Ramadan lähestyy..

1234&&

Kertokaa muslimien kanssa yhdessä olevat vinkkejä, miten tämän kuukauden helpoiten saa kulumaan. Ja miten tukea miestä kuitenkaan häntä häiritsemättä.

69

3895

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus&uskonto

      On olemassa henkistä rakkautta!Parhaiten sen ymmärtää muslimivaimo.Eihän avioliitto perustu pelkkään seksiin.Aina täytyy kunnioittaa puolison vakaumuksia!

    • V a i m o

      Meillä ainakin ihan seesteistä aina Ramadanin aikaan ! Toki miehelle hieman raskasta olla syömättä ja juomatta koko päivän, mutta hienosti kestää, ja se puolestaan saa minut arvostamaan häntä vielä enemmän! Seksiä meillä on tietysti aina iltaisin, kunhan mies on ensin kunnolla syönyt ja juonut ja kerännyt vähän voimia ! Ja kyllä se on upeaa , kahdeksan vuotta yhdessä, välillä aika kivikkoistakin ollut, mutta rakkaus vaan syvenee ajan kanssa. Itse en Ramadania pidä, mutta olen toki hengessä mukana, ja tuen ja kokkaan ja yritän tehdä kaikkeni, että Ramadan olisi hänelle mahdollisimman miellyttävä. Enkä todellakaan siis itsekkään syö tai edes juo hänen läsnäollessaan.

      • huono vaimo

        Saako ramadanin aikaan seksiä olla? Mieheni on antanut minun ymmärtää, että se on kiellettyä. Minulla ei tuie olemaan voimia kokkailla yömyöhään, kun töihinkin pitää mennä aamulla ja aurinko laskee myöhään 23 jälkeen illalla ja päivällä pitää kuitenkin lapsille ruokaa laittaa enkä aio vaatia lapsia syömään piilossa. Miehesi saa olla onnellinen, että on sinun kaltaisesi vaimo. Minä en kykene taipumaan tuolla lailla.


      • jierhidfpfhwedf
        huono vaimo kirjoitti:

        Saako ramadanin aikaan seksiä olla? Mieheni on antanut minun ymmärtää, että se on kiellettyä. Minulla ei tuie olemaan voimia kokkailla yömyöhään, kun töihinkin pitää mennä aamulla ja aurinko laskee myöhään 23 jälkeen illalla ja päivällä pitää kuitenkin lapsille ruokaa laittaa enkä aio vaatia lapsia syömään piilossa. Miehesi saa olla onnellinen, että on sinun kaltaisesi vaimo. Minä en kykene taipumaan tuolla lailla.

        Me ainakin eletään ihan normaalisti siis siltä osin, että lapsille tehdään ruokaa ja he syövät ja elävät ihan tavallisesti, vaikka vanhemmat paastoavat. Vanhemmat ymmärtävät sen, että voimme olla hieman väsyneitä, mutta tietävät myös, mikä Ramadan on. Seksiä ja pussailua meillä on kuten muutenkin,ehkä vähemmän, koska mies on paljon moskeijalla, mutta ei päivisin.
        Eihän sitä yöllä tarvitse alkaa kokkailemaan, tee etukäteen! Kyllähän sen ruoan saa aina lämmitettyä.


      • huono vaimo
        jierhidfpfhwedf kirjoitti:

        Me ainakin eletään ihan normaalisti siis siltä osin, että lapsille tehdään ruokaa ja he syövät ja elävät ihan tavallisesti, vaikka vanhemmat paastoavat. Vanhemmat ymmärtävät sen, että voimme olla hieman väsyneitä, mutta tietävät myös, mikä Ramadan on. Seksiä ja pussailua meillä on kuten muutenkin,ehkä vähemmän, koska mies on paljon moskeijalla, mutta ei päivisin.
        Eihän sitä yöllä tarvitse alkaa kokkailemaan, tee etukäteen! Kyllähän sen ruoan saa aina lämmitettyä.

        No tässähän juuri se ongelma onkin...en ole muslimivaimo. Minä käyn töissä ja olen väsynyt iltaisin. Mies saa nukkua aamuisin niin paljon kuin lystää mutta minun pitää mennä töihin. Pari viikkoa minulla on lomaa mutta minä tarvitsen lepoa kun olen koko vuoden ollut töissä ja olen lähes burn outissa. Pitääkö minun jaksaa vielä 23 jälkeen alkaa miehelle ruokia lämmittämään? en vaan jaksa, en.


      • pensselitäti
        huono vaimo kirjoitti:

        No tässähän juuri se ongelma onkin...en ole muslimivaimo. Minä käyn töissä ja olen väsynyt iltaisin. Mies saa nukkua aamuisin niin paljon kuin lystää mutta minun pitää mennä töihin. Pari viikkoa minulla on lomaa mutta minä tarvitsen lepoa kun olen koko vuoden ollut töissä ja olen lähes burn outissa. Pitääkö minun jaksaa vielä 23 jälkeen alkaa miehelle ruokia lämmittämään? en vaan jaksa, en.

        Mihin aikaan miehesi työt alkavat, kun kerrot, että hän saa aamuisin nukkua niin paljon kuin lystää? Vai onko hän ottanut lomansa sopivasti Ramadanin ajaksi?
        Miksi mies ei tee ruokaa, jos hänellä on noin ruhtinaallisesti aikaa? Ja miksi hän ei lämmitä itse ruokiaan?
        Eikö ole helpotus, ettei seksiä tarvitse harjoittaa, jos olet niin väsynyt kuin kerrot?


      • huono vaimo
        pensselitäti kirjoitti:

        Mihin aikaan miehesi työt alkavat, kun kerrot, että hän saa aamuisin nukkua niin paljon kuin lystää? Vai onko hän ottanut lomansa sopivasti Ramadanin ajaksi?
        Miksi mies ei tee ruokaa, jos hänellä on noin ruhtinaallisesti aikaa? Ja miksi hän ei lämmitä itse ruokiaan?
        Eikö ole helpotus, ettei seksiä tarvitse harjoittaa, jos olet niin väsynyt kuin kerrot?

        Ei ole töitä miehellä. Ja noista petipuuhista: Eihän se ole työtä eikä mikään pakko, joten en näe, että olisi jollain lailla helpotus, että ei saa. Päinvastoin. Kuukausi on tosi pitkä aika olla ilman :(. Pelottaa sekin, että hänellä on silloin hyvä syy jäädä yöksi sukulaiselleen ja minä saan viettää yksinäisiä öitä ja lyhyt kesälomanikin menee siinä sitten kivasti yksikseni kun silloin juuri olisi kivaa viettää kivoja öitä...


