En tiedä mikä tässä nyt mättää, kun paino ei tipu. Olen laihduttanut elämässä kymmeniä kerto ja nyt piti olla se viimeinen kerta. Olen edennyt pudottamisessa hitaasta juuri tuon takia ja välillä pitänyt puolenkin vuoden tauon. Nyt paino ei kuitenkaan enään tipu. Vielä Pitäisi 14kg pudottaa.
Vanhoja konsteja olen käyttänyt. Syönyt vähemmän ja liikkunut enemmän. Uskon, että kunto on parantunut, mutta kohta käynnistyy kolmas viikko ja paino on vaan noussut. Jostain olen lukenut(ihan tieteellinen opus), että ravasoluja on erillaisia ihmisestä riippuen. Osa laihtuu vain nälkiintymällä. Alan oikeasti epäillä, että minun solut on tällaisia. Laihtuminen oli nopeaa, kun en syönyt juuri mitään ja silti kilot pysyivät poissa. Ei vaan ole yhtään tarmoa ja koulun takia mahdollista olla millään tosi vähä kalorisella dietillä. Vähä hiilihydraattinen dietti voisi toimia, mutta hankala toteuttaa kasvissyöjänä.
Alan olla tosi epätoivoinen!!!!!!!!!!!APUA
paino ei tipu millään
19
1494
Vastaukset
- Merja
Kolme viikkoa on vielä niin lyhyt aika...että maltahan...minä olen ollut myös kolme viikkoa paastolla..tai miksi sitä vois sanoa...vähemmällä ravinnolla...noin kaksi kiloa pudonnut..välillä nousee vähän...mutta ei retkahdeta...eteenpäin vain samaa vauhtia...laihduttaminen on erittäin hidasta ja vaivaloista...voi mennä pitkäkin aika kun näkyy tuloksia...sinnikkyyttä ja halua laihtua..niin vaikeaaku se onkin.Eikä tarvi olla kasvissyöjä...syö lihaa,kalaa.kanaa ....paljon,paljon kasviksia, jonkin verran hedelmiä, juureksia,vihanneksia ym....monipuolisesti kaikkea. Vältä makeita juomia...juo vettä ja liiku paljon.
Joskus syön jäätelöä...karkkia ym hyvää...mutta harkiten....tämä on vaikeaa!- Merja
Luin paremmin viestisi ja huomasin että olin lukenut hieman huonosti...olet siis täysin kasvissyöjä?
Se onkin vaikeampaa...Kysyppä neuvoa ravitemusterapeutilta tai lääkäriltä diettiisi! - tietäjä
Ei se vaáka, vaan mittanauha. neliösenttimetri läskiä painaa VÄHEMMÄN kuin neliösenttimetri lihasta, eli kun kunto paranee, paino nousee, lihasten tulon myötä!
- Pinja
Aijemmin on aina lähtenyt nesteitä tai rasvaa (aivan sama) ainakin 3kg ekalla viikolla. Totta kai oletin, että taas käy samalla tavalla. Mutta nyt tulikin plussaa 1,5kg. Sitten taas vähän tippui, mutta vieläkään en ole lähtöpainossa, mistä laihduttamisen aloitin. Kiitos tsemppauksesta!!Ehkä nyt on vaan laittettava malttia kehiin..Eihän näitä läskejä ole kerättykkään parissa viikossa:).
- Pinja
tietäjä kirjoitti:
Ei se vaáka, vaan mittanauha. neliösenttimetri läskiä painaa VÄHEMMÄN kuin neliösenttimetri lihasta, eli kun kunto paranee, paino nousee, lihasten tulon myötä!
täytyy ostaa mittanauha. Vaatteet vaan kiristää entiseen malliin, et eipä ole välttämättä lihaksia tullut. Mutta nyt uskallan alkaa mittailemaan, aijemmin olisin pyörtynyt lukemista. Ehkä vieläkin on hankala katsoa totuutta silmiin.
- Jesse
Kehottaisin varomaan liian pitkäaikaista "miinuskaloreilla" elämistä.
"Voisiko olla että syön liian vähän ja paino jumittaa siksi?"
