Akateemisten naisten ainoa ongelma

Normaali mies

on työttömyys. Olen tavannut suomi24 treffeiltä useamman akateemisesti koulutetun naisen jotka on olleet fiksuja ja kivoja. Jutustelu menee hyvin, kunnes alan ihmetellä miksei naista ollenkaan kiinnosta minun työni. Pian selviää että syynä on vatareaktion pelko, että minä kiinnostuisin hänen työstään. Sillä kaikki nämä naiset on olleet joko kokonaan työttömiä tai satunnaisissa eri alojen pätkätöissä. Naisen pätkätyöt ei ole minulle mikään ongelma, mutta puhdas kotona lorviminen on. Joka kerta olen kysynyt, onko nainen pohtinut mahdollisuutta jatkaa sellaiselle alalle jossa työtilanne olisi parempi. Vastaus on yleensä: ei, koska silloin kuuden vuoden korkeakoulutus olisi mennyt hukkaan. Eli sitä oman alan työpaikkaa jonotetaan vaikka kymmenen vuotta. Yleensä nämä on vielä hyvin kapean ja teoreettisen erikoisalan humanisteja, eli sen oman alan työn löytyminen tässä taloustilanteessa olisi puhdas lottovoitto.

Voihan nainen olla kaikki päivät kotona jos hänellä on siellä jokin tehtävä, eim. lapsenhoito. Mutta nämä akateemiset naiset haluaa lähes poikkeuksetta ensin uran ja sitten lapsen... voiko tähän enää muuta todeta, kuin että viisikymppisten hedelmöityshoitoihin voi parinkymmenen vuoden päästä olla helkkarin pitkä jono... ei hyvää päivää tätä nykyajan ajatusmaailmaa ja asennoitumista.

38

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Criticalia

Niin - ongelma on vielä sekin, että alemmin koulutettu nainen ryhtyisi mielellään kotirouvaksi, kun taas akateemikko haluaa elättää itse itsensä. Eli pystyykö työtön akateeminen nainen aloittamaan seurustelun menettämättä ylpeyttään ja omanarvontuntoaan? Vai juuri siksikö heitä onkin niin paljon sinkkuina?

• lottamari<3

Tiedätkö mikä on sinun ongelmasi normaali mies...ajattelet liikaa toissijaisia asioita, kiinnität huomiosi epäollenaisiin seikkoihin, jätät kaiken järjen varaan, teet liikaa kauaskantoisia päätelmiä, jotka ovat pelkästään negatiivisia, sinulla ei ole tarvetta löytää elämäsi rakkaus vaan täydellinen tuotepaketti ja esine, jonka saat asettaa jalustalle tai lasikaappiin.

Jospa jättäisit tuon kaiken epäolennaisuuden elämästäsi ja vain heittäytyisit naisen vietäväksi, niin voisit huomata joskus rakastuneesi korviasi myöten NAISEEN. Tuolla asenteella ei voi kukaan löytää ja rakastua aina täydellisen täydelliseen jotain vikaa, vikaa, vikaa olevaan epäkelponaiseen.

• mies 86

En allekirjoita tuosta sanaakaan.

• gkakgh

mun dikki nousi 60 asteen kulmaan. kohta valuu mahla

• siis häh?

Mikä hinku sinulla on tavata akateemisesti koulutettuja naisia? Väität tapaamiasi naisia fiksuiksi, mutta toisaalla romutat heidän fiksuutensa sillä, että eivät käyttäydykään kuten sinä haluat ja mikä sopii sinun maailmankuvaasi. Miksi naisen työttömyys on sinulle ongelma? Eikö suhde perustu mielestäsi rakkauteen?

Jos akateemiset naiset tuottavat sinulle harmia ja päänvaivaa, olisiko sinulla itselläsi syytä vaihtaa hakuasi toisella tapaa koulutettuihin naisiin, ja jättää naisreppanoiden kiusaaminen? Tiesitkö muuten, että hakukriteereihin voi laittaa kohdan "osa-aikatyössä / kokopäivätyössä" kriteereiksi..