      • pensselitäti
        huono vaimo kirjoitti:

        Ei ole töitä miehellä. Ja noista petipuuhista: Eihän se ole työtä eikä mikään pakko, joten en näe, että olisi jollain lailla helpotus, että ei saa. Päinvastoin. Kuukausi on tosi pitkä aika olla ilman :(. Pelottaa sekin, että hänellä on silloin hyvä syy jäädä yöksi sukulaiselleen ja minä saan viettää yksinäisiä öitä ja lyhyt kesälomanikin menee siinä sitten kivasti yksikseni kun silloin juuri olisi kivaa viettää kivoja öitä...

        Jos miehesi on työtön ja sinä käyt raskaassa työssä, lienee itsestään selvää, että mies tekee kotityöt ja vähintäänkin huolehtii omista ruoistaan ja syömisistään. Sinun ei niistä tarvitse kantaa huolta.

        Jos ihminen on tarpeeksi väsynyt, hän arvostaa sitä, että saa nukkua kaiken liikenevän ajan.

        Etkö tiennyt miehen ottaessasi, että hän viettää Ramadania? Jos tiesit, olet saanut sitä, mitä tilasit. Ramadan ei lakkaa olemasta, vaikka sitä kuinka haluaisit, eikä miehesi myöskään lakkaa sitä viettämästä sinun toivomustesi takia, kuten olet huomannut.


      • jrewkröelkmk
        huono vaimo kirjoitti:

        No tässähän juuri se ongelma onkin...en ole muslimivaimo. Minä käyn töissä ja olen väsynyt iltaisin. Mies saa nukkua aamuisin niin paljon kuin lystää mutta minun pitää mennä töihin. Pari viikkoa minulla on lomaa mutta minä tarvitsen lepoa kun olen koko vuoden ollut töissä ja olen lähes burn outissa. Pitääkö minun jaksaa vielä 23 jälkeen alkaa miehelle ruokia lämmittämään? en vaan jaksa, en.

        Eikö miehesi sitten osaa itse ruokia lämmittää?! Minä olen muslimivaimo, en mikään nössykkä mieheni palvelija (kuten sinä nähtävästi) ja minä olen nyt kotona, mies töissä, mutta jos hän joskus tulee myöhään yöllä töistä, en todellakaan vain sitä varten nouse ylös laittamaan miehelle ruokaa mikroon lämpiämään.


      • Anonyymi

        Tuo on tyypillistä käytöstä suomiukoilta. Edes ruokaakaan ei osata lämmittää vaan "äiti" tekee kaiken. Onneksi mieheni on arabi ja hän tekee omatoimisesti talossa asioita. Ei asu meidän talossa keskenkasvuista teinipoikaa. Kaiken lisäksi hän raaskii olla herrasmies mua kohtaan. Suomalainen juoppo tai mamman poika ei raaski "palvella" naista vaan vaatii että avaa itse se ovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyypillistä käytöstä suomiukoilta. Edes ruokaakaan ei osata lämmittää vaan "äiti" tekee kaiken. Onneksi mieheni on arabi ja hän tekee omatoimisesti talossa asioita. Ei asu meidän talossa keskenkasvuista teinipoikaa. Kaiken lisäksi hän raaskii olla herrasmies mua kohtaan. Suomalainen juoppo tai mamman poika ei raaski "palvella" naista vaan vaatii että avaa itse se ovi.

        " Onneksi mieheni on arabi ja hän tekee omatoimisesti talossa asioita."

        Jaa - mitähän asioita se miehesi kotona tekee koska olet itse täällä aikaisemmin kertonut että sinä teet ruuan, tiskaat, siivoat, peset pyykit, hoidat lapset jne. jne, eli teet KAIKKI kotityöt koska ne "ovat naisten töitä" eivätkä kuulu miehelle. Kun tarinoitasi on lukenut niin tulee mieleen että et ole ainakaan mikään prinsessa vaan ihan täydellinen kyökkipiika ja ihmettelenkin että kuinka joku suomalaisen kasvatuksen saanut nainen moiseen suostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onneksi mieheni on arabi ja hän tekee omatoimisesti talossa asioita."

        Jaa - mitähän asioita se miehesi kotona tekee koska olet itse täällä aikaisemmin kertonut että sinä teet ruuan, tiskaat, siivoat, peset pyykit, hoidat lapset jne. jne, eli teet KAIKKI kotityöt koska ne "ovat naisten töitä" eivätkä kuulu miehelle. Kun tarinoitasi on lukenut niin tulee mieleen että et ole ainakaan mikään prinsessa vaan ihan täydellinen kyökkipiika ja ihmettelenkin että kuinka joku suomalaisen kasvatuksen saanut nainen moiseen suostuu.

        Mieheni viettää lastenkin kanssa vapaa aikaa. Enemmän "tasa-arvoisissa" maissa kuten Suomessa miehet näkee lapset ja vaimon taakkana vaikka raaskiihan sitä vaimoa panna. Arabimieheni korjaa kyllä autoa ja vaihtaa lampun. Mies voi välillä auttaa vaimoa kotitöissä sillä niin teki profeetta Mohammed auttaessaan vaimojaan kotitöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onneksi mieheni on arabi ja hän tekee omatoimisesti talossa asioita."

        Jaa - mitähän asioita se miehesi kotona tekee koska olet itse täällä aikaisemmin kertonut että sinä teet ruuan, tiskaat, siivoat, peset pyykit, hoidat lapset jne. jne, eli teet KAIKKI kotityöt koska ne "ovat naisten töitä" eivätkä kuulu miehelle. Kun tarinoitasi on lukenut niin tulee mieleen että et ole ainakaan mikään prinsessa vaan ihan täydellinen kyökkipiika ja ihmettelenkin että kuinka joku suomalaisen kasvatuksen saanut nainen moiseen suostuu.

        Läpsii korville prinsessaa minkä hanskaan huiskimiselta ehtii


      • Anonyymi

        Kuulostat hieman katkeralta suomalaiselta juopolta tai mamman pojalta. Et itse miehenä raaskisi huomioida naista noin koska on palvelemista. Jokainen nainen haluaa tuntea olevansa prinsessa myönnä pois. Oon todella vapaampi naisena eikä ole huolia ulkonäköpaineista kun hijabiin pukeutuminen vapautti minut siltä. En anna tytöille mitään länsimaalaista mediaa aivopesuksi jossa nainen on objekti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni viettää lastenkin kanssa vapaa aikaa. Enemmän "tasa-arvoisissa" maissa kuten Suomessa miehet näkee lapset ja vaimon taakkana vaikka raaskiihan sitä vaimoa panna. Arabimieheni korjaa kyllä autoa ja vaihtaa lampun. Mies voi välillä auttaa vaimoa kotitöissä sillä niin teki profeetta Mohammed auttaessaan vaimojaan kotitöissä.