-Oikeastaan voi, koska laihtumisen kannalta on tärkeää, että aineenvaihdunta toimii normaalisti. Jos kalorimäärät menevät liian alas pitkäksi ajaksi, tulee stoppi. Sen takia kannattaa pitää ns. "cheatti" -päivä kerran kahdessa/kahdessa ja puolessa viikossa, jolloin syöt hieman keskikulutustasi enemmän.
Keskity liikunnassasi ennenkaikkea aerobiseen harjoitukseen.(esim. lenkillä syke vain n.130-150, eli todella alhainen. Itseasiassa reipas kävely on todistetusti kuluttavampaa, kuin "löysähkö" hölkkä ja pulssin saa nousemaan riittävän ylös,130-150.)
Ruokavaliosta vielä sen verran, että syö hieman vähemmän hiilareita. Pyri saamaan energia jostain muualta. Salaattia ja vihanneksia voit syödä niin paljon kuin jaksat. Tiputa 200-250 kaloria keskikulutuksestasi, (huomioi, että keskikulutus tarkoittaa määrää, jonka kulutat sohvalla löhöillessäsi päivässä. Jos urheilet paljon tarvitset tietysti enemmän energiaa.) tarkkaile tilannetta ja pelaa pitkällä tähtäimellä.
Tässä vielä muutama linkki:
http://www.kuntoplus.com/polopoly.jsp?a=5808
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energycosts.pl
http://laam.ath.cx/ruoka - Pinja
pakko tätä yrittämistä on jatkaa. Jos lopettaisin niin paino nousisi vielä enemmän. Voi olla, että välillä syön liian vähän, mutta on tässä päiviä jolloin olen syönyt lähelle kulutuksen, ehkä vähän ylikin. Olen mässänyt myslipatukoita ja jugurttia liikaa. Liikkunut olen juuri hidas kestoisesti esim. kävellen. Välillä olen yrittänyt hölkätä, koska tarkoitus olisi myös kohottaa kuntoa. Epäilen kyllä yhdeksi syyksi lihasten kasvua, mutta se ei todellakaan selitä painon jumittumista.
Vaikka sanotaan, että elimmistö menee paastolle liian vähästä syömisestä olen tuolla tavalla laihdutanut 20kg ja kaikki ne on pysynyt poissa jo vuoden. Epäilen kuitenkin, että tämä laihduttaminen on vähän yksilö kohtaista. No pitää olla tyytyväinen, että olen edes aloittanut säännöllisen lenkkeilyn.- Jesse
"Epäilen kyllä yhdeksi syyksi lihasten kasvua, mutta se ei todellakaan selitä painon jumittumista."
Kyllä se itseasiassa selittää.
Lihaskudos on tiiviimpää kuin läskikudos, jolloin tilavuuteen x mahtuu enemmän lihasta kuin läskiä. Tarkoittaen että sama määrä lihasta painaa enemmän kuin sama määrä läskiä. Jos lihasmassa kasvaa, niin painon nousu on oikeastaan väistämätöntä.
- Anna
Osta Antti Heikkilän kirja "Hyvän olon keittokirja" noudata ohjeita ja varmasti paino tippuu olo virkistyy eikä nälkää tarvi nähdä.
Olen itse jättänyt hiilarit lähestulkoon kokonaan pois ja olo on paljon parempi. Viikko on nyt takanapäin ja monta pihviä ja kananmunaa on tultu syötyä mut paino on mennyt alas jo kilon. Tänään juttelin naapurin kanssa joka aloitti samaan aikaan ja sielä on viikossa mennyt neljä kiloa alas.
Koskaan ei ole ennen ollut näin virkeä ja hyvä olo.- Pinja
en millään eläs ilamn hiilareita. Vois tuollaista diettiä kuukauden kokeilla, mutta loppuis varmaan rahat opiskelijana. Pitäs syödä tosi paljon soijatuotteita. Noissa hiilaridieteissä ei kai saa syödä paljoa ruisleipää ja puuroa. Niitä syön päivittäin. Pitäs syödä vain papuja, soijapyöryköitä, kanamunia jne. Kauheen hankalia laittaa ja niihin kyllästyisi. Sitten tuntuisi tyhmältä ottaa, vaikka paljon rasvaa ruokavalioon, kun haluis kuitenkin elää terveellisesti. Jos söisin lihaa, varmaan kokeilisin diettiä kuitenkin vähän aikaa.