• Aka

Eihän akateemisesti koulutettua oteta edes haastatteluun sellaiseen hommaan, joka ei sitä koulutusta vaadi. Sehän on päivänvselvä, että ylikoulutettu lähteää sellaisesta työstä lätkimään heti, kun tilaisuus avautuu. Ja kyllä munkin mielestä lapsia aletaan tehdä vasta sitten, kun on perustoimeentulo enemmän kuin vain turvattu eikä niin, että eletään koko elämä yhteiskunnan tuilla.

• Mies32

Ketju, jossa jokainen kirjoitus vähintään aavistuksen harhainen. Aloitus itse yleistäessään marginaalisen naisryhmän koskemaan akat. akkoja yleisesti, kun tilastot kertovat akateemisten työllisyyden olevan varsin hyvällä tolalla.

• ATM:lle jämät

Naisten ainoa ongelma on heidän ulkonäkönsä: rumalla naisella ei tee mitään ja kaikki kurpat ovat rumia.

• Tehty ja nähty

Heh, itse tutustuin nettitreffeillä kauniiseen juristinaiseen. Hän oli muuten aivan täysosuma, mutta jutustelu jatkui tapaamisesta toiseen aivan liian virallisena. Ei pystynyt vaihtamaan juristin roolia normaaliin rentoon seurustelutyyliin. Hän käytti lakitekstistä tuttuja termejä mm. "tapailumme on omiaan kehittymään relevantiksi seurustelusuhteeksi". Kun selvisi että meillä on yhtesiä tuttuja, hän tenttasi kuulustelutyyliin "miten hyvin sinä tunnet hänet ja missä tapasitte". Alkuun tuo huvitti mutta pitemmän päälle alkoi tuntua melkoisen kylmältä. Seksiin asti ei edes päästy, sillä hän halusi kerta toisensa jälkeen odotella että "olosuhteet olisivat validit sukupuolisen kanssakäymisen aloittamiselle". Lopulta totesin että antaa hänen hoitaa hommansa jonkun toisen juristin kanssa.

• .....
        Tehty ja nähty kirjoitti:

Heh, itse tutustuin nettitreffeillä kauniiseen juristinaiseen. Hän oli muuten aivan täysosuma, mutta jutustelu jatkui tapaamisesta toiseen aivan liian virallisena. Ei pystynyt vaihtamaan juristin roolia normaaliin rentoon seurustelutyyliin. Hän käytti lakitekstistä tuttuja termejä mm. "tapailumme on omiaan kehittymään relevantiksi seurustelusuhteeksi". Kun selvisi että meillä on yhtesiä tuttuja, hän tenttasi kuulustelutyyliin "miten hyvin sinä tunnet hänet ja missä tapasitte". Alkuun tuo huvitti mutta pitemmän päälle alkoi tuntua melkoisen kylmältä. Seksiin asti ei edes päästy, sillä hän halusi kerta toisensa jälkeen odotella että "olosuhteet olisivat validit sukupuolisen kanssakäymisen aloittamiselle". Lopulta totesin että antaa hänen hoitaa hommansa jonkun toisen juristin kanssa.

Näitä riittää. Itse tapailin vähän aikaa psykologia, joka kyseli minusta ja elämästäni ja nyökytteli sillä tavalla opitun ymmärtävästi ilman, että paljastaa omia tunteitaan. Itsestään hän ei paljon puhunutkaan vaan oli kiinnostunut minun elämästäni. Jatkokysymykset oli tyyliä "miltä tämä tuntuu sinusta"?

• Kunhan pilailivat
        ..... kirjoitti:

Näitä riittää. Itse tapailin vähän aikaa psykologia, joka kyseli minusta ja elämästäni ja nyökytteli sillä tavalla opitun ymmärtävästi ilman, että paljastaa omia tunteitaan. Itsestään hän ei paljon puhunutkaan vaan oli kiinnostunut minun elämästäni. Jatkokysymykset oli tyyliä "miltä tämä tuntuu sinusta"?

Kummassakaan tapauksessa naiset eivät olleet kiinnostuneita teistä. Kunhan huvittivat itseään tajutessaan, etteivät tunne tippakaan vetoa teitä kohtaan. HAH, äijiä vietiin kuin pässejä :D

• Mies1985

On niillä muitakin ongelmia. Miesmäisyys/androgyyniys, jäykkyys, puolustusmekanismit.

Ei-akateemiset naiset pitävät miehistä enemmän, eivätkä pelkää näyttää sitä yhtä paljon.

• tunteet vs järki

Tuo on totta. Ei-akateemiset naiset on usein luonteeltaan naisellisempia, sillä he eivät etsi tekemisilleen järkisyitä vaan luottavat tunteeseen ja rakastumiseen. Miehen näkökulmasta se on kiinnostavaa ja kiihottavaa.

• ................
        tunteet vs järki kirjoitti:

Tuo on totta. Ei-akateemiset naiset on usein luonteeltaan naisellisempia, sillä he eivät etsi tekemisilleen järkisyitä vaan luottavat tunteeseen ja rakastumiseen. Miehen näkökulmasta se on kiinnostavaa ja kiihottavaa.

Riippuu ihan tapauksesta ja ehkä alastakin. Yliopistolla pörrää kyllä monenlaista kulkijaa. Niitä huippunaisellisia myös. Mutta on tuossa ehkä jotain perää, sillä jonkun tutkimuksen mukaan esimiesasemassa olevat naiset puhuvat matalammalla äänellä ja ovat muutenkin miehekkäämpiä olemukseltaan. Työttömällä akateemisella ei pitäisi tällaista ongelmaa olla.

• Ihana esinainen
        ................ kirjoitti:

Riippuu ihan tapauksesta ja ehkä alastakin. Yliopistolla pörrää kyllä monenlaista kulkijaa. Niitä huippunaisellisia myös. Mutta on tuossa ehkä jotain perää, sillä jonkun tutkimuksen mukaan esimiesasemassa olevat naiset puhuvat matalammalla äänellä ja ovat muutenkin miehekkäämpiä olemukseltaan. Työttömällä akateemisella ei pitäisi tällaista ongelmaa olla.

MItä mitä, oma ihanteeni ainakin on semmoinen lyhyttukkainen, ohuthuulinen ja matalaääninen nainen... NOOOOOT!

• niiiin

Rakastatko naisen luonnetta vai koulutusta?

• sinkku-

No minä olen tehnyt kaikkea muuta työtä kuin mihin mut on koulutettu. Olen ollut ruohonleikkaaja, talonmies, nuorisontyön ohjaaja,lastaaja, ja yövahti ja leipomossakin olin töissä 8 kk

• Ehdotan, että ap kysyisi tuota työssäkäyntiasiaa jo ennen ekoja treffejä, niin ei kuluisi meidän naistenkaan aikaa turhuuteen. Itse kyllä mainitsenkin asiasta oma-aloitteisesti ekoissa viesteissä juuri ap:n kaltaisten miesten varalta.

Tietty omat ehdottomat turn-offinsa saa kukin määritellä itse, mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi tuollaisen väliaikaisen asiaintilan kuin työttömyyden takia pitäisi hylätä muuten kaikin puolin fiksu ja mukava ihminen. Ei kai sen naisen tarkoitus kuitenkaan ole sinun tuloillasi alkaa elämään. Mitä pahaa siinä on, että rankan työputken jälkeen haluaa hetken hengähtää, kun ansiosidonnaisella pärjää oikein hyvin?

Ja kuka sitä nyt työttömänä ylipäätään viitsii kotona lorvia? Minä ainakin reissaan ja urheilen enemmän kuin koskaan nyt, kun on kerrankin siihen aikaa.

Joillekin miehille tuntuu kyllä se akateemisten naisten suurin ongelma olevan ihan vaan se akateemisuus.

• mies32

Eläväthän ansiosidonnaislaisetkin "sinun" tuloillasi.

• Ikisinkku M

Minä luulen että akteemisen naisen ainut ja suurin ongelma on akateemisuus, hän on koulunpenkiltä lähtien oppinut arvottamaan itsensä paremmaksi kuin muut ja valmistumisen jälkeen akateeminen koulutus vain lisää uskoa omaan erinomaisuuteen. Hän luultavasti näkee itsensä arvokkaana saaliina jonka ei kannata sekaantua vähemmänkoulutettuun hampuusimieheen , hän unelmpi jostain hyvätuloisesta lentokapteenista joka hankkisi hienot puitteet joissa on kiva oleskella parantamassa maailmaa silläaikaa kun mies tuo leivän pöytään.

Akateeminen naisrukka ei vain näe todellisuutta eli sitä että se lentokapteeni(kin) poimii mielluumin vaikka jonkun lentoemon koska hän on mukava ja hauska luonteeltaan, rahan puolesta perhe kyllä pärjää kun miehellä ainakin on hyvät ja varmat tulot. Akateeminen nainen ajattelee että hänen sivistyksensä ja koulutuksensa ovat kovaa valuuttaa mutta kyllä mies yleesä kyllä enemmän arvostaa sitä että nainen on nätti ja leipoo pullaa kahvipöytään kuin sitä että osaa älykkäästi jängätä suunnilleen joka asiasta.

Kyllä akateeminenkin nainen varmaan kelpaisi monellekin miehelle jos osaisi unohtaa sen akateemisuutensa ja olisi vaan rennosti nainen, sitä katemmisuttaan sitten voisi hyödyntää vaikka työelämässä jos sinne sattuu pääsemään mutta miehen metsästyksessä se ei ole kovinkaan suuri meriitti, saattaa olla jopa haitta joissain tapauksissa.

• mies32

Joillain akat. akoilla noin, mutta vielä useammat akateemittomat akattomat miehet jakavat sinun ennakkoluuloisen käsityksesi akat. akoista ja näkevät vaikka väkisin havaitsemiasi vikoja akat. akoissa.

Hauskaa, että otit esimerkiksi juuri lentokapteenin. Heillähän on bussikuskin koulutus ja huomattavasti helpompi, joskin vastuullinen tehtävä, mutta koska saavat huippuliksaa, kelpaavat nirsommillekin akat. akoille, toisin kuin ne bussikuskit. Muutenkin lentokapujen nähdään kuuluvan samoihin piireihin huippupalkkaisten akateemisten, lääkärien ja johtajien kanssa, vaikka lentokapuhan on amis. Nouseeko myös putkimies samalle "tasolle" jos perustaa oman firmansa, jonka kautta tienaa 10 000€/kk?

• .........
        mies32 kirjoitti:

Joillain akat. akoilla noin, mutta vielä useammat akateemittomat akattomat miehet jakavat sinun ennakkoluuloisen käsityksesi akat. akoista ja näkevät vaikka väkisin havaitsemiasi vikoja akat. akoissa.

Hauskaa, että otit esimerkiksi juuri lentokapteenin. Heillähän on bussikuskin koulutus ja huomattavasti helpompi, joskin vastuullinen tehtävä, mutta koska saavat huippuliksaa, kelpaavat nirsommillekin akat. akoille, toisin kuin ne bussikuskit. Muutenkin lentokapujen nähdään kuuluvan samoihin piireihin huippupalkkaisten akateemisten, lääkärien ja johtajien kanssa, vaikka lentokapuhan on amis. Nouseeko myös putkimies samalle "tasolle" jos perustaa oman firmansa, jonka kautta tienaa 10 000€/kk?

Totta kai nousee. Sulla on outo fetissi noihin tutkintoihin. Amispohjainen yrittäjä voi olla paljon fiksumpi, kiinnostavampi ja menestyneempi tyyppi kuin joku työtön maisteri, jonka gradu käsitteli jotain viiksivahan merkitystä 1700-luvun kuninkaanhovissa.

• mies32
        ......... kirjoitti:

Totta kai nousee. Sulla on outo fetissi noihin tutkintoihin. Amispohjainen yrittäjä voi olla paljon fiksumpi, kiinnostavampi ja menestyneempi tyyppi kuin joku työtön maisteri, jonka gradu käsitteli jotain viiksivahan merkitystä 1700-luvun kuninkaanhovissa.

Kenen mielestä?

• ........
        mies32 kirjoitti:

Kenen mielestä?

Kenen hyvänsä. Ei tutkinnot ole mikään ihmisen tasokkuuden absoluuttinen mittari. Aika monelta alalta on huipulle noussut vähemmän koulutettujakin tai koulut kesken jättäneitä.

• mies32
        ........ kirjoitti:

Kenen hyvänsä. Ei tutkinnot ole mikään ihmisen tasokkuuden absoluuttinen mittari. Aika monelta alalta on huipulle noussut vähemmän koulutettujakin tai koulut kesken jättäneitä.

Ei pidä paikkansa.

• ...........
        mies32 kirjoitti:

Ei pidä paikkansa.

Niinkö sinusta? Voit jatkaa tutkintotodistuksellesi masturboimista, jos haluat, mutta ei se tosiasioita muuta. Esim. toisessa ketjussa käsitelty Renny Harlin ei aikanaan päässyt Taikin ohjaajalinjalle ja päätti lähteä Hollywoodiin onneaan etsimään. Menestynyt ylemmän tason mies monellakin mittarilla ja taskusta ei löydy minkään lajin ammatillista tai akateemista loppututkintoa.

• mies32
        ........... kirjoitti:

Niinkö sinusta? Voit jatkaa tutkintotodistuksellesi masturboimista, jos haluat, mutta ei se tosiasioita muuta. Esim. toisessa ketjussa käsitelty Renny Harlin ei aikanaan päässyt Taikin ohjaajalinjalle ja päätti lähteä Hollywoodiin onneaan etsimään. Menestynyt ylemmän tason mies monellakin mittarilla ja taskusta ei löydy minkään lajin ammatillista tai akateemista loppututkintoa.

Johan se jos minä olisin tuota mieltä, tarkoittaisi, ettei 23:36 väitteesi pidä paikkansa.
        Eli joko minäkin olen kanssasi samaa mieltä tai sitten olet solminut itsesi umppariin ja tutkintotodistuksilla todellakin on joillekin merkitystä, eivätkä rikkaatkaan putkimiehet tule olemaan nirsojen akateemisten naisten ihannepuolisoita.

• ..............
        mies32 kirjoitti:

Johan se jos minä olisin tuota mieltä, tarkoittaisi, ettei 23:36 väitteesi pidä paikkansa.
        Eli joko minäkin olen kanssasi samaa mieltä tai sitten olet solminut itsesi umppariin ja tutkintotodistuksilla todellakin on joillekin merkitystä, eivätkä rikkaatkaan putkimiehet tule olemaan nirsojen akateemisten naisten ihannepuolisoita.

Omituista venkoilua. Mikä kohta väitteessäni ei pidä paikkaansa? Tuoko "kenen hyvänsä"? Noita muita väitteitähän et ainakaan osannut kumota. Aina toki löytyy teitä joille tutkinnot on joku fetissi, mutta tosiasiat puhuu sen puolesta, että ihminen voi olla menestynyt ja tasokas ilman tutkintojakin. Varmasti kelpaisi kansainvälisesti maineikas elokuvaohjaaja nirsolle akateemiselle naisellekin, vaikkei tällä miehellä mitään tutkintoa olisikaan.

• mies32
        .............. kirjoitti:

Omituista venkoilua. Mikä kohta väitteessäni ei pidä paikkaansa? Tuoko "kenen hyvänsä"? Noita muita väitteitähän et ainakaan osannut kumota. Aina toki löytyy teitä joille tutkinnot on joku fetissi, mutta tosiasiat puhuu sen puolesta, että ihminen voi olla menestynyt ja tasokas ilman tutkintojakin. Varmasti kelpaisi kansainvälisesti maineikas elokuvaohjaaja nirsolle akateemiselle naisellekin, vaikkei tällä miehellä mitään tutkintoa olisikaan.

Kenen hyvänsä- kohdassa tosiaan paikkansa-pitämättömyys jo tulikin ilmi.

Minähän en ole sanonut, että minulle tutkinnot olisivat fetissi, ennemminkin kyseenalaistin koko tutkinto-status-asiaa ja perinteisiksi muodostuneita ammattiryhmien arvostuksia.

Yleinen menestys eikä tasokkuuskaan (muuta kuin sen tietyn ryhmän määrittämä tasokkuus) aiheeseen liity juurikaan. Elokuvaohjaajakin on eri asia kuin 10 000€/kk tienaava putkimies.

• Kyllä minulle ainakin kelpaisi kouluttamaton mies, kunhan olisi muuten mukava. Ja tällaisia miehiä kyllä löytyy, mutta en vain taida koulutukseni takia niille kelvata.

Ihan oikeasti olen useammin kuin kerran ollut tutustumassa oikein mielenkiintoiseen mieheen ja juttu on tuntunut toimivan molemminpuolisesti, mutta sitten kun on tullut ilmi, että olen paljon koulutetumpi, niin miehen kiinnostus on lopahtanut siihen. On se kumma, etteivät sitten heti huomanneet minua ylimieliseksi paskapääksi, vaan vasta sen jälkeen, kun tuli noista koulutusasioista puhe. Hiukkasen harmittaa, kun omasta mielestäni oikein lupaavalta näyttänyt alku menee karille tuollaisen asian takia. :(

Eli joillekin miehille näyttää todella olevan tärkeää, että nainen EI ole koulutettu.

Mutta ei kai tässä nyt mielipiteistä auta kinata. Kyllähän itsellänikin on jonkinmoisia ennakkoluuloja esim. reilusti ylipainoisia, pahalta haisevia vanhoja äijiä kohtaan. Ties miten hurmaava ihminen sieltäkin paljastuisi, jos vain antaisin mahdollisuuden.

• Ikisinkku M
        mies32 kirjoitti:

Niin no kun se ylipalkattu bussikuski on niin klisee niin siksi sen otin esimerkiksi ja se ihan oikeasti saa pimpan kostumaan. Muistan joskus aikoinaan yhden baarireissun jolla oli samalla kyydillä yksi naapurintyttö joka sitten "löysi" jonkun lyhyen ja lihavan jannun diskosta, oli kuulemma intissä lentäjänä, salaa nauratti mutta kun tyttö oli niin onnessaan nii ei kukaan viitsinyt pilata iloa kertomalla ettei se ehkä oikeasti ole mikään lentäjä.

• zeebar1981
        stellaria81 kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin kelpaisi kouluttamaton mies, kunhan olisi muuten mukava. Ja tällaisia miehiä kyllä löytyy, mutta en vain taida koulutukseni takia niille kelvata.

Ihan oikeasti olen useammin kuin kerran ollut tutustumassa oikein mielenkiintoiseen mieheen ja juttu on tuntunut toimivan molemminpuolisesti, mutta sitten kun on tullut ilmi, että olen paljon koulutetumpi, niin miehen kiinnostus on lopahtanut siihen. On se kumma, etteivät sitten heti huomanneet minua ylimieliseksi paskapääksi, vaan vasta sen jälkeen, kun tuli noista koulutusasioista puhe. Hiukkasen harmittaa, kun omasta mielestäni oikein lupaavalta näyttänyt alku menee karille tuollaisen asian takia. :(

Eli joillekin miehille näyttää todella olevan tärkeää, että nainen EI ole koulutettu.

Mutta ei kai tässä nyt mielipiteistä auta kinata. Kyllähän itsellänikin on jonkinmoisia ennakkoluuloja esim. reilusti ylipainoisia, pahalta haisevia vanhoja äijiä kohtaan. Ties miten hurmaava ihminen sieltäkin paljastuisi, jos vain antaisin mahdollisuuden.

Näinhän se menee muuten meni hyvin mut sit kun olit superia niin miehet loukaantus kun vaimo materiaali oli älykästä ja koulutettua =D
        Salli mun ny vähän epäillä =D

• 11+18

Mä jonotan mielelläni oman alani työpaikkaa vaikka saatana kymmenen vuotta. Teen hanttihommapätkiä jotta saan välissä rahaa - mutta en TODELLAKAAN aio jäädä mihinkää paskaduuniin loppuiäkseni. Oma ala on mulle niin tärkeä ja lähellä sydäntä, että mikään kotona oleminen ei sitä voita. Työ ja ammatti ovat kumminkin niitä asioita, joilla määrittää omaa itseään, omaa sieluaan ja omaa persoonaansa. Paskahommat tappavat sielun. On koettu sekin.

Eivät kai miehetkään pyri työllistymään jollekin täysin randomille a näköalattomalle alalle - kai tekin työskentelette mieluummin sellaisella alalla, jolla haluatte oikeasti olla seuraavat 40 vuotta?

• mies32

Mitä jos siinä oman "ammattisi" mukaisen työn hakemisessa vierähtääkin 40 vuotta ja eläke kutsuu?

Ei kai kukaan olekaan vaatinut jäämään paskaduuniin lopuksi ikää. Mutta jossain vaiheessa on pystyttävä toteamaan, että homma ei toimi tehdyillä valinnoilla. Ei siis voi jäädä sen akateemisen tittelin taakse lopuksi ikäänsä loisimaan muiden elättinä tai hakkaamaan päätään puuta päin itselle vastenmielisissä paskaduuneissa.

Eikä tässä ole mitään eroa sukupuolten välillä, tosin naiset EHKÄ useammin valitsevat alakseen jonkun hömppätutkimuksen, jonka parissa palkallinen työllistyminen nyt vaan on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto.

• mies32

Niin ja se vielä tietysti piti lisätä, että eihän töitä oikeasti jonottamalla saa. Se 10v jonottanut tippuu jonossa automaattisesti vastavalmistuneen taakse ellei sitten ole sen 10v aikana kuitenkin suhteellisen aktiivisesti saanut kartutettua relevanttia työkokemusta CV:nsä täytteeksi. Mitä siis ei ole jos on jonottanut työttömänä tai aivan muiden alojen paskaduuneissa.

• N- & ihan miten vaan

Mä en ehkä ymmärrä ongelmaasi, kun kuitenkin ne naiset tulevat omiillaan toimeen. Miten heidän työnsä on siis sinun ongelmasi? Mun täytyy sanoa, että mua ei kiinnosta miehen työ sillä tavoin, että mä tekisin siitä omaa ongelmaani, jos hän tulee omillaan toimeen. Elättäjäksi en ala, mutten mä pihikään ole, mun mielestä jokainen saa valita oman elämänsä ja jos työttömänä työtä valikoiva sitten ymmärtää vaan sen että pienet tulot vaatii pienet menot, niin ok, ei ongelmaa. Että en mä mitään umpivelkaista tuhlaria ala paapomaan, enkä kyllä sillai yhteen muuta että elättää kokonaan pitäisi.

Mua kyllästyttää nykymaailmassa tää jatkuva työstä ja työstä hokeminen, vaikkei haliituskaan ole halunnut hoitaa asioita sitten 90-luvun. Ei tehdä pätkiä kannattavaksi, ei tehdä osa-aikatyötä kannattavksi, ei paranneta pienituloisten ja köyhien mahdollisuutta tienata, ei tueta pienyrittäjyyttä vaan riskit on kauheet, eikä tehdä YHTÄÄN MITÄÄN todellista. Kokoomuksen suurtukija ahne-nalle se vaan oksentaa pienempien niskaan ja se siitä. Miksi mua pitäisi kiinnostaa kun ei niitäkään kiinnosta. Vaikka kysymys ois vaikee, niin herätkää jo: tässä on ollut 20 vuotta aikaa ratkasta ongelmat pätkätyöllisyydestä naisten raskauksiin: edelleen vaan naiset maksaa lasten saamisesta. Ei se johdu siitä ettei asioita voitaisi ratkaista vaan niitä ei haluta.
      Ja yhä taviskansa jaksaa tyhminä jauhaa näitä lorvimisia, syyllistää ja jaella tuomioita nallen pussiin: idiootit. Herätkää jo.

Mä olen sitä mieltä, että kun hallituskaan ei halua ongelmaa ratkaista eikä todellisia kannustuksia tehdä, vaan tuloerot kasvaa jne. ja sen tekotyllistämiset tukee lähinnä jo hyvinvoivia, jotka saa orjatyövoimaa, niin eipä munkaan tartte välittää. Sarasvuo voi itkeä yksinään, ja nyttekin armeija ois voinut työllistää Sisulta mutta ehei, meille nuollaan eu:n hanuria ja taas menee työt ulkomaalaisille. Poliitikoilla ja virkamiehillä on pää ja kieli niin pitkällä eu:n anaalissa, ettei mitään rajaa.

Kerro siis, miksi kansan pitäisikään välittää?
      Mä teen töitä, koska saan kivasti palkkaa, mulla on ok työ ja mä tykkään siitä. Mitään muuta arvoa sillä ei ole.
      Joten ne naiset on oikeassa. Jos ei kiinnosta, ei pidä mennä. Työttömyys ei tarkoita passiivista lorvimista. Tai sen ei tartte tarkottaa.

Mun mielestä sun asenteesi on nykypäivän vammasuutta, semmoista mikä sulle on syötetty. Etkä nää metsää puilta tai todellista esim. työllisyystilannetta ollenkaan.
      Mutta jos sä haluat sen perusteella etsiä kumppanin niin siitä vaan sitten, en mä sitä tarkoita, koska jokaisella saa ja pitää olla ihan omat periaatteensa ja kumppani-ihanteensa. Mä vaan ihmettelen, miten ihmiset jaksaa olla niin sokeita vuodesta toiseen. Ne ei ole ne köyhät mitkä tässä maassa tulee kalliiksi.
      Ja muuten, rakkaus ei maksa, eikä älykkyys näy työssä, ja kumppanissa voi olla miljoona maailman parasta ominaisuutta ja yksi huono.

• mies32

Eihän työtön tule omillaan toimeen ellei sitten ole miljoonaperijätär.

Jos älykkyys ei näy työssä, niin on vikaa joko älyssä tai työssä.

• niinonniinon
        mies32 kirjoitti:

Eihän työtön tule omillaan toimeen ellei sitten ole miljoonaperijätär.

Jos älykkyys ei näy työssä, niin on vikaa joko älyssä tai työssä.

Olet tässä oikeassa. Älyä ei voi vaihtaa mutta työpaikkaa voi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      22
      6636
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4687
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      61
      3726
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      229
      2948
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      34
      2732
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2516
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2415
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      40
      1783
    9. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1767
    10. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      25
      1685
    Aihe