minä en jaksa :(

.............

menetin poikani alkukeväästä, teki itsemurhan. Alussa jaksoin ihmeenkin hyvin... nyt tuntuu etten jaksa, en selviä mitenkään. Oma psyyke ei tahdo kestää enää. On niin ikävä :(

10

235

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adfsdfsdf

      Kyllä se siitä helpottaa ajan kanssa :( Otan osaa.

      • suruvarjo

        Minäkin otan osaa suureen suruusi. Toivottavasti sinulla on lähelläsi ihmisiä, joille voit purkaa tuskaasi. Ellei ole, hae apua ulkopuolelta (esim. terveyskeskuus, seurakunta). Ikävää apu ei poista, mutta on helpompi selvitä hetkestä toiseen. Voimia sinulle ja lämmin halaus!


    • Siiri-Ellen

      Lämmin halaus sinulle, poikasi vasta äskettäin menettäneelle äidille. Minulla ei ole sanoja, joilla suuressa surussasi sinua lohduttaa. Kokemuksesta tiedän, että ensimmäiset kuukaudet menevät jotenkuten, kun on pakko jaksaa kaikenlaista - hautajaisjärjestelyt, kuolinilmoitukset, perunkirjoitukset jne.

      Edellinen kirjoittaja antoi hyvän neuvon. Puhuminen helpottaa oloa ja vähentää ahdistusta, vaikka ikävää se ei tietenkään poista. Jos ammattiapua ei ole saatavilla ja sinulla ei ole läheisiä, joitten kanssa voit poikaasi muistella ja tapahtuneesta puhua, voi itsemurhan tehneitten läheisten keskustelufoorumi olla sinulle nyt hyvä vertaistukipaikka.

      www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?pager_current=2;grp=186;mid=47174

      Surusi on vielä niin tuore, ettei seurakuntien tai esim. Punaisen Ristin järjestämistä sururyhmistä ihan vielä ole sinulle parasta apua. Jonkinlainen keskusteluterapia olisi kuitenkin paikallaan. Voimia ja jaksamista sinulle.

      Suru ja ikävä eivät kokonaan häviä koskaan, mutta vuosien myötä ne etääntyvät ja niitten kanssa oppii elämään.

    • myötäeläjänä

      otan osaa.....sen sinä olet varmaan saanut kuulla poikasi poismenon jälkeen useasti....vain kaksi sanaa,mutta ne jotkat sanovat nuo sanat sulle ,eivät varmaankaan halua muuta kun tuoda esiin sen pohjattaman ikävän sinun puolesta,muuta ei vooi sanoa ja tuokaan ei sinun tuskaa helpota ,ei niin,mitä tehdä kun sydän käpertyy ja puristuu tuskasta,päässä ei ainoatakaan selvää ajatusta,vain pohjoton kipu....sitä se onkun elämä antaa kovalla kädellä....ystävä rakas,jos olissin siellä,halaisin sua lujasti,nyt voin vain ajatuksissani puristaa sua....itke niin kauan kuin kyyneleitä riittää....tiedän että tuska helpottuu joskus en vain osaa sanoa sulle milloin,mutta joskus..................

    • fgfgfgfgfgffgfgfg

      Täytyy aina muistaa, että elävien ihmisten olemassaolo on paljon iloisempi asia kuin kuolleen poissaolo on surullinen. Täytyy muistaa että vielä on paljon läheisi hengissä. Sitä on vaikea selittää. Niin pahalta kun se tuntuukin, ovat elävät ihmiset kuitenkin tärkeämpiä kuin kuolleet.

    • enkeleitä vierelles

      Sanoilla emme voi auttaa paljoa sinua ja tuskaasi on vaikea ulkopuolisen samaistua, kun oma rakas läpsi lähtee.
      Mikäli et ole tietoinen, niin sinulle ymmärtävää vertaistukea yhdityksessä: Surunauha, Itsemurhanan kokeneiden omaisten ry. Googlaamalla löytyy!
      Toki voit kirjoitella täällä, mutta kohtaat myös ymmärtämättömyytä.
      Surussa on monelaisia jaksoja ja tunteet aaltoilevat.

    • jkop

      vainniijn

    • anne11112

      ymmärrän niin hyvin tunteesi.Teen itse surutyötä.Mieheni menehtyi syöpään ja aika diagnoosista kuolemaan oli vain 2 kuukautta.30 vuotta yhteistä elämää ja nyt koti on niin tyhjä.Oman lapsen menetys on vielä raskaampaa,jos nyt yleensä surun määrää voi mitata.Jaksa päivä kerrallaan,hae apua,jos tuntuu liian pahalta.Minulla on onneksi laaja ystäväpiiri,joka jaksaa surra kanssani.Olen ihmetellyt kuinka paljon kyyneliä ihmiseltä löytyy,eikö niistä ikinä tule loppua,mutta olen jo saanut muutaman päivän,jolloin olin melkein oma entinen itseni,joten uskon ajan tekevän työtä puolestani:jonain päivänä ehkä vielä hymyilen ja koen elämän elämisen arvoiseksi.Jaksa sinäkin ....

    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Osanotto suureen suruusi. Toivottavasti Sinulle on tarjottu kriisiapua jaksamiseen. Ohessa Suomen Mielenterveysseuran tarjoamat palvelut.
      Usein kuulee, että surun alussa sitä kulkee kuin sumussa, mutta omaa jaksamista ja ikävän kanssa kestämistä koetellaan vasta viiveellä. Toivottavasti sinulla on tukea ympärilläsi ja lisätueksi tässä nämä yhteystiedot.

      Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22. Puhelu maksaa operaattorista riippuvan ja sen veloittaman puhelumaksun verran.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päällle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyy osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset
      . Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat mieluummin kertoa olostasi kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net ).
      Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19.

      Voimia Sinulle,

      SOS-kriisikeskus/Anni

    • ikävä

      Itsellänikin yksi tärkeimmistä ystävistä päätti elämänsä nyt alku kesästä ja alussa kans jaksoin mut nyt tuntuu et enää en jaksa :( Mutta eteenpäin se on vaan yritettävä jaksaa!
      Paljon voimia, haleja ja enkeleitä vierellesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4113
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2841
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2135
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1866
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      61
      1324
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1066
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1039
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1025
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      982
    Aihe