- koko
Mainosta kirjaasi täällä, se on laitonta...
- Rehu-Leena
Pinja kirjoitti:
en millään eläs ilamn hiilareita. Vois tuollaista diettiä kuukauden kokeilla, mutta loppuis varmaan rahat opiskelijana. Pitäs syödä tosi paljon soijatuotteita. Noissa hiilaridieteissä ei kai saa syödä paljoa ruisleipää ja puuroa. Niitä syön päivittäin. Pitäs syödä vain papuja, soijapyöryköitä, kanamunia jne. Kauheen hankalia laittaa ja niihin kyllästyisi. Sitten tuntuisi tyhmältä ottaa, vaikka paljon rasvaa ruokavalioon, kun haluis kuitenkin elää terveellisesti. Jos söisin lihaa, varmaan kokeilisin diettiä kuitenkin vähän aikaa.
pullavegetaristi? Siinä tulee kaloreita ihan huomaamatta.
Sanoit syöväsi myslipatukoita ja jugurttia. Jos syöt makeutettuja jugurtteja, ne vasta ovat lihotuspommeja. Luulen että myslipatukat samoin.
Jätä kaikki makea pois vähäksi aikaa ja katso sitten auttaako. Kaikki missä on sokeria missä tahansa muodossa, ja kaikki valkoinen vilja. Ne pois. - anna
koko kirjoitti:
Mainosta kirjaasi täällä, se on laitonta...
Oon 33v nainen ja nimeni ei tosiaankaan oo Antti. Oon vaan 10 vuoden etsinnän jälkeen löytäny jotain mistä on apua laihdutukseen ja hyväään oloon. Siinä ei oo mitään väärää jos halun auttaa muitakin samaan et haista vaan ......
Niin ja sille alkuperäiselle sanoisin vielä et jos ei liha käy niin jättää kuitenkin kaikki sokeri ja vaaleat jauhot pois (kaurapuuro on ok) ja leiväksi ruisnäkkäriä. Juo myös maitoa ja syö juustoja. PS syötkö kalaa se olis meinaan tosi hyvä juttu jos teet niin.
Ei muuta kun tsemppiä painonpudotukselle. Kyllä se onnistuu kun tarpeeks yrittää oon ite pudottanu 3v sitten 26kg. joten tiedän tän kaiken miltä turhautuneisus ja epäonnistumiset tuntuvat. - Pinja
Rehu-Leena kirjoitti:
pullavegetaristi? Siinä tulee kaloreita ihan huomaamatta.
Sanoit syöväsi myslipatukoita ja jugurttia. Jos syöt makeutettuja jugurtteja, ne vasta ovat lihotuspommeja. Luulen että myslipatukat samoin.
Jätä kaikki makea pois vähäksi aikaa ja katso sitten auttaako. Kaikki missä on sokeria missä tahansa muodossa, ja kaikki valkoinen vilja. Ne pois.myslipatukoihin joskus ratkean herkuttellessa, mutta on ne parempia kuin suklaapatukat. Valion rasvattomia jugurtteja syön välillä ja ei niiden kauheen kalorisia pitäisi olla. Valkoista viljaa en syö juuri ollenkaan. Jos valkoisella viljalla tarkoitetaan vehnäjauhoja, vaaleita leipiä jne.
- Pinja
anna kirjoitti:
Oon 33v nainen ja nimeni ei tosiaankaan oo Antti. Oon vaan 10 vuoden etsinnän jälkeen löytäny jotain mistä on apua laihdutukseen ja hyväään oloon. Siinä ei oo mitään väärää jos halun auttaa muitakin samaan et haista vaan ......
