Miten eroon rakastajasta?

Tarja

Olen naimisissa oleva ja lapsemme ovat nyt 19 ja 24 vuotiaat. Myös nuorempi muuttaa tänä syksynä pois kotoa. Avioliitossa olemme olleet 26 vuotta.
Minulla on ollut aika tasan 10 vuotta rakastaja, joka on vain odottanut että lapsemme kasvaisivat tarpeeksi suuriksi.
Nyt hän on alkanut painostaa minua eroon ja haluaisi muuttaa asumaan kanssani.
Itse en halua erota miehestäni. Hän on mukava ja kunnollinen eikä tiedä suhteestamme.
Minulla on hyvää seksiä myös mieheni kanssa, enkä siksikään haluaisi eroa.
Miten pääsen eroon tästä rakastajasta?
Vai ottaisinko sittenkin eron ja muuttaisin yhteen hänen kanssaan?

24

3522

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susu

Miksi sinulla on rakastaja jos kaikki ok miehen kanssa etkä halua eroon?Käsitykseni mukaan jokin ongelma on olemassa jos mies/nainen tapaa toista.Jos olet 10 vuotta ollut suhteessa ja nyt haluatkin eroon, olet varmaankin tosi itsekäs ja omahyväinen etkä ole ajatellut omaa napaasi pidemmälle!Tosi törkeää ihmisellä pelaamista.

• Tarja

Suhde alkoi ihan viattomasti ja meni sitten sellaiseksi myös henkiseksi kiintymykseksi, ettei sitä enää voinut katkaista. Pidän molemmista miehistä kovasti, siinä se.
        Mieheni ei ole kärsinyt suhteestamme lainkaan, koska ei siitä tiedä.
        Minä en ole pelannut ihmissuhteilla yhtään mitään vaan olen vaan rakastanut kahta ihmistä. Kummastakaan en ole hyötynyt taloudellisesti tai muutenkaan, sillä olen aina hankkinut toimeentuloni ja osallistunut myös lasten elatukseen ainakin 50%.

• susu
        Tarja kirjoitti:

Suhde alkoi ihan viattomasti ja meni sitten sellaiseksi myös henkiseksi kiintymykseksi, ettei sitä enää voinut katkaista. Pidän molemmista miehistä kovasti, siinä se.
        Minä en ole pelannut ihmissuhteilla yhtään mitään vaan olen vaan rakastanut kahta ihmistä. Kummastakaan en ole hyötynyt taloudellisesti tai muutenkaan, sillä olen aina hankkinut toimeentuloni ja osallistunut myös lasten elatukseen ainakin 50%.

Eipä pidä rahoja tms sekoittaa suhdeasioihin.Olet ollut petollinen miestäsi kohtaan,muka ei kärsi kun ei tiedä!Kuule...kun hän saa tietää,niin kyllä varmasti kärsii jos on normaali ihminen.Voit tapaa toisen tuollaisella petturuudella.Jos olisit reilu,kertoisit kaiken ja hyväksyisit häviösi.Miten joku voi elää itsensä kanssa tuon jälkeen.Näköjään jotkut voi noinkin kauan.Kerro ja kärsi, olet vastuussa tekemisistäsi.Oli se miten vaivatonta ja viatonta.

• dfhd
        susu kirjoitti:

Eipä pidä rahoja tms sekoittaa suhdeasioihin.Olet ollut petollinen miestäsi kohtaan,muka ei kärsi kun ei tiedä!Kuule...kun hän saa tietää,niin kyllä varmasti kärsii jos on normaali ihminen.Voit tapaa toisen tuollaisella petturuudella.Jos olisit reilu,kertoisit kaiken ja hyväksyisit häviösi.Miten joku voi elää itsensä kanssa tuon jälkeen.Näköjään jotkut voi noinkin kauan.Kerro ja kärsi, olet vastuussa tekemisistäsi.Oli se miten vaivatonta ja viatonta.

Hyvinkin moni ihminen pystyy täysin kylmästi elämään kaksoiselämää ilman, että se haittaa tippaakaan.

• Pasi
        Tarja kirjoitti:

Tarja olet ainoita naisia näillä palstoilla joka osaa nauttia kahdesta suhteesta tuhoamatta avioliittoasi. Nyt on käynyt niin että rakastajallasi ei ole yhtä avoin mieli kuin sinulla kun haluaa sinut omistaa. Eihän tilanne parane siitä että miehestäsi tulee rakastaja ja rakastajasta miehesi. Sinähän rakastat molempia.

• kiinostunut

Hei. Minulla on ollut vasta muutaman kuukauden rakastaja. Kerrotko miten olet selvinnyt 10 vuotta niin ettei sinulle mene hermot. En nimittäin jaksa salailua. Entä miten olet järjestänyt tapaamiset rakastajasi kanssa. Miten seksi miehesi kanssa on toiminut. Minulla ainakin rakastaja on aivan erilainen rakastelemaan kuin mieheni ja on vaikeaa olla aviomiehen kanssa niin ettei paljasta oppineensa uutta.

• Tarja

Ei mitään erityistä salailua. Onhan sitä naisella omia menoja siinä missä miehelläkin. Aloitin sivusuhteen kun lapset oli jo isompia, ei se tietenkään sylilapsen kanssa olisi onnistunut.
        Öitä emme ole rakastajani kanssa viettäneet yhdessä kuin aniharvoin, olen viimeistään aamuksi ennen perheen heräämistä tullut kotiin.

• vaimo

Haista akka vittu.Olet hirvittävä ja paha ihminen.Pidät itseäsi varmaan luotettavana ja rehellisenä ihmisenä,mitä ET MISSÄÄN TAPAUKSESSA OLE!Toivon sinulle kaikkea pahaa ja toivottavasti miehesi saa tietää ja selviytyy pettymyksestään kunnialla.Kaikkea hyvää hänelle.
      SINUT TOIVOTAN ALIMPAAN HELVETTIIN!!!!!

• Tarja

Muuten olet ihan kunnollinen ihminen,
        mutta kielenkäytössä et ole vielä saanut opastusta?
        Parempaa vointia jatkossa Sinulle!

• häh

Eli olet 10v pettänyt miestäsi. Lisäksi olet antanut rakastajasi elää 10v siinä luulossa, että eroat miehestäsi ja muutatte yhteen kun lapsesi ovat isoja. Sinun pitää erota tietysti molemmista, koska kumpikin heistä ansaitsee paremman naisen kuin sinä.

• Tarja

Kumpikaan mies ei halua erota minusta, vaan rakastajani haluaisi että eroan miehestäni.
        Hän haluaisi asua kanssani.
        Minä en tiedä, mitä nämä miehet Sinun mielestäsi ansaitsevat, mutta olen kyllä omasta mielestäni kaikin puolin mukava ihminen ja nainenkin. Jos rakastajani on luullut jotain, se ei ole minun vikani. En IKINÄ ole luvannut muuttaa yhteen hänen kanssaan tai erota miehestäni. Ei ole minun vikani, jos hän kuvittelee sellaista.
        Mutta tämän ongelman takia minä juuri tänne kirjoitin.
        Ei vaan oikein tule rakentavia vastauksia.

• M36
        Tarja kirjoitti:

Kumpikaan mies ei halua erota minusta, vaan rakastajani haluaisi että eroan miehestäni.
        Minä en tiedä, mitä nämä miehet Sinun mielestäsi ansaitsevat, mutta olen kyllä omasta mielestäni kaikin puolin mukava ihminen ja nainenkin. Jos rakastajani on luullut jotain, se ei ole minun vikani. En IKINÄ ole luvannut muuttaa yhteen hänen kanssaan tai erota miehestäni. Ei ole minun vikani, jos hän kuvittelee sellaista.

melko vieras tilanne, mutta ei se kommentoimasta ole ennenkään estänyt ...

Aloitetaan tarkentavilla kysymyksillä:

Rakastatko miestäsi, onko suhteenne mielestäsi tyydyttävä?

Miksi sinä et halua erosta miehestäsi?

Oletko kertonut rakastajallesi ettet aio erota miehestäsi ... miten suhtautuu tietoon?

Miten tahdot elämäsi rakentuvan jatkossa ... millaiseksi näet tulevaisuuden?

