Kattelen pyörää yleiseen poljeskeluun 20-40km matkoille ja kouluun. Opiskelijana budjetti aika rajallinen niin löytyi tällainen vehje. Mitä mieltä olette laadusta yms?
Olen lukenut kyllä keskusteluja maantiepyöristä ja hybridipyöristä ja tiedän kyllä mitä mieltä toripyöräilijät on hybrideistä, mutta muuhun ei oo varaa, joten miltä tämä vaikuttaa?
http://www.stadium.fi/urheilu/pyoraily/pyorat/143984/occano-u-hybrid-u311-s13?SelectedProductUUID=C6MKd3emGakAAAE8zLsEDo5N#.UbNMLvl7JAV
OCCANO U HYBRID U311
15
10430
Vastaukset
- Joo, siis ei
/C:stä ajaa. Hyvä puoli on, että opit korjaamaan pyöriä.
- ölelLmö
Oletko siis ajanut kyseisellä pyörällä?
- Joo, siis ei
ölelLmö kirjoitti:
Oletko siis ajanut kyseisellä pyörällä?
Katso "speksit" ja kuva. Se riittää kokeneelle pyöräilijälle kertomaan, ettei tuohon kannata koskea.
Suomen markkinoilla vaihteeton Jopo on aivan omassa hinta/laatu suhteessaan. Joten tuossa hintaluokassa se on varmin valinta.
Jos välttämättä haluaa vaihteita, niin Konan perus Dew'ä myydään täyttä kokojakaumaa. Se on halpispyöristä siedettävin valinta.
- Occano U311 omistaja
Ko. pyörän viime lauantaina ostaneena voin valehtelematta kertoa, että pyörä on erittäin laadukkaan tuntuinen ja rullaa erittäin hyvin! Olen ollut todella tyytyväinen jo rakkaaksi muodostuneeseen hankintaani! Peräpää nyt on tunnoton ~10v pyöräilemättömyyden takia, mutta eiköhän tuo kohta karaistu.
Osilla 2v takuu ja rungolla 10v. Takavaihtaja laadukkaampi kuin acera/altus, jota yleensä tämän hintaluokan pyöriin laitetaan. Todella jämerän tuntuinen peli. Erittäin komea musta/harmaa maalipinta. Kiinteä etuhaarukka (kevyempi kuin lukittava etupumppuhaarukka). Kahvoissa kivat pikku "nikamat" ettei kädet valu ajo-asennosta pois.
Renkaisiin ilmaa kannattaa laittaa vähintään se 4 baaria. Liikkeessä laitettiin jostain syystä vain 2.5.
Vaikka kuvauksessa lukee, että toimitetaan 95% valmiina, omani oli kuitenkin valmiiksi kasattuna (Ostettu Tampereen Lielahden Stadiumista). Riippuu varmasti täysin Stadium-liikkeestä.
Eilen oltiin muijan kanssa 17km pyörälenkillä. Hänellä perus naistenpyörä ja joutui useaan otteeseen polkemaan hiki hatussa kun itse vain huruttelin vierellä.
Miinuksena pyörästä ensiarviona: jalka, lukko ja lokarit pitää ostaa erikseen. Etuvaihtajan metalli-vaihtajaosaan kinnaa ketjut isolla ketjuväleillä, esim kun laitat 24 vaihteen. Tämä kuitenkin varmasti vain säätöongelma.
Jos budjettisi on 400e, eikä mieluiten penniäkään yli, suosittelen erittäin lämpimästi hankkimaan tämän pyörän!- Mietipä sitä!
Omistaja vai todellisuudessa myyjä?
- Börje 321
Ainoo mikä tossa käy silmiin enempi on toi täysin turha säädettävä ohjainkannatin. Pidemmän päälle nuo alkaa vinkumaan ja heilumaan. Jos normaalikokoinen mies ajaa tuolla ylämäkeen putkelta polkien niin heiluu jo uutenakin. Tuon saat kuitenkin parilla kympillä vaihdettua kunnolliseen kiinteään. Puuttellinen kokolajitelma on tietenkin ongelma niin kuin kaikissa halpapyörissä Konan Dewtä lukuunottamatta. Pakko kuitenkin myöntää että voi sitä huonommankin pyörän ostaa tuolla 400 eurolla.
Oman turvallisuuden vuoksi kävisin vielä jokaisen ruuvin, mutterin ja säädöt (tanko, polkimet, kammet, navat,...) läpi ennen liikenteeseen lähtöä. Ei taida olla Stadiumin henkilökunnan osaamisen taso ihan riittävä turvallisen ja toimivan pyörän luovuttamiseen niin kuin "Occano U311 omistaja" kertoo.
Ps. Hybrideihin kuuluu tuo varusteiden puuttuminen. On tietenkin pettymis sille joka hakee 400€ pyörää ja innostuu saavansa pyörän hintaan 399€, mutta joutuukin maksaa siihen päälle 20€ lukosta, 30€ kunnollisista lokareista ja 30€ tavaratelineestä (hinnat arvioituja). - Polkemaan
Kiitos vastauksista! Taidankin lähteä tästä stadiumiin :)
- ohikulkija2
http://www.stadium.fi/urheilu/pyoraily/pyorat/143983/occano-m-hybrid-u310-s13?SelectedProductUUID=6FoKd3emNiMAAAE80bsEDo5N#.UdG3AT4bWic
Mites tämä pyörä? mitä eroa näillä ns on? olen nyt vertaillut monia pyöriä ja olen huomannut että näköjään mitään alle 700e pyörää ei kukaan suosittele missään ja että aina on vikoja noissa 400-500e pyörissä. näköjään köyhän ei tarvitse pyöräillä- deoremies
48cm runko menee maksimissaan n. 175cm kuskille. En suosittele.
- JaPPari83
Vinkki Occano pyörää ostaville:
Kannattaa liittyä Stadiumin jäseneksi ennen pyörän hankintaa.
Saa liittymislahjana vapaa valintaisesti yhdestä kertaostosta -10%, yhdestä tuotteesta -20% tai jonkin tekstiilin ilmaiseksi.
Sanomattakin selvää että pyörää ostava valitsee tuon -20% edun yhdestä tuotteesta.
Sillä tipahtaa 399€ pyörästä mukavat 80€ pois hinnasta ja jää vain noin 320€ hinnaksi.
Näin tein itse oman U311 kohdalla. AIMin muovilokarit (helppo asentaa) taisi olla noin 15€ ja lukko noin 10€. Vielä kypärä päälle noin 30€ niin silti jäädään alle alkuperäisen 399 hinnan :D - Anonyymi
Nekrotaan tämä ketju ylös.
Mulla ollut yli 8 vuotta OCCANO M CITY U313 S13 ja ihan hyvin pelitti. Se maksoi 200€ uutena (hyvä Stadium-tarjous) ja 3 vuotta sitten teetätin sille täyshuollon (maksoi 240€). Nyt kesän aikana taka- ja eturengas on alkanut hieman vipottaa. Runko itsessään on yhä loistokunnossa joten tuosta saisi vielä hyvän fillarin kun pistäisi muutaman satasen täysremonttiin. En tee sitä vaan ostin sähköfillarin.
Mutta Occano jäi mieleen erittäin hyvänä halpisfillarina. - Anonyymi
Tuollainen 400 eur pyörä on ihan hyvä peruskäyttöön.
Itse ajelen käytetyllä halpismaastirilla ja sopii minulle asfaltti ja hiekkatieajoon.
Käytön mukaan pyörä hankitaan.
Tarkoitushan ei aloittajalla ole tehdä Lapin reissuja tai osallistua kilpailuihin.
tai ajella ääriolosuhteissa.
Toiset tykkää hypetyksestä ja muotipyöristä.
Ei siinäkään mitää pahaa ole, jos haluaa sellaisen unelmapyörän hommata.
Pyöräily on kivaa. - Anonyymi
tm testissä voitti nopsa promenaden ja kaikki muut
- Anonyymi
Saman luin, 6 eri merkkiä testissä ja Occano voitti kaikki.
- Anonyymi
Occano pyörää taitaa olla nyt myyty Suomessa jo yli 10v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851758Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581036- 62926
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756