä, voiko nuilla kotilaitteilla saada hyviä tuloksia, jos niillä jaksaa treenata monipuolisesti? - Noona
Utelias kirjoitti:
Minulla on jo kotona vatsapenkki, jota kyllä olen käyttänyt säännöllisesti. Myös tuollainen vanhempi kuntolaite on, mutta se ei ole enää ehjä. Näillä olen kyllä ahkerasti tehnyt treenejä säännöllisesti.
Kysymykselläni hain lähinnä tietoa siitä, voiko nuilla kotilaitteilla saada hyviä tuloksia, jos niillä jaksaa treenata monipuolisesti?Olen hiukan samoilla linjoilla kuin toi toinenkin kirjoittaja, että yksin tsemppaaminen ei onnistu kaikilta. Mutta jos olet sinnikäs luonteeltasi ja luulet jaksavasi häärätä kotona laitteiden kanssa, niin anna palaa.
Kyllä kotilaitteillakin saa tuloksia aikaan kun vaan jaksaa treenata säännöllisesti ja vaihdella treenin rankkuutta, kestoa ja vastuksia.
Joiltakin osin monitoimilaite on yksipuolinen apulainen ja sen kaveriksi kannattais ottaa käsipainoja tai tankoja, joilla saa variaatiota liikeratoihin. Lenkkeily tai jokin muu aerobinen treenaus olis myös oivallinen lisä hapenottokyvyn ja sitä kautta suoritustenkin parantamiseksi.
Muista myös huoltaa lihaksia (lepo ja venyttely).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623