Kuinka äärimmäisyyksiin laihdutus kannattaa viedä?

BMI 34

Joka tapauksessa aion laihduttaa ihan oman terveyteni takia, mutta myös suorituskyvyn sekä kunnon takia. Lisäksi suurimpi osa munasta on väkyvillä jos pudottaa sen 25 kiloa.

Mutta kannattaako laihdutus viedä aivan äärimmäisyyksiin eli alkaa myös treenaamaan tosissaan eli olla ihan oikeasti kiinteä? Oma läskiyteni johtuu täysin siitä, että syön liikaa ja vedän kännitkin liian kaloripitoisilla juomilla, mutta luontaiselta rumiinrakenteeltani en ole silti lainkaan leveä, mutta en silti millään tavalla hinteläkään. Pituuttakin on palstan kriteereillä juuri riittävästi eli reilut 180cm.

Mahdollista siis olisi, että normaalipainoiseksi tiputtamisen lisäksi treenaisin itsesi myös oikeasti kiinteäksi ihanteeksi, sillä ruuminrakenne mahdollistaisi sen täysin. Mutta onko se sitten vaivan arvoista? En tiedä kuinka paljon se naisille merkkaa, mutta itse en ainakaan välitä vaikka nainen on hieman leveä ja pyöreä. Itse asiassa leveät ja pyöreät naiset ovat usein niitä kaikista hauskimpina ja sanavalmiimpia tapauksia.

12

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies32

Joo, ehdottomasti pysyt sanavalmiimpana ja hauskempana, kun et treenaa.

• BMI 34

Ei se mikään absolutia ole. Se on vain havainto, minkä olen itsekin tehnyt ja itse asiassa monet irl-kaverit ovat tehneet samanlaisen huomion.

Jos se nyt jotakuta lohduttaa, kyllä sopusuhtaisistakin naisista varmasti löytyy läppiä tapauksia, mutta keskimäärin vähemmän kuin pulleammista naisista. Periaatteessa ymmärrettävää, sillä pieni ylipaino usein tarkoittaakin, että elää hieman rennommin eikä välitä pienistä yksityiskohdista.

• noniinonnoin

Jospa ylipaino toisi vielä lisää rohkeutta jollekulle :)

• Anna palaa!

Ei kannata lähteä laihduttamaan kuuriluontoisesti, vaan suunnitella kestävämpi elämänmuutos. Siinä kaiken lähtökohta on tankatun energian ja sen kuluttamisen suhde; ne pitää olla tasapainossa, muuten ylimääräinen energia kertyy ihonalaisiin rasvakudoksiin ja sisäelinten ympärille.

Eikä kannata ajatella ketään muuta kuin itseään ja omaa hyvinvointiaan sitä elämäntapojen remppaa suunnitellessa ja alkaessa toteuttaa. Hyvinvoiva ja elämänmyönteinen ihminen on aina puoleensa vetävä.

Jos vanhempasi eivät ole herkästi lihovia, et ole sinäkään ja siten sun saattaa olla todella helppoakin päästä ylimääräisistä kiloista eroon lisäämällä päivittäistä liikkumista ja välttelemällä istumista siivoamalla ruokavalio.

Kesä jos mikä on inspiroivaa aikaa ulkoiluun ja aktiviteetteihin. Kun totutat kehosi ja mielesi nyt kesän aikana aktiivisempaan liikkumiseen ja kevyempään ruokavalioon, alkaa kroppa vaatia sen jatkamista myös syksyn ja talven yli, mikä on tosi kannustava juttu. :)
      Tsemppiä!

• jkdfjmnhjlöf

Kannattaa viedä laihdutus extra-sfääreihin, jos haluat selvitä kurppaudestasi. Lisäksi kannattaa valita tiukasti istuvat ja paljastavat vaatteet, kun olet laihempi ja lisäksi kannattaa jo tässä vaiheessa tilata netistä erilaisia voiteita ryppyjen, selluliitin ja peräpukamien hoitoon, jotka auttamatta myös luokitellaan kurppaudeksi, ellei niitä hoida.

• Ikisinkku M

Kunhan nyt ensin hoitaisit itsesi sinne normaalipainoiseksi, tuo bmi 34 on niin hurja (minun pitäisi lihoa puolella nykypainosta jotta tulisi bmi 34) että siinäkin riittää tekemistä ja sitten joskus aikanaan kun olet liki normaalia mietit sitä treenaamista. Itse olen tässä keväällä pudottanut semmoisen nelisen kiloa ihan huomaamatta kun olen syönyt ehkä vähän kevyemmin, keittoja, kalaa ja wokkeja ja vähentänyt hieman punaisen lihan määrää.

• Jos teet laihdutuksen saadaksesi naista, niin meinaatko sitten myös oikeastikkin lähestyä naisia? Jää hyöty käyttämättä jos et siltikän tee aloitteita, vaikka saisitkin painoindeksin laskettua esim 22:een.. Mutta varmasti elämänlaatu paranee, onhan tuo 34 aivan hurja ylipaino jo! Sinulla lienee luultavasti ylipainoa ainakin 40 kiloa, joten ei ehkä kannata yrittää mitään supernopeaa laihdustusta, sillä niistä monesti tulee takapakkia ja muutaman vuoden päästä on jälleen samassa tilanteessa! Muutenkin jos olet hieman vanhempi, niin alkaa iho roikkumaan jos laihdutat tosi nopeasti..

• bmi 34

joo 34 on kyllä todella roisi lukema!

• power#1
        bmi 34 kirjoitti:

joo 34 on kyllä todella roisi lukema!

Minun bmi on myös 34 ja juoksin pari viikkoa sitten 18km lenkin 1h 51min aikaan. Käyn muutoinkin 2-3 lenkkiä viikossa, 10-12km, 14-16km ja 18-20km lenkit. Välillä pidän paussia 4-5 päivää ja testaan nopeutta.

• BMI 34

Pituutta reilut 180 cm ja painoa tällä hetkellä 112 kiloa. Ei varmasti ole 40 kiloa ylipainoa, vaikka sitä reilusti onkin.

• BMI 34 kirjoitti:

Pituutta reilut 180 cm ja painoa tällä hetkellä 112 kiloa. Ei varmasti ole 40 kiloa ylipainoa, vaikka sitä reilusti onkin.

Okei.. Eli kun jatkossa kuulen jonkun sanovan että "reilut 180cm", niin silloin kyseisellä henkilöllä on pituutta 180,00cm 1,00*10^-12 cm. Täytyy pitää jatkossa tämä mielessä! Hänhän ei voi missään nimessä voinut olla silloin esimerkiksi 186cm pitkä, jolloin painoa olisi 118kg muutama kilo joista ei muistanut mainita!

• power#1 kirjoitti:

Minun bmi on myös 34 ja juoksin pari viikkoa sitten 18km lenkin 1h 51min aikaan. Käyn muutoinkin 2-3 lenkkiä viikossa, 10-12km, 14-16km ja 18-20km lenkit. Välillä pidän paussia 4-5 päivää ja testaan nopeutta.

taisit vahingossa pistää 10 tuohon painoindeksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1506
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1379
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1041
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      285
      956
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      954
    Aihe