Hyväksyisitkö miehellesi sivusuhteen?

Oletko onnellinen?

• Esiin kaapista
        Tarja kirjoitti:

...mutta se tuntuisi vaativan pitkiä kirjeitä, pohdintaa, aitoa keskustelua. Tällä palstalla näyttää olevan helpompaa laukoa kaikkea yksiviivaista, epäinhimillistä ja primitiivistä...

Tarinasi kosketti, koska itse olen juuri eroamassa 13-vuotisesta avioliitosta, jossa on ihana 12-vuotias lapsi. Pidän aviomiehestäni, hyvänä ystävänä, kollegana, vanhojen muistojen vuoksi ja siksi että hän on hyvä isä pojallemme.

Rakastaja, rakas mies, (myös naimisissa) on ollut suhteessa kanssani yli kuusi vuotta, ja todella rakastamme toisiamme paljon.

Meillä ei vuosiin ole ollut kunnon seksiä aviomieheni kanssa, koska pikkuhiljaa tunsin enemmän ja enemmän kuuluvani tälle toiselle miehelle, johon tunsin syvää sielujen yhteyttä jo ennen kuin meillä oli suhdetta (kyynikot älkää vaivautuko kommentoimaan..) enkä siksi halunnut enää aviomiestäni siinä mielessä, vaikka pidän hänestä ystävänä ja arvostan häntä ihmisenä.

Kauan meni, ennen kuin uskalsin kertoa. Viime keväänä asia tuli puheeksi ja stressaava kesä on ollut. Paine lopulta ottaa totuuksia esiin tuli kahdelta suunnalta: minusta tuntui että olen jollain lailla kuin elävältä haudattu, koska en näytä kotona omia pyhimpiä, syvimpiäni tunteitani, että rakastan toista miestä sillä tavalla. Tietysti pelkäsin tätä katastrofia joka tulikin; olemme eroamassa, rikon poikani hyvän kodin jne.

Toisaalta paine tuli aviomieheni puolelta. Hän oli huonovointinen, turhautunut ja energiaton mies, koska hänen vaimonsa kotona oli muuttunut käsittämättömäksi häntä pakoilevaksi epävaimoksi. Vaikka hän ei juuri puhunut asiasta, sen näki. Täytyi uskaltaa ottaa puheeksi mistä on kysymys. Sen jälkeen tuli aika vaikeitakin kausia, niin että eipä ole ihme, että me monet salailemme ja petämme niin pitkään.

Kuitenkin olen kaiken epävarmuuden keskellä onnellinen nyt. Elän muutosvaihetta, mutta elän kuitenkin, en kellariin haudattuna rooleista suoriutujana vaan omana itsenäni, toivon niin.

No sinun tilanteesi ja ongelmasi on aivan toinen, mutta varmasti yhtä inhimillisesti ymmärrettävä. Ansaitset ja tarvitset joka tapauksessa paljon myötätuntoa ainakin itseltäsi, jos muut ovatkin tuomitsevaisia helposti.

En tiedä onko tämä hyvä neuvo sinulle, mutta mieti, mieti rauhassa ja tarkkaan, olisiko mielekästä ottaa nämä kysymykset rehellisesti ja avoimesti molempien miesten kanssa keskustellen esille. Että todella avautuisit heille. Minullekin kyllä tuli siinä sellainen vaihe, että taidan menettää molemmat...

Oman elämäntilanteeni valossa rauhallinen suht' rehellinen keskustelu tuntuisi harkitsemisen arvoiselt. Suht rehellisellä tarkoitan sitä, että kaikkia yksityiskohtia ei koskaan kenellekään tarvitse kertoa elääkseen rehellisesti. Mutta sikäli me kaikki ihmiset olemme kovin yksin, että voimme katsoa asioita vain omasta kulmastamme ja omasta hetkestämme. Esimerkiksi minä en missään tapauksessa olisi pari vuotta sitten ollut valmis minkäänlaiseen esiintuloon. En ollut kypsä.

Oikein hyvää vointia sinulle joka tapauksessa.

• dsgsdfg
        Esiin kaapista kirjoitti:

...mutta se tuntuisi vaativan pitkiä kirjeitä, pohdintaa, aitoa keskustelua. Tällä palstalla näyttää olevan helpompaa laukoa kaikkea yksiviivaista, epäinhimillistä ja primitiivistä...

Tarinasi kosketti, koska itse olen juuri eroamassa 13-vuotisesta avioliitosta, jossa on ihana 12-vuotias lapsi. Pidän aviomiehestäni, hyvänä ystävänä, kollegana, vanhojen muistojen vuoksi ja siksi että hän on hyvä isä pojallemme.

Rakastaja, rakas mies, (myös naimisissa) on ollut suhteessa kanssani yli kuusi vuotta, ja todella rakastamme toisiamme paljon.

Meillä ei vuosiin ole ollut kunnon seksiä aviomieheni kanssa, koska pikkuhiljaa tunsin enemmän ja enemmän kuuluvani tälle toiselle miehelle, johon tunsin syvää sielujen yhteyttä jo ennen kuin meillä oli suhdetta (kyynikot älkää vaivautuko kommentoimaan..) enkä siksi halunnut enää aviomiestäni siinä mielessä, vaikka pidän hänestä ystävänä ja arvostan häntä ihmisenä.

Kauan meni, ennen kuin uskalsin kertoa. Viime keväänä asia tuli puheeksi ja stressaava kesä on ollut. Paine lopulta ottaa totuuksia esiin tuli kahdelta suunnalta: minusta tuntui että olen jollain lailla kuin elävältä haudattu, koska en näytä kotona omia pyhimpiä, syvimpiäni tunteitani, että rakastan toista miestä sillä tavalla. Tietysti pelkäsin tätä katastrofia joka tulikin; olemme eroamassa, rikon poikani hyvän kodin jne.

Toisaalta paine tuli aviomieheni puolelta. Hän oli huonovointinen, turhautunut ja energiaton mies, koska hänen vaimonsa kotona oli muuttunut käsittämättömäksi häntä pakoilevaksi epävaimoksi. Vaikka hän ei juuri puhunut asiasta, sen näki. Täytyi uskaltaa ottaa puheeksi mistä on kysymys. Sen jälkeen tuli aika vaikeitakin kausia, niin että eipä ole ihme, että me monet salailemme ja petämme niin pitkään.

Kuitenkin olen kaiken epävarmuuden keskellä onnellinen nyt. Elän muutosvaihetta, mutta elän kuitenkin, en kellariin haudattuna rooleista suoriutujana vaan omana itsenäni, toivon niin.

No sinun tilanteesi ja ongelmasi on aivan toinen, mutta varmasti yhtä inhimillisesti ymmärrettävä. Ansaitset ja tarvitset joka tapauksessa paljon myötätuntoa ainakin itseltäsi, jos muut ovatkin tuomitsevaisia helposti.

En tiedä onko tämä hyvä neuvo sinulle, mutta mieti, mieti rauhassa ja tarkkaan, olisiko mielekästä ottaa nämä kysymykset rehellisesti ja avoimesti molempien miesten kanssa keskustellen esille. Että todella avautuisit heille. Minullekin kyllä tuli siinä sellainen vaihe, että taidan menettää molemmat...

Oman elämäntilanteeni valossa rauhallinen suht' rehellinen keskustelu tuntuisi harkitsemisen arvoiselt. Suht rehellisellä tarkoitan sitä, että kaikkia yksityiskohtia ei koskaan kenellekään tarvitse kertoa elääkseen rehellisesti. Mutta sikäli me kaikki ihmiset olemme kovin yksin, että voimme katsoa asioita vain omasta kulmastamme ja omasta hetkestämme. Esimerkiksi minä en missään tapauksessa olisi pari vuotta sitten ollut valmis minkäänlaiseen esiintuloon. En ollut kypsä.

"(kyynikot älkää vaivautuko kommentoimaan..)"

Haluat siis vain selkään taputtelua ja hyväksyntää teoillesi! Tuo on tyypillistä petturien kieroutuneelle ajatusmaailmalle.