Niin ja sille alkuperäiselle sanoisin vielä et jos ei liha käy niin jättää kuitenkin kaikki sokeri ja vaaleat jauhot pois (kaurapuuro on ok) ja leiväksi ruisnäkkäriä. Juo myös maitoa ja syö juustoja. PS syötkö kalaa se olis meinaan tosi hyvä juttu jos teet niin.
Ei muuta kun tsemppiä painonpudotukselle. Kyllä se onnistuu kun tarpeeks yrittää oon ite pudottanu 3v sitten 26kg. joten tiedän tän kaiken miltä turhautuneisus ja epäonnistumiset tuntuvat.Kahvissa käytän makeutusainetta. Vaaleita jauhoja en syö juurilainkaan ja sokeria saan vain pakastetuista marjoista ja joskus harvoin tulee puuroon laitettua. Leipänä syön ruisleipää ja sitä tulee syötyä paljon. Silloin kun olen ratkennu myslipatukoihin toki olen saanut sokeria, mutta niidenkin syönnin lopetin tänään.
- anna
Pinja kirjoitti:
Kahvissa käytän makeutusainetta. Vaaleita jauhoja en syö juurilainkaan ja sokeria saan vain pakastetuista marjoista ja joskus harvoin tulee puuroon laitettua. Leipänä syön ruisleipää ja sitä tulee syötyä paljon. Silloin kun olen ratkennu myslipatukoihin toki olen saanut sokeria, mutta niidenkin syönnin lopetin tänään.
ruisleivässä on paljon hiilareita. Nimenomaa diabetikot syövät ruisleipää koska niissä on paljon hitaita hiilareita jotka pitävät kauan kehon sokeritasapainon korkealla. Onhan ne silti parempia hiilareita kun sokeri. Ruisnäkkärissä oli leivistä vähiten hiilareita.
- emmi
anna kirjoitti:
ruisleivässä on paljon hiilareita. Nimenomaa diabetikot syövät ruisleipää koska niissä on paljon hitaita hiilareita jotka pitävät kauan kehon sokeritasapainon korkealla. Onhan ne silti parempia hiilareita kun sokeri. Ruisnäkkärissä oli leivistä vähiten hiilareita.
tuntuu vähän oudolta että mihin ne rukiin hiilihydraatit joutuu näkkäristä.
Mutta ne rukiin hiilihydraatit ei pidä verensokeria korkeella vaan hyvällä tasolla. Kokojyvävilja siis on hyväksi sen vuoksi.
Kannattaa lisäksi panna merkille, että suurimmassa osassa "ruisleipää" on runsaasti vehnäjauhoja ym. Jos haluaa kokojyväruista, saa olla tarkkana. Siwoissa ja muissa halpismyymällöissä sellaista tuskin löytyy. - Rehu-Leena
anna kirjoitti:
http://www.fineli.fi/foodclass.php?classif=fuclass&class=brrye&lang=fi
Tässä linkissä on tietoa leivästä, toinen asia kuka niitä hiilihydraatteja osaa tulkita. - Pinja
emmi kirjoitti:
tuntuu vähän oudolta että mihin ne rukiin hiilihydraatit joutuu näkkäristä.
Mutta ne rukiin hiilihydraatit ei pidä verensokeria korkeella vaan hyvällä tasolla. Kokojyvävilja siis on hyväksi sen vuoksi.
Kannattaa lisäksi panna merkille, että suurimmassa osassa "ruisleipää" on runsaasti vehnäjauhoja ym. Jos haluaa kokojyväruista, saa olla tarkkana. Siwoissa ja muissa halpismyymällöissä sellaista tuskin löytyy.Mitkä ruislevät sitten sisältää vähän vehnäjauhoja? En ole koskaan ajatellut, että ruisleivässä on vehnää. Tämä oli kiva uusi vinkki. Totta kai pystyn katsomaan tuoteselostuksista, mut jos tiedät jotain "terveellisiä" ruisleipiä, niin iloisena otan tiedon vastaan. Minä olen lähinnä syönyt Vaasan Ruispaloja ja Real viipaleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1411339Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa443892Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133070Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1272406Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin822080Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961781Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3041029Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17820Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143765- 53709