Googletin netistä Esko Kallion sivut. http://koti.japo.fi/~ekallio/nissi.html
Kannattaa vilkaista miksi Esko vaihtoi puolta. Entisenä hellarina hän tietää heidän perustelunsa, lue Eskon kommentit hellarien oppiin täältä:
http://koti.japo.fi/~ekallio/sala.htm
Hellarista luterilaiseksi
65
193
Vastaukset
Ten poäng tyhmeliinille.
Kun on kaksi juoksuhautaa, niin molemmilla on jotain kaunaa toista kohtaan ja halutaan tietoa sieltä. Kun sitten joku tulee sieltä toiselta puolelta kädet pystyssä tai valkoinen aluspaita kepin nokassa, niin hänellä pitää olla tuhti annos tietoa mukanaan tai muuten ammutaan vakoilijana.
Eiköhän tuota kaikkea olisi saanut tietää menemällä heidän kokoukseensa? Esikoisuudestakin saa paljon paremman kuvan käymällä seuroissa, kuin lukemalla näitä vuodatuksia.- tyhmis ei kirj
Kiitos pongoista. Siinä apologia pohdittavaksi sinullekin.
- muuttis
Etkö vihne aio lukea?
Minä luin. Asiallista ja raamatullista oli, kiitos tyhmelin. muuttis kirjoitti:
Etkö vihne aio lukea?
Minä luin. Asiallista ja raamatullista oli, kiitos tyhmelin.Tässä on yksi esimerkki: Olen todennut, että kumpikaan kaste ei ole väärä.Kumpikaan kaste ei pelasta. Jos olen näin päässyt rauhaan sisimmässäni, niin miksi minun pitäisi alkaa yksityiskohtaisesti horjuttaa rauhaani. En tosin sanonut etten lukenut, kyllä silmäilin molemmat linkit, mutta havaitsin, ettei niissä ole rakennusaineita minun uskoelämääni.
Jos ihminen horjuu, niin ei pidä nauttia myrkkyä ja vastamyrkkyä vuorotellen. Epävarmuus vain jatkuu. Muuttis, ei raamatunlauseiden runsaskaan viljely välttämättä tee jutusta ramatun hen gen mukaista.- muuttis
vihne kirjoitti:
Tässä on yksi esimerkki: Olen todennut, että kumpikaan kaste ei ole väärä.Kumpikaan kaste ei pelasta. Jos olen näin päässyt rauhaan sisimmässäni, niin miksi minun pitäisi alkaa yksityiskohtaisesti horjuttaa rauhaani. En tosin sanonut etten lukenut, kyllä silmäilin molemmat linkit, mutta havaitsin, ettei niissä ole rakennusaineita minun uskoelämääni.
Jos ihminen horjuu, niin ei pidä nauttia myrkkyä ja vastamyrkkyä vuorotellen. Epävarmuus vain jatkuu. Muuttis, ei raamatunlauseiden runsaskaan viljely välttämättä tee jutusta ramatun hen gen mukaista.Olen todennut, että kumpikaan kaste ei ole väärä.Kumpikaan kaste ei pelasta. Jos olen näin päässyt rauhaan sisimmässäni, niin miksi minun pitäisi alkaa yksityiskohtaisesti horjuttaa rauhaani. -vihne-
Sinulla on mitä ilmeisimmin ollut rauhattomuutta tässä asiassa. Voitko olla varma, että rauhasi on Jumalan mielen mukainen?
Itselleni kastekysymys ei ole ollut rauhattomuutta aiheuttava asia milloinkaan.
Tietenkin jokaisen tulee olla varma siitä mihin uskoo.
Minun rauhattomuuteni on liittynyt muihin kysymyksiin, joista jotain tiedätkin.
Raamatun lauseiden runsaasta viljelystä ei ole iloa, ei apua jos niihin ei usko. Raamatun Henki on Jeesus Kristus. - usko Kastettuna
muuttis kirjoitti:
Olen todennut, että kumpikaan kaste ei ole väärä.Kumpikaan kaste ei pelasta. Jos olen näin päässyt rauhaan sisimmässäni, niin miksi minun pitäisi alkaa yksityiskohtaisesti horjuttaa rauhaani. -vihne-
Sinulla on mitä ilmeisimmin ollut rauhattomuutta tässä asiassa. Voitko olla varma, että rauhasi on Jumalan mielen mukainen?
Itselleni kastekysymys ei ole ollut rauhattomuutta aiheuttava asia milloinkaan.
Tietenkin jokaisen tulee olla varma siitä mihin uskoo.
Minun rauhattomuuteni on liittynyt muihin kysymyksiin, joista jotain tiedätkin.
Raamatun lauseiden runsaasta viljelystä ei ole iloa, ei apua jos niihin ei usko. Raamatun Henki on Jeesus Kristus.Vihneen kastetta koskevaan kannanottoon:
Jeesus on asettanut pelastukselle kaksi selvää ehtoa:
1. Joka uskoo evankeliumin
2. ja kastetaan, - pelastuu.
Kuinka joku vihne joka tunnustautuu Jeesukseen uskovaksi asettuu Kristusta vastustamaan, väittämällä ettei kaste pelasta? Eihän kukaan kristitty ole koskaan sillä tavalla opettanutkaan, että Kaste ilman uskoa pelastuisi. Miksi Kristuksen pelastukselle asettama ehto Pyhä Kaste pilkataan, lisäämällä siihen jatkoksi oma valhe?
Kun tätä samaa valhetta ("kaste ei pelasta, kaste ei pelasta, kaste ei pelasta, kaste ei pelasta, kaste ei pelasta," ...) on nyt toistettu nyt kymmenen vuotta yhteen mittaan, - keskeytyksettä, on pakko kysyä veli vihneeltä, - miksi valehtelet?
Kristityt kastetaan Jeesuksen kanssa kuolemaan pois synnistä. Kasteeseen sisältyy Jumalan sitoumus, "jos sinä Kasteen uskot, niin Jeesus sinut pelastaa".
Jos sinä hylkäät Kasteesi, ja pilkkaat häntä joka sinut Kasteessa omakseen ikuisiksi ajoiksi singneerasi, niin piru sinut perii. Tämä on totuus veli vihne joka ei pala tulessakaan. Kasste on liitto jonka Jumala sinun kanssasi teki. Siksi kaikki jumalaton puhe (valheet ja halveksunta) Pyhästä Kasteesta on kadottavaa syntiä, josta on tehtävä parannus.
Kasteessa kastettavalla on vain IKUISEN lahjan vastaanottajan osa. Mitä varhaisemmassa vaiheessa tämä lahja Kristukselta otetaan vastaan, - sen parempi. usko Kastettuna kirjoitti:
Vihneen kastetta koskevaan kannanottoon:
Kuinka joku vihne joka tunnustautuu Jeesukseen uskovaksi asettuu Kristusta vastustamaan, väittämällä ettei kaste pelasta? Eihän kukaan kristitty ole koskaan sillä tavalla opettanutkaan, että Kaste ilman uskoa pelastuisi. Miksi Kristuksen pelastukselle asettama ehto Pyhä Kaste pilkataan, lisäämällä siihen jatkoksi oma valhe?
Kun tätä samaa valhetta ("kaste ei pelasta, kaste ei pelasta, kaste ei pelasta, kaste ei pelasta, kaste ei pelasta," ...) on nyt toistettu nyt kymmenen vuotta yhteen mittaan, - keskeytyksettä, on pakko kysyä veli vihneeltä, - miksi valehtelet?
Kristityt kastetaan Jeesuksen kanssa kuolemaan pois synnistä. Kasteeseen sisältyy Jumalan sitoumus, "jos sinä Kasteen uskot, niin Jeesus sinut pelastaa".
Jos sinä hylkäät Kasteesi, ja pilkkaat häntä joka sinut Kasteessa omakseen ikuisiksi ajoiksi singneerasi, niin piru sinut perii. Tämä on totuus veli vihne joka ei pala tulessakaan. Kasste on liitto jonka Jumala sinun kanssasi teki. Siksi kaikki jumalaton puhe (valheet ja halveksunta) Pyhästä Kasteesta on kadottavaa syntiä, josta on tehtävä parannus.
Kasteessa kastettavalla on vain IKUISEN lahjan vastaanottajan osa. Mitä varhaisemmassa vaiheessa tämä lahja Kristukselta otetaan vastaan, - sen parempi."Niin Pietari sanoi heille:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä TEILLE ja TEIDÄN LAPSILLENNE TÄMÄ LUPAUS ON ANNETTU ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)"
- näin Raamatussa
usko Kastettuna kirjoitti:
Vihneen kastetta koskevaan kannanottoon:
Kasteessa kastettavalla on vain IKUISEN lahjan vastaanottajan osa. Mitä varhaisemmassa vaiheessa tämä lahja Kristukselta otetaan vastaan, - sen parempi.Nimim "usko kastettuna" on täysin kirkon keksimän vauvakaste-seremonian
sokaisema. Hän ottaa pirujakin avukseen, kun ei Raamatusta löydä tukea harhaopilleen. Ikäänkuin jokin ulkoinen seremonia pelastaisi, vaikka asianomainen ei tiedä siitä mitään.
Vauvakaste EI OLE MIKÄÄN LIITTO, vaan katolisen kirkon keksimä seremonia,
jolla kirkkoon saadaan uusia jäseniä.
KASTE EI PELASTA KETÄÄN!
Ainostaan Usko Herraan Jeesukseen pelastaa:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi"
Ap 16:31.
Perhekuntakin pelastuu vain USKOMALLA Herraan Jeesukseen!!
Se, että Jeesus sanoi:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", tarkoittaa samaa, kuin Paavalin sanonta:
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Room 10:10
Kaste tai suun tunnustaminen ei pelasta sinällään ketään, vaan ne ovat
samoinkuin ehtoollinen uskoa vahvistavia tekijöitä ja samalla ovat ulkoisia
merkkejä sydänen tilasta. Ja sillä tavalla VAHVISTAVAT pelastusta. Eihän voi tunnustaa Jeesusta, ellei Jeesus asu
sydämessä tai kaste ei hyödytä mitään, ellei ihminen ole uskossa. Siksi
pakollinen vauvakaste EI OLE raamatullinen kaste, vaan se on vain kirkkoon
liittämisen riitti.
Tuo IKUINEN LAHAJA on annettu meille Jesuksen uhrikuolemassa eikä sekään
hyödytä ketään, ellei sitä ota vastaan:
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi;
NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ."
Joh 1:12 - Yli Äyräiden
näin Raamatussa kirjoitti:
Nimim "usko kastettuna" on täysin kirkon keksimän vauvakaste-seremonian
sokaisema. Hän ottaa pirujakin avukseen, kun ei Raamatusta löydä tukea harhaopilleen. Ikäänkuin jokin ulkoinen seremonia pelastaisi, vaikka asianomainen ei tiedä siitä mitään.
Vauvakaste EI OLE MIKÄÄN LIITTO, vaan katolisen kirkon keksimä seremonia,
jolla kirkkoon saadaan uusia jäseniä.
KASTE EI PELASTA KETÄÄN!
Ainostaan Usko Herraan Jeesukseen pelastaa:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi"
Ap 16:31.
Perhekuntakin pelastuu vain USKOMALLA Herraan Jeesukseen!!
Se, että Jeesus sanoi:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", tarkoittaa samaa, kuin Paavalin sanonta:
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Room 10:10
Kaste tai suun tunnustaminen ei pelasta sinällään ketään, vaan ne ovat
samoinkuin ehtoollinen uskoa vahvistavia tekijöitä ja samalla ovat ulkoisia
merkkejä sydänen tilasta. Ja sillä tavalla VAHVISTAVAT pelastusta. Eihän voi tunnustaa Jeesusta, ellei Jeesus asu
sydämessä tai kaste ei hyödytä mitään, ellei ihminen ole uskossa. Siksi
pakollinen vauvakaste EI OLE raamatullinen kaste, vaan se on vain kirkkoon
liittämisen riitti.
Tuo IKUINEN LAHAJA on annettu meille Jesuksen uhrikuolemassa eikä sekään
hyödytä ketään, ellei sitä ota vastaan:
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi;
NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ."
Joh 1:12Samoin tekee Helluntalaiset.
Houkutellaan kasteelle vain että saadaan uusia jäseniä laittamaan koheltiin rahaa.
Suomen Helluntai- ja Vapaakirkossa hyvin harva on mennyt kasteelle oma aloitteisesti, vaan painostuksen tähden, ellei sitä helpolla saada kasteelle.
Kukaan ei manipuloi ihmisiä niin kuin Helluntalaiset kasteella. Onhan siitä karvaita kokomuksia monella. Et vain tiedä.
Tiedän itse hyvin läheltä 5 eri tapausta kuinka itse paholainen on pukeutunut valkeuden enkeliksi, Helluntalaisuudessa, ja Vapaakirkossakin.
Ne eivät vain tule esille niin helpolla.
Varma on että et tiedä mitä puhut
katso tämä linkki ja puhu sitten
http://koti.japo.fi/~ekallio/nissi.html
- nolla=0
No siinäpä oli huuhaata koko miehen painolla !
ei aihetta enempiin kommentteihin. - Nooahh
Vaihda nyt Seppo levyä! Arkin oven sulkeminen ei usein toistettuna tehoa...
- pysy totuudessa
Etkö ymmärrä lukemaasi?
Esko Kallio ei ole koskaan ollut helluntailainen!!!
Hän on vain muuten katkeroitunut helluntailaisiin, kun hänen ystävänsä ovat menneet kasteelle ja liittyneet Helliuntaiseurakuntaan! - Jeesuksenusko
pysy totuudessa kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi?
Esko Kallio ei ole koskaan ollut helluntailainen!!!
Hän on vain muuten katkeroitunut helluntailaisiin, kun hänen ystävänsä ovat menneet kasteelle ja liittyneet Helliuntaiseurakuntaan!" ... ovat menneet kasteelle ja liittyneet Helliuntaiseurakuntaan!"
Tässähän se on sanottu hyvin kiteyttäen sanasta sanaan Jumalan sanan vastainen kasteopetus.
Herra helluntailaisuuteen kastettu, kysyn sinulta tämän seurakunnan edessä: "Etkö sinä vielkään tiedä mitä Kaste on, vaikka kutsut itseäsi kristityksi?
Kerrataan:
Kristityt kastetaan
1. - Kristuksen kanssa kärsimiseen
2. - Kristuksen kanssa kuolemaan pois synnistä
3. - ja Kristuksen kanssa kuolleista ylösnousemiseen
- Kristittyä ei upoteta Kasteessa veteen!!
- Kristitty upotetaan kasteessa Jeesukseen Kristukseen!!
- Kristittyä ei Kasteta minkään nimiseen x-laisuuteen!!
Mielenkiintoista. Täällä puhutaan arkin ovesta, jota ainakin minun nenäni edessä on muutama sulkemassa. Kannattaa kuitenkin lukea Ilmestyskirjaa, kuka arkkia avaa ja sulkee.
Kasteesta on ilmassa niin räävittömiä puheita, ettei sellainen voi illa pelastuskysymys. Joku sanoo, se on ehdottomasti tehtävä näin, toinenn sano ehei sinne päinkään sehän on selvää, että se pitää tehdä noin.
Tämän perusteella puoli kristikuntaa menee sitten helvettiin, mutta kukaan ei tiedä kumpi puoli??? Tämä on mieletöntä touhua.
Eikö meille riittäisi se, että olisimme yhtä mieltä, että pelastuksemme valmistettiin ristillä. Risti oli puuta, naulat olivat rautaa, veri viatonta, tuska yliluonnollinen. Ylösnousemus yliluonnollinen, mutta välttämätön, ettämekin saamme ylösnousemusruumiin, jossa ruumiissa saamme katsoa Kaikkivaltiasta kasvoista kasvoihin.- pitääköollakaikki21
Ja jokainen joka syntiensä hädässä avuksi huutaa tämän Golgatan miehen nimeä pelastuu.
siihen ei edes teu saa jalkaansa oven väliin estääkseen sellaista ihmettä.
eikä siihen tarvita ketään niistä teidän oikeista haaroistanne vaikka niitä onkin ainakin 21.
ollaanko tähän asti samaa mieltä ? - muuttis
Olen huolissani ja rukoilen puolestasi, vihne.
Niin paljon kun täällä viime aikoina on halvennettu Jumalan selvää sanaa Pyhästä Kasteesta, olet ollut hiljaa.
Näyttää siltä, että olet nielaissut vihollisen madon koukkuineen. Sinut on Herramme ottanut omakseen Kasteen armoliittoon. Pidä siitä kiinni, äläkä ala opettamaan muuta oppia, opettajan vastuu on suurempi kuin oppilaan.
Älä vaihda (2) tuhatvuotista kristinoppia harhaoppiin muuttis kirjoitti:
Olen huolissani ja rukoilen puolestasi, vihne.
Niin paljon kun täällä viime aikoina on halvennettu Jumalan selvää sanaa Pyhästä Kasteesta, olet ollut hiljaa.
Näyttää siltä, että olet nielaissut vihollisen madon koukkuineen. Sinut on Herramme ottanut omakseen Kasteen armoliittoon. Pidä siitä kiinni, äläkä ala opettamaan muuta oppia, opettajan vastuu on suurempi kuin oppilaan.
Älä vaihda (2) tuhatvuotista kristinoppia harhaoppiinKäsitelläämpä vähän tätä asiaa. Me olemme nyt nokodemoksen kysymyksen äärellä. Jos sinä harhautettuna uskot, että vedestä ja Hengestä tarkoittaa raanavettä, niin emme pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa.
Nimittäin, jos lapsena suoritettu kaste on ainoa pelastava, niin aikuisena uskoontullut kastamaton ei voi pelastua.
Minä olen sparrannut tässä asiassa muutamien henkilöiden kanssa mm Ruukun palstoille. Varmaan joitakin niistä henkilöistä tunnetkin, minä en tunne kaikkia niitä. Mutta se oli useita vuosia sellaista pyöritystä, että ei paremmasta väliä.
Tiedän, että eräässä paikassa on jopa kastettu väärän informaation perusteella uudelleen jo kastettuja . Paljonko, en tiedä. Olen nähnyt tilanteen, josta jälkeen esitettiin sellainen epäilys, mutta ei kenenkään meidän päähän pirunsarvia kasvanut. Sanon tämän painokkaasti, ettei jää epäselväksi. Maanpäällä ei ole koskaan tapahtunut eikä tapahdu muita pelastavia tekoja kuin Jeesuksen Kristuksen teko ristillä. Me vain tarjoamme sitä armoa toisillemme ja jokaiselle, joka ottaa vastaan uskossa. Siis tekee sen ratkaisun, tuon armon otan vastaan, jos se minulle suodaan. Nimittäin armon antaa Jumala itse. Me voimme todistella siitä miten tahansa, mutta jos Hän ei avaa me emme sitä pysty avaamaan millään konstilla.Siis tämä vielä. Väittelyn ollessa kiivaimmillaan siihen ei kannata osallistua.
Tehdään muuttis sopimusrukous siitä, että kumpikin pyydämme: Jumalani kirkasta minulle kasvosi ja johdata ahtaasta avaralle tässä asiassa niin, että me ymmärrämme mitä olet tahtonut meille sanoa pelastukseen vaikuttavista asioista, kiitos, että johdatat elämäämme ja viet meidät perille. Itsesi tähden, koska olet luonut meidät elämään kanssasi iankaikkisesti luonasi taivaassa. Aamen!- muuttis
vihne kirjoitti:
Käsitelläämpä vähän tätä asiaa. Me olemme nyt nokodemoksen kysymyksen äärellä. Jos sinä harhautettuna uskot, että vedestä ja Hengestä tarkoittaa raanavettä, niin emme pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa.
Nimittäin, jos lapsena suoritettu kaste on ainoa pelastava, niin aikuisena uskoontullut kastamaton ei voi pelastua.
Minä olen sparrannut tässä asiassa muutamien henkilöiden kanssa mm Ruukun palstoille. Varmaan joitakin niistä henkilöistä tunnetkin, minä en tunne kaikkia niitä. Mutta se oli useita vuosia sellaista pyöritystä, että ei paremmasta väliä.
Tiedän, että eräässä paikassa on jopa kastettu väärän informaation perusteella uudelleen jo kastettuja . Paljonko, en tiedä. Olen nähnyt tilanteen, josta jälkeen esitettiin sellainen epäilys, mutta ei kenenkään meidän päähän pirunsarvia kasvanut. Sanon tämän painokkaasti, ettei jää epäselväksi. Maanpäällä ei ole koskaan tapahtunut eikä tapahdu muita pelastavia tekoja kuin Jeesuksen Kristuksen teko ristillä. Me vain tarjoamme sitä armoa toisillemme ja jokaiselle, joka ottaa vastaan uskossa. Siis tekee sen ratkaisun, tuon armon otan vastaan, jos se minulle suodaan. Nimittäin armon antaa Jumala itse. Me voimme todistella siitä miten tahansa, mutta jos Hän ei avaa me emme sitä pysty avaamaan millään konstilla.Siis tämä vielä. Väittelyn ollessa kiivaimmillaan siihen ei kannata osallistua.
Tehdään muuttis sopimusrukous siitä, että kumpikin pyydämme: Jumalani kirkasta minulle kasvosi ja johdata ahtaasta avaralle tässä asiassa niin, että me ymmärrämme mitä olet tahtonut meille sanoa pelastukseen vaikuttavista asioista, kiitos, että johdatat elämäämme ja viet meidät perille. Itsesi tähden, koska olet luonut meidät elämään kanssasi iankaikkisesti luonasi taivaassa. Aamen!Aikuisena uskoon tullut ei voi pelastua < kirjoittaa vihne.
Johan on kummallisesti ajateltu vihneeltä!! Jos aikuisena uskoon tullutta ei ole lapsena kastettu, hänet TIETENKIN kastetaan aikuisena uskoon tultuaan.
Sinun rukoukseesi yhdyn mielihyvin. muuttis kirjoitti:
Aikuisena uskoon tullut ei voi pelastua < kirjoittaa vihne.
Johan on kummallisesti ajateltu vihneeltä!! Jos aikuisena uskoon tullutta ei ole lapsena kastettu, hänet TIETENKIN kastetaan aikuisena uskoon tultuaan.
Sinun rukoukseesi yhdyn mielihyvin.Mutta sehän on se uskovien kaste, jota luterilaiset niin kavahtavat????
Otamme esimerkin: Perhe tulee uskoon sattumoisin samoihin aikoihin. Perheessä on kaksi aikuista ja ja vastasyntynyt lapsi. Miten kastetaan?
Aikuiset ottavat vastaan uskovien kasteen tunnustettuaan uskonsa julkisesti. Nou brobleem.
Mutta mitä teemme lapselle? Jos ei ole varmaa mielipidettä, niin tarkastelemme kahta vaihtoehtoa. Raamatussa lukee, että äidit toivat lapsiaan, että Jeesus siunaisi heitä. Ja Jeesus kosketti heitä ja siunasi. Emme tee nyt kirkkokuntajakoa, ettei heti nousisi ajatus tuo on väärin/oikein.
Lapsi voidaan siunata ottamalla hänet syliin ja rukoilkemalla ja siunata Herran siunauksella. Herran siunaus on väkevä ja jo aaronin käskettiin siunata kansaa sillä jumalanpoalvelusten yhteydessä. Lapsi voi siis ottaa kasteen askeleen, milloin itse saa siihen Herralta kehotuksen.
Toinen vaihtoehto on luterilaisten käyttämä. Siis kaikki kastetaan, mutta mikä on vauvan kohdalla kastamisen peruste, kun hän ei kykene uskoaan tunnustamaan. Joka uskoo ja kastetaan, näyttäisi edellyttävän uskon jonkinasteista toteamista eli tunnustamista.
Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.- kenkäpäässä
vihne kirjoitti:
Mutta sehän on se uskovien kaste, jota luterilaiset niin kavahtavat????
Otamme esimerkin: Perhe tulee uskoon sattumoisin samoihin aikoihin. Perheessä on kaksi aikuista ja ja vastasyntynyt lapsi. Miten kastetaan?
Aikuiset ottavat vastaan uskovien kasteen tunnustettuaan uskonsa julkisesti. Nou brobleem.
Mutta mitä teemme lapselle? Jos ei ole varmaa mielipidettä, niin tarkastelemme kahta vaihtoehtoa. Raamatussa lukee, että äidit toivat lapsiaan, että Jeesus siunaisi heitä. Ja Jeesus kosketti heitä ja siunasi. Emme tee nyt kirkkokuntajakoa, ettei heti nousisi ajatus tuo on väärin/oikein.
Lapsi voidaan siunata ottamalla hänet syliin ja rukoilkemalla ja siunata Herran siunauksella. Herran siunaus on väkevä ja jo aaronin käskettiin siunata kansaa sillä jumalanpoalvelusten yhteydessä. Lapsi voi siis ottaa kasteen askeleen, milloin itse saa siihen Herralta kehotuksen.
Toinen vaihtoehto on luterilaisten käyttämä. Siis kaikki kastetaan, mutta mikä on vauvan kohdalla kastamisen peruste, kun hän ei kykene uskoaan tunnustamaan. Joka uskoo ja kastetaan, näyttäisi edellyttävän uskon jonkinasteista toteamista eli tunnustamista.
Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.vihneellä on sentäs jokin hengenllinen tajunta ja silmävoidetta on selvästi saatu ja käytetty !
Vauvoille saa tehdä ihanmitä htyvänsä, mutta kkun hän tulee aikuiseen ikään, itse hän joka tapauksessa valitsee tahtooko hän seurata Jeesusta vai ei.
ja jos ei tahdo, mikä merkitys sillä vesikäsittelyllä sitten on ollut ?
Ja jos tahtoo, siitäkö vesitoiminnasta se johtuu, vaiko siitä että hän todella oman ajattelun ja päätöksen kautta valitsee joko tai !
eli melkoisen hankalaa on pestä edes hampaitaan ennenkuin on edes herännyt unestaan.
onko muuten joku koittanut laittaa kenkiä jalkaansa pään kautta ? - muuttis
vihne kirjoitti:
Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.Se on Pyhä Kolminaisuus, joka lahjoittaa uskon. Jeesuksen nimeen kastetaan Hänen käskynsä mukaan, olemalla kuuliainen Jumalan sanalle ja uskotaan se Sana. Uskothan sen, että Hän näkee ihmissydämen salatuimpaan saakka? Hänkö muka ei näkisi ja tietäisi, että lapsi USKOO Häntä? Hänhän on sanonut, että aikuisenkin tulee uskoa kuin lapsi, jotta pääsisi taivaaseen?
Se, että moni lapsena kastettu luopuu uskostaan, on sekä opetuksen puute, että maailman, p----leen ja oman lihan tuottama lankeemus Mutta Jumala kutsuu jokaista kääntymään pois väärältä tieltä. Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, jollei Hän vedä. Jopa kisko, niinkuin itse olen saanut kokea. Ihminen itse ei valitse, vaan Jumalan on valinta. Hän antaa kenelle tahtoo. Tämä on Jumalan Sana. Se, että ihminen huutaa avuksi Jumalan nimeä, on siten jo Jumalan antamaa. - penkinalle
muuttis kirjoitti:
Se on Pyhä Kolminaisuus, joka lahjoittaa uskon. Jeesuksen nimeen kastetaan Hänen käskynsä mukaan, olemalla kuuliainen Jumalan sanalle ja uskotaan se Sana. Uskothan sen, että Hän näkee ihmissydämen salatuimpaan saakka? Hänkö muka ei näkisi ja tietäisi, että lapsi USKOO Häntä? Hänhän on sanonut, että aikuisenkin tulee uskoa kuin lapsi, jotta pääsisi taivaaseen?
Se, että moni lapsena kastettu luopuu uskostaan, on sekä opetuksen puute, että maailman, p----leen ja oman lihan tuottama lankeemus Mutta Jumala kutsuu jokaista kääntymään pois väärältä tieltä. Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, jollei Hän vedä. Jopa kisko, niinkuin itse olen saanut kokea. Ihminen itse ei valitse, vaan Jumalan on valinta. Hän antaa kenelle tahtoo. Tämä on Jumalan Sana. Se, että ihminen huutaa avuksi Jumalan nimeä, on siten jo Jumalan antamaa.Se on Pyhä Kolminaisuus, joka lahjoittaa uskon. Jeesuksen nimeen kastetaan Hänen käskynsä mukaan, olemalla kuuliainen Jumalan sanalle ja uskotaan se Sana. Uskothan sen, että Hän näkee ihmissydämen salatuimpaan saakka? Hänkö muka ei näkisi ja tietäisi, että lapsi USKOO Häntä? Hänhän on sanonut, että aikuisenkin tulee uskoa kuin lapsi, jotta pääsisi taivaaseen?
kommentti edelliseen;
Jeesus ei ole käskeynyt tehdä kasteesta mitään erikoista sakraalia.
Näyttäkää Apostolien tekemisistä ja kirjoittamisista yksikin kohta jossa he toteuttavat kastetta teidän määrittelemällä tavalla !
sellaista ei löydy.
löytyy vain ja ainoastaan evankeliumin saarnaaminen, sen vastaanottajat kastetaan ja he liittyvät uskovien seurakuntaan.
Koko ajatus vauvan uskomisista on täysin mieletöntä, eikä sillä ole mitään tartuntapintaa mihinkään mitä uudenliiton sanomaan liittyy. ei mihinkään.
Se, että Jeesus on käskenyt aikuista uskomaan kuin lapsi, ei liity asiaan millään tavalla, kyse oli ainoastaan että aikuisten tulee uskoa ilman epäilystä.
Se, että moni lapsena kastettu luopuu uskostaan, on sekä opetuksen puute, että maailman, p----leen ja oman lihan tuottama lankeemus Mutta Jumala kutsuu jokaista kääntymään pois väärältä tieltä.
Kommentti ed;
Se, että ns. luopuuuskostaan johtuu vain siitä, että mitään uskoa ei ole ollutkaan koskaan sen kastamisen perusteella, eikä kukaan voi seurata Jeesusta ilman omaa uudestisyntymää, tämän luulis olevan jo selvä asia.
Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, jollei Hän vedä. Jopa kisko, niinkuin itse olen saanut kokea. Ihminen itse ei valitse, vaan Jumalan on valinta. Hän antaa kenelle tahtoo. Tämä on Jumalan Sana. Se, että ihminen huutaa avuksi Jumalan nimeä, on siten jo Jumalan antamaa.
Kommenttia ed;
ELi taas menee osittain penkin alle selityksesi. Jeesus on jo golgatalla valinnut jokaisen kutsumisensa piiriin, eikä Hän anna mitään arpomalla, vaan kuin aurinko paistaa koska sen työ on paistaa, mutta ihminen valitsee haluaako ruskettua vaiko ei, ja toimii sen mukaan. Näin on Jumalankin kutsumisen laita.
Ja se, että ihminen yleensä jotaintekee vaikkapa sitä avuksi huutamista, on juuri sitä Golgatan työtä eli jokaista vedetään niinkauan kuin elinpäivää piisaa. - Pyhä Kaste
vihne kirjoitti:
Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.Vihne miksi vääntelet toisten kirjoituksia valehtelemalla heidän päälleen? Lapset kastetaan nimenomaan uskovina. On olemassa vain YKSI Kaste.
Kasteeseen ei ole koskaan liittynyt minkäänlaisia adjektiiveja on ainoastaan Pyhä Kaste. - eitäälläkannata
Pyhä Kaste kirjoitti:
Vihne miksi vääntelet toisten kirjoituksia valehtelemalla heidän päälleen? Lapset kastetaan nimenomaan uskovina. On olemassa vain YKSI Kaste.
Kasteeseen ei ole koskaan liittynyt minkäänlaisia adjektiiveja on ainoastaan Pyhä Kaste.Voi hyvä Jumala taivaassa tätä sekaa !
vai lapset kastetaan uskovina siis vauvoista kaiketi lie kysymys.
milloin he tulivat ns. uskoon ? - muuttis
vihne kirjoitti:
Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.Jeesus itse on kasteessa, siinä kun on yhdistettynä Sana, vesi ja Pyhä Henki. Älä hyvä ihme sentään puhu raanavedestä! Pyhä Henki pyhittää meidät syntiset ihmisetkin. Eikö se ole suuri Jumalan ihme!
Tämä on vihneelle, kun hän käytti raanavesi sanaa. Vesi on pelkkää vettä ILMAN Jumalan kolminaisuutta. "Jos sinä harhautettuna uskot, että vedestä ja Hengestä tarkoittaa raanavettä, niin emme pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa" -vihne.
Emme kaiketi voi alkaa väittelemään Jumalaa vastaan? muuttis kirjoitti:
Jeesus itse on kasteessa, siinä kun on yhdistettynä Sana, vesi ja Pyhä Henki. Älä hyvä ihme sentään puhu raanavedestä! Pyhä Henki pyhittää meidät syntiset ihmisetkin. Eikö se ole suuri Jumalan ihme!
Tämä on vihneelle, kun hän käytti raanavesi sanaa. Vesi on pelkkää vettä ILMAN Jumalan kolminaisuutta. "Jos sinä harhautettuna uskot, että vedestä ja Hengestä tarkoittaa raanavettä, niin emme pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa" -vihne.
Emme kaiketi voi alkaa väittelemään Jumalaa vastaan?Yksi oppi-isä sanoi, että vedestä ja Hengestä se vesi on hookaksoota. Nyttemmin hän on ilmeisesti tullut toisiin aatoksiin ja sanoo eyttei vesikastetta ole ollenkaan. Älä muuttis heilu tuulessa o, ota joku kanta ja pidä se, minä alan kyllästyä.
- taas vähän tervettä
muuttis kirjoitti:
Jeesus itse on kasteessa, siinä kun on yhdistettynä Sana, vesi ja Pyhä Henki. Älä hyvä ihme sentään puhu raanavedestä! Pyhä Henki pyhittää meidät syntiset ihmisetkin. Eikö se ole suuri Jumalan ihme!
Emme kaiketi voi alkaa väittelemään Jumalaa vastaan?"Jeesus itse on kasteessa " !
"lintu on taivaalla!"
"aamukaste on maassa"
"kenkä tekee hiekkaan jäljen"
Jeesus ei ole missään kasteessa, eikä tuolainen lause tarkoita yhtään mitään.
Mikään ei ole parempi valheen peite kuin sen julistaminen suureksi ihmeeksi !
Olisi kovin hyvä palata terveeseen oppiin ja kuuliaiseksi Raamatun äänelle.
Siellä sanotaan selvästi, " joka uskoo...ja kastetaan, se pelastuu "
ja noilla sanoilla ja vauvoilla ei ole minkäänlaista linkitystä.
Apostolit ei vauvoille saarnaa. - muuttis
Kasteesta on ilmassa niin räävittömiä puheita, ettei sellainen voi illa pelastuskysymys. Joku sanoo, se on ehdottomasti tehtävä näin, toinenn sano ehei sinne päinkään sehän on selvää, että se pitää tehdä noin.
-vihne
Miten räävitöntä olikaan pilkka Jeesusta kohtaan ja päättyi Hänen kuolemaansa?
Perustelusi ontuu ja pahasti.
Miettisit uudestaan. muuttis kirjoitti:
-vihne
Miten räävitöntä olikaan pilkka Jeesusta kohtaan ja päättyi Hänen kuolemaansa?
Perustelusi ontuu ja pahasti.
Miettisit uudestaan.Minulla leimahti, mutta henkäistyäni pari kertaa palasi rauha.
Sinun ei tarvitse kuunnella ontujaa, joten nyt on tullut raja, jonka jälkeen olemme omillamme. Jos olisi oikeaa tiedonhalua, keskustelisin kanssasi vaikka koko loppuikäni, mutta näillä eväillä lopetan.- muuttis
vihne kirjoitti:
Yksi oppi-isä sanoi, että vedestä ja Hengestä se vesi on hookaksoota. Nyttemmin hän on ilmeisesti tullut toisiin aatoksiin ja sanoo eyttei vesikastetta ole ollenkaan. Älä muuttis heilu tuulessa o, ota joku kanta ja pidä se, minä alan kyllästyä.
Saat kyllästyä, mutta mene Jumalan eteen tutkimaan motiiviasi miksi vääntelet selvää sanaa. MIKSI? Miksi halvennat Sanaa? Vesi on vettä, kaste on vain papin käsien liikettä?
Sakramenteiksi sanotaan sellaista, missä on Sana YHDISTETTYNÄ aineeseen. Sakramentti sanaa ei esiinny raamatussa, vaan siellä ovat nämät kaksi: Ruumis ja Veri= leipä ja viini, sekä vesi ja Henki= Pyhä Kaste. Näistä käytetään nimeä Armovälineet= sakramentit. Jumala armossaan, tietäen, että ihminen on heikko uskomaan, on antanut nämät uskon vahvistukseksi, konkreettiseksi, käsin kosketeltavaksi ja aistein tunnettavaksi. Jeesus antaa itsensä näin kokonaan.
Epäuskoinen ei voi ottaa Häntä tällä tavoin. - muuttis
vihne kirjoitti:
Minulla leimahti, mutta henkäistyäni pari kertaa palasi rauha.
Sinun ei tarvitse kuunnella ontujaa, joten nyt on tullut raja, jonka jälkeen olemme omillamme. Jos olisi oikeaa tiedonhalua, keskustelisin kanssasi vaikka koko loppuikäni, mutta näillä eväillä lopetan.Pyydän anteeksi, en halua loukata sinua mitenkään. Pitäisi oppia kirjoittamaan rakastavammin.
Rukoillaan kuitenkin toistemme puolesta, eikö niin?
Katsos, en voi ottaa sellaista oppia vastaan, minkä hengessäni tunnen vääräksi.
Mutta pitäkäämme Jeesususko sydämessämme loppuun asti ja olen elävässä toivossa siihen, että matkamme päättyy onnellisesti. Siinä Herra meitäkin auttakoon. muuttis kirjoitti:
Pyydän anteeksi, en halua loukata sinua mitenkään. Pitäisi oppia kirjoittamaan rakastavammin.
Rukoillaan kuitenkin toistemme puolesta, eikö niin?
Katsos, en voi ottaa sellaista oppia vastaan, minkä hengessäni tunnen vääräksi.
Mutta pitäkäämme Jeesususko sydämessämme loppuun asti ja olen elävässä toivossa siihen, että matkamme päättyy onnellisesti. Siinä Herra meitäkin auttakoon.Jos pidät minua harhaoppisena niin älä kirjoita enää rakastavsti tai rakastamattomasti, tästä ei seuraa mittään hyvää.
- Riku70
AAMEN Oikein puhuttu
Siunausta sinulle.
Riku - teuta
pitääköollakaikki21 kirjoitti:
Ja jokainen joka syntiensä hädässä avuksi huutaa tämän Golgatan miehen nimeä pelastuu.
siihen ei edes teu saa jalkaansa oven väliin estääkseen sellaista ihmettä.
eikä siihen tarvita ketään niistä teidän oikeista haaroistanne vaikka niitä onkin ainakin 21.
ollaanko tähän asti samaa mieltä ?Kerrompa teille lapseni vain esikoiset on yhden eron tehneet leeviläiset 150 as.
sitten leeviläisistä erosi 40 steeniläistä ne on 2aksi
VL :n pohijilta on kaikki muut ensin 19 että saavutamme luvun 21 , mutta sitten
niitä jotka on jo kuolleita liikkeitä niitä on ainakin 5, jospa lukisitten oikein olisi
jokaisen helponpi tiedostaa mika maa ,mika valuutta. Haluan esittää pahoittelun
mutta asia on näin vaikka epilit . - teu,
vihne kirjoitti:
Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.Sinä' teet kasteesta tuossa loppukaneetissa maailman ihmisen tapauksen kun vastaan otto kyky aLKAA TOIMIA , eihä Jeesus sano sellaista sanaa lainkaan eikä Jeesus sano lapsen omasta valinnastahalaistua sanaakaan vaan Hän sanoo anta-
kaa lasten tulla minun luokseni , ja kun Hän näki opetuslasten estelevan julijiota .
Hän vihastui heihin . Mitä muuta Hän teki , Hän kasatoi lapsia sylissään sanalla .
- 2,5kastettu
Onkohan millään alalla "ammattilaisia" jotka eivät tiedä mitään ammatistaan yhtä paljon kuin lestadiolaispalstalla ??
teu täällä räknää päivälleen montako on kastetu mihnäkin vuonna alkuseurakunna aikoina ja tietää kakesta näköjään enemmän kuin paikalla olijat itse !
Siinä sitä on vasta pätevä seppä, ilman pajaa ja vasaraa ja ahjoa tosin, mutta sehän ei haittaa mitään täällä. - äimänkäenveli
Olen nyt täällä vieraillessani huomannut sellaisen seikan, että ei lestadiolaisia kiinnosta mikään muu kuin oman opinkäsitysten pyörittäminen.
Siinä se on teidän Jumalanne ja kivijalkanne.
Se on ihan sama vaikka itse Jumala taivaasta tulisi ja kysyisi miksi te tällaista julistatte, vastaus olisi että niin ja niin on kirkon viisaat asian päättäneet ja siinä pysymme.
Jos autonne huoltokirjassa lukisi että laittakaa heti kun olette auton maksaneet öljyn tilalle vettä, niin ilmeisesti te niin tekisitte, jos huoltokirja olisi vaan painettu Leevin ja Lapin Marian suosituksella ja lutterin leimoilla.
Ihmeellsitä on, että kukaan ei saa sanottua missä vaiheessa vauvan kasteesta tuli jokin PYHÄ KASTE ja miten se on Raamatussa Apostolien kautta ilmituotu !
Ei, siihen ei tule selvyyttä.
Eikä siihen, milloin tämä uusi ihmisenalku riistettiin Kristuksen sylistä ja kuka sen riisti, ja millä perusteella jokin vesitippa sen takaisin siihen syliinliittää !
Miten te pärjäätte itse näiden sekopäisten tarinoittenne kanssa, se on ihme se !
Ja ehkä ainut joka lestadiolaisuudessa ilmenee.
Pietari ja Johannes sentään käskivät ramman mennä kotiinsa, miten paljon teillä on samanlaisia tapahtumia ?- voivoi!!
äimänkäenveli
10.6.2013 10:20
Olen nyt täällä vieraillessani huomannut sellaisen seikan, että ei lestadiolaisia kiinnosta mikään muu kuin oman opinkäsitysten pyörittäminen.
Vai vieraillut, sinähän asut täällä. - TEU,
SEN VERRAN SIITÄ MIKÄ KETÄKIN KIINNOSTAA, .
LÖYSIN UUDENTESTAMENTIN SELITYS TEOKSEN ,,TEOS ON
L.A.MANNERMAAN JA EERO HYVÄRISEN TOIMITTAMA , VV.1926.
JA TEOS ON KAKSI OSINEN ,PAINETTU :WSOY PORGOO. .
APOSTOLIEN TEOT . YM. SIIHEN TOISEEN MENEE ILMESTYS KIRJA .
Äimänkäenveli, olet hassu! Täällä on totuuden etsintä käynnissä. Siinä kun jotain etsitään, niin paikat menee ensin sekasin. Ne voi jäädäkkin sekaseksi, jos löydetty aarre on tarpeeksi arvokas, niin ei siinä ihailun aikan tule siivous mieleen.
Jos sinä olet nostanut rampoja portinpielestä, niin kiitä siitä Herraa, koska se ei kuitenkaan ole sinun voimasi, joka toimii.
Ethän kuitenkaan ole niin lapsellinen, että ensiaskelitaan kompuroivalle vauvalle alat kehua, että minä se olen juossut jo muutaman maratonin, joten revi siitä.- uh kaavaa ontaas
Niinkö !?
Enpäs olekkaan huomannut täällä mitään etsintää koskaan käynnissä, vaan hirmuinen defenssien rakentelu jokaista uhkaa vastaan. Ja jokainen ulkopuolelta jotain sanova on se suuri uhka. - olisko2taas2
Joka paikassa hoetaan kuinka MEILLÄ on nyt 2000 vuotta vanha oikea usko, ja hätistellään sivummalle jokaista sanaa joka uskaltaa tuoda Raamattua esiin !
Mikä näissä lausumissa on sitä ETSINTÄÄ ? - muuttis
olisko2taas2 kirjoitti:
Joka paikassa hoetaan kuinka MEILLÄ on nyt 2000 vuotta vanha oikea usko, ja hätistellään sivummalle jokaista sanaa joka uskaltaa tuoda Raamattua esiin !
Mikä näissä lausumissa on sitä ETSINTÄÄ ?Olet sokea, siksi et näe.
- teu,
olisko2taas2 kirjoitti:
Mikä näissä lausumissa on sitä ETSINTÄÄ ?" olisko 2taas2"
Usko annettoiin samalla kuin Jumala loi ,Aadamin ja höänet luotiin sen
verran ennen ,kuin Herra halusi kuulla kuinka Aadam nimittää eläimet
jotka hän ajatti paikan ohi , jossa Hän oli Aadamin kanssa, Ja kun tämä
oli selvä , Hän havaitsi jotakin , Adamin oli saatava kumppani , Niinpä
hän vaivutti Aadamin syvään uneen ,,otti kylkiluun häestä ja LOI vaimon
Ja siunasi heidät , ja sanoi olkaa hedelmälliset ..
Tämä tapahtui 5642 eKr. ,, Kuinka nyt sanot uskon iästä , Eikö se ole
5642 2013. = 7655 ;LUOMISESTA tähän päivään . .
Septukinta Raamatun mukaan ..
Tämä' aika on sama LUOMISTA ,ja SYNTIINLANKEEMISETA, Syy on se
että aikaa ei ollut vielä olemassa , Jomuala loi ajan silloin kun selvitti syn-
tiinlankeemuksen asiat ,niin kuin tiedättekin ja jos ette nyt tiedätte ..
- Hound Dog
Eskon "argumentointi" ei vakuuta.
- kyl näit on
Paikkakunnallani on helluntaiseurakunnan pastori ahkerana toimijana ev.lut. kirkossa. Jakaan Ehtoollista jne. Erittäin hieno uskova mies.
- Riku70
kyl näit on kirjoitti:
Paikkakunnallani on helluntaiseurakunnan pastori ahkerana toimijana ev.lut. kirkossa. Jakaan Ehtoollista jne. Erittäin hieno uskova mies.
AAMEN, näin pitää olla. Ei raja-aitoja
- no voi hyvä
Jo oli lapselliset sivut !
on meitä moneen veturiin. - vilun väreet
Voi herraisä noita sepustuksia !!
Miten voi olla noin älytöntä sokeutta ja vielä Jumala nimissä !!
siihen ei pysty muuten kuin monisataisen luterilisella vitamiinilla vahvistetun äidinmaidon ylen runsas imeminen vielä kouluiässä !!
Raamatulla ei ole mitään tekoa noissa tarinoissa. Kuin suoraan paavin katakompeista.- mars mars
Lähde sinä ateisti vetämään täältä.
Ei Jumalan sana vääntelemällä muutu muuksi kuin vääntelijän omaksi kadotukseksi.
- sitä on monenlaista
Tekihän se Juudakset aikanaan eräskin Jeesuksen kutsuma ja kolme vuotta mukanaan kulkenut henkilö.
- 5+7#
Viesti on kaukaa menneisyydestä, mutta kun olin jo tehnyt vastauksen sitä huomaamatta, niin tulkoon julki.
tyhmelin 10.6.2013 04:27, "Niin Pietari sanoi heille:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä TEILLE ja TEIDÄN LAPSILLENNE TÄMÄ LUPAUS ON ANNETTU ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)."
Tyhmelin, mitä varten haluat antaa sellaisen kuvan, etteivät parannus, tai kääntymys, millään tavalla kuuluisi syntien anteeksi saamiseen, vaan ainoastaan kaste tässä tapauksessa. Ymmärtääkseni ei ole synnintuntoakaan, jos ei ole parannusta saarnattu ja sitä tässä kohdassa kyllä oli.
Jos he eivät olisi uskoneet Jumalaan, eivät he olisi myöskään kysyneet: "37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Minusta tässä on selkeästi usko ja kaste kyseessä
Haluisin mainita vielä sen, että alkukielen mukaan kohta " Joka uskoo ja kastetaan", ei määrää tapahtuman järjestystä, vaan että ne kuuluvat yhteen. Kaste on Jumalan lahja, joka annetaan myös kastetun aikuisen lapsille ja siihen aikaan myös orjille ja palvelijoille. Kasteessa heidät kaikki otettiin Taivaan valtakunnan jäseniksi ja Jumalan lapsiksi ja sitä kautta perillisiksi. Toivottavasti tämä auttaa meitä ymmärtämään Jumalan runsaskätistä anteliaisuutta omilleen ja ymmärtämään kaste Jumalan armoteoksi.- ei oteta vaa annetaa
Tyhmelin ei ole koskaan parannusta vastaan saarnannut, kyllä se on omavanhurskas 5 7# joka täällä tuollaisia meuhkaa hänestä.
Omavanhurskailla on Raamatusta poikkeava käsitys parannuksesta.
Heille parannus on oman lihansa fixaamista. Jumalalle tuollainen
parannus on kauhistus, se parannus hylkää Jeesuksen veren ja tallaa
sen jalkoihinsa.
Parannus Raamatussa tarkoittaa sitä mielenmuutosta jonka Jeesus Kristus saa ihmisessä aikaan, kun hän ottaa lahjana vastaan Kristukselta vanhurskauden ja USKOO JUmalan lupauksen mukaisesti kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen uhriveren tähden joka saastaisen päälle vihmotaan,
syntien anteeksiannon julistuksessa.
Maailma on täynnä parannusta, kuka mistäkin tekee parannusta. Joku koittaa päästä viinasta toinen huumeista, ylensyömisestä, ahneudesta kirouksesta valehtelusta varastamisesta, kaikkea tätä tekee maailmakin, mutta ei tule sillä yhtään lähemmäksi Jumalaa. Jumalan vanhurskautta kun ei voi tehdä eikä millään ostaa. JUmalan vanhurskauden päälle pukeminen USKOSSA Kasteen kautta on ainoa todellinen parannus. Kaste on jokapäiväistä kuolemista pois synnistä - YHDESSÄ KRISTUKSEN KANSSA. Mutta Kaste on myöskin uuden, HENGESTÄ syntyneen ihmisen nousemista ylös YHDESSÄ KRISTUKSEN kanssa.
Todellista parannusta seuraa vääjäämättä myös elämäntapojen muuttumista JUmalan tahdon mukaiseen suuntaan, mutta se ei ole parannus, vaan Kristuksen vanhurskauden päälle pukeminen on todellinen parannus.
Room. 5:1-2 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
Room. 5:3-5 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset,
sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, ...
***) ... joka on meille annettu.
Room. 5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. - 5+7#
ei oteta vaa annetaa kirjoitti:
Tyhmelin ei ole koskaan parannusta vastaan saarnannut, kyllä se on omavanhurskas 5 7# joka täällä tuollaisia meuhkaa hänestä.
Omavanhurskailla on Raamatusta poikkeava käsitys parannuksesta.
Heille parannus on oman lihansa fixaamista. Jumalalle tuollainen
parannus on kauhistus, se parannus hylkää Jeesuksen veren ja tallaa
sen jalkoihinsa.
Parannus Raamatussa tarkoittaa sitä mielenmuutosta jonka Jeesus Kristus saa ihmisessä aikaan, kun hän ottaa lahjana vastaan Kristukselta vanhurskauden ja USKOO JUmalan lupauksen mukaisesti kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen uhriveren tähden joka saastaisen päälle vihmotaan,
syntien anteeksiannon julistuksessa.
Maailma on täynnä parannusta, kuka mistäkin tekee parannusta. Joku koittaa päästä viinasta toinen huumeista, ylensyömisestä, ahneudesta kirouksesta valehtelusta varastamisesta, kaikkea tätä tekee maailmakin, mutta ei tule sillä yhtään lähemmäksi Jumalaa. Jumalan vanhurskautta kun ei voi tehdä eikä millään ostaa. JUmalan vanhurskauden päälle pukeminen USKOSSA Kasteen kautta on ainoa todellinen parannus. Kaste on jokapäiväistä kuolemista pois synnistä - YHDESSÄ KRISTUKSEN KANSSA. Mutta Kaste on myöskin uuden, HENGESTÄ syntyneen ihmisen nousemista ylös YHDESSÄ KRISTUKSEN kanssa.
Todellista parannusta seuraa vääjäämättä myös elämäntapojen muuttumista JUmalan tahdon mukaiseen suuntaan, mutta se ei ole parannus, vaan Kristuksen vanhurskauden päälle pukeminen on todellinen parannus.
Room. 5:1-2 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
Room. 5:3-5 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset,
sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, ...
***) ... joka on meille annettu.
Room. 5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.ei oteta vaa annetaan 30.10.2013 05:57
"Todellista parannusta seuraa vääjäämättä myös elämäntapojen muuttumista JUmalan tahdon mukaiseen suuntaan, mutta se ei ole parannus, vaan Kristuksen vanhurskauden päälle pukeminen on todellinen parannus."
Sitä minä olen odottanut kohdallesi, jos se vaikka siistisi kielenkäyttöäsi. Tiedän toki, ettei se ole otettavissa, vaan se annetaan suuresta armosta. - teu,
5+7# kirjoitti:
ei oteta vaa annetaan 30.10.2013 05:57
"Todellista parannusta seuraa vääjäämättä myös elämäntapojen muuttumista JUmalan tahdon mukaiseen suuntaan, mutta se ei ole parannus, vaan Kristuksen vanhurskauden päälle pukeminen on todellinen parannus."
Sitä minä olen odottanut kohdallesi, jos se vaikka siistisi kielenkäyttöäsi. Tiedän toki, ettei se ole otettavissa, vaan se annetaan suuresta armosta.Olen kanssasi samaa mieltä , koska aikaisemmin puhuttiin Helluntailaisista .
Niistä uudelleenkastajista , siihen saittiin se kuuluu , jokaisen pitää muistaa..
Kuinka Kristitty toimii. LLL.n mukaan Skotty oli hyvä mies ;;oliko .. - Tekopyhät kuvottaa
5+7# kirjoitti:
ei oteta vaa annetaan 30.10.2013 05:57
Sitä minä olen odottanut kohdallesi, jos se vaikka siistisi kielenkäyttöäsi. Tiedän toki, ettei se ole otettavissa, vaan se annetaan suuresta armosta.Herra omavanhurskaus on taas tiukkana kielen päällä. PIrulla on neuvot joka lähtöön. :-)
Hillitse kielesi sinä jumalaton. Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi, siitä se lähtee liikkeelle Jeesuksen Kristuksen tunteminen. - 5+7#
Tekopyhät kuvottaa kirjoitti:
Herra omavanhurskaus on taas tiukkana kielen päällä. PIrulla on neuvot joka lähtöön. :-)
Hillitse kielesi sinä jumalaton. Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi, siitä se lähtee liikkeelle Jeesuksen Kristuksen tunteminen.Tekopyhät kuvottaa 3.11.2013 22:16, vastailit tyhmelinille osoitettuun viestiin, niin vastaa nyt vielä tähän. Millä tavalla itse painottaisit tyhmeliinin tekstiä, joka on alapuolella? Onko painotus oikea. Minulle riittää pelkkä kyllä tai ei.
tyhmelin 10.6.2013 04:27, "Niin Pietari sanoi heille:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä TEILLE ja TEIDÄN LAPSILLENNE TÄMÄ LUPAUS ON ANNETTU ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)." 5+7# kirjoitti:
Tekopyhät kuvottaa 3.11.2013 22:16, vastailit tyhmelinille osoitettuun viestiin, niin vastaa nyt vielä tähän. Millä tavalla itse painottaisit tyhmeliinin tekstiä, joka on alapuolella? Onko painotus oikea. Minulle riittää pelkkä kyllä tai ei.
tyhmelin 10.6.2013 04:27, "Niin Pietari sanoi heille:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä TEILLE ja TEIDÄN LAPSILLENNE TÄMÄ LUPAUS ON ANNETTU ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)."Vastaan 5 7#:lle.
Ensinnäkin, en missään nimessä halua mitätöidä parannuksen tärkeyttä aikuisilla.
Toiseksi, synnin tunto on TÄYSIN OLEELLINEN asia kääntymyksessä. Eikä vain kääntymyksessä, vaan jokapäiväisessä vanhan aatamin kuolettamisessa.
Meidän pitäisi ymmärtää, että meidän aikuisten ihmisten uskon tulisi tukeutua kasteen, ehtoollisen ja luetun/saarnatun Sanan kolmiyhteyteen, jotta voimme pysyä lasten kaltaisina. Kaikissa näissä on itse Jeesus Kristus henkilökohtaisesti itse mukana. Jos yksi näistä jätetään pois, oppi keikahtaa kumoon ja Kristus kaatuu lattialle ihmisten tallattavaksi.
Yritin kuvailla aloituksessani "armo, usko ja kaste" armon, uskon ja kasteen suhdetta.
Erityisesti haluan vielä painottaa, että usko on tyhjä käsi, joka vastaanottaa Jumalan armon ilmaiseksi. Se ei ole asia, jonka voi tahtoa.tyhmelin kirjoitti:
Vastaan 5 7#:lle.
Ensinnäkin, en missään nimessä halua mitätöidä parannuksen tärkeyttä aikuisilla.
Toiseksi, synnin tunto on TÄYSIN OLEELLINEN asia kääntymyksessä. Eikä vain kääntymyksessä, vaan jokapäiväisessä vanhan aatamin kuolettamisessa.
Meidän pitäisi ymmärtää, että meidän aikuisten ihmisten uskon tulisi tukeutua kasteen, ehtoollisen ja luetun/saarnatun Sanan kolmiyhteyteen, jotta voimme pysyä lasten kaltaisina. Kaikissa näissä on itse Jeesus Kristus henkilökohtaisesti itse mukana. Jos yksi näistä jätetään pois, oppi keikahtaa kumoon ja Kristus kaatuu lattialle ihmisten tallattavaksi.
Yritin kuvailla aloituksessani "armo, usko ja kaste" armon, uskon ja kasteen suhdetta.
Erityisesti haluan vielä painottaa, että usko on tyhjä käsi, joka vastaanottaa Jumalan armon ilmaiseksi. Se ei ole asia, jonka voi tahtoa.Vielä 5 #7:lle: Ihmettelit painotustani (Apt.2:38-39).
Painotin tiettyjä sanoja siksi, että KASTEEN MERKITYS HALUTAAN TAHALLAAN UNOHTAA.
Jouduin selvyyden vuoksi jättämään sanat "Jeesuksen Kristuksen nimeen" ja "Herra, meidän Jumalamme" painottamatta, vaikka tottakai suurin kunnia on tietenkin Hänellä.
Toisenlainen, VÄÄRÄ lukutapa on (lukekaa vain painotetut kohdat peräkkäin):
Niin Pietari sanoi heille:"TEHKÄÄ PARANNUS ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEN, NIIN TE ANSAITSETTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)- 5+7#
tyhmelin kirjoitti:
Vielä 5 #7:lle: Ihmettelit painotustani (Apt.2:38-39).
Painotin tiettyjä sanoja siksi, että KASTEEN MERKITYS HALUTAAN TAHALLAAN UNOHTAA.
Jouduin selvyyden vuoksi jättämään sanat "Jeesuksen Kristuksen nimeen" ja "Herra, meidän Jumalamme" painottamatta, vaikka tottakai suurin kunnia on tietenkin Hänellä.
Toisenlainen, VÄÄRÄ lukutapa on (lukekaa vain painotetut kohdat peräkkäin):
Niin Pietari sanoi heille:"TEHKÄÄ PARANNUS ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEN, NIIN TE ANSAITSETTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)Tyhmelin, minusta tämä käännös tuntuu paremmalta.
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 5+7# kirjoitti:
Tyhmelin, minusta tämä käännös tuntuu paremmalta.
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Hyväksytään.
- 5+7#
tyhmelin kirjoitti:
Hyväksytään.
Tyhmelin, kiitoksia vastauksista. : )
- ei kai
Voiko joku todella käsittää niin hullusti tekstin, .."ja teidän lapsillenne..." että löytää siitä jotain vauvakasteeseen littyvää !
Voiko todella olla niin kaihisia silmiä ja aivopestyä ajattelua ?!- geepee
Kehotan kaikkia lukemaan Matti Väisäsen kirjan: Pyhä kaste raamatussa. Siinä on todellista raamattuun perustuvaa kasteopetusta.
- ei sanan sanaa
geepee kirjoitti:
Kehotan kaikkia lukemaan Matti Väisäsen kirjan: Pyhä kaste raamatussa. Siinä on todellista raamattuun perustuvaa kasteopetusta.
Siinä on kaikkea muuta paitsi Raamattua.
Mutta kehotan kaikkia lukemaan itse Raamattua, jossa ei ole mitään Väisäsen opetusta.
Kukaan Apostoleista ei sanallakaan tue Väisäsen höpötyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3294392Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3342669- 702311
- 821939
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4421734MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311489Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2161332Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261309"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341242- 661183