        Vai että osallistuu kotitöihinkin siten että vaihtaa lampun jos lamppu on palanut?
        Toivottavasti miehesi ei tuosta työstä rasitu liikaa kun nykyiset lamput kestää normaalissa kotitalouskäytössä VAIN 20 VUOTTA.


    • kale12

      Nämä muslimimiesten suomalaisnaisille asettamat rajoitukset ovat vain hyväksi, sillä ne opettavat käytöstapojen viidakossa eläneille suomalaisnaisille, että on olemassa asioita joita yksinkertaisesti ei voi, eikä saa tehdä.

      • muslimivaimo

        Samaa mieltä,opettavat kunnioitusta ja siveyttä sekä uskonnon noudattamista käytännössä!


      • Anonyymi

        Mitä säkään tiedät islamista. Arabimies pitää naista prinsessana toisin kuin suomalainen juoppo tai mammanpoika. Muka tasa-arvoisissa maissa miehet pitää vaimoa, jota raaskii kyllä panna, ja lapsia taakkana. Arabimies sentään ottaa ilon irti ja viettää aikaa lastensa kanssa käyttämällä näitä ulkona leikkipuistossa. Oon paljon vapaampi islamissa kun mulle ei aseteta ulkonäkövaatimuksia kuinka pitäisi olla seksikäs ja pitäisi näkyä tissit ja perse. Länsimaissa naiset ovat aina olleet esineitä ja objekteja. Katsokaa vaikka länsimaalaista mediaa ja millaisia musiikkivideoita Nicki Minajin kaltaiset julkkikset suoltaa. En anna sellaista aivotonta moskaa tyttärieni katsottavaksi.


    • kale12

      Kyllä, on hyvä, että muslimimiehet opettavat hieman tapoja villiintyneille suomalaisnaisille. Että ei auta sitä takapuolta keikuttaa joka paikassa.

    • lkdjg

      Se on hyvä kun palsta on saanut kale 12: puhumaan asiaa. Viidakossa eläneet suomalaiset naiset ja takapuolta ei kannata keikuttaa joka paikassa. Auta armias tota järjen juoksua.

    • Ei suurta numeroa

      Minä en tee yhtään mitään eri lailla kuin muulloinkaan. Mies hoitaa itse ruokapuolensa ja toimii paastotessaan aivan tavallisesti. Päivät menee kuitenkin töissä, joten illalla aterioiodaan totuttuun tapaan, ainut ero oikestaan koko aikana on se, että mies katsoo kellosta koska aloittaa ruokailun.

    • cherifa

      Meillä ei ole koskaan ollut Ramadan aika ongelmana,mies on päivät työssä ja itse teen sairaalassa 3 vuorotyötä yhdessä teemme iltaisin ruuat ja jos olen yövuoroissa niin silloin mies kokkaa eipä se ole sen kummosempaa.Meillä on vielä tiiviimpää yhdessäolo Ramadan aikana ja se on ihanaa.Asennetta kehiin ja kunnioitusta mut jos toinen on vain muslim niin silloin on vaikeampaa tietysti.

    • hullun hommia

      Koko ramadan on erittäin vaarallista näin keskikesän helteillä. Edes vettä saa juoda ja elimistö kuivuu. Todella typerää joltain jumalalta edes vaatia alaisiaan paastomaan ilman vettä kesäkuumalla!

      Miten muuten vaimot kestätte miesten suusta tulevan kuolemanhajun, kun edes hampaita ei saa pestä?

      Itsehän en edes jaksa valvoa sinne yhteentoista, että mies söisi ja saisi harrastaa seksiä. Jumala kieltää seksinharrastamisen oman vaimon kanssa, en ymmärrä!

      • TitteliTuppikulli

        Tarkennus; ei ramadan mikään paasto ole, vaan tauko syömisestä&juomisesta päiväsaikaan.

        Naurettavaa sakkia muslimit MYÖS tässäkin suhteessa. Itse asiassa islamissa ei taida olla ensimmäistäkään hyvää ja järkevää juttua.


    • pensselitäti

      Kyllä se kuukausi kuluu päivä kerrallaan kuten kaikki muutkin kuukaudet.
      Jos vapaa-ajan ongelmia on, niin menkää mustikkametsään. Päivä kuluu poimiessa, ilta peratessa ja säilöessä. Ilmaista superruokaa!
      Ja vielä sekin etu, että mies ei syö kuormasta ...

    • Vuosi sitten sain ekaa kertaa kokea minkälaista on elämä miehen kanssa joka pitää ramadania.Oli kyllä raskasta aikaa.Mieheni ei ole missään töissä,niin hyvähän hänen on olla,kun voi nukkua vaikka kokopäivän,mutta minä joudun käymään töissä.Pidin omasta tahdostani vuosi sitten ramadanin,vaikka itse en ole muslimi.Tein töitä koko sen ajan.Rankinta oli se,kun yöllä syötiin ja aamulla piti mennä töihin.Tänä vuonna en pidä,koska se ei sopinut minulle vaan sairastuin sen jälkeen,niin etten ole vieläkään kunnossa.Seksielämää meillä on ollut öisin.Olemme tottuneet suukottelemaan toisiamme päivin ja kävelemään käsikkäin,mutta nyt se on kiellettyä eikä tunnu hyvältä.Paljon kyllä ramadan vaikuttaa meidän elämäämme eikä positiivisesti.Minulla on tytär,joka käy meillä silloin tällöin viikonloppuja.Mieheni yöllä syöminen vaikeuttaa meidän elämää.Meillä on pieni asunto.Tytär joutuu nukkumaan olohuoneessa,mutta hänen nukkuminen on mahdotonta.Mieheni kestää itse hyvin ramadanin.Hän ruuat tekee onni itse.Haluaisi olla tämän ajan töissä,niin silloin kuulema kestää tämän ajan paremmin.Toivotan vain voimia jokaiselle naiselle jonka mies pitää ramadania.

    • KaleMies66

      Voimia suominaisille. Kyllä se siitä helpottuu, kun saadaan tännekin islamistien lait ja säännöt. Sitten teidän, eikä tyttärienne enää tarvitse opiskella tai käydä töissä, tai oikeastaan missään. Tehän jo käytätte niitä kaapuja, kun ulkoilmassa olette, joten tiedätte mitä on tulossa.

