Profiileista (erityisesti naisten)

Ihmettelijänainen

Tässäpä omaa tarinaani: olen ollut jonkin aikaa offilla nettideiteistä, mutta piakkoin olisi tarkoitus palata takaisin online. Aikaisempi profiilini ei ollut mitenkään kummoinen, mutta nyt olisi tarkoitus lähteä liikenteeseen kuvien ja hyvän esittelytekstin keralla. Huomasin, että täällä on viime aikoina käyty kriittiseen sävyyn keskustelua naisten profiileista. Aikoinaan kävin vähän kurkkimassa kilpasiskojen tuotoksia, ja täytyy sanoa, että täällä esitetty kritiikki ei ehkä ole kaikilta osin täysin perusteetonta. Todella nättejä naisia (ehkä pelottavankin nättejä) oli kyllä treffeillä mukana, mutta ne profiilitekstit saattoivat olla välillä tosi niukkoja ja mielikuvituksettomia, tylyjäkin toisinaan.

Siispä hyvät herrat, haluaisin kysyä teiltä seuraavaa: minkälaisista asioista haluaisitte naisten profiiliteksteistä lukea? Mikä on tärkeintä, mikä askarruttaa eniten? Naisen harrastukset, työ, hänen luonteensa, tulevaisuuden suunnitelmansa? Pelkkä asioiden luettelointi on tylsää, mutta mitään pitkää romaaniakaan ei jaksa erkkikään lukea. Joten siinä nasevassa ja ytimekkäässä tekstissä pitäisi keskittyä siihen, mikä on olennaisinta. Mitä se on?

Vai lukeeko kukaan ylipäänsä noita profiilitekstejä? Onko se ihan sama, mitä siellä lukee, vaan kuvat ratkaisee aina kaiken? Oonko ihan pönttö ja vaivannäkö turhaa, jos haluan laittaa profiilin niin kivaksi kuin mahdollista sekä visuaalisen että verbaalisen annin osalta?

Kuvistakin voi sanoa mielipiteensä. Pitäisikö laittaa kuvia, joissa on mahdollisimman meikattu ja laitettu (esim. juhlissa napattuja), vai jotain vähän arkisempia? Samaten kiinnostaa se, millainen on mielestänne hyvä naisten aloitusviesti. Kirjoittaako pidemmästi vai heittääkö vain jokin kevyt ja lyhyt flirttaileva viesti? Olen ajatellut lähteä liikkeelle siten, että otan itse kontaktia kiinnostaviin miehiin ja katsoa, mitä tapahtuu...

10

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneamatkaan

no mielipiteitä on monia, mutta ekaks tuli mieleen, että kerro rehellisesti itsestäsi. Äläkä salaile mitään oleellista. Tuli vaan vastaan tapaus, jossa paljastu, et naisella olikin pari muksuu entuudestaan. Hyvin piti tiedon piilossa :). Tykkään ainaki lukea mahd. tarkkoja sepustuksia mitkä asiat on tärkeitä, mitä toisessa arvostaa jne. Jos löytyy paljon yhteistä ja tekstissä vielä ehkä joku humoristisempi kohta, niin sellaselle mielellään laittaa viestiä, Jotku voi ulkonäön perusteella jo kiinnostua. Kuvassa luonnollisuus iskee muhun paremmin kuin liian tällingissä oleva tyrkky.

• M30v

Älä kysy, mitä miehet haluavat lukea. Kysy sen sijaan itseltäsi, mitä haluat kertoa ja mikä on mielestäsi kertomisen arvoista, ja kerro se. Mieti, mitä etsit, ja sen jälkeen mieti, mitä etsimäsi mies voisi etsiä.

Profiiliteksti ei puhu pelkästään sen kautta, mitä kerrot itsestäsi, vaan myös rivien välistä. Se, miten kerrot eli millaista kieltä ja millaisia ilmauksia käytät, kertoo sekin paljon. Joku kertoo tunnepitoisesti, joku toinen on enemmän looginen. Joku yksityiskohtainen ja joku taas puolestaan abstraktimpi. Joku kirjoittaa tajunnanvirtaa, joku toinen kenties hyvin hallittua ja johdonmukaista tekstiä. Joku haaveilee, kun tas joku toinen kertoo elämästään tässä ja nyt. Ja joku kirjoittaa pitkästi ja joku toinen lyhyesti :)

Oman profiilitekstini olen kirjoittanut sillä ajatuksella, että voin pitää avausviestini lyhyinä ja lähinnä pyytää niissä naista lukemaan profiilini. Profiilini kertoo minusta kaiken sen, mikä on mielestäni olennaista, osittain suoraan ja osittain rivien välistä. Siinä on asioita, joiden uskon kiinnostavan sellaista naista, jota etsin, ja uskon, että myös kirjoitustapa on heidän mieleensä. Kerron luonteestani eräitä sellaisia asioita, joista on helppo saada väärä käsitys kun tapaa naamatusten, ja joita on vaikea kertoa luontevasti muuten. Kerron myös joitakin sellaisia seikkoja minusta ja ajatuksistani, joiden tiedän olevan ongelma monille, sillä on turhaa viivytellä sellaisten kertomista.

Kuvan suhteen sanoisin saman kuin mitä yllä sanoin tekstistä. Esimerkiksi itse suhtaudun varauksella profiilikuviin, joissa on selvästi näkyvä meikkaus, sillä tykkään luonnollisesta tyylistä, mutta toisaalta tiedän, että muitakin mielipiteitä on.

Ota ilman muuta itse kontaktia kiinnostaviin miehiin!

• näin se on

Ihan sama mitä sinne kirjoittaa, miehet etsii vaan p.anoseuraa.

• tyuii11

Se että näkee vähän vaiva profiilinsa eteen, kertoo itselleni että toinen on tosissaan, eikä vain "katselemassa".

Se mitä profiilitekstissä sitten sisältönä on... No 2000? merkkiin kovin kummoisia tarinoita saa. Itse mielelläni lukisin jotain toisen maailmankatsomuksesta, elämästä yleensä. Se että toinen paljastuu kolmannella viestillä elämäntapahipiksi, ja kun itse olen urbaani-insinööri, ei lupaa hyvää siihen alkuun. Toki saa mielenkiintoisia keskusteluja varmasti aikaan, eikä mikään toki ole mahdotonta :)

Mielelläni siis lukisin jotain perusasioita, jotain sellaista mikä herättää uteliaisuuden kysyä lisää.

Kuva on tärkeä. Itse en kontaktoinnut yhtään kuvatonta profiilia. Muutamille vastasin, ja siihen oli syynsä, miksi heillä ei ollut kuvaa. Jos haen normaali tai pienikokoista ihmistä, en suosittelisi isokokoisille että ottavat yhteyttä minuun. Tietty taas mahdottomia voi tapahtua, mutta sen verran itseni tunnen, etten kovin syty mitenkään seksuaalisesti isokokoisista. Ja miksi siis tuhlata kummankaan aikaa.

Eli laita kuva. Kukaan ei ole ruma - toiset pitävät pitkistä, toiset pienistä, toiset isokokoisista. Eikä se ole kenenkään vika, että he eivät vaikka halua pitkää naista, se vain on heidän valintansa, ja siksi kuva kertoo vaikkapa kasvoista sille toiselle heti sen että sytyttääkö vai ei.

• Tuolta löytyy paljon hyviä mietteitä asiasta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11502856
      Sillä ei välttämättä ole niin merkitystä kuinka meikattu olet profiilikuvassa, arkinen kuvakin on oikein hyvä. Kyllä niitä profiilitekstejä luetaan, ja ne toisinaan aiheuttaa suuria turn-offeja kun ovat niin negatiivisen sävytteisiä ja toisinaan vastaan tulee profiitekstejä jotka saa entistä enemmän kiinnostumaan.
      Hyvä alotusteksti on sellainen joka sisältää jotain muutakin kuin ":)" tai "moi miten menee?" ja se sisältää jotain mikä mahdollisesti ilahduttaa ja johon on helppo vastata jotain takaisin.

• Ihmettelijänainen

Kiitokset vastanneille! Itselleni on itsestäänselvää, että profiilissa ei valehdella suoraan. Eikä myöskään harrasteta sitä hieman hienostuneempaa kavaluuden muotoa, että jätetään olennaisia asioita kertomatta.

Totuuden voi kuitenkin ilmaista todella monella tapaa, ja sen tähden kyselen, että mitä sinne profiiliin kannattaa laittaa. Rivien välit ovat toki tärkeät ja ymmärrän niiden merkityksen. Lähinnä pohdituttaa, viitsiikö kukaan vaivautua niitä lukemaan?

Lisää vinkkejä saa toki laittaa, otan niitä mielelläni vastaan!

• M30v

"Rivien välit ovat toki tärkeät ja ymmärrän niiden merkityksen. Lähinnä pohdituttaa, viitsiikö kukaan vaivautua niitä lukemaan?"

Jälleen kerran kysy itseltäsi, mitä etsit.

Itse etsin naista, joka lukee ne niin automaattisesti, että ei välttämättä tule edes tiedostaneeksi koko asiaa, ja näen kyllä viesteistä, ovatko kirjoittamani asiat auenneet siten kuin olin tarkoittanut. Jos joku ei näe mitään rivien välissä, niin se käy kyllä ilmi ennen pitkää, ja se tutustuminen ei etene sen pidemmälle.

• MieJaSie

Ihmettelen tätä kuvan merkityksen korostamista. Itselläni ei ole eikä tule ja ihan hyvin olen saanut viestejä miehiltä ja katsellut samoin kuvattomien miesten profiileja. Ja olen siis vähän päälle 50 v. nainen.

Tärkeintä on se minkälaista suhdetta on hakemassa ja miten sen ilmaisee. Treffejä on ollut ja kaikki ovat olleet ihan OK ulkonäöltään, ja muutenkin. Pitää vain osata löytää joukosta sellainen, jonka ilmoituksesta ja viesteistä voi päätellä, että häneen haluaisi tutustua. Usein se paljastuu jo parin viestin jälkeen, onko ihminen tosissaan ja mukavanoloinen.

Ja sitä paitsi, eihän kaikilla ihmisillä ole itsestään kuvaa, ainakaan tietokoneella. Eikä syytä tai toisesta haluja laittaa sitä nettiin.

Eihän ulkonäkö voi olla ratkaiseva asia kenellekään oikeasti !

• M50 +

Tärkeintä on päästä läpi hakukriteereillä tehtävästä karsinnasta. Täytä siis kaikki monivalintakohdat. Sukupuoli- ja ikäkriteerillä saan 4000 profiilia. Kun lisäksi laitan kriteereiksi ruumiinrakenteen, koulutuksen, tupakoimattomuuden ja kohtuullisuuden alkoholin kanssa jää jäljelle 200 ehdokasta.

200:n joukosta jatkoon pääsee olemalla paikalla (online) ja reagoimalla viesteihin. Vierailut profiilissani ja lähetetyt viestit ovat plussaa vaikka olisitkin 200:n joukon ulkopuolelta.

Kun olemme jutuissa pitää selkeät turn-off:t löytyä profiilista tai kertoa mieluummin ajoissa kuin myöhään.

Kuvasi katson mieluiten videona Skypestä tai ainakin kuulen äänesi puhelimesta. Käytän anonyymejä Skypetunnuksia ja prepaid-puhelinta, koska siirryn niihin hyvin kevyin perustein sinua tuntematta.

On noloa jäädä kiinni valheista kun tutustuminen on edennyt pidemmälle.

• savuton mies.

Mua ei kiinnosta muu kuin et onko nainen savuton. Naisia kiinnostaa vain miehn kuva ja onko miehellä rahaa vai ei. Se on yks ja sama mitä siellä muuta lukee kun naiset kiinostuu vain jos mies on komea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72