• kiinnostunut
        Esiin kaapista kirjoitti:

Viestisi ei ollut minulle, mutta antaa voimaa elää suhteessa kahteen mieheen. Minulla vaan rakastaja on hyvä ystävämme ja meillä on sama ystäväpiiri. Tiedän että asia paljastuu ennen pitkää koska jo nyt ystävämme katseleva pitkään meidän keskinäistä flirttailua. On vain ihmeellistä kun tuntuu ettei aviomieheni tajua mitään. Tai sitten ei välitä. En vaan haluaisi salata asiaa kauaa.

• En vastaa

Tuota, enempi haen nyt rehellisyyttä selvittää
      avioparien välillä nämä ristiriidat.

Eiköhän ne enempi kuulu sinne, ei rakastajien/
      rakastajattarien päätettäviksi.

Mielestäni on jo aika finaalissa suhteet, joissa
      haetaan rakkautta vuosia toisesta.

No, jokainen tekee mitä haluaa. Itsellä jo 25 v
      täynnä mieheni kanssa. Mutta en olisi tuohon kyllä kyennyt. Hyi.

• M36

en oikein ymmärrä tuota tyyliä... ei asioita tarvitse hyväksyä, mutta ymmärtää voi edes yrittää.

Ja miten sinun 25 vuotinen suhteesi erinomaisuus liittyy tässä tapauksessa yhtään mihinkään...

*raapii päätään*

• Ex-rakastajatar
        M36 kirjoitti:

en oikein ymmärrä tuota tyyliä... ei asioita tarvitse hyväksyä, mutta ymmärtää voi edes yrittää.

Ja miten sinun 25 vuotinen suhteesi erinomaisuus liittyy tässä tapauksessa yhtään mihinkään...

*raapii päätään*

.´.. ei sinun tarvitse miettiä miten pääset rakastajastasi eroon. On olemassa ns. karman laki - kaiken minkä taaksesi jätät sen edestäsi löydät. Että päätit sitten tuhlata rakastajasi elämästä 10 vuottaa!!!
        Minäkin joskus odotin 4 vuotta, nyt löysin rakkaan joka on vapaa ja olen onnellinen.
        Mitä tekee mies jonka rakastaja olin... ei paljoa kuule jaksa kiinnostaa... ikävöi laittaa viestejä, erosi , on yksin.... siinäpä sinulle tulevaisuuden kuvaa. Ja se on ihan oikein itsekkäille pettureille jotka käyttävät toisten tunteita ja hyväuskoisuutta hyväkseen!!

• Tarja
        Ex-rakastajatar kirjoitti:

.´.. ei sinun tarvitse miettiä miten pääset rakastajastasi eroon. On olemassa ns. karman laki - kaiken minkä taaksesi jätät sen edestäsi löydät. Että päätit sitten tuhlata rakastajasi elämästä 10 vuottaa!!!
        Minäkin joskus odotin 4 vuotta, nyt löysin rakkaan joka on vapaa ja olen onnellinen.
        Mitä tekee mies jonka rakastaja olin... ei paljoa kuule jaksa kiinnostaa... ikävöi laittaa viestejä, erosi , on yksin.... siinäpä sinulle tulevaisuuden kuvaa. Ja se on ihan oikein itsekkäille pettureille jotka käyttävät toisten tunteita ja hyväuskoisuutta hyväkseen!!

Minulla on muutama naisystävä, joka on ollut pitkässä suhteessa naimisissa olevaan mieheen.
        Ymmärrän, että nämä naiset ovat kärsineet, koska miehet ovat lupailleet heille eroa ja avioliittoa - ehkä jopa yhteisiä lapsiakin.
        Mutta kun minä en ole luvannut mitään sellaista
        tälle miesystävälleni!
        Meillä on ollut monella tapaa hauskaa yhdessä ja seksi on ollut vain osa suhdettamme.

Tosiasiaksi jää, että vanheneva mies riittää seksuaalisesti harvoin edes yhdelle naiselle,
        joten miksi miehet haalivat sivusuhteita?

Naiselle kaksi miestä toimii hyvin,
        tai toimisi, jos rakastajalla ei olisi alkaneet hihat savuta.

• susu

Yhtäkkiä mieleeni tuli sana: narsismi.Voiko ihminen olla tämän enempää narsistinen?Eli kaikki tällainen on kyllä enemmän tai vähemmän epänormaalia käytöstä.Jossain viiraa.Hyvät jatkot sullekin.Toivon että jäät kiinni teoistasi.

• maria

Kuumalta Perunalta..;-) Kuulin kaverilta..
      laita googleen hakusanaksi..

• vaija

10 vuotta petosta on pitkä aika. Uskon, että miehesi tulee kokemaan aika lailla tuskia kun ja jos tilanne hänelle selkeytyy.

Ihminen ei voi aina hallita sydäntään, voi oll ahyvinkin 2 tai enemmän ihmistä, joihin rakastaa aidosti. AIKUINEN ei kuitenkaan (vastuullinen jos on) TEE asialle mitään. Siihen mihin sitoutuu, sitoutuu. En tarkoita uskonnollista lupausta kirkossa, mutta olet mennyt naimisiin ja luvannut tahtoa rakastaa vain häntä..

Tottakai jokainen katsoo asiaa omalta kantiltaan ja selittää asiat itselleen parhain päin. Sinun kannattaisi kuitenkin tarkastella itseäsi kriittisesti ja rehellisesti ja miettiä, miten voit loukata rakkaita noin kovasti. Vaikka et olekaan mitään rakastajallesi luvannut, on 10 vuoden yhdessäoloaika melkein kuin lupaus..

Tekisit kaikkien kannalta oikein, jos kertoisit miehellesi tilanteen ja kantaisit vastuun kuten aikuinen. Have your cake and eat it, sitä sinä haluat, mutta kun se ei vaan ole oikein...

• Jenna

Hei!

En kirjoita tänne mitenkään ylemmyydentuntoisena tyyliin "minulle ei koskaan voisi käydä noin".

olen naimisissa mutta minulla oli muutaman vuoden ajan eräänlainen suhde toiseen mieheen. Sänkyyn ei koskaan tosin menty, mutta ei se kaukana ollu sekään.

Ihminen pystyy selittelemään itselleen asiat hyvin päin, jopa niin, että väärätkin asiat näkee ihan oikeutettuina ja hyvinä. tiedän tämän, koska itsekin pystyin tähän monta vuotta.

Rehellisyys on ihmissuhteessa tärkeä asia ja jos tällaista salailua on niin eihän sitä toiselle ihmiselle silloin ole täysin vilpitön ja avoin.

itse tulin aikoinani uskoon ja sitä myötä moni asia sisälläni muuttui. Tajusin että ihminen voi todellakin paaduttaa itsensä ja olla todella sokea omille virheilleen jos ei ole olemassa mitään absoluuttista totuutta...

Haureus on väärin-ja siitähän tässä kuitenkin on kyse, selitellään asiaa miten päin tahansa.Kannattaa kuitenkin muistaa, että Jeesus rakastaa jokaista ihmistä ja aina on mahdollisuus uuteen alkuun ja anteeksiantamukseen. Jokainen meistä tekee virheitä eikä voi siten heittää "ensimmäistä kiveä".

Jos asia ei olisi väärin ja loukkaavaa, niin silloinhan asian ei tarvitsisi tapahtua salassa, eikö? Ja toisaalta kannaattaa ajatella myös sitä, miltä tilanne tuntuisi toisinpäin? jos miehesi kertoisi, että hänellä on ollut vuosia salasuhde toiseen, eikö yhtään kirpaisisi?

Toivottavasti asiat kuitenkin selviävät! Kaikkea hyvää sinulle!

• Kertoisitko?

Kirjoitit että Sinulla on tasan 10 v ollut rakastaja, joka on vain odottanut että....
      Siis odottanut koska Sinä olet antanut hänen ymmärtää asioita joita et tule lunastamaan koskaan. En ymmärrä ihmisiä jotka leikkivät toisen ihmisen tunteilla. Miltä tuntuu "syödä toisen ihmisen elämää" kymmenen vuotta? Kertoisitko ystävällisesti, sillä minua todella kiinnostaa mitä tällaisten itsekkäiden ihmisten päässä liikkuu jotka kylmänviileästi käyttävät toista ihmistä emotionaalisesti hyväkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5022
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      121
      4727
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4213
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      107
      4189
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3338
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2848
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2783
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe