Hei, meillä alkoi asumusero 1.8 ja ex:llä oli heti ennen asumuseroa jo uusi kumppani, mutta n. 3 viikkoa tästä muutosta kotoa pois ex ilmoitti ensin lapselleni ja sitten vasta minulle että hän muutta yhteen tämän uuden kumppanin kanssa jolla on edellisestä erosta 2 lasta ja hänen erosta on 6 kk:ta, ongelma on nyt vain se että ex ei oikein ymmärrä että lapsellekin täytyisi antaa aikaa toipua eron järkytyksestä ennen kuin tuo uusia kumppaneita kuvioihin, lapsi ei ole edes tottunut ex:n uuteen asuntoon kun sinne jo muuttaa uusi ihminen johon hänen täytyisi myös tutustua.
Lisäksi tällä uudella osapuolella on myös tapaamiset samoina viikonloppuina kun ex:ni ja tyttäreni tapaamiset eli tällöin asunnossa on vilskettä ja vipinää ja herää vain kysymys onko tässä todellakin tapaaminen isän ja lapsen välillä vai ei. Lisäksi ex on kertonut lapselleni että näistä uuden kummpanin lapsista tulee hänen uusia leikkikavereita. Tyttöni on 8 v. ja on väärin manipuloida lasta kaverin kaipuulla ja kuten sanottu tapaamisenhan pitäisi olla isän ja lapsen välinen eikä näiden uuden kumppanin lapsien välinen. Ymmärtäisin tilanteen jos lapselleni olisi annettu ensin aikaa tottua koko ero tilanteeseen mutta kun heti läväytetään tälläinen tieto, enhän sitä paitsi tunne tätä naistakaan jonka lapset ovat isällä eikä tällä naisella? Haluaisin kuulla mielipiteitä josko jollain olisi sama tilanne? miten on mennyt jos
uusia kumppani on heti ollut kuvioissa ja hänen lapsensa? Aina sanotaan että kyllä lapset selviää
kyllä varmaan mutta ei varmaankaan kuukaudessa?
Lapsen tapaamiset/isä
8
945
Vastaukset
- muija
Joo,aika lyhyt aika mutta muista että lapset kuitenki aika nopeesti tottuvat uusiin kavereihin.Lapset ei ole samanlaisia kuin aikuiset:he eivät rajaa kenen kanssa ollaan tekemisissä ja kenen kanssa ei-jos ei aikuinen sitä heille opeta.
Ei kai sinun kuulu tunteakaan miehen uutta kunppania-paljon se kyllä helpottaa mutta jos tuolla asenteella lähdet liikkelle niin parempi että vetäydyt taka-alalle ainakin siksi aikaa kun tilanne rauhoittuu.Jos teillä on tapaamis-sopimus niin et mahda mitään asialle.Eikö ne kaverit ole tässä nyt se hyvä asia:lapset voivat leikkiessään purkaa omia tunteitaan niin kuin lapsen kuuluukin.Ja silloin kun lapset menee tapaajavanhemmalle,he tutustuvat aivan varmasti monenlaisiin eri ihmisiin jos exällä on eri ystäväpiiri kuin esim.sulla.Eikse oo vaan rikkautta?No,omasta kokemuksestani voin kyllä sanoa,että aivan varmasti on koska olen itsekin avioero lapsi ja isän uudella myös lapsia...älä turhaan huolestu vääristä asioista-huolestu silloin jos isä eriarvoistaa lapset. Mikähän tässä on se päällimäinen huoli?Lapset vai sinun asemasi?Ihmettelen- Yksinhuoltaja äiti
Hei, saitkohan viestini aikaisemmin.
Olen uusi käyttäjä ja olisin halunnut sen myös muiden nähtäväksi mutta eipä onnistunut. Joku toinen kerta sitten ehkä kun selvitän miten se onnistuu.
- Samanlaista
Vähän saman tyyppinen tilanne. Exän nyk.avokin lapset nuorempia kuin exän ja minun yhteinen. Oma lapsi aina exällä silloin kun avokin lapsetkin. Ei ole oikeasti isän ja lapsen tapaaminen ja lapsi kaivannut jo pitkään vain isän huomiota. Kun sitä ei saa eikä tule, lapsi ei halua mennä aina isälleen. Jotkut vanhemmat eivät oikein ymmärrä lapsen tarpeita...
- etä
JOs ainut lapsi, tekee ehdottomasti hyvää vaan myös lapselle, että hän huomaa myös ettei ole ainoa maailmassa, joka saa kaiken huomion. Sitäpaitsi, ei ole mitään syytä puuttua ex:n asioihin, vaikka oma lapsi onkin välillä hänen luona. Jos ongelmia, siis vakavia, on viranomaiset oikea tie.
- Äiti
Miksei lapset tottuisi uusiin kuvioihin,kyllä
arki parantaa parhaiten.
Mikä se sellainen suruaika on,jolloin lapset
pehmeästi totutettaisiin tulevaan.Silloin
normaalioloista (isällä on uusi suhde) tulee
epänormaalia ja lapsetkin alkaa ihmetellä mikä on vikana.
Omat lapseni käyvät exällä ,jossa on uusi kumppani
ja lapset,muttei se isää heiltä vie.
Kotona heillä on uusi isäpuoli ja hänen lapsi
taas säännöllisesti meillä.
Ettei vaan olisi taas paha äitipuolisyndrooma
vallalla ja mustasukkaisuus.
Korostan vielä,että itse tulin jätetyksi ja petetyksi,mutta en halua oman suruni ja vihani
vaikuttavan lasten elämään.
Siksi suon heille muutkin ihmissuhteet.
Rakkautta ei lapsi voi maailmassa saada koskaan liikaa,on vain hyväksyttävä,että sitä voi saada
muualtakin kuin omalta itseltä,- Huolestunut äiti
Hei, olen samaa mieltä että minun on turha puuttua kyseiseen ongelmaan, paitsi jos lapsi oirehtii ja nämä oireet näkyy minun arjessa ei viikonloppuna etävanehmman luonna. Voihan se olla että hän ei sinne halua mennäkään. No kuten sanottu aika näyttää mitä tuleman pitää ja isä kantaa tästä vastuun, en voi puuttua siihen.
- yh-isä
Olen sitä mieltä, että kuvatunlainen tilanne on valitettavan yleinen. Lapsille tulisi antaa aikaa tottua asiaan. Itsellekin olisi hyväksi ensin "itsenäistyä" uudelleen ja selvittää entisen suhteen kiemurat. Ennuste uudelle suhteelle ei ole hyvä, mikäli se tehdään ennen edellisen läpikäymistä. Lapset joutuvat usein aina uudelleen ja uudelleen uuteen myllytykseen kun vanhempien kumppanit ja perheet vaihtuvat. Varmasti häiritsevää eikä oikein sovellu hyväksi elämän malliksi. Omassa toiminnassani oli toki paljonkin virheitä erotessani (tapahtui jo kauan sitten lasteni ollessa pieniä), mutta siitä pidin tinkimättä huolen, että uusi kotimme oli vain lasteni ja minun koti. Uuden elämänkumppaninikin esittelin lapsilleni vasta yli vuoden seurustelun jälkeen. Uskoin näin kunnioittavani lasteni oikeutta tehdä avioeroon välttämättä liittyvän surutyön rauhassa.
- Ero40
Hei, kiitos vastauksesta että joku on kanssani samaa mieltä. Itsekkin aion toimia kuten sinä että en tuo todellakaan kaikkia suhteitani lapsen eteen, vann vasta kun olen itsekin sinut suhteeni kanssa. Mutta isällä valtava kiire se tietysti helpottaa hänen viikonloppu tapaamisiaan, mutta kuten tässä joku kirjoitti kysehän ei enään olekkaan isän ja lapsen tapaamisesta kun asunnossa on 3 muutakin, jotka vaatii isän huomiota. Ja voihan olla että lapsi ei jatkossa tapaamisiin halua lähteäkkään, no aika näyttä miten tässä käy, pelkään vain pahinta. Onneksi lapsi on jo terapiassa vaikka isä vähättelee sitäkin että ei lapsi sitä tarvitsisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113459Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218