    • kaikille mukavampaa

      Moi. Mä olen kristitty enkä vietä Ramadania. Muslimimieheni matkustaa kotimaahansa viettämään Ramadania muslimiperheenjäsentensä kanssa. Helppo ratkaisu, kenenkään ei tartte tinkiä mistään, kaikki on tyytyväisiä. Toimii hyvin ainakin meillä.

    • heart<3

      Sehän on vain pieni hetki vuodesta, jolloin on Ramadan. Se tekee vain hyvää, niin kropalle kuin mielellekin. Aviossa olevat saavat harrastaa seksiä auringon laskettua, yrittäkää ottaa se hieman "erilaiseksi Arjeksi" eikä niin negatiivisesti. Olisihan kristityilläkin paastoja, joita meillä vaan harvat pitävät.
      Itse olen suomalainen muslimivaimo, mutta raskaana joten itse en noudata nyt paastoa mutta kannustan miestäni kovasti. Ruoat hän tekee itse, minullekin siinä samalla.

    • Kaiken nähnyt

      Ramadan on ainut paasto jossa paastoajien paino nousee.
      Uskonnoissa on paljon outoa, mutta tässä ei ole kyseessä ihme, vaan se että "paaston" aikana ahmitaan kaikki yöt.
      Mutta onko se paastoamista lainkaan?

      • siyam

        Meillä kyllä paaston aikana laihdutaan. Emmekä todellakaan ahmi vaan yleensä tulemme täyteen jo muutamasta hedelmästä joita syömme ennen varsinaista ateriaa. Kokeile itse olla syömättä koko päivä iltamyöhään. Ei sen jälkeen yksinkertaisesti ole energiaa ahmia!


      • Kaiken nähnyt
        siyam kirjoitti:

        Meillä kyllä paaston aikana laihdutaan. Emmekä todellakaan ahmi vaan yleensä tulemme täyteen jo muutamasta hedelmästä joita syömme ennen varsinaista ateriaa. Kokeile itse olla syömättä koko päivä iltamyöhään. Ei sen jälkeen yksinkertaisesti ole energiaa ahmia!

        Tilastojen mukaan ruuan kulutus nousee selvästi ramadanin aikana muslimimaissa.
        Eivät ne sitä roskiin heitä

        Eikä se mitä sinä teet täällä ole mikään todiste aitojen muslimimaissa asuvien muslimien tavoista.

        Paastoatteko muuten täällä sen Koraanissa olevan ohjeen mukaan, eli silloin ei syödä kun mustan langan erottaa valkeasta, vai sen vääräoppisen tulkinnan mukaan?


      • ahneuss
        siyam kirjoitti:

        Meillä kyllä paaston aikana laihdutaan. Emmekä todellakaan ahmi vaan yleensä tulemme täyteen jo muutamasta hedelmästä joita syömme ennen varsinaista ateriaa. Kokeile itse olla syömättä koko päivä iltamyöhään. Ei sen jälkeen yksinkertaisesti ole energiaa ahmia!

        Luuletko olevasi ainoa joka on nähnyt muslimeiden paastoamisen. On nähty ja olen myös kokenut ramadanin ajan muslimivaltiossa kolme kertaa. Tosin en itse paastonnut, kun en ole muslimi.

        Ainakin tässä valtiossa nukuttiin pitkään ja kun heräsivät niin naama oli koko aika norsun veellä ja valitti kun on nälkä. Kun alko syöminen oli se aika ahmimista. Yöllä laittoivat kellon soimaan kaksi kertaa, että vaan voi syödä. Ja se yöruoka?? huh huijaa... rasvaista, öljyistä, ei todellakaan mitään kevyttä. Pyysivät minua myös syömään, en mennyt, kun en saa syödyksi tuollaista raskasta ruokaa keskellä yötä. Kävin aamupalalla ravintolassa, en tosin pyytänyt tekemään minulle mitään syömistä.

        Eli tämä oli minun kokemus ja voi sanoa, ettei todellakaan kukaan laihtunut. Kun koitti Bairam... voi sitä makean määrää ja mättäämistä.


      • hullun touhuja
        ahneuss kirjoitti:

        Luuletko olevasi ainoa joka on nähnyt muslimeiden paastoamisen. On nähty ja olen myös kokenut ramadanin ajan muslimivaltiossa kolme kertaa. Tosin en itse paastonnut, kun en ole muslimi.

        Ainakin tässä valtiossa nukuttiin pitkään ja kun heräsivät niin naama oli koko aika norsun veellä ja valitti kun on nälkä. Kun alko syöminen oli se aika ahmimista. Yöllä laittoivat kellon soimaan kaksi kertaa, että vaan voi syödä. Ja se yöruoka?? huh huijaa... rasvaista, öljyistä, ei todellakaan mitään kevyttä. Pyysivät minua myös syömään, en mennyt, kun en saa syödyksi tuollaista raskasta ruokaa keskellä yötä. Kävin aamupalalla ravintolassa, en tosin pyytänyt tekemään minulle mitään syömistä.

        Eli tämä oli minun kokemus ja voi sanoa, ettei todellakaan kukaan laihtunut. Kun koitti Bairam... voi sitä makean määrää ja mättäämistä.

        Eikös ramada ole vain suusta teatteria ja näyttelemistä ,eihän se mitään oikeaa paastoamista ole.Eihän nyt päivällä nälkä voi olla jos yöllä mässäillään .Täysin hullujen hommaa.


      • tosiaan joo
        hullun touhuja kirjoitti:

        Eikös ramada ole vain suusta teatteria ja näyttelemistä ,eihän se mitään oikeaa paastoamista ole.Eihän nyt päivällä nälkä voi olla jos yöllä mässäillään .Täysin hullujen hommaa.

        Todellakin hullujen hommaa. Koska Ramadanin aikana ei saa edes ajatella seksiä, eikä syömistä, ei saa valittaa nälästä tai janosta, ei saa polttaa tupakkaa eikä ajatella tupakkaa. Jos jotain näitä tekee, se päivä on pilalla, sen pitää korvata myöhemmin uudestaan.

        Kun olin muslimivaltiossa, niin valittivat koko aika nälästä ja janosta, olivat vihaisia. Eli aivan turhaa heidän ramadanin paasto. Heidän ajatuksiaan en edes tiennyt, jos valitti nälkää niin ajatukset pakko olla ruuassa.

        Voi tekopyhyys.


      • jorezx
        Kaiken nähnyt kirjoitti:

        Tilastojen mukaan ruuan kulutus nousee selvästi ramadanin aikana muslimimaissa.
        Eivät ne sitä roskiin heitä

        Eikä se mitä sinä teet täällä ole mikään todiste aitojen muslimimaissa asuvien muslimien tavoista.

        Paastoatteko muuten täällä sen Koraanissa olevan ohjeen mukaan, eli silloin ei syödä kun mustan langan erottaa valkeasta, vai sen vääräoppisen tulkinnan mukaan?

        Kyllä tuntuu olevan muslimimiehillä kysyntää suomalaisnaisten keskuudessa. Tämänkin palstan juttujen perusteella.


      • Anonyymi

        Minä itse paastoan joka vuosi ja painoni tippuu kyllä monta kiloa, mutta ramadanin jälkeen saan painon nopeasti takaisin ennalleen kun palaan normaaliin rytmiin. Opiskelen urheilullisella alalla joten aina ramadaninkin aikaan treenaan aamusta ilta päivään ja sen jälkeen menen töihin. Illalla kotiin tulessa laitan ruokaa ja odotan että saan syödä siinä vaiheessa on kova nälkä syön normaalin täyttävän aterian ja juon runsaasti vettä sitten menen nukkumaan, herään syömään pienemmän aterian ja juomaan vettä sitten vaan takaisin nukkumaan. Seuraavana päivänä sama homma näin minua on opetettu paastoamaan. Ramadanin aikana tulisi kasvattaa nälkää päivän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä itse paastoan joka vuosi ja painoni tippuu kyllä monta kiloa, mutta ramadanin jälkeen saan painon nopeasti takaisin ennalleen kun palaan normaaliin rytmiin. Opiskelen urheilullisella alalla joten aina ramadaninkin aikaan treenaan aamusta ilta päivään ja sen jälkeen menen töihin. Illalla kotiin tulessa laitan ruokaa ja odotan että saan syödä siinä vaiheessa on kova nälkä syön normaalin täyttävän aterian ja juon runsaasti vettä sitten menen nukkumaan, herään syömään pienemmän aterian ja juomaan vettä sitten vaan takaisin nukkumaan. Seuraavana päivänä sama homma näin minua on opetettu paastoamaan. Ramadanin aikana tulisi kasvattaa nälkää päivän aikana.

        Oikeasti Ramadan tarkoittaa muslimeille sikailukuukautta. Päivällä ei saada mitään aikaiseksi koska koko yö menee syödessä ja sikaillessa.
        Härskisti odotetaan auringon laskua lusikka lapasessa ja heti kun mahdollista alkaa mättäminen.
        Oikeasti muslimisiat lihovat ihan älyttömästi ramadanin aikana, syövät rasvaisia ja makeita ruokia ja nukkuvat tai kehittelevät päivällä.
        Muutenkin muslimit ovat sellaisia itkupillejä ettei paremmasta väliä. Mitään fyysistä kärsimystä eivät kestä kuten nälkää. Jos eivät saa syödäkseen sillä sekunnilla kun on nälkä on itku ja valitus järkyttävä.
        Paskasakkia kaikki


    • Köfke

      hyvä tilanne kaikille suomineitimursuille laihduttamaan :D

    • laihduttakaas vähän!

      juu ei tekisi huonoa näiden ylipainoisten suomi-vaimojen vähän paastota! Eikä ihan vähääkään, 50 kg pois !

      • paksu vaimo

        Jos päivällä paastoaa eikä juo edes nesteitä ja yöllä syö ja vielä aika raskasta ruokaa (valkoista vehnää jne), niin aineenvaihdunta hidastuu päivällä ja elimistö alkaa käyttää hyväkseen ravinnon entistä tarkemmin. Samalla liikunta vähenee kun on nälkä eikä jaksa. Näin ollen paaston loputtua kiloja tulee aiempaa herkemmin eli kokonaiskulutusta on vähennettävä, että paino ei lähtisi nousuun paaston jälkeen. Mutta nyt on alkamassa kaksiviikkoinen Jumalanäidin paasto. Saa syödä vaikka 3 tunnin välein mutta ei raskasta ruokaa (lihaa, rasvoja, maitotuotteita) vaan kasviksia ja hedelmiä ja vettä saa juoda jotta elimistö saa poistettua kuona-aineet. Se on hyväksi meille paksuillekin vaimoille ;).


    • Ihmettelevä 2

      Siis minkä äidin paasto? Ei kai Jumalalla ole äitiä?

      • paksu vaimo :)

        Kristinuskon mukaan Jumala on yksi mutta Hänellä on kolme persoonaa, joista jokainen yksistään on täydellinen Jumala eli vaikka Jumala on yksi, niin voidaan sanoa, että Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Mutta Jumala on yksi kolmessa persoonassa. Jeesuksella Kristuksella oli yksi persoona, Jumalan toinen persoona, joka tuli ihmiseksi Kristuksessa. Hänellä oli näin ollen kaksi luontoa, jumalallinen luonto ja ihmisluonto. Näin ollen kristityt uskovat, että Jeesus Kristus oli täysi/täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen. Hän kuoli ristillä ihmisluonnossa ja nousi ylös jumalallisen luontonsa tähden nostaen ylös kuolleista samalla ihmisluonnon.

        Tähän ylläolevaan perustuen kristityt uskovat, että koska voimme turvallisesti sanoa, että Kristus on Jumala, niin hänet synnyttänyt Neitsyt Maria, Hänen äitinsä täällä maan päällä, on siten Jumalanäiti tai Jumalansynnyttäjä, Theotokos. Tämä on hyväksytty nimike hänelle jo ekumeenisissa kirkolliskokouksissa ensimmäisinä vuosisatoina Kristuksen kuoleman jälkeen.


      • Ihmettelevä 2
        paksu vaimo :) kirjoitti:

        Kristinuskon mukaan Jumala on yksi mutta Hänellä on kolme persoonaa, joista jokainen yksistään on täydellinen Jumala eli vaikka Jumala on yksi, niin voidaan sanoa, että Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Mutta Jumala on yksi kolmessa persoonassa. Jeesuksella Kristuksella oli yksi persoona, Jumalan toinen persoona, joka tuli ihmiseksi Kristuksessa. Hänellä oli näin ollen kaksi luontoa, jumalallinen luonto ja ihmisluonto. Näin ollen kristityt uskovat, että Jeesus Kristus oli täysi/täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen. Hän kuoli ristillä ihmisluonnossa ja nousi ylös jumalallisen luontonsa tähden nostaen ylös kuolleista samalla ihmisluonnon.

        Tähän ylläolevaan perustuen kristityt uskovat, että koska voimme turvallisesti sanoa, että Kristus on Jumala, niin hänet synnyttänyt Neitsyt Maria, Hänen äitinsä täällä maan päällä, on siten Jumalanäiti tai Jumalansynnyttäjä, Theotokos. Tämä on hyväksytty nimike hänelle jo ekumeenisissa kirkolliskokouksissa ensimmäisinä vuosisatoina Kristuksen kuoleman jälkeen.

        Todella hienosti selitetty.
        Tosin asiassa ei oikein ole järkeä, miksi Jumalan pitäisi naulata itsensä ristille, että ihmiset pelastautuisivat - voisihan Kaikkivaltias pelastaa ihmiset ilman ko. monimutkaista operaatiotakin, kun kerran pystyy mihin tahansa. Tosin tämä asia ei ehkä enää kuulu tähän ketjuun, mutta jos pystyt, niin kerro, mitä järkeä tässä on? Miksi Jumala noin tekisi? Eikö ihmisellä ja Jumalalla ole suora yhteys - miksi tarvittaisiin "välikäsiä" tai naulaamista?
        Kysyin kerran papilta, että mitä järkeä, ja hän sanoi, että ei mitään järkeä - se täytyy vaan uskoa. Tuntui epäloogiselta, ja erosin lopulta kirkosta.


      • paksu vaimo
        Ihmettelevä 2 kirjoitti:

        Todella hienosti selitetty.
        Tosin asiassa ei oikein ole järkeä, miksi Jumalan pitäisi naulata itsensä ristille, että ihmiset pelastautuisivat - voisihan Kaikkivaltias pelastaa ihmiset ilman ko. monimutkaista operaatiotakin, kun kerran pystyy mihin tahansa. Tosin tämä asia ei ehkä enää kuulu tähän ketjuun, mutta jos pystyt, niin kerro, mitä järkeä tässä on? Miksi Jumala noin tekisi? Eikö ihmisellä ja Jumalalla ole suora yhteys - miksi tarvittaisiin "välikäsiä" tai naulaamista?
        Kysyin kerran papilta, että mitä järkeä, ja hän sanoi, että ei mitään järkeä - se täytyy vaan uskoa. Tuntui epäloogiselta, ja erosin lopulta kirkosta.

        Voin yrittää...Se lähtee ihan sieltä luomiskertomuksesta. Käsitykseni mukaan ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Tämä ei tarkoita, että ihminen oli "valmis" luomishetkellä. Hän oli Jumalan kuva ja valmis kasvamaan Jumalan kaltaisuuteen samalla kuin hänellä oli vapaa tahto valita, tekeekö näin vai ei. Tätä prosessia kristinusko kuvaa sanalla "jumalallistuminen" eli ihmisen piti jumalallistua, tulla Jumalan kaltaiseksi. Hän ei vielä ollut valmis maistamaan "hyvän ja pahan tiedon" puusta, hän ei vielä ollut jumalallistunut. Hän ei kyennyt hallitsemaan himoja (ylpeys, kateus, ahneus, pelko, epäusko jne) vielä. Näin ihmisluonto lankesi himoihin ja pahaan. Ihmisluonto ei enää voinut tulla Jumalan kaltaiseksi vaan langetti itsensä päälle kuoleman. Paha ei voi elää iänkaikkisesti. Jumala tuli rakkauden takia etsimään ihmistä ja lupasi ihmiselle pelastuksen kuolemasta, kivusta ja sairaudesta jo siellä luomiskertomuksessa.
        Koska ihmisluonto oli näin kykenemätön enää jumalallistumaan omin voimin, niin Jumala itse tuli hoitamaan asiaa, mutta ei jumalallisessa luonnossa koska jumalallinen luonto ei tarvitse jumaloitumista. Hän tuli ihmisluonnossa, ihmisenä, mutta synnittömänä, sellaisena ihmisenä kuin millaiseksi Hän oli Adamin ja Eevan luonut. Raamatussahan todetaan, että Kristus oli "uusi Adam" eli sellainen ihminen, jollainen ihminen oli ennen syntiinlankeemusta. Yksikään luotu olento ei ollut tietoinen Jumalan suunnitelmasta, ja sen takia kirkossa lauletaan, että enkelit kumartavat tätä Jumalan salaisuutta. Myöskään pahat voimat eivät täysin ymmärtäneet Jumalan salattua suunnitelmaa (Jumala antoi vanhan Joosefin naida nuoren Marian, tulevan Jumalanäidin, jotta paha ei ymmärtäisi, että Neitsyt Maria oli ennustettu Kristuksen äiti. Joosef oli hyvin hyvin vanha mies, eikä näin ollen kärsinyt siitä niin paljon kuin nuori mies olisi kärsinyt, että ei voinut koskea vaimoonsa, jonka tuli säilyä neitseenä). Ja sen takia Kristus kuoli ihmisluonnossa, että Hän voisi huijata kuolemaa. Kuolema otti Hänet vastaan kuin kenet tahansa kuolevaisen (kuolemakaan ei ollut tietoinen Jumalan salatusta suunnitelmasta), mutta kun kuolema kohtasi Kristuksen, se kohtasi itsensä Jumalan, jumalallisen luonnon, joka on kuolematon ja osaton kärsimyksestä (apaattinen luonto). Tässä kuolema teki virheen ja tuhoutui, sen ei ollut lupa ottaa vastaan synnitöntä luontoa, ja sen takia kerrotaan, että kun Kristus laskeutui Tuonelaan, niin ihmissielut vapautuivat ja maan päällä vaelsi sinä yönä kuolleita. Kun Kristus nousi kuollesta niin Hän edelleen piti itsessään ihmisluonnon ja siten ihmisluonto nousi Jumalan valtaistuimelle eli jumalallistui. Kristus oli tehnyt kokonaan tyhjäksi syntiinlankeemuksen seurauksen, iänkaikkisen kuoleman.

        Yritän tässä siis kertoa, että Kristuksessa, jossa yhdistyi ihmisluonto jumalalliseen luontoon, ihmisluonto pelastui luomisen suunnitelman mukaan, jumalallistui rikkomatta ihmisluonnon vapaata tahtoa. Vapaasta tahdostaan ihmisluonto valitsi Jumalansa ja jumalallistumisen, ei siten, että Jumala olisi jollain taikatempulla muuttanut ihmisen väkisin. Saa kysyä...jos osaisin selittää...

        Mutta kasteessa meidän langennut ihmisluontomme yhdistyy Kristukseen ja tiemme jumalallistumiseen alkaa jo tässä elämässä (meidät on kutsuttu kilvoittelemaan vaikka yhä elämme vanhassa langenneessa ruumiissa ja kärsimme kipua ja sairautta). Jumalallistuminen täydellistyy viimeisellä tuomiolla.


    • mus mäs

      Muslimit on tekopyhiä. Ramadanko muka paasto! Näön vuoksi kärvistellään päivä nälässä ja janossa,yöllä sitten ahmitaan ja mässätään koko päivän edestä, rasvaista ruokaa, paljon lihaa, valvotaan yöt läpeensä ja huudatetaan musiikkia.Tosin helppoahan tuo on heille täällä Suomessa, kun eivät käy töissä. heräävät vasta puolen päivän aikoihin ja torkkuvat loppupäivän kotona, niin ihan hyvinhän siinä jaksaa yöhön asti pantata sitä syömistä.

      • surua perheessä

        Minä en myöskään ymmärrä sitä, että tämä kuukausi oikeuttaa niin kovin itsekkääseen elämään. Miten se voi olla minkään Jumalan mieleen? Perhe unohdetaan, vaimoa ei auteta kotitöissä eikä lastenhoidossa. Nukutaan lähes vuorokauden ympäri ja ollaan kiukkuisia, kun ei saada nukkumarauhaa ja uhataan lähes erolla, kun perhe on vain häiriöksi paaston aikana :(. Kristillinen paasto painottaa sen sijaan, että tärkeämpää kuin ne ulkoiset paaston noudattamiset on se paaston sydän: olemme entistä rakastavampia ja avuliaampia ja hyväsydämisempiä ja kärsivällisempiä. Onko kivaa, kun lapsi miettii miehen paastotessa, että pitäisikö etsiä uusi isä??


      • Lukekaa itse faktoja
        surua perheessä kirjoitti:

        Minä en myöskään ymmärrä sitä, että tämä kuukausi oikeuttaa niin kovin itsekkääseen elämään. Miten se voi olla minkään Jumalan mieleen? Perhe unohdetaan, vaimoa ei auteta kotitöissä eikä lastenhoidossa. Nukutaan lähes vuorokauden ympäri ja ollaan kiukkuisia, kun ei saada nukkumarauhaa ja uhataan lähes erolla, kun perhe on vain häiriöksi paaston aikana :(. Kristillinen paasto painottaa sen sijaan, että tärkeämpää kuin ne ulkoiset paaston noudattamiset on se paaston sydän: olemme entistä rakastavampia ja avuliaampia ja hyväsydämisempiä ja kärsivällisempiä. Onko kivaa, kun lapsi miettii miehen paastotessa, että pitäisikö etsiä uusi isä??

        Miehesi käytös ei kerro yhtään mitään Ramadanista, hän vain näyttää todellisen luonteensa.

        Ramadanin aikana ei saa kiukutella, pitää auttaa muita, tutkiskella sisintään ja pyrkiä parantamaan itseään. Ja tietysti rukoilla enemmän kuin muulloin. Jos ei pysty tällaiseen elämään paastotessaan, ei pitäisi paastota.


      • surua perheessä
        Lukekaa itse faktoja kirjoitti:

        Miehesi käytös ei kerro yhtään mitään Ramadanista, hän vain näyttää todellisen luonteensa.

        Ramadanin aikana ei saa kiukutella, pitää auttaa muita, tutkiskella sisintään ja pyrkiä parantamaan itseään. Ja tietysti rukoilla enemmän kuin muulloin. Jos ei pysty tällaiseen elämään paastotessaan, ei pitäisi paastota.

        Tuntuu, että mieheni ei siedä minua silmissään. Ei halua puhua kanssani saati viettää aikaa kanssani tai lasten kanssa, koska paastoaa (lue "nukkuu"). Pitää koko ajan ovea kiinni huoneeseen. Mutta kun kaverit soittavat, niin yllättäen sitä energiaa on lähteä kumminkin viettämään aikaa heidän kanssaan. Sydämeni on aivan särkynyt.


      • surua perheessä
        surua perheessä kirjoitti:

        Tuntuu, että mieheni ei siedä minua silmissään. Ei halua puhua kanssani saati viettää aikaa kanssani tai lasten kanssa, koska paastoaa (lue "nukkuu"). Pitää koko ajan ovea kiinni huoneeseen. Mutta kun kaverit soittavat, niin yllättäen sitä energiaa on lähteä kumminkin viettämään aikaa heidän kanssaan. Sydämeni on aivan särkynyt.

        Yritän olla itkemättä, että lasten ei tarvitsisi nähdä, mutta välillä se on vaikeaa. Mies syö käytöksellään voimiani, energiaani.


      • jaahas?
        surua perheessä kirjoitti:

        Minä en myöskään ymmärrä sitä, että tämä kuukausi oikeuttaa niin kovin itsekkääseen elämään. Miten se voi olla minkään Jumalan mieleen? Perhe unohdetaan, vaimoa ei auteta kotitöissä eikä lastenhoidossa. Nukutaan lähes vuorokauden ympäri ja ollaan kiukkuisia, kun ei saada nukkumarauhaa ja uhataan lähes erolla, kun perhe on vain häiriöksi paaston aikana :(. Kristillinen paasto painottaa sen sijaan, että tärkeämpää kuin ne ulkoiset paaston noudattamiset on se paaston sydän: olemme entistä rakastavampia ja avuliaampia ja hyväsydämisempiä ja kärsivällisempiä. Onko kivaa, kun lapsi miettii miehen paastotessa, että pitäisikö etsiä uusi isä??

        Mies ollut lasten kanssa jopa enemmän kuin normaalisti kun aika menee nopeammin. Töihin herää klo 05-07 joka aamu, viikonloppuisin hieman myöhemmin. Eipä tuossa ehdi "nukkua vuorokauden ympäri". Päivisin väsyttää, mutta oikealla asenteella sen jaksaa, rauhoittaa mielensä, on paljon huomaavaisempi kun keskittyyä asioihin paremmin. Öisin ei todellakaan jaksa mässäillä yhtään mitään. Kunnon ruoka, hieman makeaa ja paljon vettä. Ramadan rauhoittaa mukavasti!


    • emmä voi, kun...

      Ramadanin paastohan ei koske raskaana olevia naisia ja sairaita, ja jälkimmäiseen joukkoon kyllä moni heittäytyy siinä vaiheessa kun paaston pitäisi alkaa :D
      Oli huvittavaa varsinkin eräässä muslimimaassa ramadanin aikana oleskellessani seurata, kun vähän itse kullakin oli jos jonkinlaista vaivaa ja kolotusta jotka tulivat paastoamisen esteeksi.

      • Anonyymi

        Eikös kaikki muslimit ole sairaita..ainakin päästään.


    • Hoopon poppoo

      Paastoaminenhan ei ole pakollista mielenvikaisille, eli eikös tämän porsaanreiän takia aika iso joukko saisi jättää paastoamisen väliin? ;)

      "Paastoaminen ei ole pakollista mielenvikaisille, koska he eivät kykene ymmärtämään, mitä ovat tekemässä. Ali kertoi profeetan (SAAS) sanoneen: "Kynä on nostettu kolmen (ihmis)ryhmän kohdalla – se tarkoittaa, että he eivät ole vastuussa teoistaan: mielenvikaiset, kunnes he tulevat täysjärkisiksi; nukkuvat, kunnes he heräävät ja lapset, kunnes he tulevat murrosikään." Tämän ovat kertoneet Ahmad, Abu Dawud ja at-Tirmidhi. "
      http://www.islamopas.com/fiqh/ramadan.html

    • jeeeeeeees

      Kyllä hymy nousee huulille, kun suomalaiset siiderivalaat ovat ottaneet miehekseen muslimin. En väitä, etteikö moni olisi onnellinen valintaansa, mutta enemmän näyttää negatiivistä keskustelua löytyvän koskien tätä Ramadania. Mitä siihen itse Ramadaniin tulee, niin hullujen hommaa. Paskan vitut kasvattaa mitään itsekuria tai että olisi edes hyväksi keholle olla juomatta keskellä kesää päivät ja yöllä valvoa ja mässäillä. Itsekuri koskien mitä vaan lähtee elämänasenne muutoksesta eikä mistään vitun kalenterimagiasta tai uskonnollisesta hölynpölystä. Koko uskonto on jäänne muinaisajoilta, jolloin ihmiskunta oli tarpeeksi epäkehittynyt ja uskonnon avulla ihmiset hakivat tsemppiä ja elämänvoimaa. 2000-luvulla, jos haet moisesta hölynpölystä voimaa, kertoo se vaan sinun luontaisesta heikkoudesta. En väitä etteikö Jumalaa (voisi mahdollisesti) olla, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. Elämänkulkuun vaikuttaa omat päätökset ja kaikki on juurikin siinä kohtaa elämässä missä he ansaitsevat olla.

      T: 22v, kirkosta eronnut yrittäjä (huom. Ei työtön, niinkun monet teidän muslimimies lurjukset)

      • Anonyymi

        Jos itsekuria olisi kasvatettu pari vuosisataa luulisi sen näkyvän jossain. Näkyykö?


    • Tulisi_Halvemmaksi

      Minulla on vinkki teille. Menkää mekkaan tai kalifaattiin. Teidän on parempi viettää ramadania siellä ja syödä hunnun alla halalia.

      Eroon päättyy noi teidän seikkailut kehitysmaalaisen kanssa 90 % tehokkuudella ensimmäisen kymmenen vuoden aikan. Sitten yhteiskunnan eläteiksi jää lauma mulatteja.

      Ei ole hyvä asia. Teette kauhean kestävyysvajeen tähän yhteiskuntaan.

      • Anonyymi

        Hyvä vinkki. Kannatan!!!!!


    • Anonyymi

      Viekää tyttärenne pilluleikkaukseen ja ommelkaa se tiukasti kiinni. Sitten vielä säkit päähän niin avot rakkaus leimuaa kotona.

    • Anonyymi

      tuo uskonto mistä äsken puhuttiin on peräisin lihasta eli ihmisestä
      kristinusko on taas jumalasta jonka välikapppleena jeesus oli joka nousi ylös taivaaseen

      matu uskonnossa ei ole yhtään jumalallista ihmettä tai väliintuloa

      koettakaa nyt ihmiset erotella keinotekoiset uskonnot erilleen

    • Anonyymi

      Kyllä kristityt paastoavat, mutta siitä ei kuulu huudella turuilla ja toreilla eikä kerjätä säälipisteitä.

    • Anonyymi

      Pitää kartoittaa yöllä auki olevat ruokakaupat. Hankkia vaatteet isompaa kokoa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kannattaa sitoa se nippusiteillä vaatekomeroon ja katsoa ramadanin jälkeen, mikä on meininki.

    • Anonyymi

      Viimeisen tiedon mukaan 407 kuollutta.

    • Anonyymi

      Me emme ole naimissa niin emme myöskään asu yhdessä. Ramadanin aikaan (kolme vuotta olemme olleet yhdessä) emme juurikaan tapaile tai jos tapaamme, emme voi koskettaa toisiamme. Mies on pyytänyt, etten pukeudu paljastavasti. Olen sitä toki pyrkinyt kunnioittamaan. Soittaa joka ilta, kun on ensin syönyt. Ensi alkuun emme ole olleet missään tekemisissä keskenämme kuin vain soittamalla syömisen jälkeen. Nykyään olemme myös saattaneet tavata, mutta harvemmin . Hän on tuonut minulle oman maan ruokaa, eikä ole välittänyt, jos itse syön tai juon jotain.
      Välillä sanoo, että on raskasta mutta kuitenkin on iloinen. Menee nukkumaan myöhään ja herää aamulla töihin. Tulee töistä ja nukkuu. Ei riitele tai huuda jne, koska se ei ole hyvä asia. Hauskaa mielestäni oli se, että myöskään partaa tai kulmakarvoja ei voi langalla siistiä, koska se sattuu ja hän huutaa.
      Rukoilee joka päivä muutenkin 5 kertaa, mutta nyt on ollut vielä tarkempi ajoista. Eihän siinä mikää auta muu kuin odottaa, että Ramadan on ohi. Omani on ns. harjoittava. Kiltti ja mukava luonteeltaan, ei ole minua määräillyt tms.

      • Anonyymi

        Raatojen määrä on jo yli 500. Kyllä se rauhanuskonto on niin hieno asia.


    • Anonyymi

      taitaa olla kyseessä yksittäistapaus

    • Anonyymi

      22 päivää ramadania takana ja 586 raatoa.
      Ihan kiitettävä tahti

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3900
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      598
      3677
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3672
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2311
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2265
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      325
      1980
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1957
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1786
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1463
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe